Гумички за клапаните
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 17 мар 2006, 13:00
- Модел на автомобила: Ford escort 1.6 16V 1996g
- Местоположение: Dobri4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Гумички за клапаните
Здравейте! Отново търся помоща Ви. Кажете ми откъде мога да си купя гумички на клпаните /фложки или там незнам точно как се нарича/. Търсих във Варна но няма. Предварително Благодаря
-
- Status: Извън линия
-
- Status: Извън линия
Недей да плашиш жената беkEFi написа:Моя съвет е от Мото Пфое!
Но сигурна ли си, че ти трябват? Щото покрай тяхната смяна се отваря още куп разходи (принудителни смени)? За към 5-600лв....



-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 17 мар 2006, 13:00
- Модел на автомобила: Ford escort 1.6 16V 1996g
- Местоположение: Dobri4
- Контакти:
- Status: Извън линия
гумички на клапаните
Да колеги много масло ми се губи преди 6хил.км съм го сменила и съм доляла близо 1л и половина
- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия

Смяната на вложки без да се сваля главата е криво дилетантско изпълнениe!Тези грешни методи се практикуват само в България!
Всички рискове си остават в сметката на клиента!
Вложки се сменят изключително и само при свалена глава!Отделно при ZETEC вложките за всмукателни и изпускатели клапани са различни-(зелени и червени на звят)Цените варират от 2лв до 3.50лв за брой!
Ако не се свали главата, риска от спукани водачи и изкривени клапани е много голям!А иначе всичко се прави на спокойствие без гореспоменатите рискове!Клапаните се припасват към седлата си,тества се хермртичността им,прави се обстойна дефектация на цялата глава,"взема и се чело" и се монтира при указаните от завода производител изисквания!
Всичко останало,различно от това е временно закърпване на положението ,което не си струва рисковете!Вярно е че се икономисват средства,но съм виждал мноооого страшни и ГРОЗНИ

Горещо ви съветвам:"Не правете това ,без да свалите главата"
fiestaracing-just race!!!
- Манияка
- потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 05 май 2006, 20:56
- Модел на автомобила: Мондео CHIA 1.8 16v 115 PS и Орион 1.4 73 PS Моно
- Местоположение: Крумовград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Глупости на търкалета.НЕ ПРАВЕТЕ ТАЗИ ГРЕШКА ДА СВАЛЯТЕ ГЛАВАТА.Сваля се само капака на главата,след което се развиват гайките,които държат клапаните и с едно много интересно и удобно инструменче се притискат за да излезнат притискащите скоби и тогава без да се сваля нищо допълнително се маха самата гумичка,която е в комплект със "шайбата".Всичко това става само за около 30-40 минути и няма абсолютно никакво сваляне на главата.Не се хващайте на такива гламотии с глави и такива и да си отваряте допълнителни разходи и работа!!!






- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Колега, ако обичаш обясни ми моля те,какво правиш като си харижеш колата на някой МАЙСТОР и като си я вземеш обратно да е по-зле от колкото си я оставил!(Въпреки че си дал пари за извършената "услуга",която те врща в първи клас)
Хорицата-(производителите на любимите ни машини) са казали как се прави всичко това!Всички тия препоръки са направени с цел да се избягват фатални грешки!
Всички тия ГЛАМОТИИ са писани от технически грамотни хора,а не от самозвани технически неграмотни "майстори"!Друг въпрос обаче е,че простотията се практикува масово!Верен е факта че и българите не са със завидни финансови възможности,но все пак това е верния начин за извършване на процедурата!Всичко друго е ИЗВРАЩЕНИЕ с двигателя!
Всеки си е.е магарето както може,тъй че....... сами решавате!
Пък колега ако искаш пробвай се и ти да свалиш "гумичките комплект със шаибата" за 30-40мин!Обясни си сам за себе си какво става малко по-надолу под вложката на клапана!Всичко е лудо шано,на което не е безопасно да разчитате!
Неща да споря повече за глупости и грешки(извращения)на които съм бил свидетел.........!
Хорицата-(производителите на любимите ни машини) са казали как се прави всичко това!Всички тия препоръки са направени с цел да се избягват фатални грешки!
Всички тия ГЛАМОТИИ са писани от технически грамотни хора,а не от самозвани технически неграмотни "майстори"!Друг въпрос обаче е,че простотията се практикува масово!Верен е факта че и българите не са със завидни финансови възможности,но все пак това е верния начин за извършване на процедурата!Всичко друго е ИЗВРАЩЕНИЕ с двигателя!
Всеки си е.е магарето както може,тъй че....... сами решавате!
Пък колега ако искаш пробвай се и ти да свалиш "гумичките комплект със шаибата" за 30-40мин!Обясни си сам за себе си какво става малко по-надолу под вложката на клапана!Всичко е лудо шано,на което не е безопасно да разчитате!
Неща да споря повече за глупости и грешки(извращения)на които съм бил свидетел.........!

fiestaracing-just race!!!
-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
fiestaracing е прав истърване на конус някаде в каналите или искривявяне на клапан докато си го потпрял в буталото.
Моите ги сменяха бес да свалям глава (нямаше проблеми) . на колегата на тоиотата като свалиха главата 2 седмици след като сменяха гумички и нямаше 3 прави и неизгоряли клапани(Всичко дроб).Секи да си решава сам .
Моите ги сменяха бес да свалям глава (нямаше проблеми) . на колегата на тоиотата като свалиха главата 2 седмици след като сменяха гумички и нямаше 3 прави и неизгоряли клапани(Всичко дроб).Секи да си решава сам .
- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
@fiestaracingfiestaracing написа:Колега, ако обичаш обясни ми моля те,какво правиш като си харижеш колата на някой МАЙСТОР и като си я вземеш обратно да е по-зле от колкото си я оставил!(Въпреки че си дал пари за извършената "услуга",която те врща в първи клас)
Хорицата-(производителите на любимите ни машини) са казали как се прави всичко това!Всички тия препоръки са направени с цел да се избягват фатални грешки!
Всички тия ГЛАМОТИИ са писани от технически грамотни хора,а не от самозвани технически неграмотни "майстори"!Друг въпрос обаче е,че простотията се практикува масово!Верен е факта че и българите не са със завидни финансови възможности,но все пак това е верния начин за извършване на процедурата!Всичко друго е ИЗВРАЩЕНИЕ с двигателя!
Всеки си е.е магарето както може,тъй че....... сами решавате!
Пък колега ако искаш пробвай се и ти да свалиш "гумичките комплект със шаибата" за 30-40мин!Обясни си сам за себе си какво става малко по-надолу под вложката на клапана!Всичко е лудо шано,на което не е безопасно да разчитате!
Неща да споря повече за глупости и грешки(извращения)на които съм бил свидетел.........!
![]()
насочи хората къде да прочетат как става смяната на въпросните неща. предполагам си чел haynes-а. позоваваш се на някаква литература писана от технически грамотни хора, производителите, вероятно не става въпрос за haynes. щом имаш достъп до такава литература, осветли и нас да разберем как става ремонта и какво се прави и какво не, доста повече би бил полезен на хората отколкото с думите не това е ИЗВРАЩЕНИЕ ... и няма да споря повече.
очевидно е че имаш опит сподели го.
ще се радват хората


- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
[/]Братле,правил съм грешки с първите си коли поради липса на време:при точно тази процедура съм ги поверявал на майстори,при което са ми изтървали какви ли не неща в картера,пукали са ми и водачи на клапаните!Никога повече няма да повторя тази грешка!Общо взето преживял съм ги тия неща!Все пак и в Технически Университет се понаучава това онова!Има си дисциплини, които се доближават до тези проблеми!Ако детайлно си представиш как е устроен един двигател,сам можеш да предположиш и прецениш какви са рисковете при дадена операция!Литература има всякаква,вземи например "ремонт на АВТОМОБИЛНИ ДВИГАТЕЛИ" на AutoPoint-има процедури които са описани много детайлно!Но всичко това споделям от опит,работил съм и като сервизен техник,бил съм свидетел на такива грешки,при които се е налагало последващ значително по-сложен и скъп ремонт!Друг пример:Представи си че клапаните са започнали да прегарят, или имат толкова много натрупан нагар,че нарушават нормалната работа на мотора;при което се сменят само вложки-ефект ще има ,но много от последиците от димната работа преди това си остават;всичко това е само козметика която не лекува!
Все пак,технологията на кратко:
-Източване на част от охлаждащата течност
-Разединяване елементите на ангренажния механизъм
-Демонтаж на цилиндровата глава
-Разглобяване на газоразпределителния механизъм
-Почистване на дейлите!!!!!!!!!
-Дефектация на работилите детайли-(все пак новите вложки няма да помогнат при пределно голяма хлабина между водача и клапана)
-Шлайф на "лицето" на главата
-Подмяна на неработоспособните детайли-евентуално при голямо износване на клапани/водачи-необходимото се сменя
-Пасване на клапаните към седлата им
-Проверка за херметичност на горивните камери-всмукателен/изпускателен тракт
-Монтаж на новите вложки
-Монтаж/сглобяване на газоразпределителния механизъм
-Подбиране на подходяща по дебелина(само за някои типове мотори)гарнитура на главата
-Монтаж на главата към блока (горещо се препоръчватова да стане с нови болтове)
-Монтаж на ангренажния механизъм,обезвъздушаване на охладителната система,изпитване на мотора и .................приятен път!!!
Всички евентуално незабелязани дефекти по мотора при тази операция(без сваляне на главата)си остават скрити,като след известно време могат да се проявят с всички последици,след което отново следва ремонт,при който вече главата наистина ще се свали за да се направи както трябва!
Все пак,технологията на кратко:
-Източване на част от охлаждащата течност
-Разединяване елементите на ангренажния механизъм
-Демонтаж на цилиндровата глава
-Разглобяване на газоразпределителния механизъм
-Почистване на дейлите!!!!!!!!!

-Дефектация на работилите детайли-(все пак новите вложки няма да помогнат при пределно голяма хлабина между водача и клапана)
-Шлайф на "лицето" на главата
-Подмяна на неработоспособните детайли-евентуално при голямо износване на клапани/водачи-необходимото се сменя
-Пасване на клапаните към седлата им
-Проверка за херметичност на горивните камери-всмукателен/изпускателен тракт
-Монтаж на новите вложки
-Монтаж/сглобяване на газоразпределителния механизъм
-Подбиране на подходяща по дебелина(само за някои типове мотори)гарнитура на главата
-Монтаж на главата към блока (горещо се препоръчватова да стане с нови болтове)
-Монтаж на ангренажния механизъм,обезвъздушаване на охладителната система,изпитване на мотора и .................приятен път!!!

Всички евентуално незабелязани дефекти по мотора при тази операция(без сваляне на главата)си остават скрити,като след известно време могат да се проявят с всички последици,след което отново следва ремонт,при който вече главата наистина ще се свали за да се направи както трябва!
fiestaracing-just race!!!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
При така научно описаната операция е най-добре дасе сменят и бутала и сегменти така и иначе мотра е разглобен така ще се игнорира и последната вероятност за завишен разход на масло пък и ще се оправдае споменатата в началото сума от 5-600лв.
Разходът на масло при мен беше над 1л/1000км след смяна на гумичките при домашно-битови условия за 20мин без да свалям глава и другите подробности не ми се е налагало да доливам масло между смените.
Разходът на масло при мен беше над 1л/1000км след смяна на гумичките при домашно-битови условия за 20мин без да свалям глава и другите подробности не ми се е налагало да доливам масло между смените.

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
А браво и на тебе !HACKO написа:Разходът на масло при мен беше над 1л/1000км след смяна на гумичките при домашно-битови условия за 20мин без да свалям глава и другите подробности не ми се е налагало да доливам масло между смените.

Сам си си ги сменил и си постигнал ефект без поражениня затова викам БРАВО.
Иначе стига подигравки към fiestaracing човека е прав.
След моята идилия да сменя гумички които не са за смяна а се оказа маслото и почна да го гори щото почна да мирише а преди смяната не миришеше. Майсторчагата които ги смени незнам какво е правил и колко е компетентен но бяха изкочили след смяната. Аз си свалях капака на клапаните да видя какво става та ги видях.
За смяна на термостат които беше тръгнал и гумички които не били за смяна ми взе 60 лв. и след като изкочиха гумичките ми взе още 15 за да си дооправи бозата. Там вече и за смяна на крушка няма да отида.
След тази история 3-ма на които може да се има доверие ми казват, че най-добре гумички се сменяват по описаната от fiestaracing процедура.
А и на всичкото отгоре плю, плю по адрес на ФОРД, че чак ми стана жал да не му стане нещо от толкоз нерви които изразходваше.
Иначе смяна се прави и без сваляне на главата но е по-добре да се свали

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 14 госта