Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 08 май 2009, 00:27
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Колеги дайте някакви насоки към моята ситуация-кола Мондео 1.8 ТДИ -97 г.;проблем-двигатела пали след 10-15 сек непрекъснато въртене и след като запали издухва еднократно бял облак дим със силен мирис на нафта .Няма значение топла или студена ,прави го винаги след изгасяне и престой от петнайсетина минути.Основателна причина за това не можах да открия-всичко от акумулатор ,свещи ,дюзи,компресия и тем подобни е ок.Сложих клапан за връщане на гориво ,но няма промяна.Помпата чрез която се напомпва ръчно става камък само след 2-3 напомпвания,не е мека.Обикновенно като причина за гореспоменатото се посочва клапанът соленоид от 200 лв за който е писано толкова много ,но аз го смених миналата година през лятото .Все още си пазя стария между другото.Наскоро ходих в официялния сервиз на Форд във Варна и след 7 часа чакане и 75 кинта ми казаха че не знаят от какво може да бъде.Неам думи!Нещо което ми е направило впечатление е следния феномен .Покрай моето ходене по мъките сменях свещите два пъти .И двата пъти при първо запалване след ремонта когато си вземах колата от сервиза ,колата палеше от раз.Разочарованието идваше по късно когато се наложеше да запаля и виждах ,че проблемът отново е налице.Възможно ли е да взема въздух от някъде,как да го открия,няма видима причина за сега.
Има ли нещо по помпата освен този небезизвестен клапан ,което да проверя Благодаря за всяка проява на солидарност .
Има ли нещо по помпата освен този небезизвестен клапан ,което да проверя Благодаря за всяка проява на солидарност .
- maistorabg
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
- Модел на автомобила: G6A
- Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Учената дюза. 

- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Какво значи учената дюза, може ли да разясниш малко повече? 

- Shooter
- потребител
- Мнения: 310
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
белия дим не е на добре. прилича на пара!
- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
колегата сигурно има предвид за дюза с чип слага се на фиат със сигурност, но на мондео за първи път чувам да имаmaistorabg написа:Учената дюза.
релето провери ли дали работи защото свещите и да са ти здрави ако релето не ти дава ток ...кофти
а това с белия дим е неизгоряла нафта не е пара!

2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 08 май 2009, 00:27
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Точно на такова мирише,на неизгоряла нафта
Не е логично да е от релето защото след първо палене си пали що годе добре ,но ако я оставя за по дълго време угаснала пак става същото ,пък и в сервиза на Форд я чепкаха 7 часа ,сигурно са го пробвали тва реле
Абе дюзата е учена ама аз не съм.Може ли малко повече
Използвай бутона ПРОМЕНИ!!!
Не е логично да е от релето защото след първо палене си пали що годе добре ,но ако я оставя за по дълго време угаснала пак става същото ,пък и в сервиза на Форд я чепкаха 7 часа ,сигурно са го пробвали тва реле

Абе дюзата е учена ама аз не съм.Може ли малко повече

Използвай бутона ПРОМЕНИ!!!
- maistorabg
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 28 ное 2008, 03:19
- Модел на автомобила: G6A
- Местоположение: ПЛЕВЕН 088 72 72 207
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Имаш една дюза с кабел.galvanize написа:Абе дюзата е учена ама аз не съм.Може ли малко повече
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
За да пали както трябва са задължителни няколко условия.
1. Акумулатора да е добре зареден. Като чета, че след няколко часа след гасене на ДВГ пак пали трудно може да е остарял акумулатора и да е с високо вътрешно съпротивление, което не позволява да се изтегли достатъчно количество ток от него. Смени го с някой нов и добре зареден, само за да пробваш.
2. Стартера трябва да е в добра кондиция. Провери четките, колектора и за окислявания по кабелните обувки както на самия стартер (дебелия червен кабел и замасяването му) така също и по акумулатора. С шкурка всичко трябва да светне.
3. Тъй като дизеловия двигател веднъж запален няма как да се угаси, ако не се спре притока на гориво има един клапан на помпата, който се управлява с 12 волта. Трябва да се почисти и да се проверят кабелите към него.
4. Трябва компресията на всеки цилиндър да е над определена граница.
5. Релето което подава 12V на подгряващите свещи трябва да се провери. Контактите му трябва да нямат нагар (да не са черни) и връзките на 12V от и към него трябва да са в идеално състояние.
6. Подгряващите свещи също трябва да са изправни.
Почни от акумулатора, защото ако той не дава достатъчно ток (измери напрежението на клемите на акумулатора при палене) няма смисъл да си ръчкаш колата напразно.
След това при същите условия (стартиране на двигателя) измери напрежението на всяка една свещ и стартера.
1. Акумулатора да е добре зареден. Като чета, че след няколко часа след гасене на ДВГ пак пали трудно може да е остарял акумулатора и да е с високо вътрешно съпротивление, което не позволява да се изтегли достатъчно количество ток от него. Смени го с някой нов и добре зареден, само за да пробваш.
2. Стартера трябва да е в добра кондиция. Провери четките, колектора и за окислявания по кабелните обувки както на самия стартер (дебелия червен кабел и замасяването му) така също и по акумулатора. С шкурка всичко трябва да светне.
3. Тъй като дизеловия двигател веднъж запален няма как да се угаси, ако не се спре притока на гориво има един клапан на помпата, който се управлява с 12 волта. Трябва да се почисти и да се проверят кабелите към него.
4. Трябва компресията на всеки цилиндър да е над определена граница.
5. Релето което подава 12V на подгряващите свещи трябва да се провери. Контактите му трябва да нямат нагар (да не са черни) и връзките на 12V от и към него трябва да са в идеално състояние.
6. Подгряващите свещи също трябва да са изправни.
Почни от акумулатора, защото ако той не дава достатъчно ток (измери напрежението на клемите на акумулатора при палене) няма смисъл да си ръчкаш колата напразно.
След това при същите условия (стартиране на двигателя) измери напрежението на всяка една свещ и стартера.
- perfekt
- потребител
- Мнения: 476
- Регистриран: 09 мар 2006, 13:21
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 TDCI DURATORQ
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
След като изчетах цялата тема,според мен причините са 2:не идват +12V на свещите или смуче въздух отнякъде. В крайна сметка какво се оказа?Би ли споделил с нас
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 08 май 2009, 00:27
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Засмуква въздух,това си го знаех ,всичко друго ми е изправно,но е много трудоемко да откриеш откъде.Под задната седалка има гумено уплътнение ,което като се отвори се откриват два горивопровода ,които са свързани с резервоарните тръбички чрез щифтови накрайници на същия принцип на който се свързват някои връзки по горивопровода отпред при двигателя.Мисля че електронното реле за затопляне на горивото и горивния филтър с подкачващата помпа са с такива.Както и да е ,аз моите отпред ги елиминирах още като купих колата ,защото това са едни недомислени боклуци ,които на дизелов Мондео нямат място.Въпреки че на пръв поглед изглеждат усъвършенствана версия на "маркуч и скоба" и се борави лесно при ремонт ,всеки знае че с времето стават халтави и не уплътняват добре.За моя изненада открих ,че на това място отзад горивопроводите са свързани по гореописания начин .След малко пот и мъки ги замених с гумени връзки(маркуч) и стягащи скоби.Внимавайте да не объркате маркучите -маркирайте единия предварително.Аз ги "побългарих" малко (скъсих металните изводи които излизат от резервоара защото иначе не може да се вкарат маркучите и да се стегнат със скоба), защото за интелигентното решение или ремонт ще трябва да се свали резервоара.Сега ,какъв беше ефекта от цялата работа ? Видима промяна в паленето настъпи веднага ,беше наистина удоволствие да запаля като нормален човек,проблемът е ,че от време на време старият проблем се повтаря отново.Днес след кратък оглед забелязах ,че това не е единственото място свързано с г-проводи .На резервоара има още два "клапана " или нещо подобно , от които единият е свързан с други маркучи а другият мисля с кабел ,не знам.Те се намират зад предпазно капаче което трябва да се демонтира за да видя кво има там и как са връзките и уплътненията на клапаните или това което напипах ,каквото и да е там.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 08 май 2009, 00:27
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Освен това ,пак там ,открих една тънка пвц тръбичка завършваща с нещо като гумена качулка или фунийка.Тя въпреки и прикрепена за ръба на ламарината завършваше някъде в свободното пространство и бе запушена леко с нещо като пашкул от буболечка .Почистих я и после я надух -въздуха минава свободно ,но не знам къде отива .Иначе от нея мирише леко на нафта. Утре ще сваля предпазителя и ще направя щателен преглед.Имам съмнения ,че има още неуплътнени истории.Ако не е от това ще ходя при един добър майстор и ще търсим причината другаде.Жалко ,че дребни недомислия с много неизвестни от подобен род развалят удоволствието от една иначе толкова здрава и непретенциозна кола .
- perfekt
- потребител
- Мнения: 476
- Регистриран: 09 мар 2006, 13:21
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 TDCI DURATORQ
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Извади и сондата от резервоара.Огледай внимателно за корозирала или спукана тръбичка на засмукващото гориво(излишното не е проблемно там).Според мен пропуска е много малък и може да е във всяка една връзка.Огледай внимателно и връзките на излишното около дюзите.Поздрави и успехgalvanize написа:Освен това ,пак там ,открих една тънка пвц тръбичка завършваща с нещо като гумена качулка или фунийка.Тя въпреки и прикрепена за ръба на ламарината завършваше някъде в свободното пространство и бе запушена леко с нещо като пашкул от буболечка .Почистих я и после я надух -въздуха минава свободно ,но не знам къде отива .Иначе от нея мирише леко на нафта. Утре ще сваля предпазителя и ще направя щателен преглед.Имам съмнения ,че има още неуплътнени истории.Ако не е от това ще ходя при един добър майстор и ще търсим причината другаде.Жалко ,че дребни недомислия с много неизвестни от подобен род развалят удоволствието от една иначе толкова здрава и непретенциозна кола .
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 08 май 2009, 00:27
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Скъпи колеги ,има Господ ! Нямате си представа какво излезе. Миналата година когато започна да прави проблеми при запалването ми казаха ,че соленоидния клапан е за смяна .Добре ,след много зор ,питане и чакане ми го доставиха в Косер -Варна (аз съм от Добрич).Смених го и уж всичко се оправи ,но на другата сутрин пак имах проблеми,не със същите характеристики като преди ,но пак затруднено палане.Тогава си казах ,че не е само клапана ,а явно има и нещо друго и се започна сагата "ходене по мъките".Първо си смених акумулатора с възможно най -добър ,въпреки ,че моя си беше според мен ок.На сутринта пак същото.После реших да сменя свещите и да прегледам дюзите -пак нямаше резултат !Проверявахме релета,помпи, филтри ,маркучи е няма и няма .Ходих в Мото Пфое ,седях 5 часа -няма и няма.Накрая се бях отчаял ,но един приятел ми препоръча майстор на дизели за когото не знаех дотогава.(Добрич-пътя за Шумен ,зад ВиК борса Веник ,казва се Светльо).Отидох без големи очаквания .Оставих колата вечерта и на сутринта майстора се запозна лично с проблема.След кратък анализ с много рутинност и вещина човекът ми каза ,че соленоидният клапан изобщо не работи ,при което аз се опулих защото беше почти нов.Момчето обаче ми каза ,че е менте или пък по -малко вероятно е бил дефектен "по рождение".Каза ми също ,че знае от опит защото и друг път са яли подобна попара с "нови соленоиди"
Моя съвет е ИСКАЙТЕ ГАРАНЦИЯ И ДОКАЗАН ПРОИЗХОД ,а не само съдействие и вежливост ! За щастие те имаха в наличност оригинален ,който ми даде за 170 лв. и не искаше пари за ремонта и времето по мен .Такива хора ме карат да си мисля ,че има надежда за България.
Моя съвет е ИСКАЙТЕ ГАРАНЦИЯ И ДОКАЗАН ПРОИЗХОД ,а не само съдействие и вежливост ! За щастие те имаха в наличност оригинален ,който ми даде за 170 лв. и не искаше пари за ремонта и времето по мен .Такива хора ме карат да си мисля ,че има надежда за България.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 08 май 2009, 00:27
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Сега колата си пали от раз ,просто не мога още да свикна с мисълта след толкова мъки и нерви.Не Форд са лоши коли ,а държавата ни е скапана.В Америка всяка закупена стока може да се върне ако не си удовлетворен , а аз си направих колекция от соленоиди.Кой може да предположи ,че чисто нов детаил на такава цена ,ще излезе един боклук.Това ,че Форд не пали добре е мит ,ако всичко си е както трябва ,колата си пали не по лошо от най-добрите.Виждал съм го при стар Орион и при Мондео-палят ''още като тръгнеш да завърташ ключа''.Доволен и щастлив с моето Мондео отново.Икономичост и бързина ,здравина и красота с много екстри за малко пари. На добър път на всички ! Нека дойдат сега да ми се слагат с великите фолксвагени.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
С такова нещо като гаранция се нагърбват доста рядко.
МП примерно закупуват твоя соленоид за 85 пари и ти го поставят на теб за 170, плащаш си труда отделно и ти дават гаранция.
Ако има проблем с часта, те я подменят, но тя вече е платена 2йно и те пак са на 0.
Ако няма проблем си е чиста печалба за тях.
Аз патих от тяхна гаранция!
Да им е жива и здрава печалбата от мен!
Ползвай бутона "промени"! Няма нужда от 1000 поста един след друг в рамките на няколко минути!
МП примерно закупуват твоя соленоид за 85 пари и ти го поставят на теб за 170, плащаш си труда отделно и ти дават гаранция.
Ако има проблем с часта, те я подменят, но тя вече е платена 2йно и те пак са на 0.
Ако няма проблем си е чиста печалба за тях.
Аз патих от тяхна гаранция!
Да им е жива и здрава печалбата от мен!
Ползвай бутона "промени"! Няма нужда от 1000 поста един след друг в рамките на няколко минути!
- perfekt
- потребител
- Мнения: 476
- Регистриран: 09 мар 2006, 13:21
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 TDCI DURATORQ
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Моля колега , ако не представява труднот за теб да постнеш снимка на въпросният соленоид и каде се намира.Мисля че информацията ще бъде полезна и за други колеги.Предварително благодаряgalvanize написа: аз си направих колекция от соленоиди.Кой може да предположи ,че чисто нов детаил на такава цена ,ще излезе един боклук.Това ,че Форд не пали добре е мит .
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
имам някакъв спомен за 3 вида "соленоиди" (или там както им викате) ... ти като си го купува - как го избра ?
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 28 фев 2008, 21:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Колега значи на теб колата си ти е вървяла и с неработещ соленоид, защото при мен изгасна в движение и повече не запали, казаха че било от соленоид но не им се захващало и ми казаха доста сериозни суми- в МП 11.. Иначе ми дава грешка Р1664. Ако можеш да помогнеш с нещо ще съм много благодарен.
- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Колега при теб ГНП-то е друго БОШ ВП-37 с ел.блок.Най вероятно самия ел.блок е заминал и не управлява соленоида.При всички обстоятелства е нужно смъкване на ГНП понеже соленоида е от страната на двигатела ако не се лъжа.В МП неправят ремонт на ГНП най много да го смъкнат абе търси някой друг сервиз.Успехdj_xclusive написа:Колега значи на теб колата си ти е вървяла и с неработещ соленоид, защото при мен изгасна в движение и повече не запали, казаха че било от соленоид но не им се захващало и ми казаха доста сериозни суми- в МП 11.. Иначе ми дава грешка Р1664. Ако можеш да помогнеш с нещо ще съм много благодарен.
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 28 фев 2008, 21:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Мондео ТДИ-пали след дъъълго въртене
Ами помпата е Бош ВП 44, иначе си прав. Оказа се платката на помпата, която вече е оправена и за сега съм доволен (всичко си е ОК).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта