Термостат на Мондео - въпрос
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
Ако не ти преставлява трудност, напиши при какъв преход или за колко време загрява сега колата защото и аз имам някакви съмнения за моят термостат и за това търся база за сравнние. Иначе маркуча след термостата не ми се стопля предварително, но на този голям обем, малък пропуск сигурно няма да се отрази.
- jvspasov
- потребител
- Мнения: 237
- Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
- Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
didon80 написа:Днес сложих новия термостат и мога да кажа, че не мога да си позная колата. Трябвало е да го сменя още преди 2 години. Сега разбирам какво е да имаш парно за отрицателно време и стрелката на уреда да стои вертикална между Р и М на НОРМАЛ. Стария термостат е на 88 градуса, видимо изглежда като нов, дори гумения О-ринг е запазен, но не знам какво производство е. Доволен съм от крайния резултат, макар че беше доста трудно да се развие долния болт на корпуса и да се демонтират и монтират скобите на маркучите. Сега ще следя и как ще се отрази на разхода на гориво.

Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
В града я карам на много кратки разстояния ( 1.5 - 7 км) и стрелката едва влиза в началото на "NORMAL" преди да спра при сегашните температури от -4 градуса. Извън града стрелката става вертикална след около 8 км и повече не мърда при малко по-високи температури от порядъка на +1,2 градуса.
- jvspasov
- потребител
- Мнения: 237
- Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
- Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
Подържай 2000 оборота 1,2,3 и до 3-я километър си в нормал зоната, на 4-я е в софия де с 10 мин. чакане по светофари съм в средата ...... (-didon80 написа:В града я карам на много кратки разстояния ( 1.5 - 7 км) и стрелката едва влиза в началото на "NORMAL" преди да спра при сегашните температури от -4 градуса. Извън града стрелката става вертикална след около 8 км и повече не мърда при малко по-високи температури от порядъка на +1,2 градуса.

Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
За разхода мога да кажа, че спрямо последното засичане, сега с новия термостат ми гори около 2л. по-малко градско, при положение, че сега е доста по-студено от преди. Ще продължавам да следа за да може да направя по-прецизни замервания за по-дълъг период от време.
- Dimityr203
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 02 апр 2009, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo TDDI Ghia 2001 16V 115Hp + Chip tuning
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
Колеги имам Форд Мондео 2,0 ТДДИ от новите купета но колата не загрява при никакви обстоятелства, та колата работи 10 мин на място и мръдва ядва няколко милиметра от 0. Отварям капака и пипвам трабата, която е от термостата към радятора и отчитам че е ледено студена както трябва да бъде, но другата тръба, която е директна от двигателя към радиатора е топла. Въпросът ми е какъв е смисъла от радиатора като тя колата загрява всичкия антифриз преди да е отворила термостата. А да не говоря в двийение какво става колата залепва на 0 градуса парното подухва едва едва топло въпреки че преди седмица купих термостат от мото пфое.
- jvspasov
- потребител
- Мнения: 237
- Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
- Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
Нещо няма логика - горния мъркуч идва от тялото с термостата и влиза в радиатора а долния мъркуч от радиатора отива в помпата - като има още един мъркуч отговорен за малкия кръг който не минава през радиатора а отива в казанчето - нещо има объркано - да не са ти обърнали посоката на въртене на ротора на помпата с неправилно монтиран пистов ремък ?Dimityr203 написа:Колеги имам Форд Мондео 2,0 ТДДИ от новите купета но колата не загрява при никакви обстоятелства, та колата работи 10 мин на място и мръдва ядва няколко милиметра от 0. Отварям капака и пипвам трабата, която е от термостата към радятора и отчитам че е ледено студена както трябва да бъде, но другата тръба, която е директна от двигателя към радиатора е топла. Въпросът ми е какъв е смисъла от радиатора като тя колата загрява всичкия антифриз преди да е отворила термостата. А да не говоря в двийение какво става колата залепва на 0 градуса парното подухва едва едва топло въпреки че преди седмица купих термостат от мото пфое.
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!
- Dimityr203
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 02 апр 2009, 16:27
- Модел на автомобила: Ford Mondeo TDDI Ghia 2001 16V 115Hp + Chip tuning
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
Зачи автомобила го земах преди година и половина не съм сменял ремъци, има ли начин да разбера дали е сложен грешно този ремък ? А това за тръбите си абсолютно прав горната идва от термостата аз и за това се зачудих че долната е топла. При това положение този термостат не играе никаква роля.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
От както се стопли, забелязвам че двигателя достига много по-бързо работна температура, дори и при пуснато парно в салона. Не се учудвам, нормално е да е така. Тая сутрин към 6:30 часа при +11 градуса за разстояние от 7 км в града при липса на трафик стрелката застана отвесно (между R - M на NORMAL). Разхода също е доволен - сравнен с тоя при отрицателни температури е с 30% по-малко! Преди минавах с 20 лв бензин около 65 км в града, а сега 95 км.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
Колеги, и аз смених термостата с BEHR Thermotronic с температура 88 градуса на отваряне-цена с уплътнението 25 лв. Старият, който свалих, имаше същата темпераура на отваряне, беше доста патинясал и имаше следи от задиране по стеблото на термо елемента. Но и сега почти не усещам разлика. Стрелката ми никога не стои по средата. В редки случаи- при градско каране над 6-7 км стрелката стига средата и я подминава даже. На дълъг път стрелката седи малко под R. Оказва се, че Мондеотата са особено своенравни от към охладителна система. За мен загряват твърде бавно и постоянно съм в съмнение каква ми е темпратурата на колата (прегрявам ли или лоча бензина като ламя). Тоя уред на таблото все показва най-различни стойности. А иначе парното работи добре. След 2-3 км започва да духа стабилно топло. Възможно е и да е от темп. датчик, който е разположен отдолу на корпуса на термостата, но се съмнявам. Ще пропилея 50 лв за тоя тъп датчик и не е гаранция, че ще се оправи. Буксата на датчик я чистих с контактен спрей и е ок.
- escort82
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 17 окт 2006, 21:49
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1982,1998, Focus2008
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
Според мен, няма смисъл да се разкачва маркуча за радятора. Има достатчно място за да се откачи капака на фланеца (дано не бъркам термина :Д ) А, и да споеделя до какво побългаряване стигнах! Принципно карам ескорт ама като гледам ДВГ е същия, та сменях на двапъти термостатата с 88 градусов и се не може да вдигне някаква нормална темература ни парно ни върви (можеби съм карък и съм си взел на двапъти фалшиви :Д) та взех си 92 градусов, и започна да работи все на косъм от включване на перката това при външна температура под 10 градуса представям си лятото :Д почна да се омасля двигателя и да губи масло а съм 5в50. Та реших да пробвам да пробия една малка дупчица (с бургия 5 мм)в термостата та да може малко да балансира. Знам, че е цигания, ама сега стрелката и седи по средата парното е добре разхода падна с 2литра. И забелязах, че мине ли средата стрелката за температурата мошноста спада малко най-му е добре по средата
П.П термостата 92 градусовия съм готествал работи коректно

П.П термостата 92 градусовия съм готествал работи коректно
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Термостат на Мондео - въпрос
А тези термостати които ги купи нямат ли фабрично отвор в корпуса, който при монтажа трябва да бъде от горна страна, за да може да се обезвъздуши коректно системата! Би трябвало от там да има минимален дебит на антофриз през цялото време, независимо дали термостата е отворил или не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта