Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
Здравейте,
някой ще може ли да ми помогне с настройката на автоматичния смукач на карбуратор Weber 2V DFTH 28/30
Намерих този линк, но не ми става много ясно: http://www.fordmanuals.org/page-1043.html
Проблемът е следния: колата пали и за 5 секунди държи около 1300 оборота, след което пада на около 1000, но не работи добре. След минута или ако я изфорсирам няколко пъти оборотите се вдигат пак до 1300 и така докато си загрее до работна температура, като равномерно оборотите си падат.
Преди палене натискам педала на газта, въздушната клапа на първата камера се затваря напълно. Оборотите които поддържа автоматичния смукач също са в норма /1300/. Биметалната пружина е ОК /същата е с електрически подгрев/. Вакуума също е със здравно платно.
Благодаря предварително, дано някой успее да ми обясни какъв е проблема.
някой ще може ли да ми помогне с настройката на автоматичния смукач на карбуратор Weber 2V DFTH 28/30
Намерих този линк, но не ми става много ясно: http://www.fordmanuals.org/page-1043.html
Проблемът е следния: колата пали и за 5 секунди държи около 1300 оборота, след което пада на около 1000, но не работи добре. След минута или ако я изфорсирам няколко пъти оборотите се вдигат пак до 1300 и така докато си загрее до работна температура, като равномерно оборотите си падат.
Преди палене натискам педала на газта, въздушната клапа на първата камера се затваря напълно. Оборотите които поддържа автоматичния смукач също са в норма /1300/. Биметалната пружина е ОК /същата е с електрически подгрев/. Вакуума също е със здравно платно.
Благодаря предварително, дано някой успее да ми обясни какъв е проблема.
Последна промяна от amonev на 30 дек 2010, 09:52, променено общо 2 пъти.
Е ли правото право?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2v - настройка
http://dox.bg/files/dw?a=adfcf24333" onclick="window.open(this.href);return false;
Разглоби, почисти и регулирай, въпреки че не виждам проблем. Нормално е след като запали да подадеш газ за да се стабилизира работата на празен ход.
Разглоби, почисти и регулирай, въпреки че не виждам проблем. Нормално е след като запали да подадеш газ за да се стабилизира работата на празен ход.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2v - настройка
ти човек на това ли му викаш проблем, на студено като запаля мойта кола държи 2500-3000 оборота и като загрее държи 1500. Сместта е много богата ... При теб всичко си е в норма !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2v - настройка
Вероятно е запушване. Двигателя държи около 900 оборота, но през ауспуха излиза чернилка и задушлива миризма. Като махна филтъра, виждам че бензина го плюе вместо да го прави на облак. Това само докато е на смукач.
Ако я изфорсирам продължително се стабилизират 1200-300 оборота.
Ако я изфорсирам продължително се стабилизират 1200-300 оборота.
Е ли правото право?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2v - настройка
отрегулирах автоматичния смукач, оборотите и сместа но оборотите на пред 1000 не се траят, мн подскача и като чели прекъсва двигателя, за миг си помислих че някой тампон на двигателя е за смяна но не е това, защото на 1100 рати мн по добре и пак ме дразнят шумовете и силните вибрации в купетом, ще продължа да експериментирам докато не го направя така както искам !!!
няма да му се дам 



По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2v - настройка
Имам три карбуратора, части колкото искаш, обаче не мога да си обясня защо първите 5 сек. всичко е ОК /1300 оборота и равномерен шум на мотора/, а след това до първата минута не ще да работи като хората сваля до 1000 оборота, но не е равномерен шума на двигателя. След първата минута или яко изфорсирване се оправя.
Разглобих карба и проверих всичко. Въздушната клапа си се затваря на 6-7 мм е както си е по каталог, по този начин обогатява сместа, защото дроселовата клапа е отворена на най-високата степен на стъпковата пластина на автоматичния смукач.
Направих наново центровка и регулирах карбуратора, но същата работа. Свещите са оригинални Мотокрафт, на има няма 15 000 км. Кабелите и те са на толкова.
Разглобих карба и проверих всичко. Въздушната клапа си се затваря на 6-7 мм е както си е по каталог, по този начин обогатява сместа, защото дроселовата клапа е отворена на най-високата степен на стъпковата пластина на автоматичния смукач.
Направих наново центровка и регулирах карбуратора, но същата работа. Свещите са оригинални Мотокрафт, на има няма 15 000 км. Кабелите и те са на толкова.
Е ли правото право?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2v - настройка
Как отворена? трябва само леко да се открехва, около 3-5мм.amonev написа:.....Въздушната клапа си се затваря на 6-7 мм е както си е по каталог, по този начин обогатява сместа, защото дроселовата клапа е отворена на най-високата степен на стъпковата пластина на автоматичния смукач......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2v - настройка
Наско, клапата по данни от файловете които предостави я дават че трябва да се отваря малко, на 5мм. Толкова си и беше преди да бутам нататък.
От един от другите карбуратори за части видях че има капачка на вакуума регулиращ клапата, на която болтчето беше по отвито и монтирах нея. Клапата сега се отвара на 6-7мм и двгателя работи по-добре от преди, но малко.
Би трябвало капачката на вакуума да има пломба, за да се стигне до болта определящ разстоянието на отварянето на клапата, но такава пломба няма. Ще разпробия една от всичките капачи и ще си поиграя по фино с реглажа на въздушната клапа, дано проблема да е оттам.
От един от другите карбуратори за части видях че има капачка на вакуума регулиращ клапата, на която болтчето беше по отвито и монтирах нея. Клапата сега се отвара на 6-7мм и двгателя работи по-добре от преди, но малко.
Би трябвало капачката на вакуума да има пломба, за да се стигне до болта определящ разстоянието на отварянето на клапата, но такава пломба няма. Ще разпробия една от всичките капачи и ще си поиграя по фино с реглажа на въздушната клапа, дано проблема да е оттам.
Е ли правото право?
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2v - настройка на смукача
Тази сутрин отидох до гаража и монтирах новото капаче на вакуума управляващ въздушната клапа. Вчера предварително разпробих пломбата, за да стигна до болта, който определя хода на вакуума, съответно отварянето при студен двигател.
Сиерата ми е 1.3 /оригинално с карбуратор Motorcraft/, а сегашния карбуратор е Weber 28/30 DFTH от 1.6. Фабрично отварянето му бе настроено на 5.5мм /меря го с малък свредел между клапата и стената на карба/. Завих болтчето така че клапата да се отваря на 4мм /предположих че по-малък двигател ще се нуждае от по-малко въздух/. Монтирах въздушния филтър, запалих и воала, оборотите заковаха 1300 и така докато достигне нормална работна температура.
Благодаря ти отново за помощта и предоставените файлове >:D<:
Сиерата ми е 1.3 /оригинално с карбуратор Motorcraft/, а сегашния карбуратор е Weber 28/30 DFTH от 1.6. Фабрично отварянето му бе настроено на 5.5мм /меря го с малък свредел между клапата и стената на карба/. Завих болтчето така че клапата да се отваря на 4мм /предположих че по-малък двигател ще се нуждае от по-малко въздух/. Монтирах въздушния филтър, запалих и воала, оборотите заковаха 1300 и така докато достигне нормална работна температура.
Благодаря ти отново за помощта и предоставените файлове >:D<:
Е ли правото право?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
охо значи аз имам още работа по карба, при мен е следното:
Паля аз, уж заработва двигателя и гасне поне 3 пъти дори като подавам газ, след което като запаля като подам малко повече газ тя сама гасне, сееедно се дави и трябва съвсем мъничко гас да се закрепи на 1800 някъде и така чакам 1 мин след което заработва сама на 2000 оборота но ако пусна съединителя тя гасне
добре пак си играя като няколко пъти поскам до някъде и пак дигам ( около 6-7 пъти ) и накрая го поскам но доста деликатно та едва да закрепи 1500 оборота иначе по надолу автоматично гасне, след като оправя всичко това около 2 мин ми стой на 2500 оборота.
Някой мисли ли че може нещичко да се направи
Паля аз, уж заработва двигателя и гасне поне 3 пъти дори като подавам газ, след което като запаля като подам малко повече газ тя сама гасне, сееедно се дави и трябва съвсем мъничко гас да се закрепи на 1800 някъде и така чакам 1 мин след което заработва сама на 2000 оборота но ако пусна съединителя тя гасне

Някой мисли ли че може нещичко да се направи

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
Какъв е карбуратора ти? Когато загрее всичко ОК ли е? Правил ли си регулировка? Отварял ли си да видиш има ли скъсани/прегорели гарнитури или запушвания от мръсотия?
Много въпроси, а?
Много въпроси, а?

Е ли правото право?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
Ония ден го свалих, разглобих почистих, всички мембрани са наред, вебер тлд ако не се лъжа, с вакумни глупости
ООО сега е песен щом загре доста по пъргава е колата от 1500 до 2500 оборота в движение !

ООО сега е песен щом загре доста по пъргава е колата от 1500 до 2500 оборота в движение !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
Този карбуратор 28/30 DFTH, може ли със смяната на горивните и въздушни жигльори с тези от по-големия му събрат 30/34 DFHT /от Сиера 2.0/ да се използва за 2.0 двигател?
Разбира се ще се регулира нивото на гориво в камерата му, което няма да е достатъчно за тях както и отварянето на въздушната клапа на автоматичния смукач.
Задавам въпроса, защото е идентичен с 30/34, освен размера на дифузьорите, а си мисля че е по-удачен вариант с оглед избягване "нетипичното" електронно управление на дроселовата клапа при модела 30/34, а и го предпочитам, защото е абсолютно изряден.
Наско? Мнение?
Разбира се ще се регулира нивото на гориво в камерата му, което няма да е достатъчно за тях както и отварянето на въздушната клапа на автоматичния смукач.
Задавам въпроса, защото е идентичен с 30/34, освен размера на дифузьорите, а си мисля че е по-удачен вариант с оглед избягване "нетипичното" електронно управление на дроселовата клапа при модела 30/34, а и го предпочитам, защото е абсолютно изряден.
Наско? Мнение?

Е ли правото право?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
Нивото на бензина в камерата не се променя.
Проблема може да дойде от по-малките дифузьори.
Инак разсъждаваш в правилната посока.
Този карбуратор наличен ли ти е? Може да опиташ (аз лично ще опитам).
Заради дифузьорите сместа ще е по-богата, съответно ще е по-пъргава, но може да не му стига въздух на високи обороти.
Проблема може да дойде от по-малките дифузьори.
Инак разсъждаваш в правилната посока.
Този карбуратор наличен ли ти е? Може да опиташ (аз лично ще опитам).
Заради дифузьорите сместа ще е по-богата, съответно ще е по-пъргава, но може да не му стига въздух на високи обороти.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
Благодаря за бързия отговор 
Карбураторите са налични. Имам два 28/30 и два 30/34. Разликата е в има няма няколко милиметра на дифузьорите.
Мислех и вариант дори да взема само горния корпус на 30/34 и да го присадя на 28/30
пп - реално разликата идва в това, че механизма на смукача при 30/34 командва само въздуха, но не и бензина /ел.блока командва дроселната клапа/, а при 28/30 на лостовия механизъм има добавка която се задвижва от биметалната пластина и движи дроселната клапа, паралелно с въздушната клапа. Вариант е и да присадя лостовия механизъм от 28/30 на 30/34

Карбураторите са налични. Имам два 28/30 и два 30/34. Разликата е в има няма няколко милиметра на дифузьорите.
Мислех и вариант дори да взема само горния корпус на 30/34 и да го присадя на 28/30

пп - реално разликата идва в това, че механизма на смукача при 30/34 командва само въздуха, но не и бензина /ел.блока командва дроселната клапа/, а при 28/30 на лостовия механизъм има добавка която се задвижва от биметалната пластина и движи дроселната клапа, паралелно с въздушната клапа. Вариант е и да присадя лостовия механизъм от 28/30 на 30/34

Е ли правото право?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
и аз ще се включа е темата , мислеики как така не работи смукача защо оборотите са гадни, настройката защо не става и разбрах че определено трябва да си сменя надупчените мембрани, и на смукача мембраната има дупки
следващия месец или още този ще потърся ремонтния комплект мембрани за да ги заменя и да го оправя най-сетне! Надявам се че ще се оправи
и моят карб е някакъв вебер

следващия месец или още този ще потърся ремонтния комплект мембрани за да ги заменя и да го оправя най-сетне! Надявам се че ще се оправи

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 07 фев 2011, 12:56
- Модел на автомобила: Alfa Romeo 156 , Ford Sierra XR4i 2.8 v6
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
Гледам ги разбирате карбураторите , та да ви питам дали някой може да ми помогне за мойте питания от тази тема - http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 64&t=47991" onclick="window.open(this.href);return false;
Ще съм ви благодарен
Ще съм ви благодарен
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
Два дни буквално ми "изяде" главата, но с гордост мога да ви представя първия модифициран Weber 30/34 /монтиран на 2.0/ фабрично с електронен модул за управление на празния ход и без аванс корекция. Мод-а трябваше да взаимства всичко най-хубаво от по-малкия му събрат 28/30 DFTH /монтиран на 1.6/, а именно:
1. Механично задвижване на дроселовата клапа при празен ход /избягва се ненужното електронно управление, което в повечето случаи не работи коректно поради развалено стъпково моторче или изгорели диоди в електрониката/
2. Контрол на аванс-а при делко с вакуум коректор /необходимо бе да се разпробие карбуратора и да се изведе тръбичка през която да се засмуква въздух след дроселовата клапа/
3. Механичен автоматичен смукач и контрол на оборотите при студен двигател /необходимо бе да се изреже част от корпуса, за да се монтира модула за управление посредством лостова система/
Освен рязане на корпуса, присаждане на частите от 28/30 на 30/34, за модификацията е необходимо и да се преместят шпилките в корпуса на смукателния колектор, понеже карбуратора се завърта на 180 градуса, и едната идва по-къса.
Това е в общи линий. Засега тестван и настроен на 1.3 двигател, буквално го кара да "откача"
Живот и здраве, скоро ще се монтира на неговия си двигател, който е в проект.

1. Механично задвижване на дроселовата клапа при празен ход /избягва се ненужното електронно управление, което в повечето случаи не работи коректно поради развалено стъпково моторче или изгорели диоди в електрониката/
2. Контрол на аванс-а при делко с вакуум коректор /необходимо бе да се разпробие карбуратора и да се изведе тръбичка през която да се засмуква въздух след дроселовата клапа/
3. Механичен автоматичен смукач и контрол на оборотите при студен двигател /необходимо бе да се изреже част от корпуса, за да се монтира модула за управление посредством лостова система/
Освен рязане на корпуса, присаждане на частите от 28/30 на 30/34, за модификацията е необходимо и да се преместят шпилките в корпуса на смукателния колектор, понеже карбуратора се завърта на 180 градуса, и едната идва по-къса.
Това е в общи линий. Засега тестван и настроен на 1.3 двигател, буквално го кара да "откача"



Живот и здраве, скоро ще се монтира на неговия си двигател, който е в проект.






Е ли правото право?
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Карбуратор Weber 2V DFTH - настройка на смукача
Колега amonev и аз имам 2 карба и доста проблеми със тях, вакумите, запалването ...
Вече сериозно ще джасам!!! Или ще работи или няма. Понеже виждам че си малко или много в час, а аз съм се отчаял ще моля за помощ. Колата ми е стъпвала в сервиз и не мисля че нещо ще ме склони да я закарам,но и това туко виж стане скоро време.
Вече сериозно ще джасам!!! Или ще работи или няма. Понеже виждам че си малко или много в час, а аз съм се отчаял ще моля за помощ. Колата ми е стъпвала в сервиз и не мисля че нещо ще ме склони да я закарам,но и това туко виж стане скоро време.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта