Проблем с оборотите,климатика и еърбега
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Проблем с оборотите,климатика и еърбега
Здравейте колеги,
Значи имам аз един Ескорт 98г, 1.6, 16V - няма АГУ. Та проблема ми е следния - като я запаля студена прави следното нещо(но не винаги): вдига оборотите до 2000, 2 и нещо и после веднага пада до 1000 даже някой път и под 1000, но колата не гасне - просто прихърква като да изгасне. после пак хайде на 2000 и така докато позагрее, след което няма грижи. Есента хората в МП ми казаха, че ламбда сондата ми е за смяна, но не ми се вярва да е от това проблема. Иначе ги питах от какво може да прави това нещо не можаха да ми отговорят. Имам и друг проблем - понякога(пак не е постоянно) докато работи климатика се появява мирис на бензин в колата(не на изгорели газове,които влизат отвън, а на бензин). Въздушният филтър е сменян преди по-малко от 2 години и е на около 20000км. Трети проблем - лампата на еърбега ми ми мига 4 пъти последователно - това също не е постоянно явление, но примерно ако я запаля и не свети след известно каране започва да свети. Изчетох всичко що пише във форума по въпроса - не помага. Хората в МП щяха да ми правят диагностика, но за късмет точно тогава лампата не се обади и те казаха няма какво да ти тестваме в такъв случай, но иначе си платих за теста в крайна сметка?! Моля Ви ако някой се е сблъсквал с подобни проблеми да помогне ако може. Благодаря предварително!
Значи имам аз един Ескорт 98г, 1.6, 16V - няма АГУ. Та проблема ми е следния - като я запаля студена прави следното нещо(но не винаги): вдига оборотите до 2000, 2 и нещо и после веднага пада до 1000 даже някой път и под 1000, но колата не гасне - просто прихърква като да изгасне. после пак хайде на 2000 и така докато позагрее, след което няма грижи. Есента хората в МП ми казаха, че ламбда сондата ми е за смяна, но не ми се вярва да е от това проблема. Иначе ги питах от какво може да прави това нещо не можаха да ми отговорят. Имам и друг проблем - понякога(пак не е постоянно) докато работи климатика се появява мирис на бензин в колата(не на изгорели газове,които влизат отвън, а на бензин). Въздушният филтър е сменян преди по-малко от 2 години и е на около 20000км. Трети проблем - лампата на еърбега ми ми мига 4 пъти последователно - това също не е постоянно явление, но примерно ако я запаля и не свети след известно каране започва да свети. Изчетох всичко що пише във форума по въпроса - не помага. Хората в МП щяха да ми правят диагностика, но за късмет точно тогава лампата не се обади и те казаха няма какво да ти тестваме в такъв случай, но иначе си платих за теста в крайна сметка?! Моля Ви ако някой се е сблъсквал с подобни проблеми да помогне ако може. Благодаря предварително!
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
На база опита си с Мондео мога да ти отговоря следното:
1.По първият проблем,често срещан между другото,след почистване на датчика за масата на постъпнащият въздух/МАФ/ с контактен спрей,при мен не е правило вече така от близо година.Понякога може да се появи при рязка промяна във влажността на въздуха.
2.По втория,чудна работа,само при вкл.климатик ли се усеща този мирис!?При мен понякога се усеща мирис на изгоряло масло и след проучване установих,че има лек теч от хидравликата на волана/помпата/ на масло и то попада върху колекторните тръби и от там мириса на изгоряло,но чак пък на бензин,незнам.
3.По третия,при мондео/а предполагам и при теб/,това е индикация за нарушен контакт под седалките на шофьора или пътника. Влез от задните врати и разедини щекерите под седалките,пръсни ги с примерно ВД40 и пак ги надени,проблема изчезва
Успех
1.По първият проблем,често срещан между другото,след почистване на датчика за масата на постъпнащият въздух/МАФ/ с контактен спрей,при мен не е правило вече така от близо година.Понякога може да се появи при рязка промяна във влажността на въздуха.
2.По втория,чудна работа,само при вкл.климатик ли се усеща този мирис!?При мен понякога се усеща мирис на изгоряло масло и след проучване установих,че има лек теч от хидравликата на волана/помпата/ на масло и то попада върху колекторните тръби и от там мириса на изгоряло,но чак пък на бензин,незнам.
3.По третия,при мондео/а предполагам и при теб/,това е индикация за нарушен контакт под седалките на шофьора или пътника. Влез от задните врати и разедини щекерите под седалките,пръсни ги с примерно ВД40 и пак ги надени,проблема изчезва

Успех


-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Благодаря demiro за изчерпателния отговор. Така относно климатика мисля, че само при това положение, но това не е често явление или се получава при доста голяма жега по скоро може би поне аз така си го обяснявам. За еърбега правих го това нещо. Под седалките има едни жълти куплунги, които разкачих и напръсках стабилно с ВД40, но проблема си остана. Освен да пробвам пак
А за оборотите ще прегледам из форума как става почистване на въпросния МАФ сензор.

- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега jameshet,
Виж какво е написал pepy1 във следната тема относно проблема за оборотите (на празен ход)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4863
Виж какво е написал pepy1 във следната тема относно проблема за оборотите (на празен ход)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4863
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
- Местоположение: Home
- Status: Извън линия
Мда. Благодаря, но не съм сигурен, че проблема е от моторчето за празния ход. На всичкото отгоре по Микрокат не успях да го открия за моя модел. Вчера си почистих МАФ сензора и засега след една проба само не искам да давам впечатления. Ще го видим по-нататък. Проблема с лампата за еърбега си остава обаче. Прочетох, че евентуално проблема може да е в кабел във волана. Хубаво де ама как да го разглобя този волан така и не разбрах. Да не вземе да ми се изплеска възглавницата в лицето??? И къде по-точно се намира това кабелче???
- ikov_vr
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
- Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
- Контакти:
- Status: Извън линия
а неговия явно вече е отваран иначе няма да му свети лампата
Колега, неме занимавай с глупости бе 
http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Еърбега е много прицизна система и за да се задейства е необходимо да са налице първо удар и то доста силен - повечето системи се задействат след удар поне с 50км/ч. и второ ако е затворен кръга - тост на седалката да има пасажер . Това последното всъщност е много интересно, значи на вс. коли с преден десен еърбег има лепенки да не се монтира детско столче на предна дясна седалка, но при направени проучвания се установило, че много майки пренебрегват това и самонадеяно мислейки се много добри зад волана когато са сами с детето слагат столчето на предната седалка - така им било по-лесно /направо да им се чуди човек/ , но интересното в случая е, че автомобилните производители /явно и там работят доста жени/ са предвидили това и така са калибровали системата, че за да е активирина е необходимо минимално тегло 20кг. , но зо до не стане фал, а и за да не ги съдят евентуално слагат тези лепенки /тоест всеки да се оправя на собствен риск/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта