Спускане със спирачки !
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Спускане със спирачки !
Как е по добре на скорост или на "феродо"
?
Чувал съм правилото: " на каквато качваш на такава слизаш ? "
Мнения ?

Чувал съм правилото: " на каквато качваш на такава слизаш ? "
Мнения ?
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Ако човек шофира сам зависи от колата - двигател, скоростна кутия и т.н.
Ако е 4Х4 можеш да качваш със каквато си искаш скорост стига да ти стиска и да владееш колата. Спускането също, когато си с хубави широки гуми. Ако си с вентилирани дискове може да спускаш на по-висока предавка и да си помагаш с спирачка. Общо взето движението с 4Х4 по инерция се различава коренно от останалите автомобили. В този режим колата направо си спира.
В случаите, когато автомобила е по-обикновен, горното правило е приложимо с известни уточнения - няма тежкатоварни автомобили по пътя и завоите не са остри. В противен случай се влачиш на 2-ра, без значение нагоре или надолу.
Обикновено като качвам към Белоградчик карам на 5-та, но когато вляза в трафик непрекъснато ръчкам 2-3-4 и обратно. Освен това когато не съм сам вземането на завоите с по-голяма скорост (гумите са широки и колата стои добре на пътя) нарушава комфорта на пътниците на задната седалка и стават като чували с картофи.
Поради това смятам, че най-удачно е да не се ползват никакви правила. Просто карайте така все едно имате кафе върху таблото. Така всички около вас ще са доволни и спокойно ще се наслаждават на природата и няма да мислят за къде да се хванат при поредния остър завой.
Ако е 4Х4 можеш да качваш със каквато си искаш скорост стига да ти стиска и да владееш колата. Спускането също, когато си с хубави широки гуми. Ако си с вентилирани дискове може да спускаш на по-висока предавка и да си помагаш с спирачка. Общо взето движението с 4Х4 по инерция се различава коренно от останалите автомобили. В този режим колата направо си спира.
В случаите, когато автомобила е по-обикновен, горното правило е приложимо с известни уточнения - няма тежкатоварни автомобили по пътя и завоите не са остри. В противен случай се влачиш на 2-ра, без значение нагоре или надолу.
Обикновено като качвам към Белоградчик карам на 5-та, но когато вляза в трафик непрекъснато ръчкам 2-3-4 и обратно. Освен това когато не съм сам вземането на завоите с по-голяма скорост (гумите са широки и колата стои добре на пътя) нарушава комфорта на пътниците на задната седалка и стават като чували с картофи.
Поради това смятам, че най-удачно е да не се ползват никакви правила. Просто карайте така все едно имате кафе върху таблото. Така всички около вас ще са доволни и спокойно ще се наслаждават на природата и няма да мислят за къде да се хванат при поредния остър завой.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Първо в различните му там наръчници пише - "НИКОГА ДА НЕ СЕ СПУСКА НА НУЛЕВА СКОРОСТ"; това има резон при : 1 при свободно "падане" особено при планински пътища автомобила бързо донабира /колкото е по-натоварен - толкова повече; гравитацията понякога е гадно нещо/ и при натискането на спирачката нпосредствено преди всеки завой води много бързо загряване на дисковете и накладките, които нямат време да се охладят преди следващия завой /последните направо изгарят - накладките се ронят, дисковете посиняват, изкривяват се или се пукат - зависи колко са оригинални и амортизирани/, което води до намаляване на тяхната ефективност и в един момент просто спират да държат /характеризира се с едно особено чувство - натискаш педала, а колата започва само да шари леко на ляво и надясно и не намалява - ужасно чувство дано никога не го изпитвате/; 2. Ако евентуално се появи повреда в спирачната система, то ако не да се спре напълно то може при движение на скорост да се ограничи скоростта до безопасно ниво и да се хване предстоящия завой и в последствие в обратен ред на предавките да се спре автомобила - ако си на нулева колата много бързо може да достигне 80 и повече км/ч., което първо ти оставя много малко време за реагиране, второ дори и да реагираш адекватно може да не влезе трета скорост, ако си с пет скорости или втора ако си с четири /четвърта не върши работа твърде е директна и колата набира почти като на нулева/. 3. Друга важна причина е, че докато се спускаш на скорост двигателя върти помпата на хидравликата и повдига налягането на сервоусилвателя на спирачната система /при натискане на спирачката сервоусилвателя отделя налягането си за осъществяването на спирането, като в последствие има механично време за презареждане на системата, което зависи от самата система и от оборотите на мотора - при по-високи обороти е по-къс интервала/, отделно и акумулатора се зарежда по-ефективно.
Колкото до разхода на гориво : при спускане на скорост двигателя се завърта не от експлозиите на горивото от цилиндрите, а от кинетичната енергия, която се акумулира от колелата - при старите коли разхода не се променя - при отпуснат педал на газта дроселовата клапа е затворена и просто няма от къде да дойде повече бензин отколкото при празен ход!; при съвременните коли наистина компа коригира това с цел да няма сътресения в мотра и процесите да са по-гладки, но това е в много тесни граници и разхода е незначително повишен. Но много много хора забравят, а това е по-важното - че нашите коли са с принудително мазане, тоест колко добре се маже двигателя зависи от оборотите на маслената помпа - при ниски обороти е ниско налягането на маслото и малко масло достига до главата, при средни и високи обороти налягането е високо - минава много масло през детайлите, което освен че ги смазва ги и охлажда, като по-този начин двг е защитен!
ПП: Помнете, че правилата за безопасно шофиране са написани с много кръв по улиците!
Колкото до разхода на гориво : при спускане на скорост двигателя се завърта не от експлозиите на горивото от цилиндрите, а от кинетичната енергия, която се акумулира от колелата - при старите коли разхода не се променя - при отпуснат педал на газта дроселовата клапа е затворена и просто няма от къде да дойде повече бензин отколкото при празен ход!; при съвременните коли наистина компа коригира това с цел да няма сътресения в мотра и процесите да са по-гладки, но това е в много тесни граници и разхода е незначително повишен. Но много много хора забравят, а това е по-важното - че нашите коли са с принудително мазане, тоест колко добре се маже двигателя зависи от оборотите на маслената помпа - при ниски обороти е ниско налягането на маслото и малко масло достига до главата, при средни и високи обороти налягането е високо - минава много масло през детайлите, което освен че ги смазва ги и охлажда, като по-този начин двг е защитен!
ПП: Помнете, че правилата за безопасно шофиране са написани с много кръв по улиците!
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
chains
Даже на мен ми се вижда 3та точка като особено важна. Преди седмица ми угасна мотора на влизане в един завой, скоростта не беше голяма но аз се спусках по инерция на изключена от скорост. Та точно преди завоя мотора изгасна и видях бая зор да завъртя волана да взема завоя. Опасничко си е да ти умре сервото изведнъж.
Даже на мен ми се вижда 3та точка като особено важна. Преди седмица ми угасна мотора на влизане в един завой, скоростта не беше голяма но аз се спусках по инерция на изключена от скорост. Та точно преди завоя мотора изгасна и видях бая зор да завъртя волана да взема завоя. Опасничко си е да ти умре сервото изведнъж.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Така е !chains написа: ....
ПП: Помнете, че правилата за безопасно шофиране са написани с много кръв по улиците!
А па ти вземи пиши малко по-кратко ... после ще го чета.

nikolovvd, каквото е написал като каране в проход, така карах и аз с дъртия с 15/50/195 гуми.
Кой пита за икономично каране?
Усетил си бях дъртия от всякъде и си подържах едно темпо нито бързо, нито бавно. Няма рязко скачане по спирачки за завой и газ до ламарината на излизане. Знам къде, как и с колко ще влезе, е леко намалявам де, излизам си плавно и така. Но все ще намериш да настигнеш някой които е много труден за изпреварване ( с 60 коня и купе почти колкото на Мондео) щото тормози спирачките в завойте а в завой тряя си много прост да изпреварваш и на излизане мачка газта. Ай дръпне ... плавно дръпнеш и ти и на следващия завой пак спираш след него и после пак едно юнашко ускорение. Нямаме пътища където да караме спкойно и икономично. Гледах да не се нерва и т'ва е.
Дъртия се караше почти 100% на газ.
И все пак в прохода не спусках много много на скорост защото "спортиста" пукаше в ауспуха. Реве като 500 коня най-малко и като върнеш газта пука като истинска бегачка. Абе имаше чалъм да се спуска на скорост но определено не му беше много хубаво, сигурно заради малкия мотор.
- BukTop
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 15 апр 2006, 19:07
- Модел на автомобила: Escort CL 1.3 карб 1995 МК VI
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Относно спускането, мисля си че е по-правилно да е на скорост, първо защото няма опасност да ти угасне колата, и второ защото има много по-малка вероятност да ти загреят спирачките. А пък скоро научих, че в Австралия или в Канда карането по инерция било противозаконно
, но щом има такъв закон, следователно има някаква причина за съществуването му.

-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
При повечето от тях разходът в този режим е нулев. При затворен дросел (ненатиснат педал на газта) и над определени обороти компа спира подаването на гориво от инжекциона и двигателят се върти само от инерцията на автомобила. При падане на оборотите под границата (около 1500 /мин примерно) или при подаване на газ, горенето се подновява.TIN написа:а, какво става при този вид спускане с разхода ?
Мисля, че се казва "принудителен празен ход" ?
Как е при инжекционите ?
т.е. каква е разликата ( в разхода ),при спукане на скорост и на "свободна" ?
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...но на газ си лапа в зависимост от оборотите....
А това как се кара при спускане...колегата chains го е описал много добре.
Е, това не значи, че трябва да стоите на 2-ра и на 4000об
Просто на скорост не се позволява на колата да литва, помага се леко със спирачка преди влизане и с малко газ на излизане....
А това как се кара при спускане...колегата chains го е описал много добре.
Е, това не значи, че трябва да стоите на 2-ра и на 4000об

Просто на скорост не се позволява на колата да литва, помага се леко със спирачка преди влизане и с малко газ на излизане....
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Колега позволи ми да не се съгляся със теб. Ако гледната точка е разхода на гориво/пък и каквото друго да погледнеш/,много по-добре за двигателя е да спускаш баири на скорост. Веднъж горенето е почти нулево и втори път не натоварваш спирачките и имаш пълен контрол при извънредни ситуации,тук изразявам пълно съгласие с написаното от колегата chains. Имаше на времето една много хубава статия някъде по горният въпрос,но за съжеление не си спомням къде беше написанаmrdds написа:на каквото и да карате преразход има в сравнение с нормален празен ход(800 об) факт е че двигателя работи на 2-3000 об при спускане на 3-та с 60км/ч.аз ползвам двигателя само в случайте когато слизам дълго и има опасност да загрее сп.течност,и задължително през зимата.

Е има и изключения и те са при двутактовите автомобили.Там именно за това има система в ск.кутия/фрайлайф/,която като си на четвърта и спускаш наклон,изключва от скорост. Това е защото иначе при надолнище и почти нулев приток на гориво,няма достатъчно мазане на ДВГто


- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта