На колко оборота сменяте предавките?
- 
				фук-фук
 - потребител

 - Мнения: 224
 - Регистриран: 15 май 2008, 09:19
 - Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E - Местоположение: Plovdiv
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Едно е сигурно - недей пита таксиджиите на колко оборота да превключваш. Ако зависи от тях (от някои от тях), щяха да карат колите си само в генераторен режим  
  Виждал съм ги как след 10 метра вече са на 4-та предавка. Това си е постижение - трябват здрави нерви да караш в такъв режим. От една страна - трябват нерви заради лошата динамика в тези обороти, а от друга страна не трябва да ти е мъчно за колата.
			
									
									Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?
						- PcMan
 - потребител

 - Мнения: 1155
 - Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
 - Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Точно като Яким правя, прочетох си книжката и: 2ра от 24км/ч, 3та от 35км/ч, 4та 55 (пише 51, но 55 е перфе). Пада се към 2100об зависи колко е натоварена колата и наклона на пътя. 1ва и 2ра се усещат, 3та и 4та следя винаги 35 и 55 и сменям, ако е супер натоварена колата и е нагоре, изчаквам повечко не още от тези стойности. Но аз с натоварена кола карам 1% от времето.  
Чрез смяна по скроостта колата се усеща доста по-коректно.
Когато се позасиля 50 и нагоре(вече 4та) спирам с междинна газ преди да сваля предавка. Ако трябва да спра по-бързо го комбинирам със спирачка когато вече съм превключил на по-долната. Използвам 3та предавка масово за целта (градско), от 4та към 3та с междинна газ, на 3та падам до 31км/ч (вече отива към 1000об) и натискам съединителя. Ако ми е останало много място пускам и 2ра. Или карам на 3та, при спиране 2ра с междинна, но от 3та включително надолу всяка спира като змей. Масово 3та ми е спирачката. Отново, колата се усеща перфектно как почти съвпадат оборотите на вала и кутията. Така не си разсипвам съединителя, товаря скоростната(пускайки без междинна) и скапвам спирачките като жените, които спират на свободна, а на светофар съм ги виждал да стоят на скорост, с натиснат с-л.
Чрез междинна, съобразяване и дизеловата спирачна сила спускайки троян-кърнаре (беклемето, най-високия проход на балканите) дори не парят дисковете и барабаните. Минималко се използва спирачката.
			
									
									
						Чрез смяна по скроостта колата се усеща доста по-коректно.
Когато се позасиля 50 и нагоре(вече 4та) спирам с междинна газ преди да сваля предавка. Ако трябва да спра по-бързо го комбинирам със спирачка когато вече съм превключил на по-долната. Използвам 3та предавка масово за целта (градско), от 4та към 3та с междинна газ, на 3та падам до 31км/ч (вече отива към 1000об) и натискам съединителя. Ако ми е останало много място пускам и 2ра. Или карам на 3та, при спиране 2ра с междинна, но от 3та включително надолу всяка спира като змей. Масово 3та ми е спирачката. Отново, колата се усеща перфектно как почти съвпадат оборотите на вала и кутията. Така не си разсипвам съединителя, товаря скоростната(пускайки без междинна) и скапвам спирачките като жените, които спират на свободна, а на светофар съм ги виждал да стоят на скорост, с натиснат с-л.
Чрез междинна, съобразяване и дизеловата спирачна сила спускайки троян-кърнаре (беклемето, най-високия проход на балканите) дори не парят дисковете и барабаните. Минималко се използва спирачката.
- gazetto
 - потребител

 - Мнения: 700
 - Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
 - Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :) - Местоположение: с.Опанец - Плевен
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Аз колега карам за удоволствието.....но и по работата на колата не си личи да и тежкоdidon80 написа:И какво излиза, че колегите каращи дизели с голямата тяга в ниските обороти превключват на по-висока предавка при средни до високи за дизела обороти! Все пак над 2500 при положение, че въздуха му свършва на 4500 е доста. Ако карам аналогично би следвало да превключвам на 4500, което определено не е необходимо, понеже още на 2000 получавам необходимата тяга за да премина на следваща предавка.......
- 
				Nikola Iordanov
 - потребител

 - Мнения: 405
 - Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
 - Модел на автомобила: Mondeo 1.8  16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Когато слушаш какво ти казва двигатела този уред на таблото е излишен или просто е като интериор във купето .Поне замен е така .
			
									
									
						- HACKO
 - Модератор

 - Мнения: 13115
 - Регистриран: 24 май 2006, 21:22
 - Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Не смятам че има шофьори с под 20г стаж, които знаят какво е двойно амбриране и междинна газ и за какво точно служат (вече и тракторите имат синхронизатори), така че е в реда на нещата и ти да не си наясно.PcMan написа:......
- 
				Revell
 - потребител

 - Мнения: 425
 - Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
 - Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
 - Местоположение: Varna
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Ахахах Насе зависи - аз съм от 10 години НО - Имам си Жигулка аз една.... и като и изкочиха синхронизаторите през пробката за маслото забръй да включиш от 3 на 4 без двойното...кат ти опре до Д-то научаваш много неща. Накрая толкова бързо го правех че все едно 1път натискам...Апропо тя Жужа и съединител не и трябва...само по як акумулатор, че по свтофарите на 1-ва да включиш  
			
									
									
						- ЯЛТА
 - Потребител

 - Мнения: 10865
 - Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
 - Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Преди 28 год. и аз бях в същото положение, а като разгледах схемата на скоростната кутия се отчаях, виках неволята три пъти, и я свалих и разглобих, а тя се оказа от простичка-по простичка, и един синхронизатор струваше 7 лева. Направих я за два дни и айдееее газ. Така че не се чуди а я почвай.Revell написа:Ахахах Насе зависи - аз съм от 10 години НО - Имам си Жигулка аз една.... и като и изкочиха синхронизаторите през пробката за маслото забръй да включиш от 3 на 4 без двойното...кат ти опре до Д-то научаваш много неща. Накрая толкова бързо го правех че все едно 1път натискам...Апропо тя Жужа и съединител не и трябва...само по як акумулатор, че по свтофарите на 1-ва да включиш
Мисли ГЛОБАЛНО  действай  ЛОКАЛНО
						- PcMan
 - потребител

 - Мнения: 1155
 - Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
 - Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Както винаги ние малките пасем трева, винаги? Карал съм C категория (всички предвидени часове) и ми е обяснено кое какво е. Къде казах двойно амбриране  
   
 Което не е междинна газ, въпреки че си приличат. Междинната е с неутрален ск.лост и ненатиснат с-л, точно преди да включиш по-долната предавка. При различни коли забиването при смяна варира доста, и при моите 2 варира от небето до земята.
Сиерата има 10 пъти по-слаба двигателна сила без газ, съответно не се усеща толкова когато връщам предавки като хамалин. Тежка е, малък бензин е, и т.н.
1.8 дизел с голям маховик на 1.1тонна кола е друга работа.. Придърпването е сериозно и товари 1 куп неща от съединител, ск.кутия, двг, трансмисия, до гуми и окачване на задвижните колела. При положение, че може да се избегне лесно. Най-малкото не е и приятно да знам каква сила къде се вкарва излишно.
Щом имаме синхронизатори, смело да скачаме от 3000об на 4та на 3та, дори на 2ра, нали така Наско.. Особено с тежък маховик, огромна спирачна сила на двигателя и забиване на муцуната правейки го = товарене на какво ли не излишно. Има си синхронизатор, но удара пак е сериозен.. но нали имаме синхронизатори, какво ни грее ?
Това е като карайки с 30-40км/ч на 4та, модерния маховик ще ни оправи, пак какво ни грее?
http://www.youtube.com/watch?v=yTac4izAGos
6:08
			
									
									
						Сиерата има 10 пъти по-слаба двигателна сила без газ, съответно не се усеща толкова когато връщам предавки като хамалин. Тежка е, малък бензин е, и т.н.
1.8 дизел с голям маховик на 1.1тонна кола е друга работа.. Придърпването е сериозно и товари 1 куп неща от съединител, ск.кутия, двг, трансмисия, до гуми и окачване на задвижните колела. При положение, че може да се избегне лесно. Най-малкото не е и приятно да знам каква сила къде се вкарва излишно.
Щом имаме синхронизатори, смело да скачаме от 3000об на 4та на 3та, дори на 2ра, нали така Наско.. Особено с тежък маховик, огромна спирачна сила на двигателя и забиване на муцуната правейки го = товарене на какво ли не излишно. Има си синхронизатор, но удара пак е сериозен.. но нали имаме синхронизатори, какво ни грее ?
Това е като карайки с 30-40км/ч на 4та, модерния маховик ще ни оправи, пак какво ни грее?
http://www.youtube.com/watch?v=yTac4izAGos
6:08
- Pyrhel
 - потребител

 - Мнения: 1559
 - Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
 - Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Че аз всички коли, включително и мондеото, ги карам с междинна газ като свалям... Скоро едни колежки возих и едната вика:
- Защо не оставиш автоматика, ами ти сменяш?
- Автоматик?!? Това са ръчни скорости?!
- О, ама то не се усеща като превключваш
 
  
  
Иначе - БАХТИ темата
			
													- Защо не оставиш автоматика, ами ти сменяш?
- Автоматик?!? Това са ръчни скорости?!
- О, ама то не се усеща като превключваш
Иначе - БАХТИ темата
					Последна промяна от Pyrhel на 03 юни 2011, 12:30, променено общо 1 път.
									
			
									
						- ЯЛТА
 - Потребител

 - Мнения: 10865
 - Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
 - Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Освен когато спирам екстремно. Веднъж с Жигулата много отдавна ръгнах при 120 от трета на втора та спрях, и сега с жената още сме си живи и здрави, и си помним острия завой при паметника на 23-септемврийци там около Петрохан беше някъде.Pyrhel написа:Че аз всички коли, включително и мондеото, ги карам с междинна газ като свалям...
![]()
![]()
Иначе - БАХТИ темата
Мисли ГЛОБАЛНО  действай  ЛОКАЛНО
						- nikolovvd
 - потребител

 - Мнения: 4952
 - Регистриран: 15 май 2006, 16:18
 - Модел на автомобила: Mitsubishi X
 - Местоположение: Видин
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Какво беше това съединител?  
			
									
									
						- ЯЛТА
 - Потребител

 - Мнения: 10865
 - Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
 - Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Долен ляв педал, що твойта да не е дефектна,- без него. Ако е така скрили са ти го да знаеш, некъде из скоростите.
			
									
									Мисли ГЛОБАЛНО  действай  ЛОКАЛНО
						- imarh
 - потребител

 - Мнения: 271
 - Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
 - Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Когато карам спокойно и лежерно превключва на 2500.
Понякога ако настъпя по-рязко смена на 3-4000.
При kick-down сменя точно преди да влезе в червеното.
На спортния режим винаги сменя на около 5000
По принцип много зависи колко рязко и дълбоко натисна газта.
			
									
									
						Понякога ако настъпя по-рязко смена на 3-4000.
При kick-down сменя точно преди да влезе в червеното.
На спортния режим винаги сменя на около 5000
По принцип много зависи колко рязко и дълбоко натисна газта.
- 
				Revell
 - потребител

 - Мнения: 425
 - Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
 - Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
 - Местоположение: Varna
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
ЯЛТА написа:Преди 28 год. и аз бях в същото положение, а като разгледах схемата на скоростната кутия се отчаях, виках неволята три пъти, и я свалих и разглобих, а тя се оказа от простичка-по простичка, и един синхронизатор струваше 7 лева. Направих я за два дни и айдееее газ. Така че не се чуди а я почвай.Revell написа:Ахахах Насе зависи - аз съм от 10 години НО - Имам си Жигулка аз една.... и като и изкочиха синхронизаторите през пробката за маслото забръй да включиш от 3 на 4 без двойното...кат ти опре до Д-то научаваш много неща. Накрая толкова бързо го правех че все едно 1път натискам...Апропо тя Жужа и съединител не и трябва...само по як акумулатор, че по свтофарите на 1-ва да включиш
- nikolovvd
 - потребител

 - Мнения: 4952
 - Регистриран: 15 май 2006, 16:18
 - Модел на автомобила: Mitsubishi X
 - Местоположение: Видин
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Ама че гадове и скоростите са ги скрили зад волана, че и от ляво и от дясно да ме объркват! Добре поне че има покрив, щото можеше и покрив да няма.ЯЛТА написа:Долен ляв педал, що твойта да не е дефектна,- без него. Ако е така скрили са ти го да знаеш, некъде из скоростите.
Ей голям карък съм бил!
- HACKO
 - Модератор

 - Мнения: 13115
 - Регистриран: 24 май 2006, 21:22
 - Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Баси бричката, ако искаш, ще направя жест да те отърва от нея, пари няма да ти искам.
			
									
									
						И какво печелиш със междината газ, като спираш, натоварването на мотора е същото. Когато разликата е голяма, пусни съединителя плавно, по-добре да претовариш съединителя отколкото да прецакаш мотора.PcMan написа:....
- Яким
 - потребител

 - Мнения: 1217
 - Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
 - Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
 - Местоположение: гр. София - Люлин
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Темата наистина е интересна. Примерно за тази междинна газ при минаването на по-ниска предавка въобще не знаех.
			
									
									
						- S_C
 - потребител

 - Мнения: 4605
 - Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
 - Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
За протокола:
В града на 2500 вече съм на следващата предавка.Как върви тон и половина кола на четвърта с 50...отделна тема...
Извън града гледам да спазвам правилото за максималния въртящ момент-т.е. гледам стрелката да се мотае над трите хиляди оборота и задължително изключвам тракшъна.Спазването на това правило преди два дена ми спаси кожата...Някакъв заблеял се чичо влезе срещу мен в насрещното.За спиране нямаше време-единствено заобикаляне и надеждата,че колата ще има достатъчно сила да излезе от кривата.Излезе....с около 70 км/ч и с вратите напред.Ако нямаше обороти,отивах в канафката...
Така,че карането на високи предавки с ниски обороти си има и предимства (нисък разход),но крие и опасности....при рискова ситуация и на висока предавка,ако изведнъж се нуждаете от пълната мощност на мотора...нея няма да я има.
			
									
									В града на 2500 вече съм на следващата предавка.Как върви тон и половина кола на четвърта с 50...отделна тема...
Извън града гледам да спазвам правилото за максималния въртящ момент-т.е. гледам стрелката да се мотае над трите хиляди оборота и задължително изключвам тракшъна.Спазването на това правило преди два дена ми спаси кожата...Някакъв заблеял се чичо влезе срещу мен в насрещното.За спиране нямаше време-единствено заобикаляне и надеждата,че колата ще има достатъчно сила да излезе от кривата.Излезе....с около 70 км/ч и с вратите напред.Ако нямаше обороти,отивах в канафката...
Така,че карането на високи предавки с ниски обороти си има и предимства (нисък разход),но крие и опасности....при рискова ситуация и на висока предавка,ако изведнъж се нуждаете от пълната мощност на мотора...нея няма да я има.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
						- niki_elpe
 - потребител

 - Мнения: 81
 - Регистриран: 05 сеп 2011, 23:27
 - Модел на автомобила: Focus 1.6 TDCI 109hp
 - Местоположение: Elin Pelin
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Аз моята печка я клада между 2000 и 4200 най-често на 3500  
 разхода ми е 5.5 среден
			
									
									
						- valkata96
 - потребител

 - Мнения: 74
 - Регистриран: 02 окт 2011, 21:23
 - Модел на автомобила: Ford Escort 92г. 1.4mi комби
 - Status: Извън линия
 
Re: На колко оборота сменяте предавките?
Извинете колеги мога ли да попитам от къде мога да си купя shift light.Че ме заинтересова. 
			
									
									
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта



