Проблем с оборотите,климатика и еърбега

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
jameshet
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
Местоположение: Home
Status: Извън линия

Проблем с оборотите,климатика и еърбега

Мнение от jameshet » 02 авг 2006, 09:54

Здравейте колеги,
Значи имам аз един Ескорт 98г, 1.6, 16V - няма АГУ. Та проблема ми е следния - като я запаля студена прави следното нещо(но не винаги): вдига оборотите до 2000, 2 и нещо и после веднага пада до 1000 даже някой път и под 1000, но колата не гасне - просто прихърква като да изгасне. после пак хайде на 2000 и така докато позагрее, след което няма грижи. Есента хората в МП ми казаха, че ламбда сондата ми е за смяна, но не ми се вярва да е от това проблема. Иначе ги питах от какво може да прави това нещо не можаха да ми отговорят. Имам и друг проблем - понякога(пак не е постоянно) докато работи климатика се появява мирис на бензин в колата(не на изгорели газове,които влизат отвън, а на бензин). Въздушният филтър е сменян преди по-малко от 2 години и е на около 20000км. Трети проблем - лампата на еърбега ми ми мига 4 пъти последователно - това също не е постоянно явление, но примерно ако я запаля и не свети след известно каране започва да свети. Изчетох всичко що пише във форума по въпроса - не помага. Хората в МП щяха да ми правят диагностика, но за късмет точно тогава лампата не се обади и те казаха няма какво да ти тестваме в такъв случай, но иначе си платих за теста в крайна сметка?! Моля Ви ако някой се е сблъсквал с подобни проблеми да помогне ако може. Благодаря предварително!

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 02 авг 2006, 10:40

На база опита си с Мондео мога да ти отговоря следното:
1.По първият проблем,често срещан между другото,след почистване на датчика за масата на постъпнащият въздух/МАФ/ с контактен спрей,при мен не е правило вече така от близо година.Понякога може да се появи при рязка промяна във влажността на въздуха.
2.По втория,чудна работа,само при вкл.климатик ли се усеща този мирис!?При мен понякога се усеща мирис на изгоряло масло и след проучване установих,че има лек теч от хидравликата на волана/помпата/ на масло и то попада върху колекторните тръби и от там мириса на изгоряло,но чак пък на бензин,незнам.
3.По третия,при мондео/а предполагам и при теб/,това е индикация за нарушен контакт под седалките на шофьора или пътника. Влез от задните врати и разедини щекерите под седалките,пръсни ги с примерно ВД40 и пак ги надени,проблема изчезва :wink:
Успех :!:
Изображение

jameshet
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
Местоположение: Home
Status: Извън линия

Мнение от jameshet » 02 авг 2006, 10:56

Благодаря demiro за изчерпателния отговор. Така относно климатика мисля, че само при това положение, но това не е често явление или се получава при доста голяма жега по скоро може би поне аз така си го обяснявам. За еърбега правих го това нещо. Под седалките има едни жълти куплунги, които разкачих и напръсках стабилно с ВД40, но проблема си остана. Освен да пробвам пак :?: А за оборотите ще прегледам из форума как става почистване на въпросния МАФ сензор.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 03 авг 2006, 00:33

Колега jameshet,
Виж какво е написал pepy1 във следната тема относно проблема за оборотите (на празен ход)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4863
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

jameshet
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
Местоположение: Home
Status: Извън линия

Мнение от jameshet » 03 авг 2006, 16:06

Мда. Благодаря, но не съм сигурен, че проблема е от моторчето за празния ход. На всичкото отгоре по Микрокат не успях да го открия за моя модел. Вчера си почистих МАФ сензора и засега след една проба само не искам да давам впечатления. Ще го видим по-нататък. Проблема с лампата за еърбега си остава обаче. Прочетох, че евентуално проблема може да е в кабел във волана. Хубаво де ама как да го разглобя този волан така и не разбрах. Да не вземе да ми се изплеска възглавницата в лицето??? И къде по-точно се намира това кабелче???

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 03 авг 2006, 22:49

За лампичката на еърбега: след като напръска куплунзите със спрея, пробва ли да откачиш акумулатора за известно време. При мен това свърши работа. Имало някакво натрупване на грешки в компютъра, които така май се изчистват.
Изображение

jameshet
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
Местоположение: Home
Status: Извън линия

Мнение от jameshet » 04 авг 2006, 16:41

А вярно ли е, че като ресетнеш компа чрез изключване на акумулатора има вероятност после при закачането да се отвори еърбега?

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 05 авг 2006, 20:51

jameshet написа:А вярно ли е, че като ресетнеш компа чрез изключване на акумулатора има вероятност после при закачането да се отвори еърбега?
не
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
ikov_vr
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ikov_vr » 05 авг 2006, 21:38

а неговия явно вече е отваран иначе няма да му свети лампата
Колега, неме занимавай с глупости бе :P
http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 авг 2006, 22:47

Еърбега е много прицизна система и за да се задейства е необходимо да са налице първо удар и то доста силен - повечето системи се задействат след удар поне с 50км/ч. и второ ако е затворен кръга - тост на седалката да има пасажер . Това последното всъщност е много интересно, значи на вс. коли с преден десен еърбег има лепенки да не се монтира детско столче на предна дясна седалка, но при направени проучвания се установило, че много майки пренебрегват това и самонадеяно мислейки се много добри зад волана когато са сами с детето слагат столчето на предната седалка - така им било по-лесно /направо да им се чуди човек/ , но интересното в случая е, че автомобилните производители /явно и там работят доста жени/ са предвидили това и така са калибровали системата, че за да е активирина е необходимо минимално тегло 20кг. , но зо до не стане фал, а и за да не ги съдят евентуално слагат тези лепенки /тоест всеки да се оправя на собствен риск/

jameshet
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
Местоположение: Home
Status: Извън линия

Мнение от jameshet » 07 авг 2006, 15:44

Колата не е удряна(да чукам на дърво), така че не се е отварял!!! Освен това освен да се свалят клемите на акумулатора трябва ли да се вади някой от бушоните за ресетване на компа???

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 07 авг 2006, 18:10

като го оставиш без ток за няколко минути е достатъчно за рестарт!

jameshet
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 01 юни 2005, 21:49
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V
Местоположение: Home
Status: Извън линия

Мнение от jameshet » 08 авг 2006, 12:19

Колеги,
Прочетох, че проблема с лампата може да е от прекъснат кабел на волана. Понеже с клемите и с рестарт на компа не стана, дали някой има схема как да достигна до това кабелче та да го проверя дали е от него проблема???

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта