Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
- Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
Здравейте,
Обмислям покупката на нов Ford Focus и изпитвам силни колебания в избора на двигател. Като че ли твърдо се насочих към бензинов.
Към момента Мото Пфое предлагат ограничен избор с оглед на това, че догодина очакват да представят новия Фокус. Вариантите, между които се колебая, са стандартния 1.6 Duratec 100кс и 1.6 Ti-VCT 115кс. Уловката е, че Ti-VCT е опция единствено за автомобилите, които са налични на склад. Според консултанта, този двигател не се предлага за новопроизведените Фокуси и не може да се направи такава поръчка.
В крайна сметка опциите са:
1: 1.6 Duratec 100кс произведен по поръчка с екстрите, на които държа
2: 1.6 Ti-VCT 115кс, на склад, но с някои екстри по-малко.
Ходих в Мото Пфое Младост в София и покарах варианта със 100кс. Като цяло останах доволен от двигателя - в града потегля леко и с добро ускорение. При скорости над 110км/ч на магистралата се усеща, че една идея допълнителна мощност няма да е излишна. Самият тестов автомобил беше на 400км и според консултанта след разработване, двигателят става по-пъргав и по-еластичен.
В интернет четох, че в Ti-VCT компютърът регулира момента на запалване и изхвърляне на изгорелите газове от клапаните. Така се постигал оптимален режим на двигателя (повишена мощност), до 4.5% икономия на гориво, защита при студен старт. Също така, Ti-VCT ускорява до 100км/ч с около секунда по-бързо от 1.6 Duratec
Някой има ли опит с Ti-VCT двигателя? Заслужават ли си 15-те допълнителни конски сили, или е по-готино да ми сложат екстрите, които искам? Да кажем, че разликата в цената не е фактор поради по-ниското оборудване на "складовия" автомобил.
За пълнота, екстрите, които губя с автомобил на склад, са USB вход на аудио системата, странични завеси, пълноразмерно резервно колело, двузонен климатроник (на негово място в наличния автомобил е сложен климатик), подгряване на предното стъкло и евентуално избор на цвят по мой вкус.
Имам няколко дни за размисъл, така че бих оценил всички мнения
Обмислям покупката на нов Ford Focus и изпитвам силни колебания в избора на двигател. Като че ли твърдо се насочих към бензинов.
Към момента Мото Пфое предлагат ограничен избор с оглед на това, че догодина очакват да представят новия Фокус. Вариантите, между които се колебая, са стандартния 1.6 Duratec 100кс и 1.6 Ti-VCT 115кс. Уловката е, че Ti-VCT е опция единствено за автомобилите, които са налични на склад. Според консултанта, този двигател не се предлага за новопроизведените Фокуси и не може да се направи такава поръчка.
В крайна сметка опциите са:
1: 1.6 Duratec 100кс произведен по поръчка с екстрите, на които държа
2: 1.6 Ti-VCT 115кс, на склад, но с някои екстри по-малко.
Ходих в Мото Пфое Младост в София и покарах варианта със 100кс. Като цяло останах доволен от двигателя - в града потегля леко и с добро ускорение. При скорости над 110км/ч на магистралата се усеща, че една идея допълнителна мощност няма да е излишна. Самият тестов автомобил беше на 400км и според консултанта след разработване, двигателят става по-пъргав и по-еластичен.
В интернет четох, че в Ti-VCT компютърът регулира момента на запалване и изхвърляне на изгорелите газове от клапаните. Така се постигал оптимален режим на двигателя (повишена мощност), до 4.5% икономия на гориво, защита при студен старт. Също така, Ti-VCT ускорява до 100км/ч с около секунда по-бързо от 1.6 Duratec
Някой има ли опит с Ti-VCT двигателя? Заслужават ли си 15-те допълнителни конски сили, или е по-готино да ми сложат екстрите, които искам? Да кажем, че разликата в цената не е фактор поради по-ниското оборудване на "складовия" автомобил.
За пълнота, екстрите, които губя с автомобил на склад, са USB вход на аудио системата, странични завеси, пълноразмерно резервно колело, двузонен климатроник (на негово място в наличния автомобил е сложен климатик), подгряване на предното стъкло и евентуално избор на цвят по мой вкус.
Имам няколко дни за размисъл, така че бих оценил всички мнения

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
Вземи си колкото може по -опростен двигател, че аз се наиграх с моя .Искам да си сменя гумичките на клапаните и никой майстор в Бургас не иска да ги смени, като видят японския зетек и бягат като дявол от тамян 

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
Аз бих си поръчал колата,вместо да взема тази на склад.Разликата между двата двигателя не е фрапираща и след много кратко време и на Ti-VCT-то ще му свикнеш и мощността няма да ти се вижда особено голяма.Но екстрите вече ще си ги изпуснал и всеки ден ще се ядосваш, като знаеш,че не можеш да ги имаш.Това е мое лично мнение и не искам да го натрапвам,но след две нови коли,за себе си разбрах,че ако имаш възможност,е по-добре да си купиш колата с екстрите,които искаш,вместо да правиш компромиси.
Да не говорим пък за данъка
На 100к.с. е 30лв.,а на 115 е 350 до 5тата година
Да не говорим пък за данъка

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
вземи си 100 коньовия с повечко екстри .. климатроник и подгряване на предното стъкло са съществени неща
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
И аз бих избрал екстрите пред 15 коня по мощен мотор.А и те не са никак малко за да ги пренебрегнеш.Отопляемо предно стъкло си е една от най готините екстри ,които можеш да ползваш през зимата.
Двузоновия климатроник също е добре,тъй като с климатика предностоящите мръзнат здраво за да може задностояшите да усетят хладина.Поне при моя фокус е така ситуацията.
Разликата в мощностите не е голяма за да има изобщо някакво съмнение.Виж ако говорим за 100 коня отгоре тогава ..." ебем ти екстрите"
А и с по- малкия мотор влизаш в по- малкия данък.Колегата ти каза колко е .
Аз лично най мразя пари на държавата да давам.
Двузоновия климатроник също е добре,тъй като с климатика предностоящите мръзнат здраво за да може задностояшите да усетят хладина.Поне при моя фокус е така ситуацията.
Разликата в мощностите не е голяма за да има изобщо някакво съмнение.Виж ако говорим за 100 коня отгоре тогава ..." ебем ти екстрите"



А и с по- малкия мотор влизаш в по- малкия данък.Колегата ти каза колко е .
Аз лично най мразя пари на държавата да давам.
-
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
- Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
- Местоположение: Голямото шопско село
- Status: Извън линия
Re: Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
Още един глас за 100-те коня.
1. Разликата във вървеж на двата мотора не е кой знае колко
2. Колкото по-сложен е двигателя толкова повече пари ще пръснеш за него
3. Данъка - 300 лева на година малко ли са - това са ти поне 2-те зимни гуми
1. Разликата във вървеж на двата мотора не е кой знае колко
2. Колкото по-сложен е двигателя толкова повече пари ще пръснеш за него
3. Данъка - 300 лева на година малко ли са - това са ти поне 2-те зимни гуми
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
При така поставените условия и аз бих избрал 100-те коня с повече екстри. Климатроника е може би най-важната, поне за мен на кола от среден и висок клас.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
А защо не изчакаш новия модел с Екобуст мотора да излезе?
- nikky
- потребител
- Мнения: 313
- Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
Който и да вземеш, според мен, няма да сбъркаш.
Климатик или климатроник - все е добре, важното е да има хлад лятно време.
Цената винаги има значение, аз бих избрал по-тънката оферта.
Климатик или климатроник - все е добре, важното е да има хлад лятно време.
Цената винаги има значение, аз бих избрал по-тънката оферта.
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
- Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
Благодаря за коментарите, колеги! След известен размисъл аз също започнах да се насочвам към двигателя със 100кс, точно с доводите, посочени от вас 

Мина през ума и тази идея. Обаче предполагам, че новият Фокус ще е на нова цена, която едва ли ще ми хареса.nikolovvd написа:А защо не изчакаш новия модел с Екобуст мотора да излезе?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта