Съвет за ESP при новата Фиеста.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
А твоята със спортно окачване ли е или с обикновено? Предполагам, ESP се изключва от менюто?nikky написа:Карам последната Фиеста с ESP и си е чист плюс. Живея в квартал, който си има стабилни изкачвания и зимата само и единствено ми е помагало. Зимните гуми са супер непретенциозна марка и никога тази зима не съм имал проблеми никъде - София, Боровец и т.н. И лятото си помага като влезеш как си трябва у някой завой, както и като издупя някоя предавка, повече от необходимото.
Далеч съм от мисълта, че чрез ЕСП мога да преодолея законите на физиката, но си помага яко и то точно в критични ситуации или такива на кантар. Моята има бутон за ОФФ, когато трябва да покажа стил в повече.
- nikky
- потребител
- Мнения: 313
- Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Има копче, не е от менюто. Води се ниво Sport да, но не вярвям да не може да се изключи при другите модификации.
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Ето аз до какво стигнах. Зетек-S или ниво Спорт имат тая копчетия под бутоните за парното/климатика. Останалите - по подразбиране включено и не може да се гаси без копчето. Вариантът, който остава е да се сложи нов панел и да се върже бутона. Има общо 3 вида панели за конзолата на фиестата. Друг вариант е играчка с бушона. Вадиш ESP бушона и нямаш ESP вече.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
При останалите модели на Форд се изключва от менюто. Да не би само заради гъзарията да има бутон за ESP при спортната версия, а при останалите да става по сложния начин?
- nikky
- потребител
- Мнения: 313
- Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
То пък една гъзария... Ама за какво ти е да го изключваш?
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
От 2012 системата става задължителна за всички автомобили до 4 тона в САЩ!
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 28 фев 2011, 10:47
- Модел на автомобила: Ford Focus sedan 1.6 Duratec 100PS
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Карам Фокус с ESP, обаче няма бутон за изключване до бутона за подгряване на задното стъкло. В началото се чудих дали може да се изключва, докато не се разрових в бордкомпютъра. Там си има опция за изключване на ESP-то и на таблото си светва предупреждение, че е изключено. Предполагам на Фиеста е същото. Разрови в опциите в бордкомпютъра. Не ми се вярва да не може да се изключва.
Последна промяна от Chr81 на 30 май 2011, 15:35, променено общо 1 път.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Поради ред причини - дрифт, потегляне на баир и така нататък. Точно заради потеглянето на заледено пуснах тая тема, а и ще е добре да се изключва, ако зимата реша да се повъртя малко. Това с изключването на ESP от менюто го видях при Мондео. Надявам се все пак да има тая опция в менюто на Фиеста.nikky написа:То пък една гъзария... Ама за какво ти е да го изключваш?
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Мда. Вече се убедих, че ESP не се изключва, както си и мислех, колкото и да ме убеждаваха други в обратното. Поне аз не намерих такава опция в менюто. Дори и в книжката на Фиеста не се споменава нищо. Иначе съм предоволен от това ESP след първите няколко километра. В завой, дето старата се носеше с 52-55 и то с предница и задница, тая минава с 60 с включено ESP и тракшън. И двете са с нови гуми, макар от Goodyear Duragrip при старата да не съм доволен никак. Жалко, че не се изключва, но от първи впечатления, се намесва доста късно и навреме. Да видим как ще е на дъжд и сняг по-късно, но това ESP си е голяма благинка. Малко те кара да заспиваш по завоите, но иначе си върши работата добре, от първите ми впечатления. Скоро може би и снимки на Черното Торнадо.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Не смятам че е от ESP, просто окачването е по-стегнато и амортисьорите са в перфектно състояние, затова вземаш завоите с по-висока скорост.
Не се доверявай чак толкова на системата, вярвам че помага в екстремни условия, но не ти пречи да се пребиеш. Буса, като беше с износените гуми, съм го плъзгал в завоите с 4те колела, но системата не реагира. На Сняг е същото, ако се въртят четирите колела и се плъзга странично не реагира. Инак при преминаване почти през всеки "легнал полицай" сработва.
Не се доверявай чак толкова на системата, вярвам че помага в екстремни условия, но не ти пречи да се пребиеш. Буса, като беше с износените гуми, съм го плъзгал в завоите с 4те колела, но системата не реагира. На Сняг е същото, ако се въртят четирите колела и се плъзга странично не реагира. Инак при преминаване почти през всеки "легнал полицай" сработва.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Е, има и друго. Джантите са петнайстки, а гумите 195/50. Няма място за сравнение със стоманените 14-ки на старата. Абе, аз си знам, как се държа старата с оригиналните френски Goodyear GT3 гуми и със сегашните турски Goodyear Duragrip. И там няма място за сравнение, освен името. Но окачването на старата Фиеста е доста по-твърдо, което предполага и по-добро поведение в завои. Обаче, се намесват много фактори и най-вече гумите според мен. ESP-то си работи много добре на сухо. Просто, не мога да си изкривя душата и да кажа, че не върши работа. Напротив, колата не мръдва от траекторията си. Докато без ESP старата Фиеста недозавиваше силно в остри завои, тая просто си върви в пътя и не се налага никакво отнемане на газта на излизане от завой. А и старата едва бе минала 60000 км, когато сложих новия комплект гуми. Не ми се вярва амортисьорите да сдадат багажа за такъв пробег, макар, че няма нищо невъзможно по нашите пътища. Щеше да ми е интересно, каква е разликата с изключено ESP на тая кола, но единствения начин да разбера май остава, да намеря и изключа бушона.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
подозирам ,че ЕСП изобщо не ти се включва на сухо а ти си мислиш че работи добре ... просто купето е по ново и по добре балансирано за това минаваш с 60 там където преди си минавал с 50 .. ЕСП не може да преодолява законите на физиката все пак ...
моето лично наблюдение от тия системи от погледа на над 350к зад волана е че само пречат на по опитните шофьори като мен .. просто внезапно колата прави нещо неочаквано .. докато поднасяне на задницата примерно в тоя момент не би било неочаквано и много лесно се контрира .. ако ме разбираш какво имам предвид ...

- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Напротив, ESP се включва. Това се вижда по индикатора на таблото и се усеща. Но с ESP е свързан и Тракшън контрола така, че е трудно да се разграничи работата на двете системи. Значи, ще ти кажа какво става със старата Фиеста на тоя завой. Гумите почват да превъртат, като колата се плъзга със задница и предница. в зависимост от гумите и налягането им, както и от състоянието на асфалта, колата може да поднесе и главно с предница - тоест, да недозавие. Старата Фиеста сучи задница главно при смяна динамичния център на тежестта. При вземане на нормален единичен завой, просто недозавива или се плъзга към външната част на завоя едновременно с предните и задните колела. Знам, че не може да се сравняват две ситуации една с друга, но аз минавам през тоя завой почти всеки ден в продължение на 5 години така, че мога да направя сравнение с различни гуми, различно състояние на пътната настилка и различни температури. Goodyear Duragrip са доста лоши евтини гуми, произведени в Турция. Аз отдавам вземането на завоя с по-малка скорост единствено на тях, макар да са нови и на 2000 км. В горещото се държат по-добре наистина, но тия гуми не може да се чуят да изсвирят на асфалта. Все едно човек кара със зимни гуми на мокро. Такова е усещането с автомобила и тия гуми. Обаче, човек не може да сменя гуми всяко лято, освен ако не е такси. Затова карам с това, което имам. В случая сравнявах каква е ситуацията със и без ЕСП. Значи, какво бих направил в завоя с кола без ЕСП? Просто отпускам газта, ако недозавива. По тоя начин симулирам TC. Спирачки не се натискат, като по тоя начин, ако колата е с лоши гуми, продължава още известно време към външната част на завоя. ЕСП обаче реагира със спирачна намеса на дадено колело, като в същото време TC играе ролята на опитен крак върху педала на газта. Ако колата е настроена да позволява леко приплъзване, това е идеалният случай за вземане на завой и никой опитен водач не може да симулира това. Друго си е кола със задно. Сега, струва ми се, искате да омаловажите ESP и TC. Нямам опит с тая Фиеста, но от списанията, които съм чел, ESP на Форд се дава за пример с меките си и сравнително късни намеси. На мен лично ми допада. Напатил съм се достатъчно със старата Фиеста, когато съм се движил при дъжд по завои. Вместо да се получи някакво спортно усещане, става точно обратно - чудя се как да накарам колата да излезе от насрещната лента, тъй като предните колела винаги правят едно и също - насочват колата като шейна в права посока. Това с поднасяне на задницата е мит, който става реалност единствено при два последователни завоя, което в реалността се среща твърде рядко - главно от гъзария на някое кръгово кръстовище или при заобикаляне на трап с висока скорост. Ей там точно трябва ESP. Факт е, че новата ми Фиеста постига доста по-голяма стабилност в завоите от старата. В това изобщо не се съмнявам. Какви са причините, не е толкова важно. Важното е, че аз се набутах с гуми за 400 лева и трябваше да карам с тях поне още 4-5 години, докато ги сменя с нови. Дотогава трябваше да се уча от Петър Попангелов ли, как да карам ски слалом?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Дано не ти се случва да паднеш в кал с това ESP.
На киша горе-долу става.В завой помага...ама е относително.
В кал обаче не само не помага,ами и те зарива тотално.
На киша горе-долу става.В завой помага...ама е относително.
В кал обаче не само не помага,ами и те зарива тотално.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Предполагам, че колегата няма да кара по нивите и черните пътища, иначе щеше да си купи нещо по високопроходимо със система 4х4.S_C написа:Дано не ти се случва да паднеш в кал с това ESP.
На киша горе-долу става.В завой помага...ама е относително.
В кал обаче не само не помага,ами и те зарива тотално.
Да му е честита новата придобивка и със здраве да си я кара. Благородно му завиждам.
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Благодаря! Колата наистина е супер, но се плаша от едно - нископрофилните гуми с по-мекото окачване дават усещане, че може да се кара с по-голяма скорост из дупките. Само, че мен ме съмнява тая работа.Колкото съм карал старата Фиеста в кал и киша, толкова вероятно ще карам и тая, но благодаря за съветите да бъда внимателен. Това, дето казвам, че ЕСП се включва добре го правя, само за да свикна със системите. Все пак не може да карам с 30-40 км/ч години наред само защото мога да очаквам на някой завой кал. То и с каквато кола да съм, ще бъда прецакан отвсякъде в такива условия. Не знам, какво точно колегата има предвид, но нали целите на подобни системи са и такива - да помагат при сложни метеорологични условия. Лично аз не съжалявам за това, че си поръчах ESP Или както се нарича при Форд цялата система - IVD - traction control system. Аз затова и пуснах тая тема - да си изясня действието на ESP при кал, сняг и лед. Все пак някой би ли обяснил с примери, какво става на кал и с какво системата е опасна? А акълът ми не е толкова малък, че примерно да карам на дъжд с над 100 км/ч. Такива работи не правя по простата причина, че съм наясно какво може да стане в някоя локва, изникнала изневиделица. Напълно съм наясно, че IVD не е направена, за да може колата да плува и преодолява физичните закони. И още нещо ме притеснява при тая кола - напълно различно е усещането и възприемането на скоростта. Надявам се да свикна и с това, защото иначе ченгетата ще ми напомнят.DigiPro написа:Предполагам, че колегата няма да кара по нивите и черните пътища, иначе щеше да си купи нещо по високопроходимо със система 4х4.S_C написа:Дано не ти се случва да паднеш в кал с това ESP.
На киша горе-долу става.В завой помага...ама е относително.
В кал обаче не само не помага,ами и те зарива тотално.
Да му е честита новата придобивка и със здраве да си я кара. Благородно му завиждам.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Аз на прав участък със голяма скорост съм попадал с колелата от едната страна, в кал изтекла на асфалта след дъжд. Точно тогава системата си свърши перфектно работата, защото ситуацията беше наистина изненадваща (на фаровете изобщо не се видя че има нещо на пътя), а скоростта си беше наистина висока.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
esp е замислена точно за ситуацията,дето е описал НАСКО.Рязка загуба на сцепление на някое колело.Ако случайно влезеш в кал и с двете водещи колела,изключи системата.По-лесно се излиза без нея.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Там е работата, че не се изключва. Но през петте години, през които карах старата си Фиеста, нямам спомен да съм влизал в кал и по-точно да съм закъсвал в кал. Въобще избягвам тия неща, като просто не предприемам подобни авантюри. Единствено ме тормози снега и леда през зимата, но ще видим.S_C написа:esp е замислена точно за ситуацията,дето е описал НАСКО.Рязка загуба на сцепление на някое колело.Ако случайно влезеш в кал и с двете водещи колела,изключи системата.По-лесно се излиза без нея.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: Съвет за ESP при новата Фиеста.
Колега, покажи я тая красавица в раздела моята кола да и се порадваме. Поздравления за покупката и за избора ти да бъде оборудвана с ESP! Да те радва дълго и да няма аварии! Няма по-хубаво от новата кола (освен служебната разбира се)



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта