Как да отстраним омасляването на въздушния филтър на Eскорт
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Как да отстраним омасляването на въздушния филтър на Eскорт
Здравейте!
Пиша по повод честото омасляване на въздушния филтър(под филтъра имаше сигурно 50 мл. масло). Колата е на 178 000 км., а харча на масло е 700 мл. на 10 000 км. Сегашният филтър е сложен преди 2 000 км. и вече се вижда омасляване по него. Маслото на дъното на филтърната кутия е жълтеникаво на цвят (т.е конденз). Иначе маслото на щеката си е с нормален цвят. Имам си оригинално тампонче което да поема маслените пари, но явно при мен явно количеството е по- голямо от обикновеното и не върши добра работа. Правил съм ревизия на вентилацията на картера от капака на клапаните до филтърната кутия и няма запушване. През 10 000 км има зацапване на свеща на първи цилиндър и леко омасляване.
Дайте едно рамо, че в тази ситуация трябва да сменям въздушни филтри на 4-5 000 км., защото се усеща колебание в оборотите, когато филтъра се омасли силно.
Има ли някакъв друг маркуч за вентилация от картера към капака на клапаните?
Пиша по повод честото омасляване на въздушния филтър(под филтъра имаше сигурно 50 мл. масло). Колата е на 178 000 км., а харча на масло е 700 мл. на 10 000 км. Сегашният филтър е сложен преди 2 000 км. и вече се вижда омасляване по него. Маслото на дъното на филтърната кутия е жълтеникаво на цвят (т.е конденз). Иначе маслото на щеката си е с нормален цвят. Имам си оригинално тампонче което да поема маслените пари, но явно при мен явно количеството е по- голямо от обикновеното и не върши добра работа. Правил съм ревизия на вентилацията на картера от капака на клапаните до филтърната кутия и няма запушване. През 10 000 км има зацапване на свеща на първи цилиндър и леко омасляване.
Дайте едно рамо, че в тази ситуация трябва да сменям въздушни филтри на 4-5 000 км., защото се усеща колебание в оборотите, когато филтъра се омасли силно.
Има ли някакъв друг маркуч за вентилация от картера към капака на клапаните?
Последна промяна от Nebhotep на 12 мар 2013, 09:18, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Здравейте,
Относно моя проблем доста се порових из чуждите форуми и се надявам да съм открил решението!
Първо линка: http://www.escortevolution.co.uk/forums ... =96684&hl=" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Тук колегите от англия много добре със снимков материал обясняват как се извършва процедурата по смяна на клапана за картерна вентилация специално за Зетек моторите.
Само, че аз както повелява българския опит се опитах да изчистя клапана. Самият клапан представлява едно буталце, което беше залепнало с времето и изобщо не помръдваше. Използвах обилно до болка познатият ни WD 40, и след 10 минутни усилия успях да раздвижа буталцето (ама голяма мръсотия изтече!!!). Върнах всичко на мястото, като преди това се опитах да зачистя около и вътре под гумената гарнитурка и самата тръбичка идваща от картера.






Надявам се с тази процедура да разреша проблема с омасляването на филтъра. След 2 000 км. пробег ще пиша пак, а до тогава можете за 20 минутки работа и вие да си ревизирате картерната вентилация!
Относно моя проблем доста се порових из чуждите форуми и се надявам да съм открил решението!
Първо линка: http://www.escortevolution.co.uk/forums ... =96684&hl=" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Тук колегите от англия много добре със снимков материал обясняват как се извършва процедурата по смяна на клапана за картерна вентилация специално за Зетек моторите.
Само, че аз както повелява българския опит се опитах да изчистя клапана. Самият клапан представлява едно буталце, което беше залепнало с времето и изобщо не помръдваше. Използвах обилно до болка познатият ни WD 40, и след 10 минутни усилия успях да раздвижа буталцето (ама голяма мръсотия изтече!!!). Върнах всичко на мястото, като преди това се опитах да зачистя около и вътре под гумената гарнитурка и самата тръбичка идваща от картера.






Надявам се с тази процедура да разреша проблема с омасляването на филтъра. След 2 000 км. пробег ще пиша пак, а до тогава можете за 20 минутки работа и вие да си ревизирате картерната вентилация!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Е тва е, въпреки че човека се е разтърсил и се е справил сам, не си трае а е споделил нагледно. =D>:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Е добре де! Като няколко дни премислям ситуацията малко съмнително ми се струва през този клапан да преминава чисто масло. При мен за около 2 000 км пробег, във филтърната кутия се отделят около 100 мл. масло, което е немислимо да преминава през клапана. Явно той е преценен само за маслени пари и през него не може да преминава масло, тъй като е доста мъничък.
Тогава излиза, че двигателят си заминава, въпреки че харча на масло е около 700 мл. за 10 000 км. пробег (60% градско и 40% извън). Като отворя капачката на маслото от там духа яко. Доколкото съм чел от форума това означава заминали гумички или водачи на клапаните.
Т.е. въпросът ми е, ако картерната ми вентилация е ревизирана и чиста, има ли друга вероятност за омасляването на филтъра освен, че двигателят скоро ще се окаже за основен ремонт!
Тогава излиза, че двигателят си заминава, въпреки че харча на масло е около 700 мл. за 10 000 км. пробег (60% градско и 40% извън). Като отворя капачката на маслото от там духа яко. Доколкото съм чел от форума това означава заминали гумички или водачи на клапаните.
Т.е. въпросът ми е, ако картерната ми вентилация е ревизирана и чиста, има ли друга вероятност за омасляването на филтъра освен, че двигателят скоро ще се окаже за основен ремонт!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Нищо и няма на колицата, това устройство е маслоотделител, има го на всички двигатели, без него и чисто нов мотор ще качи масло във филтъра. Който не вярва да извади щеката за проверка на маслото докато д-ля работи и да види какво ще стане. Евентуално гумички, когато разхода на масло надхвърли 500гр/1000км
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Доразвивам темата. Прегледайте си внимателно маркуча от този клапан до всмукателните колектори. При мен се получи кофти тръпка днес, колата започна да тресе в ниските и яко прекъсваше. Оказа се, че от старост маркуча ми се е нацепил и колата загуби вакум и съответно заработи лошо. Проблема бе, че такъв специален г- образен маркуч трудно се намира. Потърсих оригинален в магазина на Motorcraft, но се оказа безбожно скъп, около 100 лв. И вече в отчаяние видях магазин за водни съединения на Симеон и потъсих там подобен маркуч. За мое щастие намерих нещо подобно и вече по мръкване успях да съединя вакуумната магистрала и резултатът е налице. Лошото само е, че маркучът не е предназначен за масло и маслени изпарения и сигурно до 6-12 месеца ще се поразяде но за 16 лв. толкова.
Та ако, колта ви внезапно загуби мощност не се чудете а проверете и тази вакуумна магистрала.Лошото е, че за да изпълните качествено задачата ще трябва да се изръсите стотина лева!
Та ако, колта ви внезапно загуби мощност не се чудете а проверете и тази вакуумна магистрала.Лошото е, че за да изпълните качествено задачата ще трябва да се изръсите стотина лева!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Другия път отиди в м-н за Лада там маркуча на вентилацията е 3-5лв маслоустчив.Nebhotep написа:......Лошото само е, че маркучът не е предназначен за масло и маслени изпарения и сигурно до 6-12 месеца ще се поразяде но за 16 лв. толкова.
....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
А маркучът на ладата г- образен ли е там където се съединява с всмукателните колектори и колко му е сечението. За моята е 9 мм. вътрешно сечение. И НАСКО, според теб колко време ще изкара този маркуч дето съм сложил...?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Двойно г-образен е, но е по-широк може би 18-20мм (става на отдушниците на CVH), на снимката изглежда широк.
Тъй като няма някакво налягане може и да изкара много време, карай пък колкото издържи.
Тъй като няма някакво налягане може и да изкара много време, карай пък колкото издържи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Давам информация за ефекта от ревизиране на картерната вентилация. Вече няма изобщо масло при филтъра!!!
Духането от капачката и щеката за маслото силно намаля, а двигателят като че ли достига малкооо по- бързо работна температура. Освен, че си спестих два пъти по- често смяна на въздушния филтър и колата стана по- тиха и по- бързо загрява. ф 


-
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 06 фев 2008, 21:32
- Модел на автомобила: Escort CVH 1.4i - 87`
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Такъв клапан има ли при Ескорт 87 1,4i?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Не, това е при Зетека, при CVH няма такъв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- led_zep
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Колеги, при фиеста 1.1ми 95г. има ли го този клапан и на същото място ли се намира ? поздрави
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Колега аз имам подобен проблем, само че при мен маслото избива на друго място - точно където влиза мъркучлето в смукателния колектор.

В резултат на това двигателя ми е силно омаслен - цялата скоростна кутия и бубините отдолу са в масло. Маркучлето влиза в щуцера на колектора обаче странното е, че няма никаква стяга или нещо подобно. При мен филтъра е абсолютно чист. Въпроса ми е защо през този мъркуч преминава и масло освен картерни газове. Карал съм с откачен мъркуч и мога да потвърдя че при серизно натискане над 3000 оборота от тоя мъркуч хвърка яко масло. Дали ще се оправи ситуацията ако сменя въпросния клапан. Каква всъщност е неговата роля? Все си мисля че по тоя мъркуч трябва да минават само газове а не масло. Разхода на масло зависи от начина на каране - колкото повече я натискам, толкова почвече хвърля от тоя мъркуч. Около 100-200 мл на 1000 км се издухват от там. Лесно ли се сменя тоя клапан и лесно ли се намира по магазините, защото не е много често срещан проблем?

В резултат на това двигателя ми е силно омаслен - цялата скоростна кутия и бубините отдолу са в масло. Маркучлето влиза в щуцера на колектора обаче странното е, че няма никаква стяга или нещо подобно. При мен филтъра е абсолютно чист. Въпроса ми е защо през този мъркуч преминава и масло освен картерни газове. Карал съм с откачен мъркуч и мога да потвърдя че при серизно натискане над 3000 оборота от тоя мъркуч хвърка яко масло. Дали ще се оправи ситуацията ако сменя въпросния клапан. Каква всъщност е неговата роля? Все си мисля че по тоя мъркуч трябва да минават само газове а не масло. Разхода на масло зависи от начина на каране - колкото повече я натискам, толкова почвече хвърля от тоя мъркуч. Около 100-200 мл на 1000 км се издухват от там. Лесно ли се сменя тоя клапан и лесно ли се намира по магазините, защото не е много често срещан проблем?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Здравей, там където посочваш под тази пластина се съединяват медната тръбичка с гумения маркуч, който влиза в смукателния колектор. Провери дали нямаш сцепване на маркуча или да се е извадил от там. Самия клапан оригинален струва 46 лв., но той може да се почисти успешно и не смятам, че трябва да се купува нов. Но друго буди тревога при теб, през този маркуч не трябва да минава чисто масло. Клапанът е един вид регулатар на остатъчното налягане в картера. При мен избиваше масло във филтъра, защото клапанът не работеше и налягането при капана на клапаните бе твърде голямо и от там връщаше масло. Вероятно имаш износени маслени сегменти и от маслоуловителя хвърля масло. Но както казва гуруто в нашия форум Бат Наско, докато разхода ти на масло не достигне поне 1,5 л. на 10 000 км., си свиркаш и караш. Успех!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Добре де ако ми са издухани маслените сегменти би трябвало двигателя да гори масло, когато е натоварен. Аз син пушек не съм видял да излиза отзад при натоварване и гърнето си ми е чисто. Почти съм сигурен, че количеството което доливам е равно на издуханото през тоя мъркуч. 100-200 мл на 1000 км са точно 1 - 2 л на 10000 така, че разхода не е никак малък. Ами може да и замеря компресията за всеки случай, но няма логична причина да хвърля масло от там. Дали е възможно да е гарнитура на главата и да си въобразявам, че вхърля от тоя мъркуч? Ама не е възможно щото съм карал с откачен и знам, че вхърля от него. Дори и да му сложа няква стяга да не вхърля, това пук означава, че всичкоот масло ще влиза в колектора, което никак не ме радва
. Според мене само едно мерене на компресията ще покаже какъв е проблема. Ще видим ако остане време ще направя. Иначе проблема не ме притеснява, а и при каране под 3000 оборота почти няма разход на масло. Колата си върви добре, не мога да усетя загуба на мощност или нещо от сорта.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Разхода на масло не е на 10 000 а на 1000 км. Значи, като стане 1.5л/1000 почваш да се притесняваш.Nebhotep написа:......докато разхода ти на масло не достигне поне 1,5 л. на 10 000 км., си свиркаш и караш. Успех!
Чак пък Гуру, не се смятам за толкова знаещ и безпогрешен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Извинявам се, моя грешка! Но това все пак са 15 литра на 10 000 км, не е ли адски много?
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Nebhotep написа:Извинявам се, моя грешка! Но това все пак са 15 литра на 10 000 км, не е ли адски много?


-
- потребител
- Мнения: 401
- Регистриран: 13 апр 2010, 10:19
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 Ghia 2.0 16V
- Местоположение: Банкя, София
- Status: Извън линия
Re: Омасляване на въздушен филтър!
Аз явно съм с най фрапиращ разход на масло, ако я ръчкам на всяка предавка до 4000 об/мин на 100 км доливам по 1 литър масло, или иначе казано 10 литра масло на 1000 км пробег.Добре че маслото ми е без пари
Стана ми интересно, като прочетох това за духането при отвита капачка на маслото (като я отвия и духа стабилно от там), дали ако са отишли маслените сигменти пак така духа, или само при износени гумички на клапаните и водачи ?

Когато на готин човек му е кофти, това е блус.Когато на кофти човек му е готино, това е чалга.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 18 госта