Свещи

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Свещи

Мнение от ewgeny » 07 май 2005, 18:20

Имам един много конкретен въпрос към високо компетентните хора! :wink:
Свещите на двигателя амортизират ли се или са на принципа "или бачка, или хвърляш"! Защото като я паля след 10-15 мин. престой първо тръгва на 2 цил. и след като форсирам сработват и останалите. Възможно ли е да е от свещите?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

отговор от нискокомпетентен ;)

Мнение от la4o » 07 май 2005, 18:26

Според това което съм виждал, се амортизират... почват да дават по-слаба или по-разсеяна искра, или накрая просто не дават искра... а дали ти работи лошо колата от това не мога да отговоря... само ще ти кажа, че моята от намокряне на свещите изгуби мощност, трудно палеше и т.н... проблема се оправи със смяна... дори и яко подсушаване не помогна...

Пздрави,
la4o

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 07 май 2005, 19:28

амортизират се.
провери разстоянието между електродите.
провери да не е избила(появяват се черни точици. като мръсни стоят)
и свещите си имат няк'ви специфични температурни числа и други такива(за това се купуват по каталиг, а не просто СВЕЩ) така, че...
отиди си вземи 4 свещички и пей!
А! и ако е имало избила свещ кабела към нея също се сменя!
мойе да отидеш и бобинката да ти проверят. делко, такива работи...
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 08 май 2005, 18:18

Днес смених свещите, с БОШ ама никва разлика не усетих, или поне за сега!!! Ще трябва да я изкарам на дълъг път да видя!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 08 май 2005, 18:50

ewgeny написа:Днес смених свещите, с БОШ ама никва разлика не усетих, или поне за сега!!! Ще трябва да я изкарам на дълъг път да видя!
За какво ти е извън-градско, онова с двата цилиндъра или още го прави или не!
Амортизирват се /износват/, увеличава им се растоянието както вече ти споменаха по-нагоре, поради разпрашяване на метала от искрите!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 08 май 2005, 22:51

Прави го! Именно затова казвам че няма разлика. Другата седмица ще ми докарат кабелите, ама малка се съмнявам да е от тях. Но все пак са за смяна. Ей сега ще им направя снимка и ще ви ги покажа!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 08 май 2005, 23:05

ewgeny написа:Прави го! Именно затова казвам че няма разлика.
Ето линк за свещите:http://www.clubford.org/plugs.htm
И колеги, казвайте как сте диагностицирали проблема? Субективно или...!?
В случай как разбра че работи на 2 цилиндъра? Няма искра първите 10-15 минути или...!? После как разбираш че тръгват и 4-не цилиндъра? По слух сигурно.
Като загрее ли проработват, на място ли като стои, като се движи ли 10 минути.....
Много по-полезни ще сме.
Последна промяна от Щ-304 на 08 май 2005, 23:11, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 08 май 2005, 23:07

Изображение
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 08 май 2005, 23:15

Нямам катализатор, нямам среден ауспух и бая ръмжи. Нали знаеш как ако работи на 3 цилиндъра, веднага я познаваш по звука. Така, примерно сядам на кафе, колата е загряла, пия кафето 30 мин., и паля колата да се прибирам. Но като я запаля без да я форсирвам работи на 2 или 3 цил. Започвам да и давам газ на място към 2500 - 3000 и тогава се сеща да влезе в ритъм. И така вече си ходя където ходя. Но пък странното е че сутрин като я паля тръгва направо на 4 цилиндъра, преди и сутрин беше така, но там имиха пръст гумичките на клапаните. Вече ставам като луд с този гаден проблем, и от няма и къде почвам да говоря някви, ненормални неща, ама не ми обръщайте внимание. Който може да помага моля, обещавам черпене ако измислим проблема!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 08 май 2005, 23:18

:lol: Като карам в кал, мойте стават и по-мръсни, но си работи колата като Ролекс.
За да провериш кабелите-размени ги. (Разкачаш двата му края! :wink: )Мисля, че дължината ще ти стигне поне за една проверка. (на 1 от съмнителните цилиндри).
А по пронцип при загрял двигател, и високи обороти, компресията се увеличава, увеличава се и напрежението на искрата и проработват и съмнителните цилиндри. Така, че ако причината не е в кабелите и свещите и палеца на разпределителя и капачката му, то мери компресията.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 08 май 2005, 23:26

Ама то при по високи обороти повешава ли се, напрежението на искрата? А, аз не знам даже кой/и са съмнителните цилиндри. Като махам и вадя кабелите на свещите докато работи двигателя, ще се получи ли? Има ли опасност да ме разтърси високото напрежение? Този кабел който е най долу който изглежда като рязан е на първи цилиндър :lol:
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 09 май 2005, 00:17

Докато работи вадиш един по един кабелите. Ако нацелиш прецакания няма да се промени работата на двигателя тоест ще си е на 3 цилиндъра :?

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 09 май 2005, 00:53

Slither и аз имам това предвид, ама мисълта ли е, ако ме гепи тока, кво ще ми стане, как да се предпазя, и каква е опасността! Като малък ме е удрял ток и наскоро пак ме удря, и признавам си, имам си 1 на ум от високо напрежение. За това питам, щот незнам :oops: Ако някой може да каже..... пък и проблема май, не е от един!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 09 май 2005, 09:08

ewgeny написа:Slither и аз имам това предвид, ама мисълта ли е, ако ме гепи тока, кво ще ми стане, как да се предпазя, и каква е опасността! Като малък ме е удрял ток и наскоро пак ме удря, и признавам си, имам си 1 на ум от високо напрежение. За това питам, щот незнам :oops: Ако някой може да каже..... пък и проблема май, не е от един!
На суха земя и да не си бос естественно, без да се опираш никъде по колата освен ръката ти да държи кабела няма да те удари ток. Може да го усетиш но е слабо. Веднъж ме е удрял по здраво колкото да ме откаже да го махам и слагам но самия кабел беше прецакан.
Когато аз си играх с кабелите намерих за моя, че не трябва да превишават 18кОм до колото си спомням, предполагам и за твойта можеш да го ползваш. Сваляш мериш и ако е до 18 кОм значи ОК ако не сменяш. За пробата намери от някъде читави кабели ако можеш за да имаш какво да туриш да видиш, че се оправя и отиваш да харчиш пари :wink:
Ама наистина много неща ми минават през главата и все от форума научени.
Преди да я разглобим цялата :? :wink: :lol: :shock: :D
Кажи нещо друго да не би да не е в у ред.
Динамика
Разход на гориво
Разход на масло
Когато се чуди кой цилиндър да запали ако натисаш и пускаш съединителя променя ли се нещо ?
Смукача може да прави мизерии.
Карбуратор си с ръчен смукач нали?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 09 май 2005, 12:00

ewgeny написа:Днес смених свещите, с БОШ ама никва разлика не усетих, или поне за сега!!! Ще трябва да я изкарам на дълъг път да видя!
А кабелите?
Погледна ли дистрибутора?
Направи както казват колегите - започни да вадиш кабелите един по един за да разбереш кои/кой цилиндри не работят. Смени на първо време само техния кабел.
Добре е да огледаш и лулите за наличие на конденз (не на смазка) евентуално. Също и стабилността на връзките - най-вече на паразитния ток...
А смукача ти ръчен ли беше или автоматичен?

Потребителски аватар
nld
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 20 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Форд Сиера 1.8 CL
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от nld » 11 май 2005, 16:12

Имах същия проблем и се оказа, че е от реглажа на клапаните, работеше на 3 цилиндъра на ниски обороти, после се оправи

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 11 май 2005, 16:22

nld написа:Имах същия проблем и се оказа, че е от реглажа на клапаните, работеше на 3 цилиндъра на ниски обороти, после се оправи
Да, и това е възможно, но "чукането" на клапаните веднага би трябвало да се усети.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 13 май 2005, 20:23

Ами то ние скоро ги регулирахме....
Един приятел днес ми каза, че може клапаните да остават отворени при гасене, и да се намокрят свещите с бензин от изпарения, като прелива карбуратора
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

to4ilar4eto
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 05 авг 2008, 20:10
Модел на автомобила: ФОРД КА
Местоположение: СОФИЯ
Status: Извън линия

Re: Свещи

Мнение от to4ilar4eto » 02 дек 2008, 00:23

в момента аз имам подобен проблем но поне аз разбрах от къде идва но как да го реша уви още незнам

на 1 цилиндър имам много слаба изскра на 2 ще те убие на трети пак слаба на 4 пак ще те убие, ЩО Е ТО?!

ОТ КЪДЕ ДА ЗНАМ но знам че е електронното
при мен проблема се проявява като дам пълна гас почва да се дави киха пука.........
реших проблема временно докато намеря траино решение като намалих разстоянието на свещите _friends_

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Свещи

Мнение от Трол » 02 дек 2008, 15:27

с колко бобини ти е колата? да не би на 1и3ти цилиндър да си с една бобина, а на 2 и 5 с друга? тогава отговора мисля,че е ясен :)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта