Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Здравейте,
Във форума съм от почти 3 години, откакто си закупих този форд и участвам активно и помагам с каквото мога. Чак сега обаче ми остана време от много служебни и лични ангажименти да представя скромната си кола. Пробегът към момента е 195 300 км.
Набор 1997 г., с рожденна дата 02. Юни с комплектация CLX, само GHIA e по- висока от тази. Кара се около 15 000 - 20 000 км. годишно само на бензин и съм много доволен, въпреки че се поддържа само с оригинални части и е доста скъпичко.
Екстрата на която най- много се радвам (рядко я има и в GHIA оборудване) е наличието на фабричен тунинг на озвучаването, като са поставени тонколони и в багажника на комбито (на колоните най отзад).

Така звукът е доста добър и не се налага допълнително добавяне на колони и рязане на кори и т.н.











Добавени от мен модификации:
1. Осветление в краката на шофьора и пасажера до него; Ръководството за ъпгрейд е тук: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=37410"


2. Хромирани дръжки за отваряне на вратите;

3. Трета стоп светлина (оригиналното обрудване);

4. Кожена топка на скоростния лост с хромиран пръстен от Фиеста Ghia 2001;

5. Шумо и вибро изолация на вратите, багажника и частично пода;
6. Оригинално Ghia осветление на салона (плафон+ реле).

Предстои:
1. Оригинални хромирани лайстни на праговите;
2. DRL (Дневни свeтлини- оригиналното скандинавско изпълнение на функцията);
3. Фоново осветление в дъжките на вратите със светодиодна лентичка;
4. Дюзи за измиване на челното стъкло с разпръскване тип "мъгла".
Специално ще направя още снимки на модификациите.
Благодаря за вниманието!
Във форума съм от почти 3 години, откакто си закупих този форд и участвам активно и помагам с каквото мога. Чак сега обаче ми остана време от много служебни и лични ангажименти да представя скромната си кола. Пробегът към момента е 195 300 км.
Набор 1997 г., с рожденна дата 02. Юни с комплектация CLX, само GHIA e по- висока от тази. Кара се около 15 000 - 20 000 км. годишно само на бензин и съм много доволен, въпреки че се поддържа само с оригинални части и е доста скъпичко.
Екстрата на която най- много се радвам (рядко я има и в GHIA оборудване) е наличието на фабричен тунинг на озвучаването, като са поставени тонколони и в багажника на комбито (на колоните най отзад).

Така звукът е доста добър и не се налага допълнително добавяне на колони и рязане на кори и т.н.








Добавени от мен модификации:
1. Осветление в краката на шофьора и пасажера до него; Ръководството за ъпгрейд е тук: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=37410"

2. Хромирани дръжки за отваряне на вратите;

3. Трета стоп светлина (оригиналното обрудване);

4. Кожена топка на скоростния лост с хромиран пръстен от Фиеста Ghia 2001;

5. Шумо и вибро изолация на вратите, багажника и частично пода;
6. Оригинално Ghia осветление на салона (плафон+ реле).

Предстои:
1. Оригинални хромирани лайстни на праговите;
2. DRL (Дневни свeтлини- оригиналното скандинавско изпълнение на функцията);
3. Фоново осветление в дъжките на вратите със светодиодна лентичка;
4. Дюзи за измиване на челното стъкло с разпръскване тип "мъгла".
Специално ще направя още снимки на модификациите.
Благодаря за вниманието!
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:01, променено общо 10 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък но верен Форд Ескорт`97!
Много хубав и лачен Ескорт. Браво колега с гордост да си го караш и много да те слуша!! 

- Sparco24
- потребител
- Мнения: 575
- Регистриран: 16 мар 2010, 22:20
- Модел на автомобила: Ford Escort Turnier
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
ааа страхотен е.. страшно запазен е.. : ) много безаварийни! 


- hitrata_lisi4ka
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 яну 2008, 16:25
- Модел на автомобила: Малък черен звяр 206 1.4 HDI '05та, бърз като вятъра и зъл като пинчер!
- Местоположение: в буркан пълен с любов
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Колега! Аз съм много впечатлена от Ескортчето! Страхотно е и само на хубави места да те води.
П.П. Като го гледам, моят Ескорт така ми липсва... >:D<:
П.П. Като го гледам, моят Ескорт така ми липсва... >:D<:
They're Pinky and The Brain
Yes, Pinky and The Brain
One is a genius
The other's insane.
Yes, Pinky and The Brain
One is a genius
The other's insane.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Благодаря Ви колеги, да Ви се връща тъпкано!
Малко съм маниак по поддръжката но смятам, че колата ще ми се отплати за грижите.
Някой ако иска да види как съм се справил със скърцащите части по купето нека види тук евтино и ефективно решение: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 9&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Започват приготовленията за поставяне на осветление в краката на пасажерите отзад. Трябва обаче конзолата да се реже малко, но ефекта ще е много добър.

Малко съм маниак по поддръжката но смятам, че колата ще ми се отплати за грижите.
Някой ако иска да види как съм се справил със скърцащите части по купето нека види тук евтино и ефективно решение: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 9&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Започват приготовленията за поставяне на осветление в краката на пасажерите отзад. Трябва обаче конзолата да се реже малко, но ефекта ще е много добър.
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Гледана кола изглежда, супер и да не ти създава проблеми и занапред!
Само като идея по повод рязането и светлините за пасажерите отзад - също правих такъв мод и се чудех с какво да направя отворите. Мислех със зегето да резна 2 правоъгълника и после ми светна, че имам един стар поялник, който вече не използвам. Взех една дебела медна тел, направих му "човка" като я сплесках отпред, за да стане плоска като отвертка и изрязах пластмасите с него. Мисля, че по-удобно се работи с него, отколкото със зеге или да пробиваш и после да пилиш ръбове.
Само като идея по повод рязането и светлините за пасажерите отзад - също правих такъв мод и се чудех с какво да направя отворите. Мислех със зегето да резна 2 правоъгълника и после ми светна, че имам един стар поялник, който вече не използвам. Взех една дебела медна тел, направих му "човка" като я сплесках отпред, за да стане плоска като отвертка и изрязах пластмасите с него. Мисля, че по-удобно се работи с него, отколкото със зеге или да пробиваш и после да пилиш ръбове.

- Septerra
- потребител
- Мнения: 203
- Регистриран: 03 авг 2008, 17:56
- Модел на автомобила: 2015 Ford Mondeo ST-Line 2.0 TDCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Поздравления, колега. Страхотен е Ескорта, много ми харесва как си го поддържал. Завиждам ти за говорителите на задните колони. 
Със здраве да го караш и безаварийно!

Със здраве да го караш и безаварийно!
........
- jumbo
- потребител
- Мнения: 323
- Регистриран: 04 юни 2007, 00:10
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.6 16V Chia 1998г.
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Колега ще съм ти много благодарен ако ми опишеш абсолютно всичко подробно по приготвянето на осветлението на пасажерите в краката отзад,тъй като аз имам същия Ескорт с АБСОЛЮТНО същите екстри и съм голям маниак на тема " поддръжка и глезене " 

..... Карам Си Каспър ... И ... Шъ Праа К'вот Си Искам .....
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Ами нищо особено. Смятам, че имаш осветление в краката отпред, от там ще се вземе ток за лампичките. Смятам да разглобя цялата конзола, за да е по- лесна работата (има ръководство за разглабянето във форума). Лещите с фасонките ще се слагат непосредствено преди пепелника отзад, а изрязването на дупките сигурно ще стане, както препоръчва Pyrhel с поялник. В ebay продават цял комплект светлинки за MK3 барабар с шаблон за изрязване на цена с доставката около 25 лева. Възможно е да се закупят от България и оригиналните светлинки за ескорт, които са едно към едно с тези на Мондеото и струват около 35 лева. Като за завършек може да се подмени бушончето което е 15 А с 20А, щото при отваряне на врата четирите светлинки+ плафона са 30 вата, а имаме и други консуматори на този бушон. Като го направя ще дам и снимки и подробно обяснение.
- jumbo
- потребител
- Мнения: 323
- Регистриран: 04 юни 2007, 00:10
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.6 16V Chia 1998г.
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Благодаря предварително - ще чакам снимки 

..... Карам Си Каспър ... И ... Шъ Праа К'вот Си Искам .....
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
И така дойде време и за лампичките в краката на пасажерите отзад. Първоначалното планирано местонахождение се оказа, че няма да го бъде, защото отзад на централната конзола, от двете страни пречи пепелника, а и кутийката за съхранение на вещи. Решението бе, според мен единственото ефективно, да се сложат лампичките долу до вратите на пластмасовия панел, зад който са намират машинките на предните колани:
Изрязах меката пластмаса с остро ножче, по шаблонче.

Малко грозничко изглежда тук, но след заглаждане с пиличка всичко е ок! Точният размер на отвора трябва да бъде 44 мм х 24 мм. (препоръчвам предварително да се направи картонено шаблонче).
След това поставяме плафончето и прекарваме захранващия кабел под страничните панели до праговете.

Взимаме ток от захранването на светлините в краката отпред, като добре изолираме за да не се запалим занапред:

Всичко е готово! Повтаряме всичко и от другата страна!


Изрязах меката пластмаса с остро ножче, по шаблонче.
Малко грозничко изглежда тук, но след заглаждане с пиличка всичко е ок! Точният размер на отвора трябва да бъде 44 мм х 24 мм. (препоръчвам предварително да се направи картонено шаблонче).
След това поставяме плафончето и прекарваме захранващия кабел под страничните панели до праговете.
Взимаме ток от захранването на светлините в краката отпред, като добре изолираме за да не се запалим занапред:
Всичко е готово! Повтаряме всичко и от другата страна!
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:03, променено общо 3 пъти.
- jumbo
- потребител
- Мнения: 323
- Регистриран: 04 юни 2007, 00:10
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.6 16V Chia 1998г.
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Браво супер е станало >:D<:
..... Карам Си Каспър ... И ... Шъ Праа К'вот Си Искам .....
- Gattuso
- потребител
- Мнения: 430
- Регистриран: 28 окт 2009, 17:33
- Модел на автомобила: Ford
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Много готин Ескорт
А осветлението от къде си го взел от запалката или от плафона?
И как свети, само когато е на контакт или само когато има отворена врата

А осветлението от къде си го взел от запалката или от плафона?
И как свети, само когато е на контакт или само когато има отворена врата

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Захранването е взето от осветлението в краката на шофьора! Свети само при отворена врата и съответно 20 секунди след затварянето и до даване на контакт. Не обичам постоянно осветление в колата, когато шофирам.
Последна промяна от Nebhotep на 12 дек 2011, 13:33, променено общо 1 път.
- addic7ed
- потребител
- Мнения: 285
- Регистриран: 20 юни 2008, 18:24
- Модел на автомобила: Mondeo
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Браво за старанието и за грижите по автомобила. Страхотен кеф ми е, когато видя някой ескорт или Мондео Мк1 или скорпио дори, които изглеждат така по този начин. : ) Страхотно е
Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Пробегът вече отива 200 000 километра, а двигателят се държи учудващо добре, харчи около 1,0-1,35 литра/10 000 км. пробег (40 % градско и 60 % извънградско).
Забелязвам, че и от оригинално до оригинално масло има разлика в качеството и затова гори по- малко или повече.
Ето и една снимчица с интересна подредба на цифрите:

Забелязвам, че и от оригинално до оригинално масло има разлика в качеството и затова гори по- малко или повече.
Ето и една снимчица с интересна подредба на цифрите:
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:04, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 155
- Регистриран: 08 мар 2010, 23:16
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК 1-1.8 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Евала за колата.Харесвам когато се подобрява с оригинални аксесоари.Сподели третия стоп как го закрепи и от Ескорт ли е?
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Ей, бях се отчаял как прогресивно намаляваме собствениците на "Ескорт",но като видях твоя ми се подобри настроението.Браво и от мен.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Благодаря!
Третият стоп е оригинален и е за комби иначе от хечбек или седан не става по извивките. Взех си го от ebay и с доставката пристигна за около 25 лева. Не съм използвал бормашина, за да пробия дупки. След точното оразмеряване, позициониране и отбелязване на местата за дупките със стоманени видии за гипсокартон и с чук под ръка леко пробих първоначално отворчета и след това с отвертка свърших останалата работа. Ламарината е мека и лесно се пробива. След това прекарах захранването до левия заден стоп и там съединих с лилвавата и черната жица захранващи стоп светлината. Лилавата е 12 волта, а черната маса. Не знам дали при мондео е така! Това е!
Третият стоп е оригинален и е за комби иначе от хечбек или седан не става по извивките. Взех си го от ebay и с доставката пристигна за около 25 лева. Не съм използвал бормашина, за да пробия дупки. След точното оразмеряване, позициониране и отбелязване на местата за дупките със стоманени видии за гипсокартон и с чук под ръка леко пробих първоначално отворчета и след това с отвертка свърших останалата работа. Ламарината е мека и лесно се пробива. След това прекарах захранването до левия заден стоп и там съединих с лилвавата и черната жица захранващи стоп светлината. Лилавата е 12 волта, а черната маса. Не знам дали при мондео е така! Това е!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта