Zetec - Тuning Глава?
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 14 ное 2006, 20:27
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 16V
- Status: Извън линия
Zetec - Тuning Глава?
Относно главата на 1,8 Zetec-a ,какви възможности има за тунинг?Дросел и валове от 2,0 си имам вече.Днес се заговорих с един колега и той ми разправя някви работи че имало възможност да се сложат клапани от мондео 2,5 в6 заедно с повдигачите?
това възможно ли е?Интересува ме някаква по скромна интервенция?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
За да имат смисъл от оувърсайз клапани главата трябва да е портната ... поне такова е моето мнение
http://www.fiestaturbo.com/forums/head- ... 93/page70/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.burtonpower.com/catalogsearc ... tec+valves" onclick="window.open(this.href);return false;
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.fiestaturbo.com/forums/head- ... 93/page70/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.burtonpower.com/catalogsearc ... tec+valves" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuned and performed by
![Изображение](http://media.snimka.bg/8998/024251073-big.jpg?r=0)
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
![Изображение](http://media.snimka.bg/8998/024251073-big.jpg?r=0)
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Мен ме съмнява, че от 2.5 клапаните са по-големи, дори обратното.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Само от едно портване и полиране на всмукателните и изспускателните отвори на главата ще усетиш голяма разлика,след което и един вятър на главата от 0.5-1мм. за затвърждаване на мощноста!Също и полиране на горивните камери около клапаните!
Успех...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Има специални фирми за тунинг в София,но лично аз съм си портвал и полирал главата и резултата е повече от очакваното!Отнема около седмица,но си струва трудът и главоболията!П.С Ако си от Варна мога да ударя едно рамо!;)
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Ако си готов да си платиш за качественна услуга търсиш Иво фантазията.
Tuned and performed by
![Изображение](http://media.snimka.bg/8998/024251073-big.jpg?r=0)
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
![Изображение](http://media.snimka.bg/8998/024251073-big.jpg?r=0)
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- Jamari0
- потребител
- Мнения: 72
- Регистриран: 29 мар 2010, 14:34
- Модел на автомобила: Escort RS2000 4x4 96г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Здравей колега, искам да те попитам има ли смисъл да се правят следните процедури за 1.6 Zetec (escort) ?andon anestiev написа:Има специални фирми за тунинг в София,но лично аз съм си портвал и полирал главата и резултата е повече от очакваното!Отнема около седмица,но си струва трудът и главоболията!П.С Ако си от Варна мога да ударя едно рамо!;)
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Не.Jamari0 написа:Здравей колега, искам да те попитам има ли смисъл да се правят следните процедури за 1.6 Zetec (escort) ?andon anestiev написа:Има специални фирми за тунинг в София,но лично аз съм си портвал и полирал главата и резултата е повече от очакваното!Отнема около седмица,но си струва трудът и главоболията!П.С Ако си от Варна мога да ударя едно рамо!;)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Винаги има смисъл....щом аз усетих разлика на моя CVH 1.6 8v
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Да, но ти си със съвсем друг мотор и по начало си 105 коня, не 90andon anestiev написа:Винаги има смисъл....щом аз усетих разлика на моя CVH 1.6 8v
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ако при дефинирането на значението на думата "смисъл" в този частен случай и то е в рамките на 5 коня да ..
Работата е там, че не може само да се сменят валовете и да стане чудо, като се сменят валовете се сменя дросела, като се смени дросела се сменя и компютъра, като се смени компютъра се сменят и инжекторите и цялата тая история да се случи на блок 1.6 без допълнителна много сериозна преработка просто не става, защото полученият краен резултат е много далеч от това да оправдае инвестициите.
На моя ескорт 2 години поне съм го мислил това и съм чел и .. просто няма смисъл.
едит;
На 1.6 се
запушват абсолютно всички вакууми, егр-и, системи и т.н. (без да се изключват соленоидите им за да не набиват крешка в компютъра),
прави се пълна проверка на всички датчици дето съществуват по двигателя и настройване да работят и подават данни като по книга,
прави се центровка до последната минута и секунда от градуса,
слагат се оригинални свещи двойна платина или аналог на тях
подава се през реле +12в от акумулатора към бобината (+12в от контактния ключ към бобината се прекъсва за да се командва релето с него)
и се слага спортно окачване от РС2000.
И така вече 1.6 16в 90к.с. наистина вече върви та се кине и наказва доста "тюнирани бегачки"
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 347
- Регистриран: 02 авг 2008, 13:46
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 DOHC
Ford Mondeo MK1 2.0 - Местоположение: Банкя-София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Gredarov написа:Към кои мога да се обърна за портване на глава?
Gredarov написа:Кажете някакви орентировачна цена
![Изображение](http://ford-sierra.hit.bg/468_60bs2.jpg)
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 01 май 2010, 21:16
- Модел на автомобила: Ford escort 1.4mi 92g.
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
opex написа: слагат се оригинални свещи двойна платина или аналог на тях
подава се през реле +12в от акумулатора към бобината (+12в от контактния ключ към бобината се прекъсва за да се командва релето с него)
това за свещите не го разбирам.
защо да минава през реле нали бобината си ги командва?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
защото с тези свещи работи най-добре. и са 1.3мм разстояние между електродите
бобината не ги командва, а компютъра и EDIS-a, но това е друга тема въпроса е, че се губи напрежение в инсталацията между + на акумулатора и бобината през кабели, бушонно табло, контактен ключ и т.н., а Ескорта е прославен с дефектите си и студените спойки в тази сфера и като се сложи реле, което да залепя чрез подаване на +12в от контактния ключ и да пренася директно + от акумулатора до бобината през другите контакти нормално-отворени имаш +14,4 волта на нея, вместо 13,нещо , които съотнесени чрез коефициента на транформация на бобината може да отиде на над 1 киловолт което отива към много по-добра искра, от там повече икономия и осезаемо повече вървене.
бобината не ги командва, а компютъра и EDIS-a, но това е друга тема въпроса е, че се губи напрежение в инсталацията между + на акумулатора и бобината през кабели, бушонно табло, контактен ключ и т.н., а Ескорта е прославен с дефектите си и студените спойки в тази сфера и като се сложи реле, което да залепя чрез подаване на +12в от контактния ключ и да пренася директно + от акумулатора до бобината през другите контакти нормално-отворени имаш +14,4 волта на нея, вместо 13,нещо , които съотнесени чрез коефициента на транформация на бобината може да отиде на над 1 киловолт което отива към много по-добра искра, от там повече икономия и осезаемо повече вървене.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
И какво реле се използва за тази цел,къде се връзва? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Използва се обикновено реле с нормално отворен контакт, става и реле за фарове, плюс-а от акумулатора се подава на релето желателно през предпазител, а плюса от едиса отива за управление на релето.andon anestiev написа:И какво реле се използва за тази цел,къде се връзва?
Начертах малка схема да е по прегледно, ако има нещо неясно питай колега.
![Изображение](http://img836.imageshack.us/img836/4244/18616396.jpg)
![Изображение](http://img191.imageshack.us/img191/1591/25914835.jpg)
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
А става ли да сложа на карбураторен двигател CVH само че ще се вземе плюс от акомулатора към релето и ще се върже към плюса на комутатора(малък управляващ блок)пак със рел за фарове и съм с бубините!
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
По принцип може и да стане ама ще топи релето според мене много бързо, а може и да не стане, не дай си боже релето да залепи, по добре не пробвай.
![Изображение](http://img191.imageshack.us/img191/1591/25914835.jpg)
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec - Тuning Глава?
Не знам ама нямам никаква идея защо на тази схема са ECU и EDIS-а..
На буксата на бобината има 3 кабела - средния е +12в.
Реже се на подходящо разстояние.
Края откъм буксата се връзва към нормално-отворен контакт на релето.
Кабел с +12в директно от акумулатора се връзва на другия край на същия нормално-отворен контакт.
Другия край на срязания кабел към бобината се връзва на единия извод на бобината на релето с която залепва нормално-отворения контакт и той става затворен.
Маса (или '-' от акумулатора) се подава на другия извод на бобината на релето.
Някой ако иска може да сложи един предпазител 10А за всеки случай на директния +12в кабел от акумулатора. Този на бобината, който се прекъсва си има предпазител в бушонното табло.
На буксата на бобината има 3 кабела - средния е +12в.
Реже се на подходящо разстояние.
Края откъм буксата се връзва към нормално-отворен контакт на релето.
Кабел с +12в директно от акумулатора се връзва на другия край на същия нормално-отворен контакт.
Другия край на срязания кабел към бобината се връзва на единия извод на бобината на релето с която залепва нормално-отворения контакт и той става затворен.
Маса (или '-' от акумулатора) се подава на другия извод на бобината на релето.
Някой ако иска може да сложи един предпазител 10А за всеки случай на директния +12в кабел от акумулатора. Този на бобината, който се прекъсва си има предпазител в бушонното табло.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта