Масло за двигателя
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ами ескорт номер 3 в гаража ми е на 30 години без един месец, и е на пълна синтетика 5в40 и не гори. Не съм доливам!
На газ, сменени са само гумички на клапаните и гарнитура, защото един монтьор съумя да организира скъсване на ангренаж 1000 км след смяна. Отворих да погледна нещо станало ли е, не беше за щастие.
Лагерите ми не са перфектни, поради проблеми с бензин в картера от времето, когато карбураторът работеше. Сега вече няма бензин-няма проблем
На газ, сменени са само гумички на клапаните и гарнитура, защото един монтьор съумя да организира скъсване на ангренаж 1000 км след смяна. Отворих да погледна нещо станало ли е, не беше за щастие.
Лагерите ми не са перфектни, поради проблеми с бензин в картера от времето, когато карбураторът работеше. Сега вече няма бензин-няма проблем

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Не ме слагай в графата на онези дето викат на плафона -флаконpaci написа:Кое е по-гъсто бре човек?bateto_toshko написа: ...
1010024395 пъти е писано в тази тема!
Гъстото дето му викаш е гъсто докъто е студено, като се стопли му е все тази дали е било 5W или 15W.
Проблема е студения старт и работата на мотора докъто достигне работна температура.
След това има значение дали е синтетика или минерално.
Синтетика има много по-добри показатели и характеристики!
Даже един си направи експеримент.
Фокуса го пускаше на гонки и му бараше масло.
Сипа синтетика и намали разхода на масло при тези спортни изпълнения.
Сипваш евтино минерално масло като започне да гори масло, защото така е по-изгодно.
Почне ли да го бара сипвай каквото искаш все ще го гори.

Говоря за (5 w 30) и (10 в 40).Нима второто не е по-гъсто от първото и в двата режима(студен старт и работна температура)?"Гъсто" наричам обратното на "течливо"



За синтетиката никъде не съм спорил , че е по лоша от минерално.Спорих за гъстотата.
не съм завършил ДВГ и затова ползвам такива статии:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0% ... 0%B5%D1%82" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Вискозитетът е мярка за съпротивлението на флуид, срещу преместването на едни негови пластове спрямо други. Възприема се като "гъстота" или съпротивление при изливане. Вискозитетът представя вътрешното съпротивление (напрежение) на флуида да изтича и може да бъде считан като мярка за триенето на флуида. Така водата е "рядка" имайки малък вискозитет, докато растителното масло е "гъсто" имайки голям вискозитет.
На тези които са учили ДВГ им се извинявам за термините които ползвам , сигурно съм пълен смешник в очите им.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Не че нещо, но ето за масла 5w30 и 10w40
Тези двете са хидрокрекинг
Ravenol 5w30 (Ford спецификация) :
Viscosity (at 40°C) mm2/s 57.1 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 9 DIN 51562
Ravenol 10w40
Viscosity (at 40°C) mm2/s 93 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 14 DIN 51562
А това е минерално 15w40
Viscosity (at 40°C) mm2/s 98 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 13.5 DIN 51562
Синтетика 5w40
Viscosity (at 40°C) mm2/s 83 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 13.8 DIN 51562
Синтетика 5w30
Viscosity (at 40°C) mm2/s 73.5 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 11.8 DIN 51562
Тези двете са хидрокрекинг
Ravenol 5w30 (Ford спецификация) :
Viscosity (at 40°C) mm2/s 57.1 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 9 DIN 51562
Ravenol 10w40
Viscosity (at 40°C) mm2/s 93 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 14 DIN 51562
А това е минерално 15w40
Viscosity (at 40°C) mm2/s 98 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 13.5 DIN 51562
Синтетика 5w40
Viscosity (at 40°C) mm2/s 83 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 13.8 DIN 51562
Синтетика 5w30
Viscosity (at 40°C) mm2/s 73.5 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 11.8 DIN 51562
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Toчен пример - как синтетиката уж дето е "по-тънко масло" се оказва по-гъста 
Но все пак не успява да прехвърли разликата между SAE30 u SAE40.
Когато вземат да похлопват биелните лагери, се налага да се помисли за по-гъстичко. Желателно е да е синтетика, както е видно от цифрите.
Аз затова съм с 5в40 вместо 5в30.
Колегат с гумичките... кажи си модела на колата, и как се идентифицира двигателя най-вече, да попитам за хубави гумички. Дори не са безбожно скъпи. Може да ти харесат. Съвсем неангажиращо, само ще ти кажа коя фирма и производител, а ти си провери после по сервизите за отзиви.
добавено - това ли е колата. която иска гумички - Zetec-SE,16V, 90PS?
Те пък 16... разход
. Аз съм с 8.

Но все пак не успява да прехвърли разликата между SAE30 u SAE40.
Когато вземат да похлопват биелните лагери, се налага да се помисли за по-гъстичко. Желателно е да е синтетика, както е видно от цифрите.
Аз затова съм с 5в40 вместо 5в30.
Колегат с гумичките... кажи си модела на колата, и как се идентифицира двигателя най-вече, да попитам за хубави гумички. Дори не са безбожно скъпи. Може да ти харесат. Съвсем неангажиращо, само ще ти кажа коя фирма и производител, а ти си провери после по сервизите за отзиви.
добавено - това ли е колата. която иска гумички - Zetec-SE,16V, 90PS?
Те пък 16... разход

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Подчертаните цифри ли гледаме?По голяма цифра по гъсто масло или....?Edinuser написа:Не че нещо, но ето за масла 5w30 и 10w40
Тези двете са хидрокрекинг
Ravenol 5w30 (Ford спецификация) :
Viscosity (at 40°C) mm2/s 57.1 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 9 DIN 51562
Ravenol 10w40
Viscosity (at 40°C) mm2/s 93 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 14 DIN 51562
А това е минерално 15w40
Viscosity (at 40°C) mm2/s 98 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 13.5 DIN 51562
Синтетика 5w40
Viscosity (at 40°C) mm2/s 83 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 13.8 DIN 51562
Синтетика 5w30
Viscosity (at 40°C) mm2/s 73.5 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 11.8 DIN 51562
Благодаря ти ,затова че се занимаваш , но дай на лични съобщения , защото иначе излизаме извън темата и ще ни изгонятdiesel1.6 написа:Toчен пример - как синтетиката уж дето е "по-тънко масло" се оказва по-гъста
Но все пак не успява да прехвърли разликата между SAE30 u SAE40.
Когато вземат да похлопват биелните лагери, се налага да се помисли за по-гъстичко. Желателно е да е синтетика, както е видно от цифрите.
Аз затова съм с 5в40 вместо 5в30.
Колегат с гумичките... кажи си модела на колата, и как се идентифицира двигателя най-вече, да попитам за хубави гумички. Дори не са безбожно скъпи. Може да ти харесат. Съвсем неангажиращо, само ще ти кажа коя фирма и производител, а ти си провери после по сервизите за отзиви.
добавено - това ли е колата. която иска гумички - Zetec-SE,16V, 90PS?
Те пък 16... разход. Аз съм с 8.

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Да подчертаните цифри гледаме а по-голямата значи по-гъсто масло.
Интересното е, че това масло също е 5w30 хидрокрекинг (на същата фирма Ravenol) , но е различно и не отговаря на Ford стандарта WSS-M2C913-A WSS-M2C929-A WSS-M2C913-B ?!
Viscosity (at 40°C) mm2/s 61 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 10.3 DIN 51562
Явно Zetec-a си иска по-рядко масло ... а защо - само на Ford инженерите си знаят.
Факт е че при работна температура (100°C) маслата пак си имат разлика и тя не е пренебрежима.
Ако искаш отиди на сайта "www.ravenol.de" - там има технически парамери на всичките им моторни масла както и стандартите на които отговарят - гледай и сравнявай.
Интересното е, че това масло също е 5w30 хидрокрекинг (на същата фирма Ravenol) , но е различно и не отговаря на Ford стандарта WSS-M2C913-A WSS-M2C929-A WSS-M2C913-B ?!
Viscosity (at 40°C) mm2/s 61 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 10.3 DIN 51562
Явно Zetec-a си иска по-рядко масло ... а защо - само на Ford инженерите си знаят.
Факт е че при работна температура (100°C) маслата пак си имат разлика и тя не е пренебрежима.
Ако искаш отиди на сайта "www.ravenol.de" - там има технически парамери на всичките им моторни масла както и стандартите на които отговарят - гледай и сравнявай.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Има вариант равенол да предлагат по-гъсто масло, за да успеят да покрият изискванията на някой стандарт за устойчивост на масления филм или нещо такова. Докато примерно масло по по-скъпа технология го постига и без да е сгъстено спрямо въпросните 9 cSt.
А може толкова рядко да е екстравагантна приумица на форд. Напредничав експеримент - прилагане на нова идея... от това си патим понякога, а понякога спечелваме по-добри параметри из колите ни. Само си мисля така, няма как да съм сигурен в горното.
Сигурно е, че форд обича рядко масло и е икономически докато е в ред.
А може толкова рядко да е екстравагантна приумица на форд. Напредничав експеримент - прилагане на нова идея... от това си патим понякога, а понякога спечелваме по-добри параметри из колите ни. Само си мисля така, няма как да съм сигурен в горното.
Сигурно е, че форд обича рядко масло и е икономически докато е в ред.
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
ами мерси за отговорите , но след тоя спор съм още по объркан какво да предпочета ! 

Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Спор звучи много конфликтно, дай да го наричаме разучаване или нещо такова 
Имам една идея, дано да помогне за решението.
Въпросите очеводно са две групи - SAE30 или SAE40 и дали да е скъпа синтетика или достъпна полусинтетика.
Идеята ми е, че ако не се натоварва ненермално много двигателя една полусинтетика се явява малко по-рядка от пълната синтетика SAE40 така може да не те гложди чак толкова. Хем ще си с евтиничко масълце, хем ще е компромисно гъсто.
А лично моето мнение за двигател на 165000 км или поне запазен като такъв, е само пълна синтетика или хидрокрекинг масло.
Относно 30 или 40 не мога да кажа. Ако е препоръчано 30 и на мотора му понася без да има никакви увеличени шумове на който и да е режим, по-добре е 30. Уж има и икономия на гориво. Но ако се кара в града или с над 140 извънградско, работата отива на "спортен" режим на ползване и по-гъстото масло осигурява повече в разните критични моменти като тръгване и голям въртящ момент на ниски обороти. Така си мисля аз. Добре ще е да имаме един опитен инженер по двигатели и смазки да ни покоментира и той.

Имам една идея, дано да помогне за решението.
Въпросите очеводно са две групи - SAE30 или SAE40 и дали да е скъпа синтетика или достъпна полусинтетика.
Идеята ми е, че ако не се натоварва ненермално много двигателя една полусинтетика се явява малко по-рядка от пълната синтетика SAE40 така може да не те гложди чак толкова. Хем ще си с евтиничко масълце, хем ще е компромисно гъсто.
А лично моето мнение за двигател на 165000 км или поне запазен като такъв, е само пълна синтетика или хидрокрекинг масло.
Относно 30 или 40 не мога да кажа. Ако е препоръчано 30 и на мотора му понася без да има никакви увеличени шумове на който и да е режим, по-добре е 30. Уж има и икономия на гориво. Но ако се кара в града или с над 140 извънградско, работата отива на "спортен" режим на ползване и по-гъстото масло осигурява повече в разните критични моменти като тръгване и голям въртящ момент на ниски обороти. Така си мисля аз. Добре ще е да имаме един опитен инженер по двигатели и смазки да ни покоментира и той.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Да цифрите показват точно това .А именно :Edinuser написа:Да подчертаните цифри гледаме а по-голямата значи по-гъсто масло.
Интересното е, че това масло също е 5w30 хидрокрекинг (на същата фирма Ravenol) , но е различно и не отговаря на Ford стандарта WSS-M2C913-A WSS-M2C929-A WSS-M2C913-B ?!
Viscosity (at 40°C) mm2/s 61 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 10.3 DIN 51562
Явно Zetec-a си иска по-рядко масло ... а защо - само на Ford инженерите си знаят.
Факт е че при работна температура (100°C) маслата пак си имат разлика и тя не е пренебрежима.
Ако искаш отиди на сайта "www.ravenol.de" - там има технически парамери на всичките им моторни масла както и стандартите на които отговарят - гледай и сравнявай.
Ravenol 10w40
Viscosity (at 40°C) mm2/s 93 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 14 DIN 51562
е по гъсто и в двата режима от не-фордовското 5в30 :
Синтетика 5w30
Viscosity (at 40°C) mm2/s 73.5 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 11.8 DIN 51562
А пък Фордовското 5в30 е още по-течливо(рядко )и от двете:
Ravenol 5w30 (Ford спецификация) :
Viscosity (at 40°C) mm2/s 57.1 DIN 51562
Viscosity (at 100°C) mm2/s 9 DIN 51562
Ти ми обясяваш как е по книга , аз ти обяснявам , че в частен случай моя мотор не харесва форд 5 в30.Шумен е , харчи го , губи мощност в ниските.След като Форд ми препоръчва масло с ,което колата ми не върви добре , кво да правя , да хвърля колата или да хвърля маслото


Форд препоръчва да се сменят възд.възглавници на всеки 5-7 години , ти сменяш ли ги?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колега bateto_toshko посмали тона малко, нещо не ме разбираш какво искам да ти кажа. Не съм ти казал на тебе да си слагаш 5в30, казах че маслото за една кола си е маслото което се препоръчва от производителя и никъде не е писано че трябва след 160 000 км да почнеш да слагаш 10/15в40, същото беше писал някой преди мен. Ако твоя двигател има проблеми слагай по-гъсто, естествено че ще смениш маслото а не колата. А това какво са за мен парите айде моля ти се да не изпадаме в такива отклонения.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ще се опитам да обясня на база прочетено и наблюдавано.
1.Нов и правилно поддържан мотор не гори масло ... или пък гори съвсем малко ( по наблюдения до 100-200гр. на 1000 км.) Ресурса на Zetec моторите споменават в литературата е до 500-700 000 км при правилна поддръжка преди да се наложи основен ремонт. Маслото за такъв мотор независимо от км. е 5W30 ако между две смени не губи по-вече от 1 литър.
2.Независимо от км. ако ти губи по-вече масло имаш 2 варианта :
- сменяш гумичките, това обикновено е първата причина и пак почваш да наливаш 5w30.
- сменяш маслото на 10W40 това е компромис който скъсява живота на двигателя, но е оправдан за БГ където караме коли обикновено на 10+ години с неизвестна поддръжка преди това. Както си видял от данните 10W40 и 15W40 имат сходни вискозитети при работна температура (100°C) така че преминаване на 15W40 е оправдано само заради цената и то ако се използва лятно време + смяташ скоро да се отървеш от автомобила или да го бракуваш.
Според мен ако се кара по-вече градско и се гони двигателя на високи обороти, трябва да ползва по-рядкото масло и за предпочитане полу или пълна синтетика - аз докато отида на работа и двигателя едва е загрял до нормалната си температура, особено зимно време - значи маслото е със вискозитета си на студено (40°C) а не на работна температура (100°C).
Обяснението защо Zetec използва рядко масло е следното - двигателя е относително високооборотен, има тесни маслени магистрали, освен това версиите 1.8 и 2.0 имат и маслени разпръсквачи под буталата за охлаждане на самите бутала. Zetec-a просто е сметнат за рядко масло, редът на препоръчваните масла е 5w30, 10w30, 10w40.
По-гъстото масло е кофти особено когато двигателя се експлоатира често в диапазона близо до максималните обороти (то тогава и се забелязва по-голям разход на масло).
Тук не е проблема в налягането на маслената помпа а поради по-високото съпротивление на маслените магистрали, и от там по-ниският дебит за по-гъстото масло.
Както писа по-горе колегата някой специалист по ДВГ и смазочни уредби може да го обясни по-добре.
Механизма по който се прецаква двигателя при използване на по-гъсти масла обикновено е следния:
1.Прецакват се гумичките, по една или друга причина - стареене, прегряване, гъсто масло и т.н. и започва да харчи масло ( това при условие, че до този момент всичко е поддържано правилно и е карано с 5w30). На колко км. се получава това не знам - във форума има колеги на които двигателите са на 200-250 000км. карат с 5w30 и не им го гори/губи.
2.Наливаме по-гъсто масло за да намалим загубата - резултата е влошено смазване и охлаждане на буталата, ускорено износване на маслените сегменти - и получаваме отново увеличена загуба на масло, но този път причината е и в сегментите а не само гумичките.
Основен белег за това са - по-голям разход на 5w30 и влошена мощност на двигателя (поради намаляване на компресията с рядкото масло). Ако нещата не са съвсем зле в това състояние на двигателя може да се използва 10w40 или по-добре 5w40 синтетика ( ако се кара по-спортно).
В това си състояние двигателя може да изкара доста дълго (може би 100-200 000км) преди нещата да стигнат до следващата точка поради голям разход на масло 10w40.
3. За да компенсираме горните ефекти, наливаме още по-гъсто масло (15w40) или слагаме "добавки" - с цел да изкара още малко или пък да продадем колата, нещата се закрепват съвсем за малко и двигателя вече се оправя само с основен ремонт, или гори по-вече масло от двутактова машина.
Смятам че всеки на база на това което съм написал може да прецени какво е състоянието на двигателя му и какво е подходящото масло. Това което съм писал е личното ми мнение, валидно за Zetec моторите до 97-98г. - не поемам отговорност ако някой си прецака двигателя следвайки моите съвети.
1.Нов и правилно поддържан мотор не гори масло ... или пък гори съвсем малко ( по наблюдения до 100-200гр. на 1000 км.) Ресурса на Zetec моторите споменават в литературата е до 500-700 000 км при правилна поддръжка преди да се наложи основен ремонт. Маслото за такъв мотор независимо от км. е 5W30 ако между две смени не губи по-вече от 1 литър.
2.Независимо от км. ако ти губи по-вече масло имаш 2 варианта :
- сменяш гумичките, това обикновено е първата причина и пак почваш да наливаш 5w30.
- сменяш маслото на 10W40 това е компромис който скъсява живота на двигателя, но е оправдан за БГ където караме коли обикновено на 10+ години с неизвестна поддръжка преди това. Както си видял от данните 10W40 и 15W40 имат сходни вискозитети при работна температура (100°C) така че преминаване на 15W40 е оправдано само заради цената и то ако се използва лятно време + смяташ скоро да се отървеш от автомобила или да го бракуваш.
Според мен ако се кара по-вече градско и се гони двигателя на високи обороти, трябва да ползва по-рядкото масло и за предпочитане полу или пълна синтетика - аз докато отида на работа и двигателя едва е загрял до нормалната си температура, особено зимно време - значи маслото е със вискозитета си на студено (40°C) а не на работна температура (100°C).
Обяснението защо Zetec използва рядко масло е следното - двигателя е относително високооборотен, има тесни маслени магистрали, освен това версиите 1.8 и 2.0 имат и маслени разпръсквачи под буталата за охлаждане на самите бутала. Zetec-a просто е сметнат за рядко масло, редът на препоръчваните масла е 5w30, 10w30, 10w40.
По-гъстото масло е кофти особено когато двигателя се експлоатира често в диапазона близо до максималните обороти (то тогава и се забелязва по-голям разход на масло).
Тук не е проблема в налягането на маслената помпа а поради по-високото съпротивление на маслените магистрали, и от там по-ниският дебит за по-гъстото масло.
Както писа по-горе колегата някой специалист по ДВГ и смазочни уредби може да го обясни по-добре.
Механизма по който се прецаква двигателя при използване на по-гъсти масла обикновено е следния:
1.Прецакват се гумичките, по една или друга причина - стареене, прегряване, гъсто масло и т.н. и започва да харчи масло ( това при условие, че до този момент всичко е поддържано правилно и е карано с 5w30). На колко км. се получава това не знам - във форума има колеги на които двигателите са на 200-250 000км. карат с 5w30 и не им го гори/губи.
2.Наливаме по-гъсто масло за да намалим загубата - резултата е влошено смазване и охлаждане на буталата, ускорено износване на маслените сегменти - и получаваме отново увеличена загуба на масло, но този път причината е и в сегментите а не само гумичките.
Основен белег за това са - по-голям разход на 5w30 и влошена мощност на двигателя (поради намаляване на компресията с рядкото масло). Ако нещата не са съвсем зле в това състояние на двигателя може да се използва 10w40 или по-добре 5w40 синтетика ( ако се кара по-спортно).
В това си състояние двигателя може да изкара доста дълго (може би 100-200 000км) преди нещата да стигнат до следващата точка поради голям разход на масло 10w40.
3. За да компенсираме горните ефекти, наливаме още по-гъсто масло (15w40) или слагаме "добавки" - с цел да изкара още малко или пък да продадем колата, нещата се закрепват съвсем за малко и двигателя вече се оправя само с основен ремонт, или гори по-вече масло от двутактова машина.
Смятам че всеки на база на това което съм написал може да прецени какво е състоянието на двигателя му и какво е подходящото масло. Това което съм писал е личното ми мнение, валидно за Zetec моторите до 97-98г. - не поемам отговорност ако някой си прецака двигателя следвайки моите съвети.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Евала за мнението, времето и старанието отделени! Стойностно изказване.Edinuser написа:Ще се опитам да обясня на база прочетено и наблюдавано.
Дано вече поне някои хора да спрат да реагират на това, че използвам 5w30 на 167 000км със подобни на "луд ли си, на толкова километри с това рядко масло!!" изказвания и подобни. Колкото зависи какво сипваш, толкова зависи и на какво го сипваш(в какво състояние). Когато моят двиг. е в много добро състояние и поведение - не гори капка 5w30, не шуми, не трака, не виждам какво общо имам с колегата, на когото му гори много масло и ходи по по-гъсти масла, а е на близки километри със същия двигател и от там идват неговите заключения, че съм луд.


Някой кара ли с 5w40? Защото ми останаха 3.9Л 5w30, а отворено масло никой няма да ми купи.. Винаги (и лято) е карана с 5w30 и няма грижи, но ми е любопитно за 5w40 feeback-ове

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Браво наистина за търпението и статията кояти написал.
има един колега vonn му беше ник-а, той караше с такова 5в40 и беше като че ли доволен.
има един колега vonn му беше ник-а, той караше с такова 5в40 и беше като че ли доволен.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Нека към литературата да добавим и тази страница сканирана от оригинална книжка за Форд Фиеста 1,4 Zetec-SE произведена 1997 г.

като щракнете на нея излиза в оригинален размер.
Ето какво е написано за бензиновия вариант на фиеста е който е вложен Зетек:
Usare olio Ford 5w30 oppure un olio equivalente che risponda alle specifiche FORD WSS-M2C912-A1 oppure ACEA A1-96 , B1-96.Se non fosse in grado di reperire questi oli,deve usare equivalent con specifica API SH(Conservacione dell”Energia)e viscosita SAE 10W30 , SAE 10w40 o 5W40.L’uso di questi oli puo essere causa di prestazioni ridotte per quanto riguarda consume ed emission.Non uasre oli con specifica API SC , SD , SE , SF
Използвайте 5w30 или еквивалентно масло отговарящо на спецификацията FORD WSS-M2C912-A1 или ACEA A1-96 , B1-96.Който не може да намери тези масла трябва да използва еквивалентни на спецификацията API SH(Спестяване на енергия) и вискозитет SAE 10W30, SAE 10W40 или използването 5W40. Използването на тези масла може да доведе до повишен разход на гориво и повече вредни емисии.Не изполвайте масла по спецификации API SC , SD , SE , SF
О , чудо!
Никъде не пише , че маслата 10 w 30 , 10w40 и 5w40 , смазват по-лошо или съкращават живота на мотора.Навсякъде говорят за качеството на маслата , гарантирано от спецификацията API SH или производните и.
Да , 5w30 е на първо място и е препоръчително като причините за това са по-ниска консумация на гориво и по-ниски емисии.
Сега очаквам някой да каже , че италианците са мафиоти и аз съм фалшифицирал книжката на форд.
като щракнете на нея излиза в оригинален размер.
Ето какво е написано за бензиновия вариант на фиеста е който е вложен Зетек:
Usare olio Ford 5w30 oppure un olio equivalente che risponda alle specifiche FORD WSS-M2C912-A1 oppure ACEA A1-96 , B1-96.Se non fosse in grado di reperire questi oli,deve usare equivalent con specifica API SH(Conservacione dell”Energia)e viscosita SAE 10W30 , SAE 10w40 o 5W40.L’uso di questi oli puo essere causa di prestazioni ridotte per quanto riguarda consume ed emission.Non uasre oli con specifica API SC , SD , SE , SF
Използвайте 5w30 или еквивалентно масло отговарящо на спецификацията FORD WSS-M2C912-A1 или ACEA A1-96 , B1-96.Който не може да намери тези масла трябва да използва еквивалентни на спецификацията API SH(Спестяване на енергия) и вискозитет SAE 10W30, SAE 10W40 или използването 5W40. Използването на тези масла може да доведе до повишен разход на гориво и повече вредни емисии.Не изполвайте масла по спецификации API SC , SD , SE , SF
О , чудо!
Никъде не пише , че маслата 10 w 30 , 10w40 и 5w40 , смазват по-лошо или съкращават живота на мотора.Навсякъде говорят за качеството на маслата , гарантирано от спецификацията API SH или производните и.
Да , 5w30 е на първо място и е препоръчително като причините за това са по-ниска консумация на гориво и по-ниски емисии.
Сега очаквам някой да каже , че италианците са мафиоти и аз съм фалшифицирал книжката на форд.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ето 2ра подобна снимка от упътване, този път от Фокус mk1 1.8 tddi, с която убиваме всякакви съмнения, че са мафиоти

Под Rabbocco olio motore (замяна на моторното масло):
Ако не можете да намерите масло, което отговаря на тези спецификации, използвайте масло с вискозитет SAE 5W-30, SAE 5W-40 или SAE 10W-40, при стайна температура, която се отнася конкретно до ACEA A1/B1 и A3/B3 АСЕ. Използването на тези масла може да доведе до дълго време на стартиране, намалено качество на работа на двигателя, намаляване на икономията на гориво и повишени нива на емисии
Това е с помощта на google translate, но става ясно в общи линии


Под Rabbocco olio motore (замяна на моторното масло):
Ако не можете да намерите масло, което отговаря на тези спецификации, използвайте масло с вискозитет SAE 5W-30, SAE 5W-40 или SAE 10W-40, при стайна температура, която се отнася конкретно до ACEA A1/B1 и A3/B3 АСЕ. Използването на тези масла може да доведе до дълго време на стартиране, намалено качество на работа на двигателя, намаляване на икономията на гориво и повишени нива на емисии
Това е с помощта на google translate, но става ясно в общи линии

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
PcMan написа:Ето 2ра подобна снимка от упътване, този път от Фокус mk1 1.8 tddi, с която убиваме всякакви съмнения, че са мафиоти![]()
Под Rabbocco olio motore (замяна на моторното масло):
Ако не можете да намерите масло, което отговаря на тези спецификации, използвайте масло с вискозитет SAE 5W-30, SAE 5W-40 или SAE 10W-40, при стайна температура, която се отнася конкретно до ACEA A1/B1 и A3/B3 АСЕ. Използването на тези масла може да доведе до дълго време на стартиране, намалено качество на работа на двигателя, намаляване на икономията на гориво и повишени нива на емисии
Това е с помощта на google translate, но става ясно в общи линии
и от 2та превода разбирм, че не трябва да ги позлвам тези масла защото :
Използването на тези масла може да доведе до дълго време на стартиране, намалено качество на работа на двигателя, намаляване на икономията на гориво и повишени нива на емисии
Ако не можем да намерим масло което да отговаря на какво?
И се препоръчва да използваме еди какво си с което ще имаме :
дълго време на стартиране, намалено качество на работа на двигателя, намаляване на икономията на гориво и повишени нива на емисии
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Превода е след 1вата част, където се вижда, че препоръчаното е Motorcraft/Ford Formula E SAE 5W30, или аналогични на него SAE 5W30, отговарящи на спецификация Ford WSS M2C913-A. Нямам скенер за да използвам abbyy finereader, който не разпозна половината букви на сниманото с фотоапарат. Не ми се преписваше и първата част в google translate, отбелязъл съм от къде надолу е превода с него. А и първата част всички я знаем и виждаме тук включително.paci написа: ...
paci: ае малко да ги посъкращаваме тези цитати?!
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Съвместимост американски Mobil 1 за Фокус


Мой познат си вкара кола от САЩ и е взел такова масло.. Въпросът ми е дали съответства за 1.8 tddi на фокус 1.
На тубата пише, че е за gasoline engines (бензинови), но пък е SAE 5W30. Покрива Ford WSS-M2C929-A, а в книжката на колата пише Ford WSS-M2C913-A, отново SAE 5W30(всички го знаем), но от друга страна в книжката пише и ACEA A1/B1 - същото го пише и на тубата.

Тези Ford-овските спецификации имат ли каталог или подобно за да се провери съвместимостта на едната с другата. Всичко останало (SAE 5W30 и ACEA A1/B1 са същите). Много ми е любопитно

- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Съвместимост американски Mobil 1 за Фокус
Имат каталог на Моторкрафт, имам го. Дай мейл или по скайп да ти го пратя. Иначе за масълцето сигурен съм, че няма да има проблем ако го пробваш. А по АРI как е, сравни ли ги?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 12 госта