Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от petar55 » 15 май 2010, 22:48

Здравейте Колеги! Голям любител съм на марката Форд.Продадох 2 такива и сега ще купувам по-нова след 2002 г.
Искам да бъде дизел.Каква да бъде? TDDI или TDCI.Искам да разикваме тези две системи.Моля да пишете по този въпрос !В момента чета доста информация по темата,но трябва с някой да я обсъдя.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от Doin » 16 май 2010, 10:05

Че има ли TDdI-та след 2001 г. ?

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от Alexi » 16 май 2010, 11:34

тия въпроси са разисквани няма да ги разискваме пак специално за теб ,чети .. :?

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от vargala81 » 16 май 2010, 11:54

Ами има си го до 2005 г.А по въпроса има доста писано, ТДДИ е по-шумен но поддръжката му е по-евтина и то доста. ТДЦИ. е с пиезо електронни инжектори, по-мощен, по-икономичен и по-тих. Тези инжектори си имат живот, в белите държави където нафтата е качествена той е около 200-250000 км. това ще рече, че скоро след като го купиш ще се наложи да ги подмениш или ремонтираш. Подмяната струва около 3000 лв. а ремонта 1000лв. Там няма такова полужение да смениш само един инжектор, сменят се всичките. От друго почти не страдат, може да ти се наложи да смениш или затапиш ЕГР. клапана. ТДДИ. страда от електрониката на ГНП-то , но при него ремонтите са значително по-евтини и не е толкова къпризен към нафтата.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от PcMan » 16 май 2010, 12:07

TDdi е стар мотор с куп доразработки, което значи само едно - надежден е. TDCI не е много по-тих, също така е по-лаком откъм консумация(но пък и по-мощен). Лесно е - ако не ти се хвърлят повече пари - tddi. Ако ти се дават малко повече пари за кола и поддръжка - tdci. Имай в предвид, че по-трудно ще намериш читав tdci, на който да не смениш инжекторите след време. Всичко е на късмет защото на диагностиката ако вече не са за смяна нищо не могат да ти кажат.
Има още много теми по въпроса, но 90те коня са напълно достатъчни-зависи и как караш. Не отписвам tdci-то, но бюджетния и по-надеждния вариант е само един - tddi. На Tdci по-лесно се поврежда и маховика(защото е двумасов, при tddi е едномасов)-само маховика ти е 500лв без сумата за сервиза. При TDdi не съм чул един човек да е сменял маховик :) Също така tdci е по-фин към нафтата, а tddi и с олио го караше един колега :mrgreen:
Използвай търсачката и успех с покупката - оглеждай много внимателно, диагностики и т.н.! И си носи късмета :)
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от Alexi » 16 май 2010, 13:53

то ако ще се гледа само това да взима един ескорт 1.6д той съвсем няма разваляне и е още по евтин ,направо е без пари :D:

petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от petar55 » 16 май 2010, 14:39

Благодаря колеги за компететните отговори.На мен за сега ми се струва че TDCI /Common Rail/ двигателя е с много по проста помпа за високо налягане.Тя изпълнява само една функция.Да пълни с гориво един колектор под високо налягане.
Помпата при TDDI изпълнява 5 функции и затова се налага за нейното управления втори комп монтиран върху нея.Затова тя е много сложна и често се поврежда.На мой приятел му искаха 3000 лв в сервиз за нейната смяна.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от PcMan » 16 май 2010, 17:21

Alexi написа:то ако ще се гледа само това да взима един ескорт 1.6д той съвсем няма разваляне и е още по евтин ,направо е без пари :D:
Това изказване е повърхностно и не на място. Без пари е защото е движещ се ковчег на пътя, какъвто са повечето стари коли, за стабилност да не говорим. Тук сравняваме 2 разновидности на един модел, а не алтернативни модели. Факт - по-евтината разновидност е с по-евтина базова цена, с по-евтина поддръжка и по-надеждна. TDCI е по-тих и мощен, но е и с по-висока консумация, много скъпи инжектори и маховик с малък живот, отново много скъп. И е по-скъпа колата с него - и е по-рискованата покупка. Минуси, които ги няма в tddi минимизират плюсове, които също ги няма в tddi. tddi е достатъчно тих двигател, всичко е до вкус но разликата не е значителна в шума. Конете идват с цената на разхода, което винаги е така, а маховика и инжекторите са излишни рискови минуси. Всичко е до избор м/у плюсове, минуси и средства, които ще сте готови да дадете за колата и след това за поддръжка.
Последна промяна от PcMan на 16 май 2010, 17:42, променено общо 7 пъти.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от Alexi » 16 май 2010, 17:22

и аз съм за комън рейла - по нов ,значително по съвършен двг ,единственото с което може да се каже че има някакъв проблем са инжекторите ,но не е болка за умиране - ремонтират се доста успешно на 2-3 места в БГ..
тука ще направя едно лирично отклонение - няма мотор от която и да е марка ползващ помпа за високо налягане с електроника от типа на VP на Bosch- поколението преди комън рейл - който да е сполучлив ,всички са капризни откъм помпата а ремонта и е скъп и с променлив успех

petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от petar55 » 16 май 2010, 18:47

При TDDI двигателите също има дюзи и въпреки че не са електрически предполагам и те дават дефекти.При тях добре е решено впръскрането на 2 порции чрез двете различни пружини в тях и 5 разпръсквача.При Common Rail за сега нямам информация.Пишете ако знаете!

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от Alexi » 16 май 2010, 19:38

не ,те не дават дефекти или много рядко .. при комън рейла както знаем впръскването се контролира от ЕКУто а дюзите са пиезоелектрически .. впръскването е от 2 до 5-6 порции в зависимост от режима и е на значително по високо налягане - по хомогенна смес - по висока мощност и нисък разход

petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от petar55 » 17 май 2010, 13:13

Наистина впръскването при Комънрейла е на повече порции и затова работата на двигателя е по плавна,безшумна,повече
мощност и икономия на гориво.Може би затова сега се прави само тази система.Дори Фолксваген се отказазаха от TDI,
Помпа-дюза и след 2008 г минаха на Комънрейл.

petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от petar55 » 18 май 2010, 13:53

Колеги вярно ли е че помпите при TDDi не били взоимогаменяеми?Кода на на имобилайзера бил записан и в паметта на платката на помпата.

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от PcMan » 18 май 2010, 15:46

Не. Наистина има много теми tddi или tdci фокус във форума, потърси! Има още много информация!
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

Nikkei
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 04 юли 2009, 15:22
Модел на автомобила: Ford Focus 2001
Ford Focus 2007 - 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от Nikkei » 18 май 2010, 23:32

petar55 написа:Колеги вярно ли е че помпите при TDDi не били взоимогаменяеми?Кода на на имобилайзера бил записан и в паметта на платката на помпата.
Моята след няколко часово разкодирване се замени (от мото-пфое с техният комп), понежа старата помпа тотално се скапа, че даже и не искаше да запали колата с нея.

petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от petar55 » 19 май 2010, 11:12

Като че ли все повече започнах да се вглеждам в обявите за Фокус 1.8TDCI .Колега Nikkei това ще бъде и твой принос.
Забелязвам че TDCI били 2 мотора-100 кс и 115 кс.Знаете ли каква е разликата и кой е по-добрия вариант?

Потребителски аватар
PcMan
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX
Местоположение: Ловеч
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от PcMan » 19 май 2010, 11:36

Разликата е само в мощността и много малко в консумацията, доколкото знам. Въпрос на избор - по-важно е да попаднеш на хубава бройка, не толкова дали е 100 или 115.
Имай в предвид, че ако колата е нов внос регистрацията ти в КАТ е към 300лв(200лв еко такса и 100лв канали, талони, рег.табели и т.н.) доста часове обикаляне и чакане по каналите. Ако е от бг собственик - 20мин работа и 20лв без да се сменя дори рег.номер и табелите - дори не ти гледат колата (ако сте от един град с продавача, иначе се сменя рег.номер, но пак не е 300лв).
От автокъща ще трябва и да смениш всички консумативи задължително като я купиш, няма кола в автокъща със сменени такива. Смятай си в предлаганата им цена ако лиспва да кажем 6000 CD, което после ти ще купиш за 170лв, както и ал.джанти, които свалят и ти я продават с 14ки железни с хубави тасове. Фабрични фокус1 16ки ал.джанти като моите са 350лв ако въобще се намерят, но не е казано, че такива ще искаш - но поне 350лв са ти ал.джанти - смятай си всичко, за да няма изненади в общата сума, която накрая ще си дал, началната е само началото. Много познати си платиха колата два пъти и бяха шокирани.. Вероятността колата да е блъскана е по-голяма, както и да са пребоядисвани елементи или цялата набързо(без разглобяване) колкото да изглежда добре! Повикай познат бояджия с теб, ако ли не - 50на лв е услугата такъв да дойде с теб на огледа. И в МП я закарай за диагностика по възможност - от автокъща това е почти невъзможно за съжаление. От собственик вероятно ще ти остане гражданска,каско и гтп, а от авткъща - не - каско+гражданска+гтп ти е 650-800лв. За мен най-добрите, най-добре изплащащите и коректни са ДЗИ - смених ги заради отстъпка от 300лв. при новия ми застраховател евроинс и ми излезе двойно на 1вите щети по боята - вместо 120лв при дзи ми изплатиха по 60лв - 7х120 с/у 7х60 за боя мет. драскотини - смятай.. Евроинс, Лев инс ги избягвай - потресаващи са, както и бул инс и др. - има теми. 100% 200лв разлика с ДЗИ или друг голям ще ти ги удържат тройно след това, колкото да те заблудят в началото. Плащай каско и гражданска в кеш не на изплащане - при щета ти изплащат по-малко и искат да доплатиш цялата сума с надценките както си щял да направиш всеки месец, това за да ти изплатят въобще нещо - повече пари платени за по-малко изплатени на щетата. Чети общите условия колкото ида са дълги - всичките трикове ги има там за да могат да ги приложат, по-големите като ДЗИ имат по-малко трикове и са по-коректни. Пиши на лични смело ако имаш въпроси да не разтегляме тук.
Изображение ИзображениеИзображение My blood runs blue

petar55
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 23 апр 2007, 14:02
Модел на автомобила: Ford Eskort
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от petar55 » 20 май 2010, 08:34

Благодаря колега PcMan за хубавото ръководсво за покупка на кола.Аз също предпочитам да бъде регистрирана от частно лице.Така се спестяват доста разходи.
Ако е от авто къща се започва с КАТ,Еко данък,масла ,антифриз,ремъци,ролки,филтри и вероятно ремонти.
Предполагам,че за 6000 лв ще се намери добър Фокус TDCI,но и цените с тази криза постоянно ще падат. Пренаситено е с коли а продажбите са малко.

Nikkei
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 04 юли 2009, 15:22
Модел на автомобила: Ford Focus 2001
Ford Focus 2007 - 1.8 TDCI
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от Nikkei » 20 май 2010, 13:15

Аз освен този TDDI Фокус имам и Аутлендър комън райл, но и двата двигателя си имат свойте предимства. Понеже форда е 2-ра ръка там се наложи ремонт, защото смотания италиянец, явно е бил някой италиянски сметкаджия го е карал без да го мисли. След като смених помпата колата си е добре.

За сега общо имам следните смени:
Малсо, ремък, дискове с накладки (криви дискове), филтри - около 550 лв.
ГНП с диагностика (втора ръка) към 1200 лв.
Окачване + скъсан болт дъжащ двигателя към 400 лв. (последния скъсан от нашите пътища).

Като цяло доволен съм.
За комън райла определено по съвременно, но по капризно от към горива, там ако се наложи ремонт яко се режат глави ....

kire
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 11 мар 2010, 15:00
Модел на автомобила: ford focus
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 TDDI или TDCI

Мнение от kire » 21 май 2010, 17:30

колега взимай си по новото и по твоя преценка но знай че всичко е късметче
:D

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта