Масло в скоростна кутия - проверка
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 29 мар 2006, 09:38
- Модел на автомобила: ford orion 1.3
- Местоположение: MONTANA
- Status: Извън линия
Масло в скоростна кутия - проверка
Здравейте колеги! Как да преценя дали има масло в скоростната кутия, където се чува някакъв шум в момента? Видях къде е пробката, но след това незнам, като я отвъртя с шестограм има ли нивомер и да не изтече, ако има масло.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 29 мар 2006, 09:38
- Модел на автомобила: ford orion 1.3
- Местоположение: MONTANA
- Status: Извън линия
какво масло за скоростна кутия
Мери за консултацията. Какво масло е най - добре да сипя?
- Паци
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 20 мар 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16V Zetec S 90Hp
- Status: Извън линия
Re: какво масло за скоростна кутия
НЕ ПИПАЙ !!! В смисъл да го точиш.svetli написа:Какво масло е най - добре да сипя?
Само виж нивото !
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: какво масло за скоростна кутия
ти си прецени какво да правиш в крайна сметка колата си е твоя !!!Паци написа:НЕ ПИПАЙ !!! В смисъл да го точиш.svetli написа:Какво масло е най - добре да сипя?
Само виж нивото !
но маслото в скоростите се СМЕНЯ няма масло което да не се сменя и което да не губи своите мазилни качества, иначе се стига до износване на материала.
колегата над мен(Билдер) по-точно ти е написал от каде да източиш а от каде да долееш вече си знаеш!
Успех

Be happy
- kamen44o
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 07 авг 2008, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Мondeo'01 2.0 16V
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Масло в скоростна кутия - проверка
Значи да споделя моя опит. Никога не бях карал автоматик и съответно нищо не знаех за подръжката на такава кола. Като я взех отидох при един майстор, който има добро име в града и той ми каза "няма да бараш маслото на скоростната кутия". На мондеото не се сменя маслото - само се долива ако има нужда. Викам си бахти златната кола - ремъци няма да сменям щото е с верига, масло на кутията няма да сменям.....
6 месеца по-късно от раз отказаха всички степени без R. Днес я свалиха и я отвориха, като видях маслото ми призля - черно, като катран, гъсто, като боза.
Всъщност какво се случва - на кутията на мондео модел CD4E филтъра е вътрешен и се сменя, само ако по някаква причина се отваря кутията. Затова маслото вътре трябва да е свежо. В противен случай филтъра може да се запуши. Дори да не се запуши филтъра, маслото с времето се сгъстява и започва да преминава по-трудно през каналите вътре, налягането се покачва и при превключване започва да блъска тея чаркове дето го играят зъбни колела ( не знам как точно се наричат) едно в друго. В следствие на това някой от тях се къса и ти отказва една от предавките или всичките както е в моя случай.
Всъщност първия признак, че нещо не е наред е точно това блъскане - примерно движиш се на 2-ра и в движение включваш D, при превключването се чува силно блъскане, все едно си се ударил в камък. В тоя случай веднага заминавай в сервиза за смяна на маслото. Друг признак е кутията да боксува - при потегляне от място колата се наема едва-едва или в първия момент на подаване на газ колата не реагира адекватно, а след секунда-две се изстрелва. В този случай най-вероятно ремонта вече ти е кърпа вързан, но поне може да се отървеш по-леко.
Ако си бях сменил маслото, като я купих щях да дам 80-100лв. и да си карам като пич. Сега ще платя грешни 500-600лв. за глупостта си.
Затова сменяй маслото на всеки 20-30 хил. км. и не слушай пишмян разбирачи.
6 месеца по-късно от раз отказаха всички степени без R. Днес я свалиха и я отвориха, като видях маслото ми призля - черно, като катран, гъсто, като боза.
Всъщност какво се случва - на кутията на мондео модел CD4E филтъра е вътрешен и се сменя, само ако по някаква причина се отваря кутията. Затова маслото вътре трябва да е свежо. В противен случай филтъра може да се запуши. Дори да не се запуши филтъра, маслото с времето се сгъстява и започва да преминава по-трудно през каналите вътре, налягането се покачва и при превключване започва да блъска тея чаркове дето го играят зъбни колела ( не знам как точно се наричат) едно в друго. В следствие на това някой от тях се къса и ти отказва една от предавките или всичките както е в моя случай.
Всъщност първия признак, че нещо не е наред е точно това блъскане - примерно движиш се на 2-ра и в движение включваш D, при превключването се чува силно блъскане, все едно си се ударил в камък. В тоя случай веднага заминавай в сервиза за смяна на маслото. Друг признак е кутията да боксува - при потегляне от място колата се наема едва-едва или в първия момент на подаване на газ колата не реагира адекватно, а след секунда-две се изстрелва. В този случай най-вероятно ремонта вече ти е кърпа вързан, но поне може да се отървеш по-леко.
Ако си бях сменил маслото, като я купих щях да дам 80-100лв. и да си карам като пич. Сега ще платя грешни 500-600лв. за глупостта си.
Затова сменяй маслото на всеки 20-30 хил. км. и не слушай пишмян разбирачи.
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Масло в скоростна кутия - проверка
kamen44o, твоята е автоматик! там се сменя маслото. Ръчната кутия не е предвидена за смяна на масло. Ако отговаря на спецификацията 75W90(мисля че беше) GL3/4 то е достатъчно износоустойчиво за целия цикъл на употреба на кутията, който е сметнат за пробег от около 300 000км. Това което bilder ти описва всъщност не е пробка(както доста хора смятат) а фиксатора на 5-та. В голям процент го ползват като пробка, и доста хора са нямали проблеми, но дали ще си от тях? Аз лично не бих си развил фиксатора. Маслото на тази кутия само се налива и долива ако изтича от някъде, точи се при ремонт на кутията.
- kamen44o
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 07 авг 2008, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Мondeo'01 2.0 16V
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Масло в скоростна кутия - проверка
Revell мерси за инфото. Със сигурност от сега нататък ще си сменям маслото на кутията редовно и най-вероятно ще се доверя на хора, които са наясно как се сменя вместо да го сменям сам и пак да се прецакам. Относно пробката - моята кутия е 4 скоростна, модел CD4E, така че няма как да е фиксатор на 5-а скорост, но не споря може и да не съм прав.Между другото на Mondeo MK3 аз лично съм виждал 2 различни автоматични кутии, а може и да са повече.
Revell да те питам може да си наясно - казаха ми, че филтъра на тази кутия може да се купи само от Moto-Phoe, а както знаем там цените никак не са приятни - та дали знаеш от къде мога да си купя филтър за моята кутия.
Мерси
Revell да те питам може да си наясно - казаха ми, че филтъра на тази кутия може да се купи само от Moto-Phoe, а както знаем там цените никак не са приятни - та дали знаеш от къде мога да си купя филтър за моята кутия.
Мерси
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Масло в скоростна кутия - проверка
Да при теб няма такъв фиксатор. Писах за първо питащия, където пише че колата е Орион 1.3, и предполагам че кутията му е ръчна, 5 степенна, BC или IB5. За този филтър не знам дали има алтернатива, тъй като не ми се е налагло да го търся. Попитай в магазин на Euro07 или Motorcraft, ако ти се намира наблизо. Имай в предвид че като сменяш масло на кутия е страшно важна спецификацията. Сложиш ли неправилно масло е равносилно да сипеш пясък вътре. Моя съвет е да провериш първо спецификацията в Мото Пфое и ако там не ти хареса цената да търсиш аналог със същата спецификация. Това че маслото е гъсто също не означава че е лошо, може да не е било правилно, че е черно вече е признак
макар че не ми е чсно от какво ще се очерни. На бегачката например на правозъба кутия маслото е като петмез, тъй като там се включва без съединител и то трябва да играе ролята на буфер. На моята кола кутията беше на 250000км като я свалих и маслото беше просто 1 тон по тъмно от новото, което също си беше сравнително рядко.(за мазителните свойства не знам, домързя ме да го карам в лаборатория).

-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 23 окт 2010, 11:04
- Модел на автомобила: Ford Escort mk6 1.6 16V zetec
- Status: Извън линия
Re: Масло в скоростна кутия - проверка
а някой може ли да каже къде трябва да се намира пробката за точене на маслото на скоростите Ескорт 1.6 16В зетек мотор ? защото забелязах ,че няма и се точа на едно място предвидено за пробка да го дупна и да я направя да не се чудя как да го сменям след 70-80 000 км , някой ако има инфо да каже
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Масло в скоростна кутия - проверка
Прочети по-предния ми пост. Твоята кутия е IB5 и не е предвидена за смяна на масло.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта