ако сложа кутия от мотор 1.4i на моя 1.6 Mi какво ще стане?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

ако сложа кутия от мотор 1.4i на моя 1.6 Mi какво ще стане?

Мнение от jack71 » 26 юли 2006, 17:50

абе намерих си кутия от 1.4 инж. (моята нали се скапа) и се чудя ако я монтирам нея дали ще има разлика (в натоварване на ДВГто или скорост/обороти) иначе на вид и начин на монтаж е същата. още не съм я взел и не съм я разглобил да и видя диференциала. знае ли някой каква ще е разликата?

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 26 юли 2006, 21:21

1.трябва да провериш дали въобще може да я монтираш /дали са съвместими на габарити, места за захващане и т.н/
2.ако се следва логиката ти си в добра като цяло позиция /ако беше обратното щеше да е зле/ - по правило това е скоростна кутия , която е разчетена да тегли същото купе, но с по-слаб двигател /или с поне по-малък работен обем/ следователно тя най-вероятно има малко по-къси предавки /редукция спряма твоята/, което може да се разглежда и като плюс и като минус - минусът е че при извън градско шофиране за поддържането на определена скорост тя ще поддържа малко по-високи обороти от ориг, което ще доведе до промяна в разхода на гориво/в лоша посока/, ще доведе до малко по-ниска макс. скорост /около 5-10км/ч./ и леко завишение на шума от мотора; плюсове - в градски условия по-горе изложеното ще направи колата по-динамична в ускоренията от светофар до светофар /по-гоямата мощност на твоя мотор в отделните оборотни режими ще позволява на новата ти скоростна кутия да тегли купето с по-голяма лекота/, ще позволява шофиране на по-висока предавка при по-ниска скорост, което като цяло ще доведе до икономия в разхода на гориво.
3. дори и да стане новата ти скоростна кутия, то не трябва да се забравя, че тя е разчетена за по-ниска мощност и трябва да се щади /повишената мощност ще увеличи и натоварването спрямо нея/ - започнеш ли да я юркаш много и да пилиш гуми много бързо ще и видиш сметката!
4.има вариянт всъщност и двете скоростни кутии да са абсолютно еднакви!

ARR_
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Мнение от ARR_ » 27 юли 2006, 01:37

chains написа: ще доведе до малко по-ниска макс. скорост /около 5-10км/ч./
На теория е така,обаче нещо ми се върти в главата,че са доста малко колите който имат достатъчно мощност да достигнат ограничителя на обороти на 5-та скорост или 6-та ако има такава кадето на теория се достига максималната скорост.Та си мисля аз че ако се сложи по къса скоростна кутия двигателя ще може да се завърти на по високи обороти на последната предавка и да се достигне една близка ако не и еднаква скорост спрямо ск. кутия с по дълги предавки :roll: Разбира се ако разликата в предавателните числа на ск. и дифа не е особено голяма.
Това са си мой мисли де не твърдя че са вярни и ще ми е интересно някой запознат да изкаже своето мнение относно написаното по горе :D

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 27 юли 2006, 10:39

абе купих я. в окачване към купе и ДВГ е 1 към 1. тази вечер ще я разглобя и ще броя зъби та да видим... ще пиша отзиви утре а вдругиден коментари как върви

обаче забелязах че на "новата" там където влиза жилото за километража има некъв датчик от който излиза букса с 3 пинчета. за кво ли е?

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 27 юли 2006, 10:56

jack71 написа: обаче забелязах че на "новата" там където влиза жилото за километража има некъв датчик от който излиза букса с 3 пинчета. за кво ли е?
Тук съм писал за този датчик http://clubford.org/forum/viewtopic.php?p=33859#33859" onclick="window.open(this.href);return false;

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 27 юли 2006, 10:56

Тва с трите крачета маи е датчика за спидометара на еку-то

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 28 юли 2006, 11:16

така! снощи приключих със ск. кутия. резултата е : няма придрусване при потегляне или искорение от малка скорост на 2ра. нито на задна. мисля че е от новия комплект съединител. скоростите всизат съвсем гладко и хубаво. по- пъргава е от преди определено. но не успях да я напъна на извънградско да сравня оборотите защото не ми стигна маслото за кутията и днес трябва да долея. определено работи добре, НО виенето на лагерите е съвсем малко по слабо отпреди. съмнява ме че и задните са заминали :x а това виене бе главната причина да я метна в гаража... явно ще има продължение в мъките!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 17 госта