Проблем с повдигачите
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Проблем с повдигачите
Днеска ми се случи следното:
Паля колата и изведнъж започва да работи ужасно нестабилно- прекъсва, няма мощност, не вдига побече от 4000 об. (вчера си работеше). Прибирам се и започвам да търся причината. Установих чрез изважданена кабелите, че 4ти цилиндър не работи а кабела е в ред. След смяна на 2 свещи няма ефект. Пробвах и с 2 други кабела пак няма промяна. Съмнението ми падна върху клапаните. Паля и отивам при кумеца да премеря компресията за потвърждение. Замерването даде плачевни резултати 4 ц. 2 атм. останалите 7атм. което ме наведе на мисълта след като сваля главата да меря цилиндрите за елипса и съответно ако не е голяма да сменям сегменти или направо мотора(имам си резервен от Ориона).
Започнах да демонтирам главата и един по-стар монтьор ни пита дали сме проверили за блокирал повдигач защото клапана не може да изгори отведнъж. Превъртаме двигателя и установяваме, че повдигача на всмукателния клапан не работи и не отваря клапана(добре че не се бях разбързал и само бях свалил капаците, кабелите и част от съединенията и не бях откачил агренажа). Свалих повдигача- контактната му повърхност бе силно износена и се беше пробила към цилиндърчето на повдигача. Проверих и останалите на 1ви и 2ри цилиндър бяха с наченки на износване а на 3ти и 4ти бяха силно износени.
След смяна на всички повдигачи с годни втора употреба, компресомера отчете 12атм. на 4ти цилиндър и около 10атм. на останалите. След като поработи малко на място за да се обезвъздушат повдигачите двигателят работи стабилно и мощноста осезателно се повиши. Преди при рязко подаване на газ се наблюдаваше пурвоначално заглъхване и след това наемаше а сега по пътя от сервиза до нас около 7км не забелязах зглъхване и колата наема добре.
Паля колата и изведнъж започва да работи ужасно нестабилно- прекъсва, няма мощност, не вдига побече от 4000 об. (вчера си работеше). Прибирам се и започвам да търся причината. Установих чрез изважданена кабелите, че 4ти цилиндър не работи а кабела е в ред. След смяна на 2 свещи няма ефект. Пробвах и с 2 други кабела пак няма промяна. Съмнението ми падна върху клапаните. Паля и отивам при кумеца да премеря компресията за потвърждение. Замерването даде плачевни резултати 4 ц. 2 атм. останалите 7атм. което ме наведе на мисълта след като сваля главата да меря цилиндрите за елипса и съответно ако не е голяма да сменям сегменти или направо мотора(имам си резервен от Ориона).
Започнах да демонтирам главата и един по-стар монтьор ни пита дали сме проверили за блокирал повдигач защото клапана не може да изгори отведнъж. Превъртаме двигателя и установяваме, че повдигача на всмукателния клапан не работи и не отваря клапана(добре че не се бях разбързал и само бях свалил капаците, кабелите и част от съединенията и не бях откачил агренажа). Свалих повдигача- контактната му повърхност бе силно износена и се беше пробила към цилиндърчето на повдигача. Проверих и останалите на 1ви и 2ри цилиндър бяха с наченки на износване а на 3ти и 4ти бяха силно износени.
След смяна на всички повдигачи с годни втора употреба, компресомера отчете 12атм. на 4ти цилиндър и около 10атм. на останалите. След като поработи малко на място за да се обезвъздушат повдигачите двигателят работи стабилно и мощноста осезателно се повиши. Преди при рязко подаване на газ се наблюдаваше пурвоначално заглъхване и след това наемаше а сега по пътя от сервиза до нас около 7км не забелязах зглъхване и колата наема добре.
- Прикачени файлове
-
- Image019_267x200.jpg
- (3.66 KБ) Свален 5146 пъти
Последна промяна от HACKO на 20 юни 2009, 15:53, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
за 16 клапановите двигатели отнася ли се темата,по точно хидравличните повдигачи с пулове ли са?/т.е. да могат да се регулират .като се изхабяват,износят пуловете и се сменят с по-голям размер да оберат луфта ./ има ли нещо такова или бъркам?знам че се водят саморегулиращи се ,но до безкраиност предполагам не могат да оберат луфта.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 29 яну 2008, 17:18
- Модел на автомобила: eskort
- Местоположение: Добрич/Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
Браво колега, много ми помогна... аз имам същият проблем на Вектра Б 2000г 2000кубика екотек мотора, проблемът ми бе същият-> не вдига над 4000 оборота... ходих при един да ми направи диагностика и няма нищо по електрониката, отвори капака на главата отгоре и пробва чрез натискане дали не са ми меки повдигачите... оказа се че трябва много по-малък натиск за да се натисне повдигача... а по принцип трябва да са твърди като камък... сега ще поръчвам повдигачи... но не от магазините в бг че ми искат 550 лв само за комплекта повдигачи... Благодаря много колега че ме опъти за проблемът отново 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
НАСКО...не знам дали си забелязал,че на тия тежко натоварени дребни елементчета като пулове на повдигачи,гърбици на вал и т.н. като им се наруши веднъж циментацията,след това умират просто със светлинна скорост.Нищичко не разбирам от металолеене,но явно е някаква особеност на съвременната технология при изработката на тия детайли.На старите всичко се износваше равномерно.Сега...почти няма да намериш майстор,който поне веднъж да не е виждал примерно мотор с един дефектирал хидравличен пул или вал останал без една гърбица (а всички останали в норма).На старите поне нещо гърмеше първо и като гръмне-знаеш,че трябва да се смени всичко в тоя ред.Сега отказват на случаен принцип-сменяш някоя дефектирала дреболия,останалото надживява купето....
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
Ами да, едно време от лист за механична ножовка можеше да се направи секач, сега не става, закалени са само зъбите. 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
НАСКО, темата не я бях виждал. Толкова износени повдигачи също не съм виждал. Имаше ли повреди по разпр. вал?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
Имаше, но покарах с него известно време преди да го сменя. Като го сменях, смених пак повдигача, щото отново имаше износване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
Имам едно предложение към теб. Имам два разпр. вала от xr3i, които са същите като на 1.6i и не ми трябват.
Не зная дали обичаш експериментите, но ако идваш към София или пък аз към Хасково мога да ти дам единия да го сложиш да видиме дали твойто фордче, ще върви повече...
Имам и едно питане. Сигурно си чел, че искам да сложа едни карбуратори. На главата на xr-а има затапена дупка за бенз. помпа, а на разпр. вал има ексцентрик. Единственото което ми липсва е "клечката", дето бута помпата. Според теб ще стане ли? Трябва ми максимално силна, но обикновена, с ниско налягане бенз. помпа. Имат ли разлика и ако да, от какъв двигател да взема?
Благодаря предварително...
П.П. Не го пускам на л.с. щото може да е полезно за някой...
Не зная дали обичаш експериментите, но ако идваш към София или пък аз към Хасково мога да ти дам единия да го сложиш да видиме дали твойто фордче, ще върви повече...
Имам и едно питане. Сигурно си чел, че искам да сложа едни карбуратори. На главата на xr-а има затапена дупка за бенз. помпа, а на разпр. вал има ексцентрик. Единственото което ми липсва е "клечката", дето бута помпата. Според теб ще стане ли? Трябва ми максимално силна, но обикновена, с ниско налягане бенз. помпа. Имат ли разлика и ако да, от какъв двигател да взема?
Благодаря предварително...
П.П. Не го пускам на л.с. щото може да е полезно за някой...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
За бензинова помпа няма проблем да сложиш, обаче трябва да видиш разпределителния вал, всички имат ексцентрик, обаче на новите не е циментиран и ще се износи. А защо не ги храниш със електрическата помпа, дебита и е напълно достатъчен за карбуратор? Имам клечка,няма проблем да ти я пратя.
Нищо не ми пречи да си направя експеримент, още повече че вала на CVH се сменя за по-малко от час.
Нищо не ми пречи да си направя експеримент, още повече че вала на CVH се сменя за по-малко от час.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
И двата вала са в нормално износено състояние. Единия е за тебе. Само да се засечем някъде... (живот и здраве да е може на някой събор)...
Помпата на колата е 6 бара. Имам съмнения, че ще натовари много иглите на поплавъците и ще ги износи много бързо...
Помпата на колата е 6 бара. Имам съмнения, че ще натовари много иглите на поплавъците и ще ги износи много бързо...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
Няма страшно за това е обратното гориво, на стария мотор преди карбуратора имаше тройник, който отвежда излишното гориво към карбуратора, не съм го гледал, предполагам че сечението за отклонението е по-малко от от основното и така се осигурява дебит като отвори иглата а като затвори всичко се връща и иглата не се натоварва. Слагал съм и ел мембранна помпа от парно на ЗАЗ без отклонение, при нея като затвори иглата и налягането изключва помпата до момента когато иглата отвори и налягането падне и пак нямаше проблем с иглата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 331
- Регистриран: 03 май 2008, 19:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec - Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
Колега, мисля, че в твоя случай, ако държиш да е механична помпота, от 1.3 CVH би ти свършила работаludavoda написа:Трябва ми максимално силна, но обикновена, с ниско налягане бенз. помпа. Имат ли разлика и ако да, от какъв двигател да взема?
Благодаря предварително...
П.П. Не го пускам на л.с. щото може да е полезно за някой...

Другия начин, е както НАСКО предложи с ел. помпа.Когато напълни карбуратора, поплавака избутва иглите и затваря притука на бензин, помпата си нагнетява нужния дебит и спира.Но според мен ще е от изключителна важност да се монтира троник, който да облекчава напора в/у иглите.Преди 2 години се бях вкарал в прикючение, експерементирах с една Жигулка, монтирвах и ел.помпа и го направих по този начин с тройника за отвеждане на излишния бензин и стана доста добре

Само не разбрах от xr3i или 1.6i CVH, разпределителния вал става ли за 1.4i или 1.4моно, като в моя случай и от това подобрават ли се параметрите на мотора в смисъл ставали по-пъргав.Питам от любопитствоHACKO написа:За бензинова помпа няма проблем да сложиш, обаче трябва да видиш разпределителния вал, всички имат ексцентрик, обаче на новите не е циментиран и ще се износи. А защо не ги храниш със електрическата помпа, дебита и е напълно достатъчен за карбуратор? Имам клечка,няма проблем да ти я пратя.
Нищо не ми пречи да си направя експеримент, още повече че вала на CVH се сменя за по-малко от час.

Поздрави


- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с повдигачите
И на нас ни е интересно, затова му предлагам да пробваме...pav4o написа:Само не разбрах от xr3i или 1.6i CVH, разпределителния вал става ли за 1.4i или 1.4моно, като в моя случай и от това подобрават ли се параметрите на мотора в смисъл ставали по-пъргав.Питам от любопитство![]()
По другата част - помпата нагнетява нужният дебит, но никога не спира и дори и да има кранче, ще падне дебитът, но налягането ще си остане 6 бара. Това ме кара да използвам мех. помпа...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 22 госта