Модул за автоматично включване на фаровете
- amplified
- потребител
- Мнения: 465
- Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
- Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
- Местоположение: Бургас-София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
А не е ли по-добре да се направи както е фабрично на повечето коли - пуска късите, но на 70% от мощноста им?
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
И аз никъде не съм писал, че става въпрос за 5% от генератора, а за цялостната мощност на двигателя.mitaka_1 написа:Виждам, че има доста мнения относно модула и за и против монтирането му. Berilii В тех. характеристика на халогенните крушки наистина си има спецификация за работното напрежение и температурата на работа за живота на самата крушка. Всеки производител си дава определени часове живот на своята крушка, този живот се определя от V nom. 14.4V и определени брой цикли на включване на крушката. Ако завишим с 10% това напрежение живота и се скъсява с 30%. от там при по високо напрежение тока става по голям и съответно отделената топлина на самата крушка. Няма крушка с нажежаема жичка било то халогенна или обикновена, който да изгори по бързо от намалено напрежение. Никъде не съм писал, че се спестява 5% консумация на ток! 5% се спестява от изразходваното гориво, като не се натоварва генератора. А това с зареждането с 8-9kwне мислиш,че е доста това са 625А ток! С подходящ инвертор за този ток на 220V няма да ти трябват услугите на електроразпределителните дружества ще си захранваш целия апартамент. Ако максимума беше 3% от капацитета на генератора, затова ли като си пуснеш фаровете се променят оборотите на двигателя? Би трябвало да не се усети нищо в натоварването му. Аз също искам да видя схемата, която ще съставиш за 5-6лв. дето да работи дълги години. Мога да направя модул ако има свободно време, който да ви включва фаровете на къси със 100% и да се включат фаровете когато запалите двигателя и като загасите да загасват и те или другия вариант е на този модул да се монтират два кондензатора на изходния кабел за да се увеличи силата на свенете на самата крушка и тогава да се монтира към късите светлини щом някой не го одобряват варианта с дългите.
Чети по внимателно и не изопачавай писаните от мен думи
Явно си се опитал да почетеш малко, но нека се опитам да дефинирам от какво зависи живота на една халогенна крушка:
1. Приложено напрежение, съответно ток през жичката, който поражда емитиране на волфрамови електрони(жичката развива температура над 3000градуса целзии и това което виждаме като светлина са излъчените електрони и фотони от волфрама).
2. За разлика от нормалните крушки с нажежаема жичка, в които балона е пълен с инертен газ(при тях жичката не се самовъзтановява, така че могат да работят много дълго време и с намалено напрежение( дори така им се удължава живота), но халогенната крушка е пълна с халогенни пари (обикновенно йод) с една единствена цел регенерация на жичката, която регенерация е функция от температурата. Следователно ако напрежението е по голямо от номиналното за крушката и се скъсява живота, защото се променя баланса между отделяне и натрупване на волфрам на жичката. Другата крайност е намаленото напрежение при което жичката отделя електрони но няма температура за извържване на отлагане на волфрам върху нея(волфрама се отделя по стъклото на балона, което става като огледало и спада значително интензитета на отделената светлина за сметка на топлината), и отново скъсен живот на жичката.
Горе написаното се отнася само за крушки от халогенен тип H4, H7, H1, H3, но не и за ксенонови или друг вид газоразрядни крушки.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
Серийните модули които работят с намаляване на силата на светене са много малко и крушките които се продават в БГ с изключение на тези продавани в Мото Пфое си заминават бързо. Болшинството серийно включени през деня къси светлини до 2002-2004 са с работа на 100% (които са относителни защото зависят от номиналния волтаж) къси светлини.amplified написа:А не е ли по-добре да се направи както е фабрично на повечето коли - пуска късите, но на 70% от мощноста им?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
А аз не разбрах защо ако се ползват дълги през деня, трябва да са с намалена мощност, а с късите не трябвало да се намалява... има ли техническа причина, или това е за да не се заслепяват насрещните? Някой се бърка за работата на фаровете.
За какво е цялата разправия, защо просто не се приеме ползването на късите? Относно намалената мощност, на моя транзит (два такива) бяха вързани късите, и светеха малко по-слабо. Крушките не горяха, не знам бяха ли халогенни. Вероятно са били. Но мощността беше намалена малко - примерно напрежението да е свалено от 14 на 11-12 волта.
За какво е цялата разправия, защо просто не се приеме ползването на късите? Относно намалената мощност, на моя транзит (два такива) бяха вързани късите, и светеха малко по-слабо. Крушките не горяха, не знам бяха ли халогенни. Вероятно са били. Но мощността беше намалена малко - примерно напрежението да е свалено от 14 на 11-12 волта.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
Това е в рамките на нормалното, няма никакъв проблем.diesel1.6 написа:А аз не разбрах защо ако се ползват дълги през деня, трябва да са с намалена мощност, а с късите не трябвало да се намалява... има ли техническа причина, или това е за да не се заслепяват насрещните? Някой се бърка за работата на фаровете.
За какво е цялата разправия, защо просто не се приеме ползването на късите? Относно намалената мощност, на моя транзит (два такива) бяха вързани късите, и светеха малко по-слабо. Крушките не горяха, не знам бяха ли халогенни. Вероятно са били. Но мощността беше намалена малко - примерно напрежението да е свалено от 14 на 11-12 волта.
А относно закона, е ясен като бял ден, през деня се кара на къси за дълги полицията има пълното основание да те глоби пък ако ще и на 25% да работят.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
За другите фордове не знам на Мондео МК1 ( и май на МК2) като съм им гледал схемите има два варианта (който иска да погледне в Хайнес) единият се води "Dim-dip", при него ефекта дневни светлини ( не съм дълбал дали с такава цел е направен) се постига като крушките на късите светлини се свързват последовално с помоща на реле.
В другия вариант "Скандинавско изпълнение" - при дневните светлини захранването на крушките на късите се свързват през товарен резистор (съпротивление).
Аз мисля да си направя стандартното фабрично изпълнение на моето Мондео.
В другия вариант "Скандинавско изпълнение" - при дневните светлини захранването на крушките на късите се свързват през товарен резистор (съпротивление).
Аз мисля да си направя стандартното фабрично изпълнение на моето Мондео.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
Edinuser написа:За другите фордове не знам на Мондео МК1 ( и май на МК2) като съм им гледал схемите има два варианта (който иска да погледне в Хайнес) единият се води "Dim-dip", при него ефекта дневни светлини ( не съм дълбал дали с такава цел е направен) се постига като крушките на късите светлини се свързват последовално с помоща на реле.
В другия вариант "Скандинавско изпълнение" - при дневните светлини захранването на крушките на късите се свързват през товарен резистор (съпротивление).
Аз мисля да си направя стандартното фабрично изпълнение на моето Мондео.
В схемите за мондео мк1 няма реле, което да свързва последователно двете крушки. Относно DIM-DIP релето го имат всички мондеота без изключения, като неговата функция е да включва късите светлини. Единствено за Великобритания по закон се изисква намаляване на интензитета на късите светлини за през деня от 10 до 20%. Това се реализира с товарни резистори, т.е. консумацията на ток си е пак същата просто се намалява светлинният поток, но врамките на разумното, за да не ти се прецакват крушките. Фабричното изпълнение на мондео мк1 е много близо до това, което съм показал на страница първа. Има само малка разлика в управлението на релето.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 02 фев 2009, 09:56
- Модел на автомобила: Ескорт
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
Как става това светлинния поток да се намали и тока пак да остане същия, като при нормални свенете на крушката?Това се реализира с товарни резистори, т.е. консумацията на ток си е пак същата просто се намалява светлинният поток, но врамките на разумното, за да не ти се прецакват крушките.
На схемата с релето която е дадена няма ли да светнат фаровете още като дадеш на контакт?
Наистина има автомобили на които фаровете за дневни светлини им са свързани последователно (на форд не знам дали има такива модели но на Пежо има)
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
На всички автомобили има МЕСТА за релета (1 или 2 броя) за дневни светлини, НО няма окабелявана в таблото с релетата и предпазителите.
На Скорпиото ми има монтирана съвсем проста схеме, която от поне 3 години не е показала никакъв дефект.
Състои се от два транзистора, две релета (едното е монтирано допълнително поради високата консумация от габаритните светлини) и няколко съпротивления и кондензатори. С монтажа струваше (тогава) 15-20 лв. Не се прекъсва нищо по инсталацията и се монтира с 4 жици към ключа за светлините и 15-20 секунди (може да се регулира плавно) след подаване на контакт светват късите.
Като се има в пред вид, че с обсъжданото устройство се запалват плавно светлините се налага извода, че то работи с променлив ток. По-точно на изхода на схамата излизат импулси и чрез промяна на продължителността им се постига плавното запалване и регулиране интензивност на светене. Поради тази причина няма шанс да се управлява ксенон с това устройство. За поставянето на съпротивления последователно на крушките забравете, защото енергията която трябва да се разсее във вид на топлина не е малка. За да изолирам подобно явление монтирах реле вместо разделителен диод, защото при 3-4 А ток диода се отпояваше от спойките, т.е. температурата в мястото на спойката минава 250-300 градуса.
Относно работата на по-ниска мощност от номиналната - да не горят крушките. Не горят от напрежението, а просто жичката прекъсва, защото се разтяга и къса. Вкъщи управлявам една халогенна лампа 500W с регулатор. Халогенката изгоря, защото волфрамовата жичка се бе разтегнала толкова, че бе достигнала стъклото и бе направила дупка в стъклото, след което е изгоряла.
На Скорпиото ми има монтирана съвсем проста схеме, която от поне 3 години не е показала никакъв дефект.
Състои се от два транзистора, две релета (едното е монтирано допълнително поради високата консумация от габаритните светлини) и няколко съпротивления и кондензатори. С монтажа струваше (тогава) 15-20 лв. Не се прекъсва нищо по инсталацията и се монтира с 4 жици към ключа за светлините и 15-20 секунди (може да се регулира плавно) след подаване на контакт светват късите.
Като се има в пред вид, че с обсъжданото устройство се запалват плавно светлините се налага извода, че то работи с променлив ток. По-точно на изхода на схамата излизат импулси и чрез промяна на продължителността им се постига плавното запалване и регулиране интензивност на светене. Поради тази причина няма шанс да се управлява ксенон с това устройство. За поставянето на съпротивления последователно на крушките забравете, защото енергията която трябва да се разсее във вид на топлина не е малка. За да изолирам подобно явление монтирах реле вместо разделителен диод, защото при 3-4 А ток диода се отпояваше от спойките, т.е. температурата в мястото на спойката минава 250-300 градуса.
Относно работата на по-ниска мощност от номиналната - да не горят крушките. Не горят от напрежението, а просто жичката прекъсва, защото се разтяга и къса. Вкъщи управлявам една халогенна лампа 500W с регулатор. Халогенката изгоря, защото волфрамовата жичка се бе разтегнала толкова, че бе достигнала стъклото и бе направила дупка в стъклото, след което е изгоряла.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
Елементарно е да се регулира ток до около 7-8 ампера с плавно изменение на напрежението от 0-13.5 волта, става с два транзистора и един тример. Ако трябва и схема мога да ви начертая. Моля те посочи ми кой модел на пежо има последователно свързани къси светлини или просто си говориш на изус.mitaka_1 написа:Как става това светлинния поток да се намали и тока пак да остане същия, като при нормални свенете на крушката?Това се реализира с товарни резистори, т.е. консумацията на ток си е пак същата просто се намалява светлинният поток, но врамките на разумното, за да не ти се прецакват крушките.
На схемата с релето която е дадена няма ли да светнат фаровете още като дадеш на контакт?
Наистина има автомобили на които фаровете за дневни светлини им са свързани последователно (на форд не знам дали има такива модели но на Пежо има)
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
Като го направиш това с двата транзистора и тримера пиши колко са големи радиаторите, защото регулиратето на 100W мощност не става безнаказано.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 02 фев 2009, 09:56
- Модел на автомобила: Ескорт
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Модул за автоматично включване на фаровете
Пежо 206 внесено от Финландия преди 3-4г. беше точно така. Дори нямаше опция на самия ключ за изключването на габаритите и фаровете, а само можеше от ключа да се превключват на 50% и 100% късите му светлини и тук в БГ му преправяха инсталацията, че като дадеше на контакт всичко това светеше. Така, че не си говоря на изус, и това със сигурност не го пише в Autodata. И както тръгна темата да се правят там не било то резистори, релета, транзистори и др. неща някой ще вземе да си подпали колата от експерименти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта