Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от diesel1.6 » 06 фев 2009, 19:09

За да е добре повече време и да е по-полезен, трябва да се следи да не се разрежда прекомерно и да не се съхранява незареден.
Добре е да се вземат мерки за десулфатизация, зареждане и поддръжка. Трябва да се следи нивото на електролита и гъстотата му, съобразно таблиците за гъстота при съответното напрежение, до което е зареден.
Ако е включен винаги да се зарежда, или поне през зимата, освен, че има повече ток, просто напрежението му е максимално и колата пали по-бързо. Така спестявате амортизация на акумулатора, контакти по разни места, стартер, и двигател. А и няколко бутанета, ходене без кола и т.н.
Има зарядни, които следят дали не презареждат акумулатора, има и напълно пригодени за поддръжка във всякакъв режим - зареждане в студено време, в топло време, десулфатизация, поддържащо зареждане. Аз знам само едни такива, на CTEC, шведски. Аз съм свидетел, че вършат работа и в северни условия, приятно добре се пали http://www.ctek.com

Пуснах подобен пост и в "кой, откъде и за колко", но знам, че много хора нямат ясна представа за акумулатора и възможностите за поддръжка, та пиша и тук. Явно има добри инженери и те могат да предложат полезни неща. Ако някой знае и други хубави автоматични зарядни, нека пише, аз искам да си купя, а CTEK в чужбина ми се сториха скъпи през лятото. Сега чакам отговор от Бг дистрибутора ИМАХИЖУ, дано са евтини.
Последна промяна от diesel1.6 на 07 фев 2009, 00:26, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ivailo rachev
потребител
потребител
Мнения: 429
Регистриран: 04 авг 2008, 22:37
Модел на автомобила: ford scorpio 2,0 89' OHC 77kw/105hp-бивша,fiat bravo 97' 1,6 103++hp
Местоположение: габрово
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от ivailo rachev » 06 фев 2009, 21:12

малко не разбрах това е нещо като допълнителна батерия към акомулатора :oops: така ли?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от HACKO » 06 фев 2009, 22:45

Това е зарядно, което автоматично поддържа акумулатора оптимално зареден. Паркираш включваш зарядното и то се грижи акумулатора да е винаги зареден.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от diesel1.6 » 07 фев 2009, 00:23

ivailo rachev написа:малко не разбрах това е нещо като допълнителна батерия към акомулатора :oops: така ли?
Извинявам се ако не съм обяснил подробно :)
Исках да кажа, че има хитри зарядни, които се включват и не се наглеждат повече. Може да се монтира някъде в колата и само да я включваш в контакта, или пък да си сложиш акумулатора да се зарежда и да го оставиш така 2 години - а то за толкова малко от акумулаторите ни биха оцелели дори и със зареждане понякога от обикновено зарядно.
Обаче тези, които знам, са скъпи, поне където съм ги виждал бяха 100 лв. А и не искам темата да е рекламна, надявам се още някой да е видял нещо интересно и да пише. Аз от малък обмислям да си направя или намеря такова, но досега все не успявам.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от debug » 07 фев 2009, 01:33

100лева... май не е много скъпо - то кучетата са по 50-60 кинта. Сподели марка / качество / цена щом си проучвал.
Изображение

Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от diesel1.6 » 30 дек 2010, 00:05

За пореден път ще си купувам хитро зарядно. Фирмата производител има неприятна страница - повече от часс ми отне да разуча какви са моделите и кой продава.
Най-добре подредено е тук, английски продавач http://www.batterychargerstore.co.uk/boat/ctek-m45.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ако някой иска да купуваме, да се обади да направим партия за намаление на пощенски разходи (ако има такова).
Имат и зарядни за акумулатор от слънчева батерия - ако си купите и слънчева батерия с това нещо може да си зарежете някъде колата за години наред. Само да не е в гаража на тъмно :D: Същото зарядно може да се ползва за ветрогенератор - примерно един генератор от стара кола за 20 - 30 лв и това зарядно и някакъв акумулатор могат да поддържат постоянно наличен ток на изолирано място. Вила, хижа, лодка, ...
Друго интересно нещо са професионалните зарядни. Те подготвят за палене кола с напълно паднал акумулатор за минути. Заместа онези електронните стартерни устройства по автоморгите - които са малко по-опасни за електрониката.
Ето и други линкове и неща
http://cgi.ebay.co.uk/CTEK-Battery-Char ... 3a5e2cf777" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Има и български вариант, но дали е толкова хубаво - не знам. http://catalog.bg/product.php?company=22085&id=32714" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от Alexi » 30 дек 2010, 12:45

този адаптер дава най много 1А на 12 волта ,знаеш ли кога ще ти зареди акумулатора ...виж това със слънчев панел е интересно ,но там ще говорим за милиампери ,трябва да е постоянно включен примерно го слагаш в колата до стъклото на слънце и тя като стои да се зарежда по малко акумулатора - зимата ще е ценно ...

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от cossy » 30 дек 2010, 14:43

Aз съм с българското и съм доволен ;)
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от diesel1.6 » 31 дек 2010, 03:46

Alexi написа:този адаптер дава най много 1А на 12 волта ,знаеш ли кога ще ти зареди акумулатора ...виж това със слънчев панел е интересно ,но там ще говорим за милиампери ,трябва да е постоянно включен примерно го слагаш в колата до стъклото на слънце и тя като стои да се зарежда по малко акумулатора - зимата ще е ценно ...
Алекси, кой адаптер? Българския или шведския? Който и да е, може да извади поне няколко ампера.
Шведските зареждат с няколко ампера. Могат да пуснат доста голям ток, но заради разните хитрини на зареждането пускат кога по-малко, кога повече. От средните модели нагоре тока е много. Съвсем общо казано, за 10 минути съвсем разреден акумулатор може да звърти нормално. Да не са 10, 20 да са - достатъчно е.
Ако е българският - днес звъннах на тази фирма, не работеха. Ако има сигурно изключване при 14 В и поддържане на 12 - 13 най-малко напреженние, може би не са много лоши. Ще видим, но май ще си вземе шведски, че съм го виждал в действие и е "просто работи" с размерите на две цигарени кутии.
Зареждането от слънчеви батерии е с идеята да заковеш на покрива нещо поне един квадратен метър. Ценното е грижата на електрониката да изсмуква и най-малкия ток с каквото и да е напрежение и да го прави на 12 в. Аз и такова ще си купя, зависи от цената. Един приятел ще си го сложи на караваната.
За сосбтвеници на по-нови коли и вървежни микробуси може би е по полезно един подгрев на антифриза. Аз тъкмо си направих, но не е монтиран. Ще пиша в съответната тема.

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от pelteka » 01 яну 2011, 10:25

Много са скъпи в БГ.Направо двоини цени.Тук са по 20- 25 Е.Имам такова от 2 години, ползвал съм го веднъж.Напълно изтощен акумолатор го зареди за около 15 часа.И не виждам смисъл в това да се зарежда допалнително акумолатора,при условие,че електрическата система на колата е изправна.Това с подгряването на водата е по хубаво като идея.Гледам тук на VW ги имат фабрично монтирани.Може и други марки да ги имат.Пък като се замисля не е сложно да се направи.Един нагревател и един термостат и да се монтира в някои маркуч на малкия кръг.Или да се монтира един нагревател на картера, да подгрява маслото.Извинявам се ,че се отплеснах от темата.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от diesel1.6 » 02 яну 2011, 00:28

Шведските зарядни не са по 20 евро никъде, но наистина в Бг имат надценка без причина.
Кажи ни какви зарядни си виждал около теб и къде е - да прочетем и да си поръчаме, ако са хубави. Поддържащо зарядно ми трябва за 4-5 акумулатора със сезонна употреба.

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от pelteka » 02 яну 2011, 10:16

Аз съм в Германия.Виж профила ми.Има ги по магазините.Различни марки и варират от 20-до 25Е.Eто това е моето.http://kachi-snimka.info/viewer.php?id= ... 61006x.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Има опция за мотор,кола и зимен режим.Пише че процеса на зареждане се оправлява от процесор.Което напълно отговаря на темата.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от diesel1.6 » 02 яну 2011, 12:25

Сега порових из немския интеренет, пак са си по 100 - 200 лв и нагоре автоматичните зарядни за зареждане и поддръжка на акумулатори. Какви са марката и моделът на твоето, не си личи на снимката, за да намерим характеристиките му?
Виждам и една група зарядни по 15-30 евро, но за Ейнхел имаше оплаквания, че било "свинщина" :D:
Един процесор струва сигурно 10 стотинки, и във всака евтина електроника може да се сложи нещо колкото да се напише на опаковката. Интересни са параметрите, които поддържа.

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от pelteka » 02 яну 2011, 13:08

Няма смисъл да търсиш.Ето ги параметрите,Работно напрежение 220-240В 50-60хр.,вклучващ ток- помалко от 25А, входящ ток мах.0,6А, мощност 55Ват., Работен ток от акумолатора по малко 5мА. Изходящо напрежение 12В , Изходящ ток 0,8/3,6А (за мотори и леки коли)зареждащо напрежение 14,4В, в режим зимен 14,7В, за 12В батерии от 1,2-120Ач,Защита ИП65, размери-180х62х40мм, тежи 0,5кг.Марката е Tronic.Модела - Т4Х. Произведено в Германия.Има светлинна индикация,която показва дали акумолатора е празен или зареден.

vermeer
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
Модел на автомобила: escort TD
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от vermeer » 02 яну 2011, 13:58

колега, това подобно ли е http://cgi.ebay.de/Batterieladegerat-H- ... 588b949e05

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от pelteka » 02 яну 2011, 14:13

ДА,а това е превода от чичо Гугъл
12V / 0.6A
Автоматичен товарач 600 mA за 2, 6 и 12 волтови батерии

Подходящ като бавно зарядно напрежение, след като е било постигнато е ограничена по електронен път.
Батерия функционални тестове, за откриване на дефект
Multi-I етап / U зареждане характеристика I-фаза, фаза-U1, U2 фаза
5 светодиода за показване, мрежа, магазин, Обновяване, Готово и грешка
Интегрирана късо съединение и защита от претоварване


Това зарядно работи с най-модерна характеристика контролирано зареждане технологии, като по този начин се гарантира оптимално зареждане и поддръжка на оловни акумулатори. Един интелигентен софтуер постоянно следи пълна функции и органи за управление в зависимост от степента на правилното зареждане процедура. Батерията може да бъде свързан с месеци. Предефиниране не е възможно. Пет светодиоди посочи работните статут за постоянно. За зима, това автоматично зарядно остават постоянно свързани към батерията.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от diesel1.6 » 03 яну 2011, 00:48

Tronic било марка на Лидъл Lidl. Зарядното Tronic T4X струва 10-12 лири в Англия. В някаква степен наподобява CTEK 3600XS с цена 50 лири.
Важна разлика е, че май ако спре тока за малко, скъпите си продължават зареждането, докато това от Лидъл минава в режим изчакване standby, което не ми звучи никак добре. Трябва някой собственик на такова нещо да пробва и да каже - пуска го, изключва захранването за малко, и после гледа дали е в режим изчакване и мери с уреда дали има зареждане. Ако си оставя акумулатора и ще го намеря озъбен след някоя седмица или месец. Друга разлика е, че ако няма ток, се получава разреждане през зарядното в единя случай 5 мА, в другия само 1 мА.

Днес видях нещо интересно и практично - в Кауфланд във Варна има китайски зарядни, без standby проблема поради липса на копчета за пускане :D:

Малко връзки из нета
CTEK продавачи в Англия http://www.batterychargerstore.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tronic Т4Х упътване за употреба http://www.kompernass.com/pages/_pdfs/2 ... 774531.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; - купува се от Лидъл, когато го има
филмчета в нета за зарядни - http://www.youtube.com/watch?v=_inMJhpL ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от diesel1.6 на 04 яну 2011, 22:36, променено общо 1 път.

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от pelteka » 03 яну 2011, 10:18

Да ,наистина е така при моито.На теб като ти трябва да е постянно вклучено можеш да ползваш един траф 150Ватов от лампи тип лунички.Четох в един друг форум,че било практично.Лично не съм пробвал.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от diesel1.6 » 03 яну 2011, 11:27

Траф от лунички няма да е правилно, трябват няколко допълнителни устройства. Да се изправи и стабилизира напрежението до правилното за поддържане - май е 13,5 или 13,8 В, да се сложи реле за обратен ток, ако схемата ще харчи ток от акумулатора при спиране на захранването - това е лесно, и остава да се помисли как да се спира и пуска това през разни периоди от време - така било най-добре. Ще измисля нещо. Няколко стабилизатора на напрежение за по няколко лева във вид на платка или готов електронен прибор (елемент), и едно общо захранване ще ми излязат 50 - 100 лв, а само едно шведско зарядно за съжаление е 125 или 150 лв, зависи кой модел. Може да взема едно и да видя как зарежда, за да го копирам.
добавено - от CTEK ми казаха, че ако спре тока за малко, зарядното продължава от позицията в която е било. Не забравя докъде е стигнало. Също добавиха, че ако тока не дойде, нямало да зарежда... сигурно са помислили, че тук не сме виждали ТОКА :) и ядем боба с листата.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грижата за акумулатора - и умни зарядни

Мнение от diesel1.6 » 04 яну 2011, 22:30

Сдобих се с Alpin art.nr.62131
http://www.cartechnic.at/proddetail.asp ... B0047N08G2" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ще си купя и едно http://www.amazon.de/Batterieladeger%C3 ... _cp_auto_0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; за 140 лв.

Новата придобивка Алпин зарежда с над около 4,5 А докато напрежението при зареждането достигне 14,4 В. После се изключва и се включва пак ако напрежението на акумулатора падне под 12,28 В.
Не ми прилича на особено интелигентно устройство, въпреки написаното "управление с микропроцесор". Щрака някакво реле. Чудя се кога да отворя кутийката да видя какво има вътре. Ще загубя гаранцията - която според упътването е 6 месеца над даваната от продавачите (излиза 3 г. 6 м.).
Изпълнява чудесно основните си функции - зарежда без да презареди и след време тръгва пак при нужда. Недостатък е високият обратен ток - 0,007 А, при 0,001-0,0015 при онези хубавите. Този ток се черпи от акумулатора когато зарядното не е включено в контакта, а е закачено за клемите. примерно ако си го монтираш за постоянно в караваната или колата.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта