включване на перката
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
включване на перката
@HACKO: Перката смуче много ток и може затова да са решили да я включват в последния момент.
Мен това малко ме дразни, но сигурно трябва да си намерим вентилатори с по-ниска консумация, за да ги включваме по-рано и по-често.
Мен това малко ме дразни, но сигурно трябва да си намерим вентилатори с по-ниска консумация, за да ги включваме по-рано и по-често.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно температура
Аз пък съм си наумил да вържа по един диод, та като включи вентилатор- да знам че върти. И с който съм споделил, всеки вика "глупости" за какво ти е. Крайно време е да го направя.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно температура
Ами на моята също няма степени на перката, но съм решил да добавя, че не ми харесва сега как върти на максимални обороти като е пуснат климатика, иначе перката се усеща като се включи наистина е голям консуматор, като колата е на место като тръгне перката дори леко притрепват оборотите за момент.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Въпрос относно температура
На ескорта ми това трепване при включване на голям консуматор го бях решил с директен '+' от акумулатора до бобината през реле до нея и директен '-' от акумулатора към 20,40 и 60 пин на буксата на компютъра и почти нищо не се усещаше (отделно почна да пали като оса). На 'Мони' за сега само '-'-а съм прекарал и още се чудя за '+'-а, но май ще го направя. Замислял съм се дали да не дръпна и още един паралелен '+' през предпазител с малък ток на прекъсване за захранване на компютъра. Двигателя се управлява от компютъра, който пък зависи от стойностите на напрежение подавани обратно от датчиците, като +5в за някои сензори се подават от самия него и при вгключване на голям товар напрежението пада и се получават едни осцилации (или флуктуации, не знам как се разбира по-добре) на напрежението и едно, че на бобината идва по-малко напрежение и искрата става по-слаба, връзките в колите са стари, компютъра си взима маса основно през купето, а бобината се управлява с маса, и тя когато не е добра цялата верига през бобината е слаба и искрата не е с пълната си 'фабрична' мощност. Като падне напрежението на компютъра 5-те волта от него към датчиците също се променят и от там смятането на горивото се променя.. Всичко това е за 2-3 секунди, но при повече консуматори е дразнещо, хората на газ може и да изгаснат.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
>* Това не знам как се е пост-нало в нова тема, но го писах към "Въпрос относно температура".
Може ли някой да го премести, където му е мястото? Благодаря предварително.
Сега си бях включил някакъв волтметър в буксата на запалката и гледах как от 14V, когато колата работи нормално - при включване на перката пада до 13V.
Усеща се и как се мъчи двигателят да върти динамото.
/Което при карбуратор е малко трудно да се компенсира, освен ако не се изберат ниските обороти да покриват по мощност и такива моментни натоварвания.
/То аз и така съм я настроил с малко по-високи обороти на празен ход.
Пропуск на искри съм имал на газ при загряла кола, но не знам дали е от сместа (напр. от това, че не съм подавал достатъчно газ при тръгване по баир) или от напрежението. Веднъж ми се беше прецакал алтернаторът и колата не угасна (тогава карах на бензин), докато в същото време например въобще не ми работеше клаксонът от ниското напрежение, и мигачите цъкаха осезаемо по-бавно. Останах с впечатление, че и на 8 волта ще работи запалването.
@ЯЛТА: И аз съм си мислил да сложа такъв светодиод, полезно е да се знае кога върти перката.
После пък ще ми се прииска да я командвам ръчно, или да се включва на по-ниска температура с някакъв ШИМ на половин мощност. Което при висене в задръстванията май е по-доброто решение - въобще да не се чака да прегрява, за да се включва охлаждането. Просто да се превърта въздуха за компенсация на това, че колата не се движи.
Може ли някой да го премести, където му е мястото? Благодаря предварително.
Сега си бях включил някакъв волтметър в буксата на запалката и гледах как от 14V, когато колата работи нормално - при включване на перката пада до 13V.
Усеща се и как се мъчи двигателят да върти динамото.
/Което при карбуратор е малко трудно да се компенсира, освен ако не се изберат ниските обороти да покриват по мощност и такива моментни натоварвания.
/То аз и така съм я настроил с малко по-високи обороти на празен ход.
Пропуск на искри съм имал на газ при загряла кола, но не знам дали е от сместа (напр. от това, че не съм подавал достатъчно газ при тръгване по баир) или от напрежението. Веднъж ми се беше прецакал алтернаторът и колата не угасна (тогава карах на бензин), докато в същото време например въобще не ми работеше клаксонът от ниското напрежение, и мигачите цъкаха осезаемо по-бавно. Останах с впечатление, че и на 8 волта ще работи запалването.
@ЯЛТА: И аз съм си мислил да сложа такъв светодиод, полезно е да се знае кога върти перката.
После пък ще ми се прииска да я командвам ръчно, или да се включва на по-ниска температура с някакъв ШИМ на половин мощност. Което при висене в задръстванията май е по-доброто решение - въобще да не се чака да прегрява, за да се включва охлаждането. Просто да се превърта въздуха за компенсация на това, че колата не се движи.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
При карбуратора, двигателя е последното нещо, което ще спре заради ниско напрежение, стига да има какво да го превърти и да запали. При инджекциона спира помпата и дюзата и въпреки всичко ще е от последните. Разликата е че при карбуратора при слаб акумулатор може да бутнеш и да запали а при инджекциона и да буташ без Бензин не става.dreadx написа:....
Пропуск на искри съм имал на газ при загряла кола, но не знам дали е от сместа (напр. от това, че не съм подавал достатъчно газ при тръгване по баир) или от напрежението. Веднъж ми се беше прецакал алтернаторът и колата не угасна (тогава карах на бензин), докато в същото време например въобще не ми работеше клаксонът от ниското напрежение, и мигачите цъкаха осезаемо по-бавно. Останах с впечатление, че и на 8 волта ще работи запалването.
...
Не се занимавай с глупости, хората са изчислили как да се включва вентилатора, няма смисъл от модификации. Двигателя не се притеснява от малко по-висока темреатура.
ПП. Темата е разделена, защото се отклони от първоначалния въпрос, но тъй като съдържа полезни неща, това което не е по темата е отделено.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
По темата сега, прави ми впечатление, че като е пуснат климатика и перката тръгне колата направо си спира, все едно пускам 50 коня на паша и остава магарето само да кара, някой правил ли е такава модификация, гледам че по схема на мондео си има оригинално товарни съпротивления, но се замислих малко, примерно с товарното съпротивление ще понижа оборотите на перката, но товара не си ли остава същия с разликата, че пада е на резистора, а не на мотора на перката?

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Не спира заради вентилатора а заради компресора, все пак за да го върти мотора трябва да отдели мощност. Да видиш на Буса (2.5/ 130 к.с.), как дръпва назад, все едно си пуснал плуг.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Да но повишената консумация не влияе добре на алтернатора, а и в оригиналната схема има терморезистори. Иначе на фронтерата ми с включен и изключен климатик разлика няма върви си еднакво.

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Токът във веригата ще намалее, оттам и консумираната мощност, но ако например сложиш такъв товарен резистор, че намалиш мощността върху вентилатора на 1/4, резисторът ще разсейва половината мощност, а перката ще ползва другата половина - т.е. консумацията ще намалее на половина, а перката ще ползва 1/4, другото си е загуби и затова предпочитат да го правят с ШИМ.Didibao написа:но се замислих малко, примерно с товарното съпротивление ще понижа оборотите на перката, но товара не си ли остава същия с разликата, че пада е на резистора, а не на мотора на перката?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Да де ясно ми е че това става с шим, все пак по професия съм ел. монтьор на високо напрежение, идеята ми е да ползвам оригинални товари дето си се монтират на радиатора, загледах че на моята дупката дето трябва да седят е празна, сега остава само да намеря чудото и съм готов.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Хора няма значение какво слагате на перката - товара (пада на напрежението) остава един и същ на края на захранващите я кабели и ефекта ще е единствено намалена мощност на перката за сметка на отделена топлина напълно ненужно от резисторите.
Единственото, което може да се направи ефективно, е да се сложи як кондензатор паралелно на входа на перката и да се измисли как да се 'зарежда' преди да включи перката, а при включването и да се пусне и той (първото, което ми идва на ум е с две релета с нормално отворени/затворени контакти, но варианти бол)
И като цяло, тъй като е отделна верига, много по-лесно е да се подсигури захранването на компютъра и бобината паралелно с по-дебели проводници (който иска и с отделен предпазител) за да се подсигури стабилната работа на двигателя, ако ще после перката, която се пуска да е като на хеликоптер. Още повече (както следващият пост ме подсети) първоначалното затягане и падане на оборотите с пускането на климатика (зацепването на компресора, което чисто механично забавя мотора) ще е по-малко заради по-добрата му работа, освен перката след това.
Единственото, което може да се направи ефективно, е да се сложи як кондензатор паралелно на входа на перката и да се измисли как да се 'зарежда' преди да включи перката, а при включването и да се пусне и той (първото, което ми идва на ум е с две релета с нормално отворени/затворени контакти, но варианти бол)
И като цяло, тъй като е отделна верига, много по-лесно е да се подсигури захранването на компютъра и бобината паралелно с по-дебели проводници (който иска и с отделен предпазител) за да се подсигури стабилната работа на двигателя, ако ще после перката, която се пуска да е като на хеликоптер. Още повече (както следващият пост ме подсети) първоначалното затягане и падане на оборотите с пускането на климатика (зацепването на компресора, което чисто механично забавя мотора) ще е по-малко заради по-добрата му работа, освен перката след това.
Последна промяна от opex на 09 юли 2012, 00:17, променено общо 3 пъти.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Намалянето на оборотите на перката обаче няма ли да влоши работата на климатика?Ако има такъв разбира се
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Ни най-малко, климатика си има отделно реле което пуска перката на максимални обороти оригинално е свързано след степените на перката.bateto_toshko написа:Намалянето на оборотите на перката обаче няма ли да влоши работата на климатика?Ако има такъв разбира се
Оригинално схемата изглежда така, при мен липсват само степените.


-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Написах, че има загуби, но и токът във веригата намалява. Дадох пример как перка на 1/4 и загуби на 1/4 водят до намаление на тока на половина. Не навсякъде е уместно да се насукват сложни схеми с ШИМ, понякога и товарен резистор върши работа.opex написа:Хора няма значение какво слагате на перката - товара (пада на напрежението) остава един и същ на края на захранващите я кабели и ефекта ще е единствено намалена мощност на перката за сметка на отделена топлина напълно ненужно от резисторите.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Изчетох някой неща и ми стана много интересно, всичко това важи ли за кола която е с карбуратор, запалването е с делко и се кара на газ, защото само при пускането на перката на радиатора оборотите са със 100 надолу и работата на двигателя е кофти, да не говориме че като пусна парното на 2-ра степен, касетофона, фаровере и оборотите са с 200 надолу, доста се товари алтернатора при което много товари и двигателя.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 25 яну 2012, 19:16
- Модел на автомобила: Ford Focus 1999
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Колеги отидете на автомивка при ФОКУСА има място поискаите да ви измият радиатора отвътре навън.....гледаите да него напръскат само а да е старателно .Чист радиатор по добро охлаждане и перката не се включва
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Вярно е това, че понякога замърсеният радиатор води до проблеми с прегряване, а хората може да сменят всичко по охладителната система и да не обърнат внимание, че радиаторът се нуждае от почистване.
@essex: При карбураторна система няма компенсации от рода на 'моторче за празен ход' и др. При DIS-а, който си отстранил, има една корекция на аванса според температурата, но и тя май няма значение в случая. Мисля, че е нормално оборотите да варират според натоварването на двигателя. Лошо става, когато нещо в запалването или сместа не е уцелено и допълнителното натоварване на празен ход води до пропуски при работата на двигателя.
Ако е нещо подобно, пробвай да намалиш разстоянието между електродите на свещите на 0.9 - 0.7 мм. ( 0.85 ?) за работа на газ. Лошото запалване касае както режимите на ускорение и натоварване, така и стабилните обороти на празен ход.
Можеш ли да прецениш дали просто падат оборотите или работи неравномерно, тресе? Веднъж даже си смених перката на парното, за да видя дали тресенето не е от нея - понеже когато я включа на 3-та степен се получаваше ефектът.. :)
// offtopic
Имаше една тема - как да заменим стъпковото моторче - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=83217&st=0
И там правят компенсация за включен климатик - нещо, за което нормално се грижи ЕКУ-то.
@essex: При карбураторна система няма компенсации от рода на 'моторче за празен ход' и др. При DIS-а, който си отстранил, има една корекция на аванса според температурата, но и тя май няма значение в случая. Мисля, че е нормално оборотите да варират според натоварването на двигателя. Лошо става, когато нещо в запалването или сместа не е уцелено и допълнителното натоварване на празен ход води до пропуски при работата на двигателя.
Ако е нещо подобно, пробвай да намалиш разстоянието между електродите на свещите на 0.9 - 0.7 мм. ( 0.85 ?) за работа на газ. Лошото запалване касае както режимите на ускорение и натоварване, така и стабилните обороти на празен ход.
Можеш ли да прецениш дали просто падат оборотите или работи неравномерно, тресе? Веднъж даже си смених перката на парното, за да видя дали тресенето не е от нея - понеже когато я включа на 3-та степен се получаваше ефектът.. :)
// offtopic
Имаше една тема - как да заменим стъпковото моторче - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=83217&st=0
И там правят компенсация за включен климатик - нещо, за което нормално се грижи ЕКУ-то.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
разстоянието на електродите е 0.7
горе долу съм направил добра центровка, с това делко доста ми се изостри слуха, и усета към двигателя, както и как набира колата на самата центровка. Да определено в запалването нещо не е наред, сигурен съм че оборотите падат а не прекъса и тресе, както казах че запалването не е наред делкото е от 1.4 и има пропуск на такт и така леко подскача мотора. В скоро време мисля да си закупя и монтирам делко от 1.6 защото след 2500 оборота просто е огромна мъка, надявам се че след смяната на делкото със подходящото няма толкова да се товари двигателя.
Благодаря

Благодаря

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: включване на перката
Темата пак се отвъртя на оффтопик, и вече няма много общо с перката, обаче е възможно минималното разстояние да не запалва добре сместа.
И като написах по-горе за прекъсвания, имах предвид може би точно това за което говориш - пропуснати тактове.
Няма да е лошо, ако ти се занимава да събереш волни пожертвования 2 комплекта стари свещи и да ги направиш на 0.8, 0.9 след което да покараш колата с различните комплекти и да ги сменяш от време на време. Това би дало отговор на някои въпроси за някои фордове и някои запалвания на газ. Аз лично смятам че колата върви по-добре на 0.85 отколкото на 0.7 - каквито свещи си взех (0.7) след като четох препоръките за моята кола в сайта на BERU.
По-малкото разстояние наистина улеснява прескачането на искрата, но по-дългата искра носи повече енергия.
И като написах по-горе за прекъсвания, имах предвид може би точно това за което говориш - пропуснати тактове.
Няма да е лошо, ако ти се занимава да събереш волни пожертвования 2 комплекта стари свещи и да ги направиш на 0.8, 0.9 след което да покараш колата с различните комплекти и да ги сменяш от време на време. Това би дало отговор на някои въпроси за някои фордове и някои запалвания на газ. Аз лично смятам че колата върви по-добре на 0.85 отколкото на 0.7 - каквито свещи си взех (0.7) след като четох препоръките за моята кола в сайта на BERU.
По-малкото разстояние наистина улеснява прескачането на искрата, но по-дългата искра носи повече енергия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта