Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 22 юни 2011, 15:49

Здравейте колеги. Не открих никъде моя проблем и за това правя нова тема (дано не дублирам). Та проблема ми е следния-като пусна климатика от копчето лампичката светва обаче нито падат оборотите,нито духа студено. Фреон няма никакъв,но това май ми е най-малкия яд. Като гледам колата от долу виждам че в компресора има една букса и от нея тръгват 2 жички които са отрязани. По на горе има същата букса и се чудя дали ако ги свържа няма да направя нещата още по зле. Имам само една перка на радиатора,ама тя била с 2 степени (за климатика и за охлаждане на мотора),обаче като пусна уш климатика тя не се пуска (а би трябвало нали ? ). Ако има колеги дето са я правили тая работа и искат да споделят-няма да имат равни. Благодаря ви предварително :-)

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от tropper » 22 юни 2011, 17:28

Щом е срязан кабела много вероятно компресора да е сдухан и при включване да стърже или нещо подобно и затова да е прекъснат, за да не пречи.

Токът върви по следната верига:

+12 контакт :arrow: копче за посоките на духане :arrow: копче за степените на вентилатора и за вкл/изкл клима :arrow: датчик за налягане в дехидратора (кръгла бутилка) :arrow: пресостат (датчик за налягане на тръбите след компресора - през 2-те дебели му жици) :arrow: реле за спиране на климатика от ЕКУ с нормално затворен контакт :arrow: съединител на компресора :arrow: маса

Ако имаш понятие от електротехника можеш да потърсиш причината сам, ако не - майстор, ама можеш да му напечаташ това обяснение от горе за да не гледа като теле в железница два часа.

След това ще разбереш защо всъщност е бил рязан кабелът ... ама не ми мирише на добре ситуацията.

П.С. Ако стигнеш до проблемен компресор може да измислим нещо - аз имам един от Мондео дизел и ако са еднакви ще се спазарим... но първо трябва да оправиш електрото и да видиш какво се получава.

П.С.2 Имай предвид, че дори и да оправиш всичко по жиците, ако няма фреон, компресорът няма да включи заради датчика на дехидратора. Трябва да го "байпаснеш" с мостче (ама само за малко - няколко секунди!) за да видиш дали компресорът ще върти и как.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 22 юни 2011, 19:35

Мерси колега. Ще го пробвам ама ще е след 2-3 дена че имам роднина в болница и трябва да обикалям яко. А перката на радиатора се включва ако се включи и компресора така ли е ?

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от tropper » 22 юни 2011, 19:50

Да. Тя се включва от компютъра, а той разбира че искаш климатик когато и пресостатът е със затворен контакт (датчика с 4-те жици; двете по-дебели жици; затворени са при налягане под 30 бара) и датчика на дехидратора е затворен (при налягане по-голямо от 1-2 бара - т.е. наличие на фреон в системата).

Нямаш фреон - нямаш и перка.

Имай предвид че при мен компресорът и перката се включват точно 5сек. след като натисна копчето. ЕКУ-то си дава малко време докато се разбере с клапана за празен ход за да не угасне двигателя. Не знам дали при тебе ще е така, но изчакай поне 5сек. преди да решиш че нищо не се случва :D
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 22 юни 2011, 20:08

Ок. Тия дни ще пробвам и ще пиша какво съм направил. Мисля да напълня системата (ако няма дупки и течове ) и да свържа жичките и да видя какво ще стане. Ако компресора е заминал трябва да издава някакъв гаден шум предполагам и да мислиме нещо за твоя и така. ПС-А и трябва да черпим бири :-)

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 22 юли 2011, 18:06

Здравей колега. Малко късно пиша ама като нямаш инструменти и време нищо не става.Много съм щастлив да кажа че климатика ми проработи :D: . Просто си купих една букса с жички от моргата при ДАЙ и днеска ги свързах с моите на колата. Запалих,пуснах климатика и задуха студено почти веднага. Само не знам едно-перката на радиатора се пуска на интервали от по 20-30 секунди (грубо),а на други коли съм ги чувал че работят постоянно,та питането ми е да ли е нормално това или трябва да работи постоянно. Предварително ти благодаря и ако ти трябва помощ за нещо,с удоволствие ще ти помогна
_friends_ :drink: *00133* *00940*

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от tropper » 22 юли 2011, 18:28

А за допълване на фреон ходи ли на майстор? Ако да - двата манометъра за наляганията в ниското и високото в норма ли бяха? Ако наляганията са в норма - няма да се плашиш че перката е от време на време, то така е по-добре.
Имай предвид, че дори и да духа студено, трябва да се измерят тези неща, за да не стане някоя беля :!:

Хайде честит ти климатик :drink: :drink:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 22 юли 2011, 18:43

Мерси колега. Ще ходя утре да го видя,а под беля какво имаш предвид

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 24 юли 2011, 13:03

Здравей колега. Вчера трябваше един съсед да ми звънне и да погледне климата (той това работи и има уредите),е да ама не. Тия дни през седмицата ще мина през някои сервиз да я видят колицата и ще пиша как е работата. А под беля имаш предвид че може да е останало много малко масло за компресора предполагам. Поздрави
:D

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 28 юли 2011, 21:21

Здравей колега. Пак питам ама..... Значи днеска забелязах че компресора спира и се пуска и той на интервали,а още не съм правил диагностика в сервиз (безработен съм и 50-70 лв. ми идват малко повечко за сега). Та питането ми е нормално ли е и компресора да работи на интервали или не е ? Ако не е,да не пускам климатика докато не отида в някои сервиз,да не преебем (с извинение) нещо. Виждам че си много наясно с тия работи,та за това те питам (дано не досаждам).Предварително ти благодаря

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от DigiPro » 28 юли 2011, 22:15

mi6o написа: Та питането ми е нормално ли е и компресора да работи на интервали или не е ?
Какви са долу горе тези интервали? Примерно над 1 минута работи, после спира? Ако е така е нормално особено вентилатора в купето ако е на 1-ва степен.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 28 юли 2011, 22:59

Здравей колега. Еми горе-долу май така работи. Не мога да ти кажа със сигурност,ама е в тоя диапазон някъде (може и по-дълго да работи,ама не съм сигурен). Не са ми ясни тия работи много,това ми е първата кола с климатик,та за това ви питам да не строшим нещо от незнание или глупост. А степента на вентилатора за купето какво значение има за работата на климатика-в смисъл че според различната степен на духане компресора работи на различни интервали или постоянно,с цел да се постигне оптимално охлаждане или чрез датчици да се предпази системата от повреди. :oops: Поздрави
:)

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от DigiPro » 29 юли 2011, 10:29

Ами поне аз си го обяснявам така: Компресора работи докато не достигне определена температура радиатора на климатика в купето. Когато вентилатора върти на ниска степен радиатора се охлажда по-малко и достига по-бързо тази температура.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от tropper » 29 юли 2011, 12:31

Не точно... това би било в сила, ако на радиатора в купето има температурен датчик, а то няма. Поне за старите климатици с ръчно управление на Мондео Мк1,Мк2 и Ескорт от тези години 100% няма. На някой по-нов може и да има, незнам. Евентуално би могло да има връзка разликата с наляганията преди и след "цедката", която при нашия тип системи изпълнява ролята на термо редуцир винтил (ТРВ), но това не мога да го твърдя със сигурност. При ниска скорост на вентилатора на парното е възможно, поради слаб топлообмен, газът в частта "ниско налягане" да е с по-ниско налягане, защото топлият въздух в купето не го е загрял достатъчно и тогава да изключва датчика на дехидратора. Може би по този начин се поддържа температурата на "изпарителя" относително постоянна, но темп. датчик няма.

П.С. Степента на вентилатора на купето има роля дотолкова, че тя определя количеството въздух за единица време, което преминава през "изпарителя" - охлаждащият радиатор във вентилацията. Колкото повече въздух минава и колкото е по-топъл той, толкова повече се загрява фреона, за сметка естествено на температурата на въздуха. Колкото по-висока температура има едно и също количество вещество (за фреона говоря) в един и същи затворен обем, то толкова по-високо ще му е налягането. Ако е ниско налягането на фреона в изпарителя (при ниска степен на вентилатора и/или полярна зима вътре в колата :D: ) то датичка на дехидратора ще отчете налягане под минималното за системата и ще спре компресора. Когато компресорът спре да напомпва фреон в кондензера (радиатора отпред) и съответно спре да го изпомпва от частта "ниско налягане", то наляганията ще почнат да се изравняват. Тогава ниското налягане ще мине критичната минимална стойност и компресорът ще се включи отново. Датчикът за налягане естествено е с някакъв хистерезис и затова компресорът ту работи, ту не работи.

Горното не е 100% проверена информация, но мисля че е близо до истината.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 29 юли 2011, 18:06

Много ви благодаря за отговорите колеги. Сега като се замисля компресора май се пускаше/спираше по-често когато копчето беше на 1-ва степен отколкото на 2-ра (общо са 3,но на 3-та много бучи и за това много рядко я използвам). Само не разбрах дали да пускам климатика или не,преди да съм проверил системата в сервиз. Предварително ви благодаря за съветите. Поздрави _friends_

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от tropper » 30 юли 2011, 15:51

По принцип е желателно да се включат манометрите и да се проверят наляганията в различни режими.

При празен ход трябва на високото да имаш около 15 бара, на ниското - около 3. С малко газ - към 1500-2000 оборота - трябва високото да почне да се вдига към 17, ниското да падне до към 2-3. Ако високото подмине 18-20 бара, трябва да се включи бързата скорост на перката и да охлади до към 15 бара налягане и да превключи пак на бавна скорост. След това ще продължи пак да се покачва налягането, перката ще включи да го свали и т.н.

Това което горе коментирахме - ако е слаба въздушната струя във вентилацията, налягането на ниското ще падне под 1,5-2 бара и ще изключи компресора за малко, докато налягането се вдигне малко.

Общо взето ако се вписваш в тези числа си екстра. _friends_
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 30 юли 2011, 21:35

Благодаря ти много за инфо-то колега. При първа възможност ще почерпя по нЕколко бири
_friends_ :drink:

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от eleena » 17 апр 2012, 19:30

Здравейте, пиша в тази тема, че е точно по моя проблем: "майсторите" от сервиза ми смениха скоростната кутия, но при ремонта са измъкнали двете жички на компресора от буксата. Сега не знам има ли значение коя къде ще е или да ги напъхам както дойде?

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от mi6o » 17 апр 2012, 20:11

Здравей. Ако искаш мога да снимам старата букса с кабелите на нея,и да се ориентираш кой кабел къде е. Не знам обаче дали не трябва да се разглоби самата букса за да може кабелите да си влезнат вътре както трябва. Ако само се набучат в буксата,най-вероятно на първата дупка са се измъкнали. Пиши ми тука,да знам да слизам ли до колата.
:mrgreen:

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Климатик на Ескорт 98. 1.8 td

Мнение от eleena » 18 апр 2012, 19:36

Кабелите са измъкнати от буксата и не знам плюса и минуса къде трябва да бъдат. Снимката ще ми помогне, по цвета на кабелите ще разбера кой къде е, или ако ти е по- лесно кажи ми по цветове кой кабел къде е. Благодаря за вниманието.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта