1 и R скорости запъват когато колата е загряла
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
- Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
1 и R скорости запъват когато колата е загряла
Принципно, когато маслото в скоростната кутия е все още студено е нормално скоростите да влизат по-трудно. При мен обаче е точно обратното - като е все още студено, скоростите си влизат мазно-мазно, но загрее ли, чат пат 1-ва запъва и се налага повторен опит. А пък задната при загряло масло включва с онова типично хъркане от скоростната кутия.
Днес на едно кръстовище успях да включа на скорост едва от третия път и май бая псувни си отнесох...
Какво би могло да значи това?
Днес на едно кръстовище успях да включа на скорост едва от третия път и май бая псувни си отнесох...

Какво би могло да значи това?
-
- потребител
- Мнения: 84
- Регистриран: 04 апр 2006, 13:01
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1994, 1.6-90HP
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
и аз имам подобен проблем само че със задна скорост! когато колата ми е загряла ми е трудно да включа задна! налага се да пусна съединителя и да вкарам пак иначе не става ! самняжам се в маслото на скоростната кутия но все не ми остава време да врутна пробката и да видя колко има вътре и в какво състояние е !
ако някой се сеща какъв е проблема моля да сподели !!!
ако някой се сеща какъв е проблема моля да сподели !!!

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...съединител х2 и всичко е ОК! За задна си е така при повечето колеги (доколкото съм чувал), може и да е презастраховка на производителя....но може да е хлабаво жило (в момента преди да се самонатегне на следващ зъб), може да е поизместен фиксатор (на лоста), а в повечето случаи (при мен) е недобре натиснат съединител (като в движение)....
- svir4o
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 17 юни 2006, 23:35
- Модел на автомобила: MONDEO mk3 2,5 v6 със сърце от София
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
по въпроса
не е съединител.според мен е износен саморегулиращ механизъм на жилото на съединителя.за проба опитай като бръкнеш под таблото при педалите натисни с ръка съединителя и задръж колкото можеш накрайника на жилото.леко върни педала като държиш накрайника.трябва да чуеш щракване поне да пъти.по този начин натягаш жилото.трябва съед.да започне да отделя по нагоре.направи поне два опита.ако е съединител трябва като е запален мотора на свободна колата сама да се движи т.нар влачене.успех
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
- Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: по въпроса
Ако е съединител, защо тогава _НЕ_ оказва влияние при студено масло? И както каза shmitc, защо само на 1 и R?
И още нещо - когато 1-ва влиза, всичко е съвсем нормално. Когато обаче реши да не влиза, просто запъва - все едно въобще няма скорост на това място. Странични звуци и в двата случая няма.
Това не го разбрах, ама на 1-ва и 2-ра без газ колата си катери лекичко сравнително немалки баири без газ без да гасне. Това обаче мисля е показател за читав дизел.svir4o написа:ако е съединител трябва като е запален мотора на свободна колата сама да се движи т.нар влачене
И още нещо - когато 1-ва влиза, всичко е съвсем нормално. Когато обаче реши да не влиза, просто запъва - все едно въобще няма скорост на това място. Странични звуци и в двата случая няма.
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
И аз Ескорта го карах 4 год.така,докато един познат не "пипна" замалко.Проблема беше точно дето жилото влиза в скоростната кутия.Има там един гумен тампон,че се беше изметнал и не дърпа рамото на съединителя до края,като го нагласихме и скоростите взеха да си влизат като у тях си.Ама не можах да му се порадвам,защото вече го бях харизал на брат ми 

-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
- Модел на автомобила: Mondeo TD
- Status: Извън линия
това кето пише 1.8D е резонно а и aaleks преди няколко месеца даде едно подобно решение(проблем в съединителя)
И
...момчета, като не разбирате нещо не се опитвайте да давате обяснение- излизат глупости, а именно, че мондеото нямоало синхронизатор на задна и ОСОБЕНО на първа
единствената кола която съм карал без синхронизатор на 1-ва е москич 412, а единствената кола кято съм имал със синхронизатор на задна (а съм имал 8-9 коли за по-дълго от 6 месеца) е мондеото и сега като подкарам някоя друга кола изпадам в "шок и ужас" от хъркането тип ЗИЛ като понасиля задната
.Повечето коли от средата на 90-те нямат синхронизатор на задната, НО всички коли от изавестни марки(че дори и Варбург) след 1960г си имат синхронизатор на 1-ва.
А по разсъжденията: "защо ако е съединител го прави само на 1и R" =>
защото това са единствените предвки които се опитвате да включвате при спрян автомобил. Явлението е най-силно изразено при макс. разлика в скоростта на водимия и водещия вал, а когато скоростта на водимия е нула(спрян автомобил) работата на синхронизаторите е затруднена - те са проектирани да синхронизират въртящи се валове.
За доказателство на думите ми нека всички с този проблем опитат да включат коя да е от 2-ра до 5-та при спрял автомобил - ще е мн. по-трудно от обикновено и то защото водещия вал се върти "леко" през не напълно отлепилия съединител и симулира несинхронизирани валове, против зацепването на които си има защита в скоростната кутия - усилието на тази защита преодолявата с трудното превклучване.
Другото което трябва да е направило впечатление на всеки - при много ниска скорост(5-10км/ч) първа си "влиза самичка" - това е добра работа на синхронизатора на 1-ва.
ТАКА ЧЕ погледнете тампоните и осите, че да ви влизат скоростите "по масло".
...айде със здраве - и четете 10 пъти повече отколкото пишете, че да няма "...ох изказах се неподготвен!..."
като давате грешни мнения или разсъждения повече пречите на колегите отколкото помагате
И
...момчета, като не разбирате нещо не се опитвайте да давате обяснение- излизат глупости, а именно, че мондеото нямоало синхронизатор на задна и ОСОБЕНО на първа

единствената кола която съм карал без синхронизатор на 1-ва е москич 412, а единствената кола кято съм имал със синхронизатор на задна (а съм имал 8-9 коли за по-дълго от 6 месеца) е мондеото и сега като подкарам някоя друга кола изпадам в "шок и ужас" от хъркането тип ЗИЛ като понасиля задната

А по разсъжденията: "защо ако е съединител го прави само на 1и R" =>
защото това са единствените предвки които се опитвате да включвате при спрян автомобил. Явлението е най-силно изразено при макс. разлика в скоростта на водимия и водещия вал, а когато скоростта на водимия е нула(спрян автомобил) работата на синхронизаторите е затруднена - те са проектирани да синхронизират въртящи се валове.
За доказателство на думите ми нека всички с този проблем опитат да включат коя да е от 2-ра до 5-та при спрял автомобил - ще е мн. по-трудно от обикновено и то защото водещия вал се върти "леко" през не напълно отлепилия съединител и симулира несинхронизирани валове, против зацепването на които си има защита в скоростната кутия - усилието на тази защита преодолявата с трудното превклучване.
Другото което трябва да е направило впечатление на всеки - при много ниска скорост(5-10км/ч) първа си "влиза самичка" - това е добра работа на синхронизатора на 1-ва.
ТАКА ЧЕ погледнете тампоните и осите, че да ви влизат скоростите "по масло".
...айде със здраве - и четете 10 пъти повече отколкото пишете, че да няма "...ох изказах се неподготвен!..."

като давате грешни мнения или разсъждения повече пречите на колегите отколкото помагате

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това последното е много правилно, колега!ivboje написа:...айде със здраве - и четете 10 пъти повече отколкото пишете, че да няма "...ох изказах се неподготвен!..."
като давате грешни мнения или разсъждения повече пречите на колегите отколкото помагате
Въпроса беше зададен за Ескорт! При твоето мондео може и да имаш (аз нямам таковаи не знам), но при Ескорта - няма. То и на Мондеото май няма, ама ай....
То май скоро се разискваше този въпрос и.... стигнахме до извода за проверка. Та същата става като се подкара колата, 1-2-3 и пак първа. Ако има синхронизатор-ОК, ако няма - ще се разбере по звука от скоростната!
Айде пробвай и ни кажи резултата

- BuLLDoZeR
- потребител
- Мнения: 258
- Регистриран: 21 ное 2005, 16:47
- Модел на автомобила: Escort 1.4i PTE `95 Mk7
- Местоположение: София/В.Т
- Status: Извън линия
Съжелявам за офф топика, но при спрян автомобил не срещам трудност при включването на 2,3,4,5. Даже като запаля "припомпвам" съединителя, включвам 1,2,3,4 и тогава задната се включва сравнително по-лесно и без "хър-мър"ivboje написа:...За доказателство на думите ми нека всички с този проблем опитат да включат коя да е от 2-ра до 5-та при спрял автомобил - ще е мн. по-трудно от обикновено и то защото водещия вал се върти "леко" през не напълно отлепилия съединител и симулира несинхронизирани валове, против зацепването на които си има защита в скоростната кутия - усилието на тази защита преодолявата с трудното превклучване...

Става дума за студен току що запален двигател.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Абе колеги всичко е просто - ако се отстрани въпроса за съединителя е и механизмите му /жилото може и малко да се е поразтегнало - което е много лошо, защото неизбежно прави прас на възможно най-гадното задръстване и ти скапва нервите/. Та при затруднено вкл. на някоя скорост при топла кола в повечето случаи се дължи на това, че като колата е студена маслото е доста по-гъсто, а като загрее /а то много загрява особено при градско интензивно каране с честа смяна на предавките/ се разширява и става по-рядко, при което на бял свят лъсват получилите се по време на периода на експлоатация луфтове и хлабавини и понеже скоростната кутия е много прецизен като цало апарат се получава гореописаното затруднение при смяна на някоя и след време на всичките предавки - това е нормален процес свързан с експлоатацията на автомобила, защото противно на мнението на много ог шофьорите освен двг се износват и всички други възли в автомобила. Лошото при нас е, че караме предимно стари коли и не сме много сигурни какъв е бил първия собственик на автомобила - та твоя проблем най - често се получава когато автомобила често е тръгвал с пилежи на гумите, но това като цяло е по-скоро дразнещо отколкото страшно /докато не почнат да хъркат!/, ако започнат и другите предавки да влизат по-трудно се прави оглед на синхонизаторите и след евентуалната им замяна е пак така /то ще има и леко характерно виене като диф. на зил/ значи вече са се образували сериозни луфтове. Но и това не е много страшно стига на време да се пристапи смяна на маслото от ск. кутия с по-гъсто /лошото е, че повечето нови коли нямат пробки за източване и се налага сваляне на същата/, след което си е добре.
- shark
- потребител
- Мнения: 191
- Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
- Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи аз също имам проблем със скоростите и то точно с първа и задна. Понатегнах жилото, но нямаше голям ефект. Интересното, е че при спряло положение скоростите влизат изключително трудно - задната хърка а първа влиза със сила. А когато колата леко се движи и първа и задна влизат като по мед и масло. Един майстор каза, че наи-вероятно е от жилото, защото било доста износено. То ако е само жилото, мен ме притеснява да не е проблем по кутията (някои фиксатор или синхронизатор). И при мен проблема не е само когато колата е загряла.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта