Повдигане на Мондео Комби
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Ех, защо на Ескорта са сложили тъпите "бурета" 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Някой вдигна ли си форда в крайна сметка и как го е направил?
Четейки Аутобилд съм попадал на статии за повишение на проходимостта и там тунерите са го правели точно със смяна на пружини и амортисьори с по-дълги и гуми с по-висок профил, съответно по-голям диаметър и като цяло повдигането спрямо базовия модел е в рамките на 40-50мм.
Конкретно при Ауди А4 Allroad спрямо стандартното А4 комби е повдигнато с 37мм само с по-дълги пружини и малко по-високи гуми, но това значително е повишило и комфорта на возията според тестващите!
Четейки Аутобилд съм попадал на статии за повишение на проходимостта и там тунерите са го правели точно със смяна на пружини и амортисьори с по-дълги и гуми с по-висок профил, съответно по-голям диаметър и като цяло повдигането спрямо базовия модел е в рамките на 40-50мм.
Конкретно при Ауди А4 Allroad спрямо стандартното А4 комби е повдигнато с 37мм само с по-дълги пружини и малко по-високи гуми, но това значително е повишило и комфорта на возията според тестващите!
Последна промяна от didon80 на 19 фев 2012, 18:55, променено общо 1 път.
- imarh
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Аз лично съм го повдигнал чрез вложки като на колегата от последната снимка. По 5 броя на задна пружина. Така отзад се дигна 5 см., а отпред 3. Заедно с гуми 4см. по-голям диаметър прави 6см. тотал или общо 18 просвет.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Предните пружини са по-големия проблем. Задните стават и с парче тръба, гума, каквото и да е - една шайба. Или други от лада или вартбург. Аз ей така за забавление съм пъхнал по още една гумена шайба - подложка под пружина от някаква друга кола. Оригинално си има такива.
Чудя се как ли ще стоят тези задните ако ги сложа отпред... ще вози малко по-твърдо на теория, но на практика може да се окаже идеално.
Чудя се как ли ще стоят тези задните ако ги сложа отпред... ще вози малко по-твърдо на теория, но на практика може да се окаже идеално.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Покажете снимки след интервенцията, да се види каква е новата визия на мондеото! Мисля че най-евтино и сигурно с увеличение на комфорта, вдигането ще стане с високо профилни гуми, но и там не можем да пипаме до безкрайност. Според данните на производителя мондео 93-00г. е с просвет 120мм, но незнам с кои гуми го смятат толкова и къде точно го измерват.
Ако се вземе за база най-малкия диаметър гума, който е 596мм при 185/65/14 и клирънс 120мм, то при монтаж на гума 205/65/15 диаметъра е 648мм, или разлика от 51мм,а в радиус около 25мм, което ще бъде и повдигане на мондеото с 2.5 см до 145мм само от гуми!
Ако се вземе за база най-малкия диаметър гума, който е 596мм при 185/65/14 и клирънс 120мм, то при монтаж на гума 205/65/15 диаметъра е 648мм, или разлика от 51мм,а в радиус около 25мм, което ще бъде и повдигане на мондеото с 2.5 см до 145мм само от гуми!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Моята кола с пружини отзад се доближи до оригиналното си заводско състояние. Всички мондео са със заминали пружини, греша ли?
За комфорта - за не знам дали има разлика. По-твърда пружина с едностранно действащ амортисьор и високи тесни гуми правят чудеса. Пробвано, на ескорт, и сега малко на мондеото. Последното е с гуми 175/14, доста е добре с тях.
Това с подложките не помага много. Пружината си остава същата, само се отстранява ненормалното положение на носачите, ако колата е била наистина ниска. Също амортисьорът има повече ход за правилна работа и не стуга до крайно положение/удари в тампоните.
За комфорта - за не знам дали има разлика. По-твърда пружина с едностранно действащ амортисьор и високи тесни гуми правят чудеса. Пробвано, на ескорт, и сега малко на мондеото. Последното е с гуми 175/14, доста е добре с тях.
Това с подложките не помага много. Пружината си остава същата, само се отстранява ненормалното положение на носачите, ако колата е била наистина ниска. Също амортисьорът има повече ход за правилна работа и не стуга до крайно положение/удари в тампоните.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Не аз нямам все още проблеми с пружини и амортисьори, но искам мондеото да е по-високо от колкото е заводски, тъй като с голямото си междуосие напрактика става още по-непроходимо и при изровена настилка корема му става доста уязвим. Отделно мк2 за разлика от мк1 е с по-твърди пружини и вози по-стегнато, тук на помощ идват високо профилните гуми.
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Аз искам да го повдигна по евтиния начин с подложки, защото са ми омекнали пружините, но ако са ти добре пружините и искаш да правиш колата по - висока от заводското рискуваш да намалиш хода на амортисьора и от там да го счупиш при ухото при някоя по - голяма неравност на пътя... Ако ще го правиш по-високо от заводското трябва да сложиш по-дълги амортесьори или да навариш накрайници на сегашните с цел да ги удължиш, колкото е нужно... Това съм чел в ОффРоуд Форума, че не трябва да се ограничава хода на амортесьора... Аз съм взел едни гумени подложки от Лада и съм изчислил, че стават... само чакам първия по - топъл уикенд, за да ги монтирам и ще споделя как е... Това за задния мост...didon80 написа:Не аз нямам все още проблеми с пружини и амортисьори, но искам мондеото да е по-високо от колкото е заводски, тъй като с голямото си междуосие напрактика става още по-непроходимо и при изровена настилка корема му става доста уязвим. Отделно мк2 за разлика от мк1 е с по-твърди пружини и вози по-стегнато, тук на помощ идват високо профилните гуми.
Ако някой знае как може да се повдигне предницата на колата нека сподели, защото аз все още не съм намерил начин да го направя без да се сваля макферсона...
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Предницата със сваляне, но за там не сме намислили какви да са мерките. Класиката е да се премести чашата на амортисьора по-нагоре.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
В такъв случай няма да пипам нищо по-окачването, а само ще сложа големите гуми.......
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Как, колега???diesel1.6 написа:Предницата със сваляне, но за там не сме намислили какви да са мерките. Класиката е да се премести чашата на амортисьора по-нагоре.

Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Трябва ръка да пипне, с тази снимка не мога да си спомня как изглежда амортисьорът.
Изрязва се заварката или друго подходящо място на тази широка опора на пружината с неописуема форма. След като се свали някак се подготвят двете части за следващото сглобяване - доизрязване, добавяне на нови парчета, напасване. накрая се заварява пак, като се внимава да не се повреди амортисьорната част.
Бялата капачка накрая на корпуса се маха лесно. Под нея чувствителният елемент е уплътнителния пръстен (семеринг). Заваряването трябва да се планира така, че да не увреди нещо друго. Трябва да се избере дали вътре да е сухо, маслото оцедено в долния край, или да е в маслена баня - амортисьорът обърнат наобратно и маслото върху мястото на заваряване. Може да се добави такава втулка, която да легне върху остатъка от оригиналната сглобка и да има нужда само от няколко къси неносещи шева.
Трябва да се изясни точната конструкция на амортисьора и как да се работи с него за да се запази работоспособен. Имам разглобен маслен, ако някой иска подробности и снимки, в единия ми склад е.
Не съм съвсем убеден в законовата рамка на такива ремонти, но за утеха ще кажа, че повечето сервиз в Бг е извън закона
Този номер е също от автосервиз, и то добър.
редакция - понякога се преправя горната чаша, при опасност от повреда на чувствителни към грубиянства места. Пак играе ъглошлайф, заваряване и чук.
Изрязва се заварката или друго подходящо място на тази широка опора на пружината с неописуема форма. След като се свали някак се подготвят двете части за следващото сглобяване - доизрязване, добавяне на нови парчета, напасване. накрая се заварява пак, като се внимава да не се повреди амортисьорната част.
Бялата капачка накрая на корпуса се маха лесно. Под нея чувствителният елемент е уплътнителния пръстен (семеринг). Заваряването трябва да се планира така, че да не увреди нещо друго. Трябва да се избере дали вътре да е сухо, маслото оцедено в долния край, или да е в маслена баня - амортисьорът обърнат наобратно и маслото върху мястото на заваряване. Може да се добави такава втулка, която да легне върху остатъка от оригиналната сглобка и да има нужда само от няколко къси неносещи шева.
Трябва да се изясни точната конструкция на амортисьора и как да се работи с него за да се запази работоспособен. Имам разглобен маслен, ако някой иска подробности и снимки, в единия ми склад е.
Не съм съвсем убеден в законовата рамка на такива ремонти, но за утеха ще кажа, че повечето сервиз в Бг е извън закона

редакция - понякога се преправя горната чаша, при опасност от повреда на чувствителни към грубиянства места. Пак играе ъглошлайф, заваряване и чук.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Много по-лесно е да се сложи метална втулка отгоре, между лагера и горната чаша на пружината. Не съм го измислил аз, но съм го ползвал на Ориона и върши работа. Втулката е направена от стомана около Ф50 (колкото и лагера), в средата има отвор, колкото е дебелината на стеблото на амортисьора, височината е според желания резултат. Не мога да си спомня дали разпробивах централния отвор на чашата, така че да минава стеблото или оргинално си минава, но ако не минава трябва да се разпробие.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Повдигане на Мондео Комби
Днес подложих на задните пружини по две подложки от Лада... Резултата - 5см в моя полза... Преди това разтоянието от земята до нач.на калника беше 61см, сега е 66см и изглежда далеч по-добре... Сега мога да сложа с 4см в радиус по - висока гума, така че крайния резултат ще е около 9см
)))
Съветвам ако някой се заема с такова начинание да си приготви къси скоби за пружини, защото аз използвах дълги и трябваше да сгъвам пружината саморъчно, а с къси може само да се вдигне с втори крик под носача, така се сгъва пружината от тежестта на колата и само захващаш със скобите и отпускаш втория крик... да, ама дългите скоби опират в шасито, защото носача е по нагоре и не става... Другия вариант е да се сваля амортесьора, но и тогава носача не слиза достатъчно надолу, за да излезе пружината...

Съветвам ако някой се заема с такова начинание да си приготви къси скоби за пружини, защото аз използвах дълги и трябваше да сгъвам пружината саморъчно, а с къси може само да се вдигне с втори крик под носача, така се сгъва пружината от тежестта на колата и само захващаш със скобите и отпускаш втория крик... да, ама дългите скоби опират в шасито, защото носача е по нагоре и не става... Другия вариант е да се сваля амортесьора, но и тогава носача не слиза достатъчно надолу, за да излезе пружината...
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта