помощ
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 29 дек 2011, 17:04
- Модел на автомобила: ford siera 1,8td
- Status: Извън линия
помощ
След шлайфане на главата и поставянето и се появи чукане в двитателя.Независимо от достата майстори които го центроваха и последващото наново сваляне на главата си остана.Няма следи клапаните да са удряли в буталата.Досега никой от специалистите не можа да даде отговор от какво е.Дайте съвет.Двигателя е 1,8тд,Форд Сиера ,год 1991.Няма износване и преди това работеше перфектно.Можете да ми пишете и на strechero@abv.bg.Благодаря предварително
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: помощ
Колко шлайфахте главата и съответно сложихте ли толкова по-дебела гарнитура? Чукането може да е "твърда работа" на двигателя в следствие повишена степен на сгъстяване, заради шлайфаната глава.
Впрочем, защо шлайфа главата?
Впрочем, защо шлайфа главата?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 29 дек 2011, 17:04
- Модел на автомобила: ford siera 1,8td
- Status: Извън линия
Re: помощ
От там тръгна .Свалихме я защото имаше съмнение че е спукана.Уговорката беше само да я надуят,но след като отидохме след два дни я бяха разглобили,сменили гумички и шлайфали главата и клапаните.Гарнитурата е възможно най дебелата.Бл. за отговора ,чакам още мнения.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: помощ
Замери компресията и сравни със стандартната, ще се разбере дали сте сложили правилната гарнитура.
Може ли да се чуе поне от къде горе-долу идва чукането? Аз мога само да гадая или за лагер на биела/колянов вал или незатварящ добре клапан.
Може ли да се чуе поне от къде горе-долу идва чукането? Аз мога само да гадая или за лагер на биела/колянов вал или незатварящ добре клапан.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: помощ
Почти съм сигурен че е много намалена горивната камера която при дизел и без това отсъства, но щом си върви, да не ти пука, музиката на макс и това е. Би трябвало да е по динамична. Не знам как е на ФОРД, но за 2.3 ПЕЖО мотор имаше 3 вида ремонтни размери за дебелина на гарнитура на главата, но те пък са алуминиеви за разлика от ФОРД-овите.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: помощ
Детонации!Мотора не е центрован правилно!!!
Весели празници!
Весели празници!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: помощ
+ лошата центровка, и резултат на лице, лошо е.ЯЛТА написа:Почти съм сигурен че е много намалена горивната камера която при дизел и без това отсъства
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
с колко се намалява горивната камера
Главата не е ли плоска, и колкото и да я шлайфаш, ще си остане плска - и промяната на обема на горивната камера същия? С уточнението, че наистина има намаление и то е от сечението на канала на бренерите. Един цилиндър ако е половин литър, степента на сгъстяване е 20, горивната камера има обем половин литър/20 = 25 см3 (куб сантиметра, или милилитра). Това са 250000 кубически милиметра.kora93 написа:Оказа се ,че поради увеличено налягане и недобра центровка накрая скъса пета на 4-ти цилиндър и счупи колянов вал
Каналът на бренера е нещо като отвор с диаметър 10 мм. При шлайфането обикновено се сваля 0,1 - 0,3 мм. Тея да са били уникални заблуденяци, и да са свалили 1 мм (невъзможно, но нека да е за примера). Ще сметна колко обем се отнема от канала.
Площтта му е 75 мм2. Като се намали дължината му с 1 мм, значи изчезват 75 мм3 от обема на горивната камера.
Вдлъбнатината на леглото на клапаните също е обем, който се намалява. Ако каналът между челото на клапана и леглото му е около 2 мм ширина, лицето за двата клапана ще е 200 мм2. Още 200мм3 обем.
Така излиза намаление на целият обем от 250000 мм3 с едни 300 мм3. 250000/300 е приблизително равно на 1000. Това е с колко се е намалила горивната камера - а степента на сгъстяване се е повишила с 1/1000 и от 20 е станала на 20,002.
За ориентация, само атмосферното налягане се мени с едни 5% - а може и с 10. От шлайфането промяната е 0,1%.
Греша ли някъде?
Ако не греша - все още някой мисли ли, че "натоварването" след шлайф може да промени нещо?
Аз пък мисля, че като се сложи по-дебела гарнитура, степента на сгъстяване пада. Капризният за палене и режими на празен ход дизел започва да не пали, да пуши бяло студен, и да прекъсва. За да се компенсира това, юнаците врътват ГНП да има предварение, според израза "да има - от имане глава не боли". От това вече натоварването може да се повиши с 50% или повече. Ако някой иска, да сметне и това, но тук се намесва турбото, индикаторната диаграма и други и ще отнеме малко време.
И друга версия - механична грешка - грешен ангренаж - от което може да се случи същото като с грешната центровка, или просто нещо да се сблъсква в друго.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: помощ
И последното за което да сега не се споменава,а и аз сега се сещам е да има пикаеща дюза!
Това със шлайфа като проблем го забравете.Вярно е че има различни по дебелина гарнитури,тия дни сдадох едно Мондео след смяна на гарнитура.На самата гарнитура са написани различните дебелени и е оказано кога да се ползват.Мери се колко се показват буталата над блока и това е определящо за височината на гарнитурата която ни е необходима.След шлайф клапаните се "приближават" до буталата и това е причина за мен да потърся по-дебела гарнитура.
Главата отдолу е плоска(без леглата на клапаните,те са вдлъбнати) и шлафането и заедно със бренерите не проблем,не променя нищо.
Успех!
Това със шлайфа като проблем го забравете.Вярно е че има различни по дебелина гарнитури,тия дни сдадох едно Мондео след смяна на гарнитура.На самата гарнитура са написани различните дебелени и е оказано кога да се ползват.Мери се колко се показват буталата над блока и това е определящо за височината на гарнитурата която ни е необходима.След шлайф клапаните се "приближават" до буталата и това е причина за мен да потърся по-дебела гарнитура.
Главата отдолу е плоска(без леглата на клапаните,те са вдлъбнати) и шлафането и заедно със бренерите не проблем,не променя нищо.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: помощ
Да, приближаването увеличава степента на сгъстяване, и това може да се сметне. Гарнитурите се правят според буталата - а те мърдат от износени лагери (надолу - по-тънка гарнитура), или от шлайф на блока. Слагането на дебела гарнитура на плоска глава е много обичана чудесия. Доста разправии съм имал по този повод.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта