Форд Ескорт tdi или Опел Вектра dti

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
xboy
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 21 фев 2008, 21:27
Модел на автомобила: on foot :)
Status: Извън линия

Форд Ескорт tdi или Опел Вектра dti

Мнение от xboy » 30 май 2012, 03:11

Здравейте,

Таа както пише от заглавието, темата е ,за да се допитам към тези от вас които имат някакви впечатления относно двата модела. На 22 съм и искам да си купя кола, това ще ми е първата кола, преди това съм карал колата на баща ми , а именно bmw 520i. Искам нещо малко, икономично и не скъпа поддръжка и съм се спрял на един ескорт от 98'ма 1.8 тди и една вектра пак от 98, също дизел 100коня. Фордчето е на един познат, и доста ми допада като модел и екстри, и мисля че и колата е доста поддържана. Вектрата я гледах в една автокъща и сега съм изправен пред дилема, защото и цените са им горе долу еднакви. Коя е най-удачният избор за първа кола според вас? А също и:

1. Скъпи ли са частите и поддръжката на форда в сравнение с вектрата?
2. Прочетох проблемите на моделите, но какви са най-дразнещите и чести проблеми или дефекти с форда?
3. Какъв е годишният данък на форда?
4. Кое бихте предпочели за дълго пътуване ?

Мерси много и чакам с интерес мненията ви. :)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт tdi или Опел Вектра dti

Мнение от madboy » 31 май 2012, 12:11

Вземи по-поддържаната кола. От автокъща си е чист късмет да уцелиш нещо поддържано.
На Ескорта ел.инсталацията не търпи влага. Виж окачването на задния мост, гредата за която е захванат, да не е изгнила.
Друго да казват колегите.
Данъка на 14 годишна кола и 100 коня, трябва да почти нищо.
Последна промяна от madboy на 01 юни 2012, 10:40, променено общо 1 път.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт tdi или Опел Вектра dti

Мнение от OgiDogi » 31 май 2012, 18:54

xboy написа:Здравейте,

Таа както пише от заглавието, темата е ,за да се допитам към тези от вас които имат някакви впечатления относно двата модела. На 22 съм и искам да си купя кола, това ще ми е първата кола, преди това съм карал колата на баща ми , а именно bmw 520i. Искам нещо малко, икономично и не скъпа поддръжка и съм се спрял на един ескорт от 98'ма 1.8 тди и една вектра пак от 98, също дизел 100коня. Фордчето е на един познат, и доста ми допада като модел и екстри, и мисля че и колата е доста поддържана. Вектрата я гледах в една автокъща и сега съм изправен пред дилема, защото и цените са им горе долу еднакви. Коя е най-удачният избор за първа кола според вас? А също и:

1. Скъпи ли са частите и поддръжката на форда в сравнение с вектрата?
2. Прочетох проблемите на моделите, но какви са най-дразнещите и чести проблеми или дефекти с форда?
3. Какъв е годишният данък на форда?
4. Кое бихте предпочели за дълго пътуване ?

Мерси много и чакам с интерес мненията ви. :)
Бягай далеч от точно този двигател на Vectra-та (и още няколко модела на Opel) - X/Y/Z (19/20) DTH/DTL. В общи линии, това е една бомба със закъснител, която може да те изненада в най-неподходящият момент. За какво става дума:
Дюзите са набутани по средата на главата (под капака на клапаните) и се захранват с нафта по едни планки, по които се връща и излишното гориво. Уплътнителните пръстени между дюзите и планките се скапват и малко по малко нафтата започва да се меша с маслото. От тук насетне, вариантите за повреда са 2:
1. нафтата скапва до толкова маслото, че задират основни и биелни лагери
2. нивото на маслото+нафта се вдига до толкова, че през вентилацията на картера влиза във всмукателния колектор, което води до горе-долу верижна реакция - моторът развърта до критични обороти и не подлежи на гасене от ключа, само на скорост със спирачка. Ако се панираш и не го угасиш - работи на макс докато изсмуче маслото и задере или се саморазруши преди това.

За последно, сменях уплътнения на такъв мотор преди 2 седмици, заради покачване нивото на маслото, като предната им смяна е била преди 4-5 хил. км. Естествено, сменя се и маслото :). Сменят се за около час, дори без да се сваля ангренажната верига, струват около 60 лв./комплекта (има и евтин вариант за около 25-30 лева заедно с О-пръстените между планките и главата), но струва ли си упражнението и да трепериш всеки път, като вадиш щеката???

П.П. Трети възможен проблем - помпата Bosch VP44, на която гори електрониката (и по-точно един мощен транзистор), а ремонтът/смяната/програмирането в специализиран сервиз излиза към 1500 (хиляда и петстотин) лева. Причината - изпускащите уплътнения позволяват при спрян двигател нафтата да се върне в резервоара, при което помпата остава празна. Въртенето "на сухо" до подкачване на гориво води до прегряване и изгаряне на транзистора, който при нормална работа се охлажда от постъпващото в помпата гориво. Собственикът на една Astra със същия мотор извади от багажника старата електроника, увесвайки я за кабелите и псувайки за дадените 1500 лева.
Последна промяна от OgiDogi на 31 май 2012, 19:45, променено общо 1 път.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

xboy
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 21 фев 2008, 21:27
Модел на автомобила: on foot :)
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт tdi или Опел Вектра dti

Мнение от xboy » 31 май 2012, 19:43

Мерси за съветите, мисля да покажа Форда в някой сервиз, за да видят какво е положението под колата и по купето, а и мотора ще мине един тест.. :) Нещото което не ми харесва при тази Вектра, че е внос от Италия. А тази част не е за пренебрегване, чувал съм от много хора, че италианците не са далеч най-поддържащитее колите си хора :)))

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта