По-икономично ли е ?

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

По-икономично ли е ?

Мнение от nosfera7u » 20 авг 2009, 18:45

Видях в на един приятел колата( Рено Лагуна RXE 2,0л 16клапана 139коня 97ма година) , че е бордовият компютър показва като по-икономичен режим, да вместо да освобождаваш от скорост по наклон да я оставяш на скорост, но просто да не натискаш педала на газта. И той ми развиваше теорията, че това бил начина да се карат пълните инжекциони. Интересно ми е дали е така и някой има ли поглед над това ?

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от dydo » 20 авг 2009, 18:58

Не знам дали е по икономично, но НИКОГА, АМА НИКОГА не изключвам от скорост по наклон. Ако си караш така, твоя работа, но не го прави зимата или на мокър път...........а пък ако това е комбинирано и със завои.............риск голям поемаш братле 8)

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от DigiPro » 20 авг 2009, 19:55

Разбира се, че така е по икономично. Като изключиш от скорост компютъра подава гориво за да не угасне двигателя. Когато си на скорост по наклон и не подаваш газ двигателя се върти от въртенето на колелата и не му трябва гориво.
Това важи и за бензиновите и дизеловите двигатели.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от HACKO » 20 авг 2009, 21:43

И не само за пълните инджекциони, ами и за моно и повечето карбуратори след 80г. (даже и руските).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от mrdds » 20 авг 2009, 22:00

Пестиш и от накладки и дискове :D: >:D<:

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от dydo » 21 авг 2009, 00:07

mrdds написа:Пестиш и от накладки и дискове :D: >:D<:
Предполагам го казваш на шега :shock: Иначе е точно обратното. Ако не си с включена предавка, когато се спускаш автомобилът ще ускорява и постоянно ще трябва да натискаш спирачката, особено ако си на път със завои. А като редиш предавките в низходящ ред в зависимост от наклона и ускорението, няма нужда да натискаш спирачка, ако хептен не трябва някъде да го направиш.
Някои даже гасят и автомобила..........говоря за тези, които нямат хидравлика, която не функционира при загасен двигател -убийци :evil:

Апропо, предполагам сте шьофори не от вчера и тез нещица си ги знаете, ама друго е да спестиш някой грам гориво 8)

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от bateto_toshko » 21 авг 2009, 01:07

гориво е ясно , че се пести , но двигателя не се ли износва повече , поради факта , че се кара на по високи обороти по често , вместо да изключиш от скорост и да си на 900 об/мин ? :roll:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от mrdds » 21 авг 2009, 09:18

dydo написа:
mrdds написа:Пестиш и от накладки и дискове :D: >:D<:
Предполагам го казваш на шега :shock:
Никак даже...

Идеята на въпроса беше пести ли се като се спуска на скорост.Явно не разбра за какво говоря,защото това,което си написал е аналогично с идеята ми,която е ,че пестиш от спирачки когато се спускаш на скорост. _friends_

Потребителски аватар
21grams
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 май 2009, 00:18
Модел на автомобила: Фокус 1.8 tdci 2004г.
Местоположение: БЪЛГАРИЯ,София,Младост 2
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от 21grams » 21 авг 2009, 09:29

Пестиш и от износване на съеденител-щот ако изкл от скорост и после трябва да включиш-тва са ти 2 натискания на съеденителя,а също пестиш и от износване на гуми-щот ако изкл от скорост трябва да натискаш спирачка и така триенето на гумите с Хасфалта е по-голямо!Абе ако си на скорост напрао удряш в десетката. _friends_

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от HACKO » 21 авг 2009, 10:24

По въпроса със спирачките, ако си с голям камион и решиш да спускаш по инерция си мъртъв. След 5км спирачките са прегрели и вече не държат а натоварен камион даже и да има синхронизатори на скоростите (старите нямат) много трудно се включва на скорост. Ако имаш късмет да намериш походящ склон, където да катастрофираш-добре, ако не дерето те очаква. Принципа е спускаш на предавката на която се изкачваш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от noface » 21 авг 2009, 11:13

Преполагам колегата не го интересуват камионите,там тежестите са други,спирачките не държат толкова и спирачния път сие бая :)
Според мен за да покаже по-малко компа на колата явно се бърка от вакума който е в смук. колектор и това колко бензин впръскват дюзите,а те си впръскат гориво за свободен(празен) ход ~850 об/мин.Имам идея как може да го изпробваш това с твоя приятел.Спускайте на 5-та със 100км/ч и след това на 4-та пак със 100,по възможност на същия наклон.Ако покаже че още по-малко гори,гледай да го убедиш да спуска на 1-ва със 100 може и да му напълни резервоара с бензин,знам ли :D:
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от foxy » 21 авг 2009, 11:20

За другите двигатели незнам, но за инжекционите и аз знам (малко), че при спускане на скорост дюзите впръскват по-малко количесвто гориво и съответно е нормално компютъра да го показва. Може и изобщо да не впръскват - ама това да го каже някой по-разбиращ.

Както каза НАСКО принципа е "На каквато предавка се качваш - на такава спускаш" - тъй като в противен случай може да се окаже, че не можеш да спреш или пък да поизправиш завоя.

За икономията на съединители, накладки и дискове изобщо няма да коментирам - да спестяваш от нещо, което е направено само разходи да ти прави - незнам как точно ще стане....
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от orlinm » 21 авг 2009, 11:22

Аз никога не изключвам от скорост. Не съм за 5 грама бензин циганин.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от petkoff_pl » 21 авг 2009, 12:20

Ето ви такава тема започната още през 2006 г тук във форума

Вярно ли е

там disc е обяснил защо и как

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: По-икономично ли е ?

Мнение от nosfera7u » 21 авг 2009, 13:16

благодаря ви за отговорите колеги, но определено disc е обяснил точно как седят нещата :) разбрах за какво иде реч

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта