Свещи
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Свещи
Имам един много конкретен въпрос към високо компетентните хора!
Свещите на двигателя амортизират ли се или са на принципа "или бачка, или хвърляш"! Защото като я паля след 10-15 мин. престой първо тръгва на 2 цил. и след като форсирам сработват и останалите. Възможно ли е да е от свещите?

Свещите на двигателя амортизират ли се или са на принципа "или бачка, или хвърляш"! Защото като я паля след 10-15 мин. престой първо тръгва на 2 цил. и след като форсирам сработват и останалите. Възможно ли е да е от свещите?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- la4o
- потребител
- Мнения: 2269
- Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
- Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
- Местоположение: София, център
- Контакти:
- Status: Извън линия
отговор от нискокомпетентен ;)
Според това което съм виждал, се амортизират... почват да дават по-слаба или по-разсеяна искра, или накрая просто не дават искра... а дали ти работи лошо колата от това не мога да отговоря... само ще ти кажа, че моята от намокряне на свещите изгуби мощност, трудно палеше и т.н... проблема се оправи със смяна... дори и яко подсушаване не помогна...
Пздрави,
la4o
Пздрави,
la4o
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
амортизират се.
провери разстоянието между електродите.
провери да не е избила(появяват се черни точици. като мръсни стоят)
и свещите си имат няк'ви специфични температурни числа и други такива(за това се купуват по каталиг, а не просто СВЕЩ) така, че...
отиди си вземи 4 свещички и пей!
А! и ако е имало избила свещ кабела към нея също се сменя!
мойе да отидеш и бобинката да ти проверят. делко, такива работи...
провери разстоянието между електродите.
провери да не е избила(появяват се черни точици. като мръсни стоят)
и свещите си имат няк'ви специфични температурни числа и други такива(за това се купуват по каталиг, а не просто СВЕЩ) така, че...
отиди си вземи 4 свещички и пей!
А! и ако е имало избила свещ кабела към нея също се сменя!
мойе да отидеш и бобинката да ти проверят. делко, такива работи...
"It's a triumph of handling over power!"


-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
За какво ти е извън-градско, онова с двата цилиндъра или още го прави или не!ewgeny написа:Днес смених свещите, с БОШ ама никва разлика не усетих, или поне за сега!!! Ще трябва да я изкарам на дълъг път да видя!
Амортизирват се /износват/, увеличава им се растоянието както вече ти споменаха по-нагоре, поради разпрашяване на метала от искрите!
Небойте се роби Спартак е с вас!
- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето линк за свещите:http://www.clubford.org/plugs.htmewgeny написа:Прави го! Именно затова казвам че няма разлика.
И колеги, казвайте как сте диагностицирали проблема? Субективно или...!?
В случай как разбра че работи на 2 цилиндъра? Няма искра първите 10-15 минути или...!? После как разбираш че тръгват и 4-не цилиндъра? По слух сигурно.
Като загрее ли проработват, на място ли като стои, като се движи ли 10 минути.....
Много по-полезни ще сме.
Последна промяна от Щ-304 на 08 май 2005, 23:11, променено общо 1 път.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Нямам катализатор, нямам среден ауспух и бая ръмжи. Нали знаеш как ако работи на 3 цилиндъра, веднага я познаваш по звука. Така, примерно сядам на кафе, колата е загряла, пия кафето 30 мин., и паля колата да се прибирам. Но като я запаля без да я форсирвам работи на 2 или 3 цил. Започвам да и давам газ на място към 2500 - 3000 и тогава се сеща да влезе в ритъм. И така вече си ходя където ходя. Но пък странното е че сутрин като я паля тръгва направо на 4 цилиндъра, преди и сутрин беше така, но там имиха пръст гумичките на клапаните. Вече ставам като луд с този гаден проблем, и от няма и къде почвам да говоря някви, ненормални неща, ама не ми обръщайте внимание. Който може да помага моля, обещавам черпене ако измислим проблема!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия

За да провериш кабелите-размени ги. (Разкачаш двата му края!

А по пронцип при загрял двигател, и високи обороти, компресията се увеличава, увеличава се и напрежението на искрата и проработват и съмнителните цилиндри. Така, че ако причината не е в кабелите и свещите и палеца на разпределителя и капачката му, то мери компресията.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Ама то при по високи обороти повешава ли се, напрежението на искрата? А, аз не знам даже кой/и са съмнителните цилиндри. Като махам и вадя кабелите на свещите докато работи двигателя, ще се получи ли? Има ли опасност да ме разтърси високото напрежение? Този кабел който е най долу който изглежда като рязан е на първи цилиндър 

Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- Status: Извън линия
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Slither и аз имам това предвид, ама мисълта ли е, ако ме гепи тока, кво ще ми стане, как да се предпазя, и каква е опасността! Като малък ме е удрял ток и наскоро пак ме удря, и признавам си, имам си 1 на ум от високо напрежение. За това питам, щот незнам
Ако някой може да каже..... пък и проблема май, не е от един!

Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
На суха земя и да не си бос естественно, без да се опираш никъде по колата освен ръката ти да държи кабела няма да те удари ток. Може да го усетиш но е слабо. Веднъж ме е удрял по здраво колкото да ме откаже да го махам и слагам но самия кабел беше прецакан.ewgeny написа:Slither и аз имам това предвид, ама мисълта ли е, ако ме гепи тока, кво ще ми стане, как да се предпазя, и каква е опасността! Като малък ме е удрял ток и наскоро пак ме удря, и признавам си, имам си 1 на ум от високо напрежение. За това питам, щот незнамАко някой може да каже..... пък и проблема май, не е от един!
Когато аз си играх с кабелите намерих за моя, че не трябва да превишават 18кОм до колото си спомням, предполагам и за твойта можеш да го ползваш. Сваляш мериш и ако е до 18 кОм значи ОК ако не сменяш. За пробата намери от някъде читави кабели ако можеш за да имаш какво да туриш да видиш, че се оправя и отиваш да харчиш пари

Ама наистина много неща ми минават през главата и все от форума научени.
Преди да я разглобим цялата





Кажи нещо друго да не би да не е в у ред.
Динамика
Разход на гориво
Разход на масло
Когато се чуди кой цилиндър да запали ако натисаш и пускаш съединителя променя ли се нещо ?
Смукача може да прави мизерии.
Карбуратор си с ръчен смукач нали?
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
А кабелите?ewgeny написа:Днес смених свещите, с БОШ ама никва разлика не усетих, или поне за сега!!! Ще трябва да я изкарам на дълъг път да видя!
Погледна ли дистрибутора?
Направи както казват колегите - започни да вадиш кабелите един по един за да разбереш кои/кой цилиндри не работят. Смени на първо време само техния кабел.
Добре е да огледаш и лулите за наличие на конденз (не на смазка) евентуално. Също и стабилността на връзките - най-вече на паразитния ток...
А смукача ти ръчен ли беше или автоматичен?
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 05 авг 2008, 20:10
- Модел на автомобила: ФОРД КА
- Местоположение: СОФИЯ
- Status: Извън линия
Re: Свещи
в момента аз имам подобен проблем но поне аз разбрах от къде идва но как да го реша уви още незнам
на 1 цилиндър имам много слаба изскра на 2 ще те убие на трети пак слаба на 4 пак ще те убие, ЩО Е ТО?!
ОТ КЪДЕ ДА ЗНАМ но знам че е електронното
при мен проблема се проявява като дам пълна гас почва да се дави киха пука.........
реших проблема временно докато намеря траино решение като намалих разстоянието на свещите
на 1 цилиндър имам много слаба изскра на 2 ще те убие на трети пак слаба на 4 пак ще те убие, ЩО Е ТО?!
ОТ КЪДЕ ДА ЗНАМ но знам че е електронното
при мен проблема се проявява като дам пълна гас почва да се дави киха пука.........
реших проблема временно докато намеря траино решение като намалих разстоянието на свещите

- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Свещи
с колко бобини ти е колата? да не би на 1и3ти цилиндър да си с една бобина, а на 2 и 5 с друга? тогава отговора мисля,че е ясен 

"It's a triumph of handling over power!"


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта