Масло на БОЗА!
- led_zep
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Масло на БОЗА!
Колеги закъсах с моята фиеста. Аман от майстори и разбирачи. Допитвам се до вас. Казуса е следният: Преди 5000км. смених маслото на моята фиеста (10W40), преди две седмици се появи проблем със индикатора на маслото (светеше при завои и резки спирания), долях един литър (пак 10W40) и лампичката спря да свети. Днес си проверих маслото и на пръчката беше светло сиво до бежово. Вдигнах капачката на маслото и установих, че около нея също има наслагвания от същата бежова смес. Та въпроса ми е следният; дали е възможно гарнитурата да е издухала, и да е за смяна или проблема е в маслото или може би в късите растояния, в които карам колата (2-3 километра през зимата, колкото от работа до нас) или в нещо друго. Моля за помощ, защото всички ми казват да спра да карам колата, защото можело да ми блокира двигатела, а колата ми за момента е просто неизбежно средство за превоз.
Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Колега, и аз карам само на къси разтояния ,но до сега не съм имал такива налепи.На щеката кво показва? увеличава ли се маслото? не я карай така ,най-вероятно е гарнитура но може и да е глава.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Около капачката е нормално, обаче на щеката е притеснително, говори за наличност на вода в маслото. Нека някой, който е в час да го види и тогава вземай решение. Ако е вода (антефриз), ще трябва да се свали главата за да се разбере какво е, в най-добрия случай е прегоряла гарнитурата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Още преди 2 седмици като си беше пуснал темата, че ти пресвятка лампата се опитах да ти обясня от какво може да е и ако няма да се справиш сам да потърсиш помощ и да не си караш колата много-много, ама явно не си ме послушал ..... Ако ти мята антифриз в маслото, то нивото на антифриза ще спада и нивото на маслото ще се повишава. Щом си сипвал пак в явно и без това келпавото масло има голяма вероятност и да си го пресякъл, а и литъра, който казваш, че си долял си е сериозно количество. Като се вземе предвид старият симптом "светещата лампа за маслото" пак, ще се повторя с другата тема, но според мен имаш 2 варианта. Кофти гъсто масло заради което ти е пресвяткала лампата и сега като си долял си го пресякъл - сменяш масло и филтър с читави и си караш по живо по здраво. И другият е запушена маслена цедка в картера, скапана маслена помпа и т.н. следсвтие на малкият дебит на масло и това, че си продължил да караш колата се е получил проблем най-вероятно около главата и както казва Наско без сваляне няма да се разминеш и издухана гарнитура ти е най-малката болежка в случая.
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Стига си плашил човека, на този мотор в главата се качва съвсем малко масло.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- led_zep
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
И аз съм един новобранец... Оказа се че доста време съм го карал със пресечено масло. Преди 3 седмици проверих маслото, беше боза но двигатела беше топъл и си мислех че това си му е нормалният цвят.
Говорих с майстора иска 200 лева за ремонт. Нормално ли е ?

Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
И какво точно ще прави за тези 200лв?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- led_zep
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Щял да смени гарнитурата и да изшлайфа главата, нещо такова ми спомена.


Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Най-вероятно ще меу смени само гарнитурата на главатаHACKO написа:И какво точно ще прави за тези 200лв?




- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Ами ако главата не е крива, той откъде разбра че трябва да я шлайфа преди да е отворил, ами ако е спукана (да не дава господ) пак ли ще я шлайфа?
Съгласен съм със Въргала. Шлайфал съм глава преди 10тина години, взеха ми 10лв, сега да е станало 50, гарнитура 10-20лв, гарнитура на капака 5лв, останалото е труд- развиване и завиване на двадесетината болта и реглаж на клапани. Поне и гумичките на клапаните да ти смени за тези пари.
Съгласен съм със Въргала. Шлайфал съм глава преди 10тина години, взеха ми 10лв, сега да е станало 50, гарнитура 10-20лв, гарнитура на капака 5лв, останалото е труд- развиване и завиване на двадесетината болта и реглаж на клапани. Поне и гумичките на клапаните да ти смени за тези пари.
Последна промяна от HACKO на 15 фев 2010, 13:37, променено общо 1 път.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- led_zep
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Майстора е мой човек, надявам се да не ме изпързаля , но все пак ще си имам едно наум 

Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
е хубаво !ама как може да ти каже ,че ще шлайфа главата преди да я е свалил и да я видиled_zep написа:Майстора е мой човек, надявам се да не ме изпързаля , но все пак ще си имам едно наум

- led_zep
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 10 дек 2009, 12:56
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1; 1995г.
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Незнам утре ще отида при него и ще говоря очи в очи и ще видим какво ще правим.


Относителност: Три косъма за една глава са малко, но за едно супа са много.
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 595
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Съгласен съм с Въргала. Докато не я отвори не може да каже. Ами ако е само гарнитура пак 200лв ще иска. Знам ги аз такива КРЪВОПИЙЦИ


- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Ами друг мой колега с Венто 1,9 тди ,миналия месец се връща от Карлово и до К Ц М -Пловдив забелязва,че температурата изведнъш почнала да се покачва.Загасил веднага отворил капака и от разширителния съд водата кипяла .Обадил се на приятел дръпнали колата до Асеновград ,закарал колата в някъкъв сервиз и там по някъкъв начин правели диагностика на главата без да я свалят.Диагностиката показвала с 99% точнос къде точно е проблема.На него му казали ,че е само гарнитура .Обиколил няколко сервиза за оферти и всичките казвали цени около 350лв защото главата при всички полужения трябвало да се шлайфа.Най-накрая се намерил един свястен майстор който дал уферта 180лв с частите тоест гарнитурите .Указало се е ,че старата гарнитура е гумена а не метална и затова е дала фира.Вече 1месец колегата няма никви проблеми
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Главата ако се прави като хората винаги трябва да се шлайфа..При първото стягане на първия болт тя вече е деформирана... Пък и в крайна сметка този мотор не се отваря днеска и нощеска а 2-3 пъти МАХ в живота му.В Бг може и повече...Може и без да се прешлайфа но тогава според мен шанса да духне гарнитурана е доста по голям!
-
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 01 дек 2009, 23:17
- Модел на автомобила: Преди-FORD Orion 1.4mi
Сега-RENAULT Laguna 1.9dTi - Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
За 1.4 CVH...с АГУ.
Всяка зима ми се получаваше налеп по гърловината на капака на клапаните,но никога не е имало по щеката.
Също се задръстваше и късия маркуч от капака на клапаните към въздушния филтър.
Мойте проблеми с главата бяха следните:
-Изчезваше парното на загряла кола.Появяваше се при повишаване на оборотите на двигателя.
-Губеше антифриз,но го "изгаряше" във втори цилиндър и не го смесваше с маслото.
-При свалянето на главата видях гарнитурата и нямаше никакви следи,че е минавал антифриза през нея.
-Цени...всички гарнитури/глава,капака на клапаните,колекторите и картера/-50 лева.Шлайфане на главата и "надуване" за пробив-50 лева...
"Надуването" се оказа неуспешно.
-Глава от моргата-200 лева
,но събирана от 4-5 глави /вала от една,клапаните от друга...../
-Аз избрах цял двигател/необорудван/.И мога да кажа,че попаднах на добре запазен.
За цедката на маслото в картера.
-Понеже чаках "майсторите" 28 дни да открият очевидното,че главата е спукана,а не е от гарнитурата реших да видя как е положението в картера.
Цедката бе задръстена на около 90%.
Сваляне и почистване.
По стените и дъното на картера също имаше утайки и налепи.
Лампата за маслото никога не съм виждал да ми е светвала/мигала/.
Всяка зима ми се получаваше налеп по гърловината на капака на клапаните,но никога не е имало по щеката.
Също се задръстваше и късия маркуч от капака на клапаните към въздушния филтър.
Мойте проблеми с главата бяха следните:
-Изчезваше парното на загряла кола.Появяваше се при повишаване на оборотите на двигателя.
-Губеше антифриз,но го "изгаряше" във втори цилиндър и не го смесваше с маслото.
-При свалянето на главата видях гарнитурата и нямаше никакви следи,че е минавал антифриза през нея.
-Цени...всички гарнитури/глава,капака на клапаните,колекторите и картера/-50 лева.Шлайфане на главата и "надуване" за пробив-50 лева...
"Надуването" се оказа неуспешно.
-Глава от моргата-200 лева

-Аз избрах цял двигател/необорудван/.И мога да кажа,че попаднах на добре запазен.
За цедката на маслото в картера.
-Понеже чаках "майсторите" 28 дни да открият очевидното,че главата е спукана,а не е от гарнитурата реших да видя как е положението в картера.
Цедката бе задръстена на около 90%.


По стените и дъното на картера също имаше утайки и налепи.
Лампата за маслото никога не съм виждал да ми е светвала/мигала/.
Мек съединител...Друг плюс няма.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Няма такова нещо, това е като мита за задължителното сменяне на ролките, заедно с ремъка?venom4o написа:Главата ако се прави като хората винаги трябва да се шлайфа..При първото стягане на първия болт тя вече е деформирана... Пък и в крайна сметка този мотор не се отваря днеска и нощеска а 2-3 пъти МАХ в живота му.В Бг може и повече...Може и без да се прешлайфа но тогава според мен шанса да духне гарнитурана е доста по голям!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 642
- Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
- Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
- Местоположение: Велинград
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Да споделя малко от моя опит. Колата ми е с мотор1,6 л. CVH-EFI. Купих я преди година и нещо. Купих я зимата. При смяна на масло я кара баща ми и явно някакъв прокиш наляха. Направи ми впечатление, че се образува точно описания бозав налеп и по капачката и по щеката. Карах я тогава основно на къси разстояния. Много се притесних, но един познат монтьор ми каза ,че е просто конденз.Даже вадих масло от картера с маркуч от система. Маслото не бе пресечено. Сега губя антифриз, но просто изтича от някъде, може би около водната помпа. Новата ми смяна е 10W40 BMW Power и пак си го прави номера. Вече 12 000 км си карам така и мотора е "резачка". Значи ако е имало проблем досега отдавна да е издухал. Моя съвет- Преди да правиш каквото и да било извади масло от картера, в бурканче, да го видиш. Може да се окаже, че е просто конденз като при мен. Аз само си следя нивото на ма маслото и вече над 4000 км. след смянана не е мръднало нивото. Не бързай с ремонта, преди да си огледал добре от всички страни.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло на БОЗА!
Наско,както винаги си много прав за мита със ролкитеHACKO написа:Няма такова нещо, това е като мита за задължителното сменяне на ролките, заедно с ремъка?venom4o написа:Главата ако се прави като хората винаги трябва да се шлайфа..При първото стягане на първия болт тя вече е деформирана... Пък и в крайна сметка този мотор не се отваря днеска и нощеска а 2-3 пъти МАХ в живота му.В Бг може и повече...Може и без да се прешлайфа но тогава според мен шанса да духне гарнитурана е доста по голям!



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта