Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Здравейте! Благодаря още веднъж за съветите и ангажимента ви!
Температурния датчик ще го сменя в най-скоро време, може би днес ще ми го доставят по пощата ... и разбира се ще разкажа какво е станало.
Може би тогава най-сетне ще спре да се включва вентилаторът. Но това с проблемите при запалване на студено - това ме съмнява.
Да не ви се случва в техническата нация Германия да не могат да ви разчетат кода грешка ... можете направо да си извърлите колата
хубав ден на всички!
Температурния датчик ще го сменя в най-скоро време, може би днес ще ми го доставят по пощата ... и разбира се ще разкажа какво е станало.
Може би тогава най-сетне ще спре да се включва вентилаторът. Но това с проблемите при запалване на студено - това ме съмнява.
Да не ви се случва в техническата нация Германия да не могат да ви разчетат кода грешка ... можете направо да си извърлите колата

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
TIN написа:urgan написа:Това че работи вентилатора когато не е загряла колата говори за дефектирал температурен датчик. Смени го този датчик
това че работи вентилатора когато не е загряла колата говори за мнго неща (особенно в комплект с бензиновата помпа), като едно от тях е сервизен режим.
Не разбирам какви съвети давате...обърквате човека нацяло...то не бяха датчици не бяха.....всеки се включва и се пропуска основното а то е мнението на колегата "Любо" а именно температурен датчик.
Колега "tsvetan01" СМЕНИ СИ ТЕМПЕРАТУРНИЯ ДАТЧИК!!!
Добре де колега ТИН според теб нещо по различно ли казах от това което си написал


- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Да се включа и аз,хората достатъчно са ти писали вече,само не съм съгласен за темп.сензор-никога не съм срещал повреден на такава кола,по-скоро виж кабелите,когато е на късо прави точно така,а и щом не спира помпата след секунди то значи PCM е в авариен режим!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
здравейте отново ,
благодаря на to6kooo, малко късно се включи за съжаление. да, имаш право, не е от температурния сензор, днес го смених, няма промяна!
бях го мерил преди, днес също, имаше, разбира се, еднакви стойности със стария , окло 38 килоома в студено състояние при 20 градуса...
единственото, което още не съм проверил, което може да има евентуално нещо общо с неспокойния ход на свободна, е
вентила за свободния ход; в немския форум ме посъветваха да го почистя, но все още не съм успял да го сваля, в германия няма канал ей така на улицата или просто в близкото авто-училище, който да мога да ползвам, а работилница под наем около мен още не съм открил ...
както и да е, това само, за да ви стане интересно.
освен темепратурния сензор, днес проверих и Т-образния гумен маркуч вдясно от двигателя под кабелите за свещите, който както четох, бил една от най-честите причини за лош свободен ход при мк1 мондео и една от най-продавание резервни части - е нищо му нямаше, почистих и сложих обратно;
сигурно, както казва to6kooo проблемът е в някой кабел, но как да го открия? освен като подменя всеки един?
все още проблемите ми са:
- щом включа на контакт се включва вентилаторът за охлаждане на мотора и бензиновата помпа, която не се изключва след около 2 секунди, а работи постоянно;
- трудности при запалване на студено, успявам едва при 10-12 път, акумулаторът е чисто нов, свещите били наред, днес мерих съпротивлението на кабелите, намаляваше пропорционално на дължината им, което е и логично, около 8, 6, 5 .. мисля беше КОма, сега не съм сигурен вече..
- ако успея да запаля веднъж на студено, веднага изгася, после пали веднага! само ако стои дълго, например 7-8 часа не пали от първия път..
- когато запали има неспокоен ход на свободна; когато нещо, което натоварва мотора се включи, като например, климатик, отопление на предното стъкло, завъртя волана до край, оборотите вместо да се качат, за да се компенсира допълнителното натоварване, те падат!
дано проблемите ми са предизвикателство за вас и имате нови идеи, най-вече за това какво да правя с вентилатора, който се включва на контакт при студена кола и по-нататък със свободния ход и падащите обороти при допълнителни натоварвания...
както казах преди, в пет професионални сервиза, два на форд, два бош и още един друг, не можаха да ми разчетат кода грешка и отказаха каквато и да е понататъшна помощ...
поздрави на всички
благодаря на to6kooo, малко късно се включи за съжаление. да, имаш право, не е от температурния сензор, днес го смених, няма промяна!
бях го мерил преди, днес също, имаше, разбира се, еднакви стойности със стария , окло 38 килоома в студено състояние при 20 градуса...
единственото, което още не съм проверил, което може да има евентуално нещо общо с неспокойния ход на свободна, е
вентила за свободния ход; в немския форум ме посъветваха да го почистя, но все още не съм успял да го сваля, в германия няма канал ей така на улицата или просто в близкото авто-училище, който да мога да ползвам, а работилница под наем около мен още не съм открил ...
както и да е, това само, за да ви стане интересно.
освен темепратурния сензор, днес проверих и Т-образния гумен маркуч вдясно от двигателя под кабелите за свещите, който както четох, бил една от най-честите причини за лош свободен ход при мк1 мондео и една от най-продавание резервни части - е нищо му нямаше, почистих и сложих обратно;
сигурно, както казва to6kooo проблемът е в някой кабел, но как да го открия? освен като подменя всеки един?
все още проблемите ми са:
- щом включа на контакт се включва вентилаторът за охлаждане на мотора и бензиновата помпа, която не се изключва след около 2 секунди, а работи постоянно;
- трудности при запалване на студено, успявам едва при 10-12 път, акумулаторът е чисто нов, свещите били наред, днес мерих съпротивлението на кабелите, намаляваше пропорционално на дължината им, което е и логично, около 8, 6, 5 .. мисля беше КОма, сега не съм сигурен вече..
- ако успея да запаля веднъж на студено, веднага изгася, после пали веднага! само ако стои дълго, например 7-8 часа не пали от първия път..
- когато запали има неспокоен ход на свободна; когато нещо, което натоварва мотора се включи, като например, климатик, отопление на предното стъкло, завъртя волана до край, оборотите вместо да се качат, за да се компенсира допълнителното натоварване, те падат!
дано проблемите ми са предизвикателство за вас и имате нови идеи, най-вече за това какво да правя с вентилатора, който се включва на контакт при студена кола и по-нататък със свободния ход и падащите обороти при допълнителни натоварвания...
както казах преди, в пет професионални сервиза, два на форд, два бош и още един друг, не можаха да ми разчетат кода грешка и отказаха каквато и да е понататъшна помощ...
поздрави на всички
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Колега, тези кабели погледна ли как са откъм изолация?Любо написа:Здрасти.
Мисля, че ти бяха писали за темепературния датчик да си смениш (ECT) - този който се намира отгорната страна на тялото на термостата.
Но преди да сменяш провери самите кабели. Понеже инсталацията е стара е възможно изолацията на кабелчетата да се е накъсала. На места дори може да се е оронила, в следствие на това да окъсява, да дава на маса ... абе с две думи да обърква компа, при това не винаги и тогава при диагностика може и да не се хвани никъв проблем.
На старото Мондео се наложи да сменя така наречената "малка инсталация" на мотора, а именно кабелите на инжекторите, на ECT датчика, на стъпковото моторче и последното мисля че беше датчика за положението на разпределителнлия вал, не съм сигурн дали и кабелите на TPS-а не минаваха през тази букса. След буксата кабелите вървят в 1 кабелно трасе до компа.
Всички тези кабели влизат в една голяма кръгла (може би да беше леко елипсовдна) букса, малко зад капака на клапаните, почти до дресела, под резонаторната кутия (пластмасовата кутия, монтирана върху дросела). Ще потърся снимка на буксата да ти я пратя.
едит: намерих в ръковдството една черно бяла снимка дето трябва да свърши работа ето това заграденото...
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Защо не вземеш да си направиш сам диагностика със светодиод/волтметър ( има я описана в форума) и да постнеш тук какъв код ти е изкарало за грешка за да може да по умуваме ?
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Аз пък немога да проумея как така немогат да прочетат грешката, не е толкова пък стара колата. Направи я тая самодиагностика както ти е казал колегата за да се види какво е.
- kserx76
- потребител
- Мнения: 146
- Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
- Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
- Местоположение: русе
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
абе колега,много мъки много нещо
толкова ли беше трудно за 600 евро да си намериш друго мондео?2-3 години по ново?

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
добро утро!
off topic: трябва ми точно тази кола в добро състояние, щото я получих подарък да я карам и сега искам да я върна в ред.
миналият ден говорих с нов сервиз на форд. направиха ми много добро впечатление по телефона, защото като говорихме и описвах проблема си, от начало бях споменал само, че става дума за мондеo 94 година. като разказах това, което вече сте чели, майсторът ме попита дали колата е бензин, 115 коня... казвам да,
и в този момент се усетих, че не му бях давал каквито и да е подробности...
вчера я оставих да стои на техния паркинг, за да могат тази сутрин сами да видят как пали на студено.
първата им необвързваща диагноза след разговора беше, че евентуално hydrostößeln / http://de.wikipedia.org/wiki/Hydrost%C3%B6%C3%9Fel" onclick="window.open(this.href);return false; / тук не знам как се казва на български, мисля хидровентилите (16), тези които се задвижват от налягането на маслото, са повредени, което пък се дължало на газовата уредба - газта, казаха те, изгаря при по висока температура и това бил често срещан проблем при коли карани 50-60 хил. км на газ, точно както е при мен. за това и според тях пали по този начин на студено или по-точно казано, първи път на студено, щотото втори път пали веднага...дори студена.
Днес ще говоря с тях по телефона за окончателна диагноза и после ще ви разкажа.
off topic: трябва ми точно тази кола в добро състояние, щото я получих подарък да я карам и сега искам да я върна в ред.
миналият ден говорих с нов сервиз на форд. направиха ми много добро впечатление по телефона, защото като говорихме и описвах проблема си, от начало бях споменал само, че става дума за мондеo 94 година. като разказах това, което вече сте чели, майсторът ме попита дали колата е бензин, 115 коня... казвам да,
и в този момент се усетих, че не му бях давал каквито и да е подробности...
вчера я оставих да стои на техния паркинг, за да могат тази сутрин сами да видят как пали на студено.
първата им необвързваща диагноза след разговора беше, че евентуално hydrostößeln / http://de.wikipedia.org/wiki/Hydrost%C3%B6%C3%9Fel" onclick="window.open(this.href);return false; / тук не знам как се казва на български, мисля хидровентилите (16), тези които се задвижват от налягането на маслото, са повредени, което пък се дължало на газовата уредба - газта, казаха те, изгаря при по висока температура и това бил често срещан проблем при коли карани 50-60 хил. км на газ, точно както е при мен. за това и според тях пали по този начин на студено или по-точно казано, първи път на студено, щотото втори път пали веднага...дори студена.
Днес ще говоря с тях по телефона за окончателна диагноза и после ще ви разкажа.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Мда, за хидравличните клапани ти е споменал майстора. Но дали прегарят...!?
Мойто Мондео с този мотор беше със заводска газова уредба Vialle - холандско. Аз я купих на 132 хил.км по километраж. Дадох я с още 100-тина отгоре. Единственото което е правено, във връзка с газовата - аз веднъж смених мембрани, а следващият собственик е сменил направо изпарителя.
Клапани!? Никви проблеми. И си мисля, че няма там проблем именно защото са хидравлични, т.е. маслото ги охлажда. Но пък може и холандците като са слагали газовата да са сменили и клапаните
с такива които позволяват по-продължителна експлоатация на пропан-бутан
Мойто Мондео с този мотор беше със заводска газова уредба Vialle - холандско. Аз я купих на 132 хил.км по километраж. Дадох я с още 100-тина отгоре. Единственото което е правено, във връзка с газовата - аз веднъж смених мембрани, а следващият собственик е сменил направо изпарителя.
Клапани!? Никви проблеми. И си мисля, че няма там проблем именно защото са хидравлични, т.е. маслото ги охлажда. Но пък може и холандците като са слагали газовата да са сменили и клапаните

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
майсторът ми каза, че форд предлагали специално обработени клапани още при поръчка на кола ако клиентът искал да сложи газ. моята със сигурност ги е нямала и още ги няма, не знам дали това е причината, надявам се днес най-сетне да чуя диагноза и дано тя е вярната ... поздрави
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Дано!!! Абе и аз имах такова подозрение за клапаните, но отникъде няма официално инфо.
едит: Имах предвид, че в някои държави когато клиента поръчва овтомобила с газова уредба, той идва със сменени клапани - такива които са с необходимите характеристики за работа с пропан-бутан.
едит: Имах предвид, че в някои държави когато клиента поръчва овтомобила с газова уредба, той идва със сменени клапани - такива които са с необходимите характеристики за работа с пропан-бутан.
Последна промяна от Любо на 28 сеп 2011, 09:39, променено общо 1 път.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Аз пък си мисля че ако е от клапани, без значение първи, втори или трети път ще пали по един и същ начин. Някак си мисля че не там е проблема. Пиши после ако разберат какво в този сервиз.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Точно така ми каза собственика на сервиза, че официално това не било във портфолиото, но те предлагали съответните клапани при разговор и ако искаш има си ценоразпис и т.н. ... предполагам , че при запитване при дистрибутор на форд ще могат да бъдат доставени ...Любо написа:Дано!!! Абе и аз имах такова подозрение за клапаните, но отникъде няма официално инфо.
едит: Имах предвид, че в някои държави когато клиента поръчва овтомобила с газова уредба, той идва със сменени клапани - такива които са с необходимите характеристики за работа с пропан-бутан.
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 23 яну 2011, 17:55
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 GL
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Колега това с клапаните е пълна глупост. Имал съм мотор с прегорели клапани и сутрин си палеше от раз ама след това доста по -трудно и на теория точно така трябва да бъде.След като вентилатора на радиатора тръгва с даването на контакт това говори за неизправен датчик за температурата на двигателя.Ти си го мерил и сменял и колата няма промяна това може да и от това че сигнала не стига до компютъра на колата и този комп. го смята за неизправен.Значи сутрин първото палене е трудно защото компа не знае че двигателя е студен и не прави съответната смес за студен двигател след едно запалване вече самия двигател е помирисал гориво така да се каже и е лесно паленето.За това и заради включването на вентилатора се замислям че компа на колата въобще не следи този датчик за температура.Тези коли имат склонност да повреждат кабелите в моторния отсек и според мен там е проблема и на твоята точно в тези кабели.Провери си ги тези кабели но за да ги видиш както трябва свали въздушния филтър и кутиите над дросел клапата.В германия нямат опит с такива дърти коли а и не си мисли че те имат майстори по-добри от нашите.Просто ние ги връщаме тези коли към живот а те знаят да сменят всичко с ново което си е хубаво ако човек има тази възможност.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
sierr4otoo: добро утро! много благодаря за коментара, който почти съвпада с този на собственика на сервиза, в който бях вчера!
макар, все пак там да ме посъветваха да потърся възможност за препрограмиране на управлението на мотора, като ми казаха,
че няма да е лесно, щотото почти никой не пазел устройствата си от преди 17 години ... тяхното не работеше, мисля,
че sierr4otoo има право и ще търся в тази посока.
В в крайна сметка ще да е някой кабел, който няма добър контакт или просто е бил откачен докато „майсторите “ във форд Регенсбург
(Dünnes) се оптиваха да прескочат имобилайзера ми, който както вчера пък научих, бил вграден или е част от управлението на мотора
и нямало въобще въжможност това да бъде направено ... Иначе ми казаха, че колата би трябвало да е в ред... работи добре на газ!
A за това, че в България майсторите вдигат умрелите на крака не съм се и съмнявал, за това и толкова упорито ви занимавам със себе си!
Консуматорското общество тук в Германия явно е достигнало момента, в който всичко, което не работи просто се изхвърля,
защото усилията да бъде поправено струват повече от нов продукт.
Само за пример, в завода в който работя попитах веднъж наивно механиците, които видях да смитат шепа болтове и гайки и да ги изхвърлят,
защо го правят, а не ги ползват отново... обясниха ми, че на час те, механиците, струват повече отколкото струват новите болтове на килограм
и това прави сортирането безмислено ... тъпо и жалко, явно светът е станал твърде богат, за да може да си позволи да не разхищава...
Както и да е, благодаря още веднъж за подкрепата, ще продължа да търся грешката и щом я намеря ще ви кажа и по възможност ще направя снимки!
макар, все пак там да ме посъветваха да потърся възможност за препрограмиране на управлението на мотора, като ми казаха,
че няма да е лесно, щотото почти никой не пазел устройствата си от преди 17 години ... тяхното не работеше, мисля,
че sierr4otoo има право и ще търся в тази посока.
В в крайна сметка ще да е някой кабел, който няма добър контакт или просто е бил откачен докато „майсторите “ във форд Регенсбург
(Dünnes) се оптиваха да прескочат имобилайзера ми, който както вчера пък научих, бил вграден или е част от управлението на мотора
и нямало въобще въжможност това да бъде направено ... Иначе ми казаха, че колата би трябвало да е в ред... работи добре на газ!
A за това, че в България майсторите вдигат умрелите на крака не съм се и съмнявал, за това и толкова упорито ви занимавам със себе си!
Консуматорското общество тук в Германия явно е достигнало момента, в който всичко, което не работи просто се изхвърля,
защото усилията да бъде поправено струват повече от нов продукт.
Само за пример, в завода в който работя попитах веднъж наивно механиците, които видях да смитат шепа болтове и гайки и да ги изхвърлят,
защо го правят, а не ги ползват отново... обясниха ми, че на час те, механиците, струват повече отколкото струват новите болтове на килограм
и това прави сортирането безмислено ... тъпо и жалко, явно светът е станал твърде богат, за да може да си позволи да не разхищава...
Както и да е, благодаря още веднъж за подкрепата, ще продължа да търся грешката и щом я намеря ще ви кажа и по възможност ще направя снимки!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
Цветане, провери ли тази букса, на която ти бях постал снимка? И кабелите към нея?
едит: Просто за всеки случай да те подсетя - Прегледай и кабелите който отиват напред, към муцуата на колата. Изолациите им се ронят с времето. Може някъде да се е опекла изолация и някой кабел да дава на маса или на късо... (Това някой вече го беше написал, струва ми се).
едит: Просто за всеки случай да те подсетя - Прегледай и кабелите който отиват напред, към муцуата на колата. Изолациите им се ронят с времето. Може някъде да се е опекла изолация и някой кабел да дава на маса или на късо... (Това някой вече го беше написал, струва ми се).
Последна промяна от Любо на 29 сеп 2011, 15:08, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 23 юли 2011, 23:47
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 94, Ghia, 1.8 Benzin, 115 PS
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Мондео 94, 1.8 л. Бензин, 115 к.с.
проверих я, пръсках контактите с контактен спрей... ще проверя отново! мерси!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта