електрическа схема на климатик Fiesta 1999
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
електрическа схема на климатик Fiesta 1999
Привет колеги, от няколко дни се мъча със климатика на фиестата. Фреона е проверен във Мото-пфое, перката на радиатора върти само на бързата скорост защото липсва резистора за бавната- но не считам че това е проблем! Обаче електромагнитната шайба спря да включва? Принудително подаване на 12V на компресора започва да работи и охлажда, въпроса е кое е релето и къде да го търся и бушоните....Копчето за пускане свети парното си върти обаче компресора не се пуска! Някакви идеи и съвети.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
Реле F28 е WOT то зацепва шайбата, преди него обаче трябва да има позволение от пресостата за високо налягане, вързани са последователно, това провери като за начало.

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
Релето е от тези който са вътре под волана? А пресостата как се проверява видях че е със 4-ри проводника...
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
Двата по дебели трябва да са нормално затворени, двата тънки са за пускане на перката, те са отворени в нормално положение.

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
Дали има проблем че тръгва перката веднага след натискане на копчето на климатика?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
Не мисля, това си е нормално, но трябва да тръгне и компресора.

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
Релето на намотката на компресора е здраво-тествах го, дебелите кабели са на късо на пресостата а тънките не дават верига! Принудително със кабелче на релето компресора включва... вече не знам какво да търся?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
На тънките кабели на пресостата имаш маса, която управлява перката, релето което пуска компресора взема маса от компа при бензиновите, при дизелите от модула който управлява климатика.
Така да тръгнем по схемата, на единия дебел кабел на пресостата трябва да имаш + при включен климатик от вътре има ли го?
Ако е наличен + на пресостата, при окъсяването на кабелите му (дебелите) трябва да ти дойде + на релето, на едната му тънка клема трябва да имаш + на другата маса при вклюен климатик, така ли е?
Ако ги имаш и имаш + при окъсяване на пресостата на едната клема, значи си за реле.
Така да тръгнем по схемата, на единия дебел кабел на пресостата трябва да имаш + при включен климатик от вътре има ли го?
Ако е наличен + на пресостата, при окъсяването на кабелите му (дебелите) трябва да ти дойде + на релето, на едната му тънка клема трябва да имаш + на другата маса при вклюен климатик, така ли е?
Ако ги имаш и имаш + при окъсяване на пресостата на едната клема, значи си за реле.

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
Благодаря колега за подробните обяснения, но за сега успях само първата част да премеря релето и се изненадах! Значи релето е здраво тествах пак на акумулатора, обаче и на двете крачета на управлението на релето има + как се получава така. Възможно ли е управляващата платка да е проблема?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
Двете крачета на релето (управлението му) с извадено или поставено реле ги мериш, ако релето е поставено е ясно, но ако е при извадено реле проблема идва наистина от управлението, а масата която идва от него служи за принудително изключване на климатика ако колата вдигне много висока температура, това е идеята да взема маса от там, ще изчакам все пак да кажеш как си го мерил да не пиша празни приказки.

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 03 яну 2011, 18:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8D
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
На първо четене проблема е решен. Вчера малко се ядосах и ударих с ръка релетата при което чух цъкане релето включи....мисля че е лоши контакти на основата на релето обаче днес ще разглобя за по сигурно.
-
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: електрическа схема на климатик Fiesta 1999
Колеги моля за помощ,също търся схема за същата кола,фиестата е на вуйчо ми.
Проверил съм всичко ,по случайност и това което описвате в тази тема.При вкл.на климатика от копчето не се случва нищо освен че светва.
На магнитната шайба има два кабела,единия е черен към маса,другия виолетов със жълта ивица,при принудително подаване на + на магнитната шайба,климатика тръгва,прави студено,перката тръгва горе долу на равни интервали,примерно 30 сек.работи,30 сек.почива.Компресора естествено не изключва.На пресостата има четири кабела,два тънки черни и два дебели виолетови,на двата виолетови има плюс,като издърпам буксата от пресостата плюса отпада в единия виолетов,тоест пресостата е затворен контакт.Горното се случва когато съм подал принудително маса на кафявото реле от снимките долу.
Във кутията с предпазители има поне четири релета които имат пръст в управлението на климатика.Релетата са проверени и работят.На малкото кафяво реле което директно управлява шайбата на компресора,на двете тънки крачета липсва (-) ,На външното краче към калника има постоянен (+)
На вътрешното краче трябва да има маса но не.При подаване на маса ,магнитната шайба зацепва,но компресора работи нон стоп.
Ако разбера как се качват снимки,ще покажа точно за кое реле говоря.

Кафявото реле най-вдясно.

Проверил съм всичко ,по случайност и това което описвате в тази тема.При вкл.на климатика от копчето не се случва нищо освен че светва.
На магнитната шайба има два кабела,единия е черен към маса,другия виолетов със жълта ивица,при принудително подаване на + на магнитната шайба,климатика тръгва,прави студено,перката тръгва горе долу на равни интервали,примерно 30 сек.работи,30 сек.почива.Компресора естествено не изключва.На пресостата има четири кабела,два тънки черни и два дебели виолетови,на двата виолетови има плюс,като издърпам буксата от пресостата плюса отпада в единия виолетов,тоест пресостата е затворен контакт.Горното се случва когато съм подал принудително маса на кафявото реле от снимките долу.
Във кутията с предпазители има поне четири релета които имат пръст в управлението на климатика.Релетата са проверени и работят.На малкото кафяво реле което директно управлява шайбата на компресора,на двете тънки крачета липсва (-) ,На външното краче към калника има постоянен (+)
На вътрешното краче трябва да има маса но не.При подаване на маса ,магнитната шайба зацепва,но компресора работи нон стоп.
Ако разбера как се качват снимки,ще покажа точно за кое реле говоря.

Кафявото реле най-вдясно.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта