Потенциометър на дроселовата клапа! (TPS)
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Потенциометър на дроселовата клапа! (TPS)
Днес си смених гарнитурата на капака на клапаните 8бр....Тъй като дълго висях за "развиване на гайка на терсене място"(липсата на инструменти също оказа влияние)... загледах се в буксите и проводниците влизащи най-близо до "карбуратора"
С ужас видях как от буксата на TPS(потенциометър на дроселовата клапа) до самия него, изолацията на кабелчетата направи се рони и заплашително са се оголили (в МП на картинка го видях и викам "ей тва е"...момчето на компа каза "потенциометър на дроселовата клапа - 210/280лв"...настръхнах)...
Аз доколкото можах си ги изолирах едно по едно, но направо ме смайва, че автомобила е работил досега без проблем(чукам на дърво)...Ниски,високи обороти - ОК, Автоматичен смукач - ОК...
Та
Става дума за TPS(номер 6) на приложената схема http://www.clubford.org/forum/download.php?id=2044" onclick="window.open(this.href);return false;
става въпрос за т. 2 от тази тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4912
Редно ли е да го пипам, при положение, че засега всичко си работи и съм ги изолирал до колкото мога(всяко поотделно)?
ОЩЕ
...във въздушния филтър има едно малко клапанче за маслените пари или за вакуум (оттам малко ми се цапа филтъра)- гумичка с размер на 5 ст, и формата на гъбка...(там дето ми слагаха АГУ казха, че били еднакви тез нещица и на Ауди и на още нещо)
....Дали може да се намери някъде тази гумичка, за я сменя!
Модела на автомобила и данните ги има в профила!
С ужас видях как от буксата на TPS(потенциометър на дроселовата клапа) до самия него, изолацията на кабелчетата направи се рони и заплашително са се оголили (в МП на картинка го видях и викам "ей тва е"...момчето на компа каза "потенциометър на дроселовата клапа - 210/280лв"...настръхнах)...
Аз доколкото можах си ги изолирах едно по едно, но направо ме смайва, че автомобила е работил досега без проблем(чукам на дърво)...Ниски,високи обороти - ОК, Автоматичен смукач - ОК...
Та

става въпрос за т. 2 от тази тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4912
Редно ли е да го пипам, при положение, че засега всичко си работи и съм ги изолирал до колкото мога(всяко поотделно)?

ОЩЕ

....Дали може да се намери някъде тази гумичка, за я сменя!

Модела на автомобила и данните ги има в профила!

- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
TPS датчика в Плевен по моргите е около 10-15 лева. Аз си купих преди два дни за 10 лева, защото и при мен изолацията се беше изронила.
Като отидеш да си купуваш свали твоя датчик за да сравните номера защото имат различни стойности. Аз като купувах моя, помолих момчето от моргата да монтираме новия, да видя дали има някакво подобрение. Излезе точен, та сменихме 3 докато намеря някой който не прекъсва.
Устройството за което казваш във въздушния филтър, поне при мен винаги е омазнено малко, въпреки че смених 3 такива. Също се намира по моргите, но се съмнявам, че пак няма да се омазни.
Като отидеш да си купуваш свали твоя датчик за да сравните номера защото имат различни стойности. Аз като купувах моя, помолих момчето от моргата да монтираме новия, да видя дали има някакво подобрение. Излезе точен, та сменихме 3 докато намеря някой който не прекъсва.

Устройството за което казваш във въздушния филтър, поне при мен винаги е омазнено малко, въпреки че смених 3 такива. Също се намира по моргите, но се съмнявам, че пак няма да се омазни.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Ако всичко си работи както трябва /тоест целостта на самите жички е ок/ можеш да спасиш положението като разделечиш малко отделните жички, почистваш ги леко от прахта и евентуални други замърсители с напоено със спирт парцалче, след което заливаш оголените жички с универсален силикон и след засъхването му се сдобиваш с трайна и херметична изолация /преди години имах един голф с отвратителна ел с-ма и един майстор приложи същата процедура и докато голфа беше още моя собственост не съм имал проблеми/!
ПП: предполагам, че и с лепило ще стане стига да не е от типа на Хелми, че може да разяде нещо!
ПП: предполагам, че и с лепило ще стане стига да не е от типа на Хелми, че може да разяде нещо!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта