Имобилайзер (PATS removing bypass) премахване на PATS

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Имобилайзер (PATS removing bypass) премахване на PATS

Мнение от diesel1.6 » 27 юни 2011, 00:01

Как се прескача имобилайзера, може ли да се шунтира и да работи стартер, запалване/клапан на ГНП и дистанционното на вратите?
Как работи клапанът за спиране на горивото на ГМТ при дизелите - онзи специалният с три жици вместо една?
Има два варианта на тази фабрично винаги вграждана система. Единият е с изцяло отделен от ЕКУ имобилайзер, другият запова някъде от 1996-1998 г. и имобилайзерът е частично вграден и в ЕКУ.
Ето тук има линк за прескачане на по-лесната система http://mondeoclub.ru/forum/topic/87898/ ... p__1545702" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; пише как е ликвидиран имобилайзерът на мондео 2 дизел.
Специалният секретен клапан на ГНП с малко преработки може да се пусне да работи като обикновен. Задачата е да се намерят правилните жици, нищо друго.
Не е известно още как реагира ЕКУ и дистанционното заключване на вратите. Вграденият PATS в ЕКУ тип EEC V не звучи никак добре.
В следващото мнение съм събрал връзки и цитати по темата, нещо като чернова.
Последна промяна от diesel1.6 на 02 юли 2011, 07:44, променено общо 5 пъти.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как се разбират ЕКУ и ПАТС (имобилайзер) и как се лекуват

Мнение от diesel1.6 » 27 юни 2011, 13:02

Искам да си сменя ЕКУ на 1,8 тди с друго с цел да видя как ще върви. Все от един вид двигател са, но има разлики в инсталацията/модификациите на колите.
Възникват следните въпроси - ПАТС (имобилайзер) нали разпознава клапана на ГНП. Как се програмира друга помпа да тръгне и тя? Само в Мотопфое ли?
Как ПАТС си говори с ЕКУ - обменят ли някаква "секретна информация"? ПАТС как казва на ЕКУ, че ключът е разпознат, помпата същата и завъртането на стартера е позволено? Дали новото ЕКУ ще се разбере със стария ПАТС?
В руския форум прочетох, че "лекували" имобилайзера някак си.
п.п.:
Чета сега и намерих, че ако ПАТС блокира може да се свали бушон номер 11 и стартерът ще тръгне. Намерих и някакъв коментар за кабелите на приемника в кормилната колонка (някакъв зелен куплунг)
белый с красной полосой на 79 ногу эбу
желтый с зеленой полосой на 8
зеленый с оранжевой на 19
белый с зеленой на 53.
Тук пишат нашите приятели от Полша http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Imobilizér je umístěn pod tunelem před řadící pákou a je umístěn pod plechovým krytem který je přinýtován do držáku který zároveň drží spodní šrouby na tunelu. Pro úspěšnou demontáž je třeba minimálně tunel povolit a posunout dozadu ale lepší je ho celý demontovat z vozu, odmontovat kryty středového tunelu pod přístrojovou deskou a poté odvrtat nýty (jsou pevnostní takže hodně trpělivosti) které přidržují plech v držáku. Poté se již může imobilizér odšroubovat a odpojit od elektroinstalace. Je k němu přiveden svazek černých drátů které jsou taženy jako součást elektroinstalace vozu ke které jsou přimotány textilní páskou. Ačkoli jsem měl rozebranou celou přístrojovou desku nenalezl jsem kromě jednoho okruhu imobilizéru žádné přípojné body. Pro vyřazení doporučuji odstranit konektor a příslušné okruhy spojit a zaizolovat. Já jsem instaloval alarm takže jsem jeden imobilizační okruh využil i nadále stejně jako napájení imobilizéru.Jinak není žádný problém imobilizér vyřadit z provozu úplně.
...
Obrázek a popis pinů popisuje konektor na konci kabelového svazku. Před jakoukoli manipulací doporučuji si všechny kabely označit aby nedošlo k nějakému problému s pozdější identifikací.
...
Umístění a demontáž imobilizéru

Na následující fotce je zobrazeno umístění okruhu jištění dodávky paliva do motoru. Najdeme ho pod plastovým krytem prahu u řidičovy levé nohy. Jde o fialovo-oranžový kabel který je přerušen a je spojen s černými dráty které jsou od imobilizéru. Zde se tedy nemusí imobilizér odpojovat u konektoru ale stačí kabely rozpojit a spojit pouze zmiňovaný fialovo-oranžový faston konektory které jsou již součástí.
...
Po demontáži imobilizéru jsem provedl jeho důkladnou rozborku a zjistil jsem že cca 50% pájených spojů na desce je poškozeno (vyhřáté). Imobilizér by šel určitě po opravě přepájením spojů a preventivní výměně relátek použít znovu, ale já jsem ho nahradil alarmem.
...Po demontáži se uklidnil chod motoru, klesla nepatrně spotřeba a odpadly občasné problémy se startováním.

Doufám že tento popis alespoň pomůže dalším s odstraňováním problému s tímto imobilizérem.
и дават следното описание на връзки към имобилайзера
1 okruh C.1 vstřikování paliva
2 okruh C.2 čerpadlo V nádrži
3 okruh C.1 vstřikování paliva
4 okruh C2 čerpadlo V nádrži
5
6
7 okruh C.3 Стартер + zapalování
8 GND
9 LED -
10
11
12 okruh C.3 Стартер + zapalování
13
14 15 +12 В zapnutí zapalování
15 LED +
16 + 12 V
Една идея за Мк2 с вграден в ЕКУ имобилайзер - да се ползва стар модел ЕКУ от Мк1
если у тебя 96 год, то иммо должен быть вшит в мозги(ключ с капсулой) под рулем только антенна.
восстанавливай проводку на мозг по схемам фм1 . можно поставить мозги от более ранней модели(где нет иммо). а вообще, если салонный жгут сильно пострадал, то лучше заменить его целым с разборки(хотя с правой стороны нет ничего, что отвечает за двигатель- моторный жгут(от мозгов) расположен под капотом, мозги погреть-ну это вряд ли; если только повредил левую часть- где замок и блок предохранителей) также не забывай про выключатель подачи топлива(на стойке в ногах водителя)- мог просто по нему ударить, снимая торпеду- попробуй нажать на его кнопку)
и еще- ты не написал про светодиод в часах при запуске: горит он или нет(это индикатор работы иммо)
от тук http://mondeoclub.ru/forum/topic/95930/ ... try1716725" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Кодовете за проблеми с имобилайзера
Check DTCs (Diagnostic Trouble Codes) on your vehicle using flash codes
PATS LED INDICATOR
The LED indicator is used for the PATS system and also other Anti-theft systems fitted to
the Ford vehicle range.
When the ignition is switched ON, the PATS LED will illuminate for 3 seconds while it
performs a self-test, after which it extuingishes.
When the PATS system is armed and immobilised the vehicle, the PATS LED will flash
quickly.
If there is a fault on the PATS system, and the engine can start, the PATS LED will
illuminate for 60 seconds continuously, and then flash the PATS fault code 10 times. If
the engine is unable to start and disabled by the PATS system, then the PATS LED will
FLASH for 60 seconds and then flash the PATS fault code 10 times.
PATS LED is mounted either in the front headlining or next to the heater controls/clock.

The PATS system has it’s own self diagnosis test procedure which
flashes codes. The PATS LED will flash quickly for 1 minute, and then
start flashing the fault code as follows:-
Example : code 31
3 Flashes
1 Flash
Three seconds delay
Repeat of code for 10 times
Code Descriptions :-
Code 11 Transceiver not connected
Code 12 Transceiver
Code 13 No key data received
Code 14 Part of the transponder code received
Code 15 Wrong transponder key
Code 21 Less than the minimum keys required programmed
Code 22 Failed diesel pump control unit identification
Code 23 The response code between pump control unit & powertrain
LED = Always ON or OFF
Check the fuse 15 (5 amp)
В друг форум http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=41350" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; пише, че на ПАТС 2 - това на мондеото - едната от трите жици е за 12 В и клапанът ще работи като обикновен.
the early system doesnt have a RIM module and is even easier to bypass :roll:
PATS 2 system just needs 12v at the correct wire, if you know where to find that its piece of pi$$
BUT im not going to say it on an open fourm :D
Тук http://mondeoclub.ru/forum/topic/95930/ ... try1716725" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
распиновку можешь посмотреть на разъеме мозга- там все считается по рядам(в начале каждого ряда стоит цифра1,21,41- от нее и отсчитываешь)
а провод с иммо идет на мозг через блок предов(могу ошибаться, но ты проверь- проследи плавленный жгут от черной коробочки под замком и дальше в жгут)
насчет подушек- они никак не связаны с работой двигателя
Един колега, справил се с проблема http://www.car-tuner.com.ua/index.php?topic=1957.5;wap2" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Всем большое спасиба!!!короче Иммо обошол ,оказалось иммо просто размыкает цепи(форсунки,бензо насос,стартер).Взял тестер прозвонил дорожки силовых контактов реле к разйому который подключаетса к иммо и покоротил их через три вазовские релюхи, +12Vпосле замка зажыгания 14контакт и GND 8контакт разйома иммо подключил на питание релюх.1и3контакт пуск форсунок.2и4контакт пуск бензо насоса.7и12контакт реле стартера.Иммо выбросил машина завелась без проблем.Да три провода остались незадействованы 9и15 контакт +/-свето диода,16контакт+12v акамулятора. Интересно сколко за такую работу взялибы на СТО!!! ТЕМУ МОЖНА ЗАКРЫВАТЬ ВСЕМ СПАСИБА ;D
за свързването на клапан на ГНП http://mondeoclub.ru/forum/topic/95041/ ... try1688751" onclick="window.open(this.href);return false;
Основная проблема обхитрить клапан отсечки, вроде бы дизелю на фм2 больше особо ничего не надо.Есть какие нибудь решения обхода эл.схемы клапана.Читал на один из трех проводов- на котором нет ни + ни массы надо подать минус. А вообще буду рад любым предложениям, может можно БУ снять и отвезти в сервис, но тогда вроде чип в клапане останется не у дел.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Имобилайзер (PATS removing bypass) премахване на PATS

Мнение от diesel1.6 » 01 юли 2011, 16:51

Имобилайзерът на форд, който съм виждал, работи със специален клапан на помпата за спиране на горивото с три черни еднакви жици. Този клапан сработва правилно само с една черна кутийка-имобилайзер (PATS) и при размяна системата се блокира.
Пежо имат вариант на лукас ГНП с една електронна платка завинтена отстрани на ГНП между нея и двигателя. Може и форд да са слагали такава, но не съм виждал. Има възможност такава помпа да е прехвърлена на форд след ремонт - от пежо, фиат и др.
ИзображениеLucas от мондео мк2
ИзображениеLucas от пежо

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Имобилайзер (PATS removing bypass) премахване на PATS

Мнение от escorttd1 » 01 юли 2011, 17:51

Ха! Това на втората снимка не е ли клапан авансатор завит на мястото на клапана за гасене??? УНИКАЛНО!
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Имобилайзер (PATS removing bypass) премахване на PATS

Мнение от diesel1.6 » 01 юли 2011, 17:55

Мисля, че не, но не съм сигурен. Трябва да е обикновен клапан за сп. на горивото, за 12 в. Сега ще го отвия да погледна какво има вътре.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Имобилайзер (PATS removing bypass) премахване на PATS

Мнение от escorttd1 » 01 юли 2011, 21:13

Прав си. Отгоре погледнати са съвсем еднакви.[URL=http://alfa.kachi-snimka.info/view ... .JPG[/img][/url]
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Имобилайзер (PATS removing bypass) премахване на PATS

Мнение от kriki » 01 юли 2011, 22:23

При дизела май има вариант тази система да не си говори с моторната електроника а само с този клапан на помпата, ама не съм много сигурен. Ако това е така просто клапана се сваля и се изкормва всичката елктроника от вътре така че да остане като обикновен електромагнитен вентил, което дори няма да се наложи да го правиш понезе тази патс система си е напълно независима и за нея няма значение каква е моторната електроника. Ако си говори обаче и с моторната елетроника става доста по сложно. Що се отнася до линка който си дал в първият пост от снимките виждам че там става въпрос за допълнително слаган имобилайзер, за чието отстраняване прото е нужно да се проследи къде са правени прекъсванията и да се замостят жиците, или както е показано на снимката да се отвори и да се замостят релетата

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Имобилайзер (PATS removing bypass) премахване на PATS

Мнение от diesel1.6 » 02 юли 2011, 07:38

Линкът в първия пост за съжаление е за оригиналната система, която е задължителна мондео с компютър EEC V, може би и EEC IV. За по-добрият вариант, защото следва друг от един момент някъде между 1996 и 1998 г. От тогава показаният номер с окъсяването на блокиращите релета в черната кутийка не работи. Част от имобилайзерът била вградена ЕКУ-то. С други думи за Мондео Мк2 смяната на ЕКУ, клапан на помпата и имобилайзер не са безобидна операция. Грешките се оправят при дилър на форд.
Даже сега отивам да поправя първото мнение, ащото то важи за по-лесната система.
Имобилайзерът се свързва с помпата само с този клапан, а ЕКУ управлява момента на впръскване чрез авансаторния ел. клапан.
Остават въпросите дали ако някак се изкорми PATS (имобилайзера), ще останат да работят дистанционните на ключовете и управлението на двигателя (авансаторния клапан и моторчето за ускорен ПХ). ЕГР не ни интересува.

Потребителски аватар
kriki
потребител
потребител
Мнения: 492
Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Имобилайзер (PATS removing bypass) премахване на PATS

Мнение от kriki » 03 юли 2011, 13:38

Това което се вижда на снимките със сигурност не е фабрично, може и да се предлага от форд като имобилайзер който клиента ако има желание да му бъде монтиран допълнително в техните сервизи, но само като го виждам как е хвърлен под радиото и си стои там на честната му дума не мога да се съглася че е фабричен, освен всичко останало той е производство на бош, а аз поне не се сещам за нищо по нашите коли което да е правено от бош, още повече че оригинанлият се намира зад жабката и каквото и да му замостваш резултата ще е единствено че ще се появи стартера което не те топли особенно, всичко останало е обмяна на информация по цифрови вериги и няма как да се излъже. Дистанционните със сигурност са съвсем отделна система, така че ще работят. Разпознават се от модула за централното заключване и не се влияят от нищо друго.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Имобилайзер (PATS removing bypass) премахване на PATS

Мнение от diesel1.6 » 03 юли 2011, 14:14

На снимките е фабричният имобилайзер на Мк1 и до някое време и на Мк2 мондео. И двата варианта са производтсво на бош.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта