Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Здравейте Форд клубари,
на 14.07.2012 г. (събота) Сдружение "Клуб Форд България" съвместно с МОТО-ПФОЕ организират специално за клубни членове на Сдружението тест драйв на чисто новия 1.0 EcoBoost двигател на Ford Focus, спечелил приза "Международен двигател на годината“ с най-високия резултат в 13-годишната история на конкурса.
Малкият, високотехнологичен 3-цилиндров двигател е забърсал в суматохата още 2 награди – "Най-добър нов двигател“ и "Най-добър малък двигател под 1 литър“ – на наградите на списанието за Световни технологии при двигателите и на базата на гласовете на 76 журналисти от 35 страни по света.
Повече подробности за инженерното чудо може да прочетеш тук и къде ли не около теб, само това е темата на деня сега.

Ще бъдат осигурени три Ford Focus 1.0 EcoBoost за клубни членове, като в 10.00 ч. в събота в МОТО-ПФОЕ ЛЮЛИН в гр. София ще ни бъде представена кратка презентация на двигателя и модела, ще има интересни изненади, след което ще ни връчат ключовете на автомобилите за целодневен тест драйв. Трябва да върнем колите в 16.00 ч. в МОТО-ПФОЕ ЛЮЛИН.
За целта се определя сборен пукнт за всички тестери (участници) в 9.50 ч. на 14.07.2012 г. на паркинга за клиенти на МОТО-ПФОЕ ЛЮЛИН в гр. София. Нека бъдем точни.
Сдружение "Клуб Форд България" и МОТО-ПФОЕ дават възможност и на всички регистрирани потребители на форума, които имат желание и възможност да присъстват, да се включват в записването за тест драйва и участват заедно с клубните членове. За целта трябва само да изпратите до 12.00 ч. в петък (13.07.2012 г.) на e-mail: office@clubford.org заявка за участие, включваща трите си имена, ник във форума и телефон за връзка. Участието е лично и не може да се преотстъпва. В петък, в ранния следобед чрез томбола УС ще изтегли имената на двама фенове, които ще участват в тест драйва и ще бъдат незабавно уведомени.
Това събитие не е за изпускане, отново подчертаваме, че е специално организирано от УС на Сдружението и МОТО-ПФОЕ за нас клубните членове и за всички късметлии от томболата регистрирани потребители като израз на взаимно внимание и отношение и се надяваме и ви приканваме да проявим заинтересованост и всички да се включим.
Очакваме записванията на e-mail: office@clubford.org на всички желаещи регистрирани потребители на форума за томболата за един незабравим и емоционален фен ден, в който ще изпилим стружките на ето тази новоизлюпена малка зла твар!
May the FORD luck be with you!

Темата тръпне за коментари и впечатления, снимки и филми, пътеписи и епични включвания от емоционалния ден и тест драйв

на 14.07.2012 г. (събота) Сдружение "Клуб Форд България" съвместно с МОТО-ПФОЕ организират специално за клубни членове на Сдружението тест драйв на чисто новия 1.0 EcoBoost двигател на Ford Focus, спечелил приза "Международен двигател на годината“ с най-високия резултат в 13-годишната история на конкурса.
Малкият, високотехнологичен 3-цилиндров двигател е забърсал в суматохата още 2 награди – "Най-добър нов двигател“ и "Най-добър малък двигател под 1 литър“ – на наградите на списанието за Световни технологии при двигателите и на базата на гласовете на 76 журналисти от 35 страни по света.
Повече подробности за инженерното чудо може да прочетеш тук и къде ли не около теб, само това е темата на деня сега.

Ще бъдат осигурени три Ford Focus 1.0 EcoBoost за клубни членове, като в 10.00 ч. в събота в МОТО-ПФОЕ ЛЮЛИН в гр. София ще ни бъде представена кратка презентация на двигателя и модела, ще има интересни изненади, след което ще ни връчат ключовете на автомобилите за целодневен тест драйв. Трябва да върнем колите в 16.00 ч. в МОТО-ПФОЕ ЛЮЛИН.
За целта се определя сборен пукнт за всички тестери (участници) в 9.50 ч. на 14.07.2012 г. на паркинга за клиенти на МОТО-ПФОЕ ЛЮЛИН в гр. София. Нека бъдем точни.
Сдружение "Клуб Форд България" и МОТО-ПФОЕ дават възможност и на всички регистрирани потребители на форума, които имат желание и възможност да присъстват, да се включват в записването за тест драйва и участват заедно с клубните членове. За целта трябва само да изпратите до 12.00 ч. в петък (13.07.2012 г.) на e-mail: office@clubford.org заявка за участие, включваща трите си имена, ник във форума и телефон за връзка. Участието е лично и не може да се преотстъпва. В петък, в ранния следобед чрез томбола УС ще изтегли имената на двама фенове, които ще участват в тест драйва и ще бъдат незабавно уведомени.
Това събитие не е за изпускане, отново подчертаваме, че е специално организирано от УС на Сдружението и МОТО-ПФОЕ за нас клубните членове и за всички късметлии от томболата регистрирани потребители като израз на взаимно внимание и отношение и се надяваме и ви приканваме да проявим заинтересованост и всички да се включим.
Очакваме записванията на e-mail: office@clubford.org на всички желаещи регистрирани потребители на форума за томболата за един незабравим и емоционален фен ден, в който ще изпилим стружките на ето тази новоизлюпена малка зла твар!


Темата тръпне за коментари и впечатления, снимки и филми, пътеписи и епични включвания от емоционалния ден и тест драйв


- DE51RED
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2011, 23:46
- Модел на автомобила: = Performance division =
-- Focus TDCi++ --
Catch me if you can :) - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
https://www.dropbox.com/sh/8s18yw1hzcajxyn/Z_Dc0hfXHn" onclick="window.open(this.href);return false; - линк за снимки и видео от Dropbox-a на моя човек Християн. Отгоре има и папка "Videos" в която може да се види готината система за идиоти на паркинг; как Форд и AC/DC се спогаждат и как се маневрира из поле със слънчогледи. Снимките + двучасовото видео от моята камера + каквито други снимки и клипове взема от тук ще ги монтирам в един хубав филм (след вторник!) и ще ги кача в youtube канала ни! Засега - толкова ;)
P.s. Беше чудно!
P.s. Беше чудно!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
А защо няма коментари нещо :) Аз мога да кажа от моя гледна точка, че двигатела ще стане за нещо, но не беше такъв за какъвто го представиха в МП. Всичките тоя префърцунени въртящи моменти от 175 Нм при 1500 - 4000 об, разходи от 2.9, 3.2, 4 и другите такива малко издишаха като седнахме зад волана :) В крайна сметка за 1.0 двигател се справя прекрасно :)DE51RED написа:P.s. Беше чудно!
- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Впечатленията от колата: приятно съм изненадан от мощността на това двигателче, като предварително се бях настроил за хиляда кубика и не сравнявах с други коли от други класове и двигатели в главата ми. Към Антон с 4 човека и климатик направи 180 без да се замисля. Изключително тих двигател, аз не съм свикнал да не го чувам и на моменти като спирахме трябваше да погледна таблото, за да разбера дали работи. Стабилен в завоите. Разход - не е ясно колко, но определено аз 5 на сто няма да мога да докарам
При все това, е наистина различно и заслужаващо похвали инженерно чудо. Времето ще покаже колко е издръжлив и къде са му слабостите.
Минуси: има момент на замисляне при рязко газ, докато зацепи и ускори, не е вярно, че понеже турбината се включвала в ниските и няма пауза. А може би точно поради това. Софтуерът упорито ме караше да мина на пета по баира преди с. Саранци, при положение, че се чудех за трета в бавната колона.
За интериора на фокусите по-добре да не коментирам - но не мога да се стърпя да не отбележа изключително малкото удобно ненатрапващо се перфектно незаемащо място компактно и удобно предно табло! Ръчната спирачка във формата на стик за голф/търнокоп и похотливо завряна до мен също заслужава само похвали за дизайнерското решение и ситуация!
Червената шапчица, издебната отзад от големия лош сив вълк

Синьо лято

Поля от фокуси

Открийте 10-те разлики:
Частичен брой тестери - кадър 1

Частичен брой тестери - кадър 2


Минуси: има момент на замисляне при рязко газ, докато зацепи и ускори, не е вярно, че понеже турбината се включвала в ниските и няма пауза. А може би точно поради това. Софтуерът упорито ме караше да мина на пета по баира преди с. Саранци, при положение, че се чудех за трета в бавната колона.
За интериора на фокусите по-добре да не коментирам - но не мога да се стърпя да не отбележа изключително малкото удобно ненатрапващо се перфектно незаемащо място компактно и удобно предно табло! Ръчната спирачка във формата на стик за голф/търнокоп и похотливо завряна до мен също заслужава само похвали за дизайнерското решение и ситуация!
Червената шапчица, издебната отзад от големия лош сив вълк
Синьо лято
Поля от фокуси
Открийте 10-те разлики:
Частичен брой тестери - кадър 1
Частичен брой тестери - кадър 2
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Определено лично аз не усетих въртящия момент от 175нМ, да не говорим за 200нМ при сработване на VVTi системата, но както и да е, презентацията в мотофое беше малко прехвалена, като цяло мотора е динамичен, тих е колата седи стабилно на пътя, карал съм и 1.6TDCI на същото купе миналата година и по мое усещане дизеловия двигател е по-динамичен от бензиновия, като цяло изкарахме много добре. :)
ПП, img кода е изключен и не мога да кача няколко снимки в темата.
ПП, img кода е изключен и не мога да кача няколко снимки в темата.
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Мина почти една седмица от събитието и само няколко коментара за представянето на колата, като единствено Ivailo_ Georgiev е описал по-подробно впечатленията си от автомобила.
Мисля че е добре присъствалите да опишат мнението си за автомобила, какво им е харесало, какво не, на тези които не са присъствали по някаква причина.
На всички фенове им е интересно и ще се радват да чуят мнението и на другите, а не само написаното от журналистите и Мото Пфое.
Мисля че е добре присъствалите да опишат мнението си за автомобила, какво им е харесало, какво не, на тези които не са присъствали по някаква причина.
На всички фенове им е интересно и ще се радват да чуят мнението и на другите, а не само написаното от журналистите и Мото Пфое.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Да, мина седмица от теста. Аз чаках някой да понапише, защото неисках да съм първият с мнение. А ето и какво исках да напиша преди седмица.
Първо трябва да отбележа, че аз бях от няколкото човека, на които се налагаше да си тръгнат по-рано и поради протичалата се повече от необходимото (поне за мен) презентация в МП времето за каране намаля. Но това незначи, че нямам достатъчно впечатления.
Започвам с купето на фокуса, защото по стечение на обстоятелствата върви с двигателя и смятам да коментирам автомобила, като цяло.
Първо се качих в синия Фокус, на предната дясна седалка. След като си нагласих седалката и облегалката със съжаление установих, че всъщност е доста тясно, по-специално при краката ми беше тясно. Лявото ми коляно неприятно опираше в арматурното табло, което според мен е направено малко по-широко от необходимото.
На пръвия сборен пункт се прехвърлих в червения Фокус и седнах на задната седалка. Оказа се достатъчно широко и комфортно за мен, а аз съм висок 194cm. Което смятам, че не е много малко и щом на мен ми е било удобно предполагам, че на 98% от возещите се на задната седалка ще им удобно.
След като се повозих отпред, отзад дойде моят ред да тествам управлението на третото поколение на Фокус. Качих се на червения хечбек. За разлика от предна дясна седалка, предна лява е по-удобна… Или поне аз се чувствах по-удобно в нея.
Няма да коментирам всички информационни дисплеи, тъй като нямах достатъчно време да ги огледам подробно, но това което ми направи впечатление е че не виждах скоростомера от 140 нагоре (тук отварям скобата, че преди да тръгна не обърнах внимание на това и съответно не проверих дали може да се регулира височината и дълбочината на волана).
Потеглихме, първо неприятно впечатление ми направи съединителя – някак много рязко зацепваше. Колкото и да се стараех да избегна момента с подскачането на автомобила при потегляне или при превключване на предавките се страхувам, че неуспях. Тук мога да кажа, че не е толкова до навик, защото карам достатъчно често много различни автомобили и при никой нямам такова усещане за съединителя.
Двигателя в първия момент има дупка! Много е неприятна! От МП обясниха за нея и че едва ли не, не се усеща. Ми не е съвсем така - усеща си се при това се усеща и когато качваш предавките, и когато ги сваляш. За това не съм сигурен, дали причината е само в турбината… Както и да е дупка – дупка. Обикновено след такава дупка, човек очаква дръпване и бързо ускоряване, но с този двигател това усещане го няма. Двигателя минава 1500 оборота и се започва едно плавно ускорение, което изглежда не зависи от това колко си натиснал педала на газта. В първия момент искайки да усетя рязкото дръпване след дупката, натиснах падала и когато не усетих дръпването продължих да го натискам към ламарината, а колата продължи все така плавно да ускорява без усещане за ряз. И така както това усещане липсваше, като хвърлих небрежен поглед на скоростомера установих, че гоним към 140. Върнах газта веднага и приключих с тестването за ряз. Явно и самото купе е направено да посреща скоростни предизвикателства и завои – много стабилно стои на пътя!
Въпреки че не се държеше както очаквах се оказа че е доста пъргаво моторче. Изглежда поради това че максималния въртящ момент е от доста ниски обороти (1500) до към средно-високи (4500) няма и как де се усети такова дръпване и рязко ускорение, което пък от своя страна прави излишно натискането на педала до ламарината.
След като ми минаха тези мисли през главата реших, да видя икономията как е. Колегата преди мен беше настроил борда да показва моментен разход, което ме устройваше. В колонното каране по завоите на подбалканския път аз не видях да ми показва повече от 3,4L/100 моментен разход. Вярно, че не съм го гледал постоянно и няма как на моменти да не е бил повече, но през повечето време беше под, още повече, че имах и достатъчно спускане, където ми показваше откровена нула. С други думи двигателят изглежда доста икономичен откъм разход на бензин (относно останалите разходи – само времето ще покаже).
Като общо заключение мога да кажа, че Фокус се държи много прилично с двигател ecoboost 1,0 125hp. Има достатъчна сила да вдигне и подържа висока скорост, без прекомерен разход на гориво и при това без самия двигател да се чува особено. Наистина като не си му свикнал трябва да поглеждаш уредите, за да се ориентираш за работа, обороти и пр.
Не съм сигурен обаче с 1,0 100hp как ще се държи... струва ми се, че само 100 коня няма да могат да се представят добре с тази литрова мощ.
Но пък тези въпросни 100 коня може би за очаквания B-max ще са прилични!?
Първо трябва да отбележа, че аз бях от няколкото човека, на които се налагаше да си тръгнат по-рано и поради протичалата се повече от необходимото (поне за мен) презентация в МП времето за каране намаля. Но това незначи, че нямам достатъчно впечатления.
Започвам с купето на фокуса, защото по стечение на обстоятелствата върви с двигателя и смятам да коментирам автомобила, като цяло.
Първо се качих в синия Фокус, на предната дясна седалка. След като си нагласих седалката и облегалката със съжаление установих, че всъщност е доста тясно, по-специално при краката ми беше тясно. Лявото ми коляно неприятно опираше в арматурното табло, което според мен е направено малко по-широко от необходимото.
На пръвия сборен пункт се прехвърлих в червения Фокус и седнах на задната седалка. Оказа се достатъчно широко и комфортно за мен, а аз съм висок 194cm. Което смятам, че не е много малко и щом на мен ми е било удобно предполагам, че на 98% от возещите се на задната седалка ще им удобно.
След като се повозих отпред, отзад дойде моят ред да тествам управлението на третото поколение на Фокус. Качих се на червения хечбек. За разлика от предна дясна седалка, предна лява е по-удобна… Или поне аз се чувствах по-удобно в нея.
Няма да коментирам всички информационни дисплеи, тъй като нямах достатъчно време да ги огледам подробно, но това което ми направи впечатление е че не виждах скоростомера от 140 нагоре (тук отварям скобата, че преди да тръгна не обърнах внимание на това и съответно не проверих дали може да се регулира височината и дълбочината на волана).
Потеглихме, първо неприятно впечатление ми направи съединителя – някак много рязко зацепваше. Колкото и да се стараех да избегна момента с подскачането на автомобила при потегляне или при превключване на предавките се страхувам, че неуспях. Тук мога да кажа, че не е толкова до навик, защото карам достатъчно често много различни автомобили и при никой нямам такова усещане за съединителя.
Двигателя в първия момент има дупка! Много е неприятна! От МП обясниха за нея и че едва ли не, не се усеща. Ми не е съвсем така - усеща си се при това се усеща и когато качваш предавките, и когато ги сваляш. За това не съм сигурен, дали причината е само в турбината… Както и да е дупка – дупка. Обикновено след такава дупка, човек очаква дръпване и бързо ускоряване, но с този двигател това усещане го няма. Двигателя минава 1500 оборота и се започва едно плавно ускорение, което изглежда не зависи от това колко си натиснал педала на газта. В първия момент искайки да усетя рязкото дръпване след дупката, натиснах падала и когато не усетих дръпването продължих да го натискам към ламарината, а колата продължи все така плавно да ускорява без усещане за ряз. И така както това усещане липсваше, като хвърлих небрежен поглед на скоростомера установих, че гоним към 140. Върнах газта веднага и приключих с тестването за ряз. Явно и самото купе е направено да посреща скоростни предизвикателства и завои – много стабилно стои на пътя!
Въпреки че не се държеше както очаквах се оказа че е доста пъргаво моторче. Изглежда поради това че максималния въртящ момент е от доста ниски обороти (1500) до към средно-високи (4500) няма и как де се усети такова дръпване и рязко ускорение, което пък от своя страна прави излишно натискането на педала до ламарината.
След като ми минаха тези мисли през главата реших, да видя икономията как е. Колегата преди мен беше настроил борда да показва моментен разход, което ме устройваше. В колонното каране по завоите на подбалканския път аз не видях да ми показва повече от 3,4L/100 моментен разход. Вярно, че не съм го гледал постоянно и няма как на моменти да не е бил повече, но през повечето време беше под, още повече, че имах и достатъчно спускане, където ми показваше откровена нула. С други думи двигателят изглежда доста икономичен откъм разход на бензин (относно останалите разходи – само времето ще покаже).
Като общо заключение мога да кажа, че Фокус се държи много прилично с двигател ecoboost 1,0 125hp. Има достатъчна сила да вдигне и подържа висока скорост, без прекомерен разход на гориво и при това без самия двигател да се чува особено. Наистина като не си му свикнал трябва да поглеждаш уредите, за да се ориентираш за работа, обороти и пр.
Не съм сигурен обаче с 1,0 100hp как ще се държи... струва ми се, че само 100 коня няма да могат да се представят добре с тази литрова мощ.
Но пък тези въпросни 100 коня може би за очаквания B-max ще са прилични!?
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Явно купето е доста добре шумоизолирано и не се усеща скоростта и ускорението.Въпросът е , какво е усещането като изпреварваш някой който кара с 90-120км/ч.Ако това става бързо и без форсиране , значи мотора си заслужава.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Днес и аз бях на тестдрайв на новия двигател.Двигателят беше 1.0л. 100 коня.Сравнявайки го със сегашния 1,6 /100HP без турбо,определено върви повече.Скоростната кутия е с по-дълги скорости,което определено води до по-безшумна работа на двигателя при по-високи скорости.Смятам,че въртящият момент е повече от достатъчен и усещането за динамика е по-добро от това на моя сегашен двигател.Ако цената на нов автомобил с такъв двигател е сравнима с цената на обикновения 1,6 /100, определено бих избрал този.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
И аз ги покарах 100-те коня. Вярно на кратко разстояние и предимно градско, но смятам, че е много добър. Сравнен със Fusion-a (1,4/80) е доста по-динамичен. Наистина е доста безшумен, а тихия звук от ускорението е доста приятен. Изобщо не се замисля като го настъпъх по един стръмен баир с 3-ма души + дете и климатик.


- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Господа, ще си позволя няколко коментара по 1.0 EcoBoost.
Впечатлениятата са свързани с очакванията. Не забравяйте, че този двигател е създаден да замени масовите атмосферни 1.6, които са едни от най-куците мотори на пазара (не вървят, бучат и харчат). 1.0 EcoBoost е по-добър от тях във ВСЯКО отношение. Далеч пъргав, еластичен и отзивчив и има тяга във всякакви обороти. Това дава възможност за "дълги" скорости и нисък разход и шум при висока скорост и т.н. Разликата е огромна.
Няма как, обаче, да очаквате да тегли като мощен дизел в ниски обороти. Наистина, 1.6 TDCi има осезаемо по-голяма тяга в ниски обороти, но пък 1.0 EcoBoost има осезаемо по-голяма тяга от 1.6 атмосферен. При спокойно/икономично шофиране 1.0 EcoBoost има достатъчно мощност дори при екстремно ниски обороти (1400-2000), което дава възможност за постигане на голяма икономия.
Продължавайки сравнението с 1.6 дизел - той е осезаемо по-шумен и нерафиниран. Впечатляващата му тяга пък идва на 1800-2000 оборота и започва да отмира още след 3000. 1.0 EcoBoost, обаче, тегли чудесно при 3, 4, 5 и дори 6 хил. оборота. Използвамият диапазон е практически двойно по-голям. Ако искате динамика, просто са нужни поне средни обороти, където моторчето тегли наистина чудесно, като освен това ускорението се увеличава прогресивно, вместо да спада като при дизел (благодарение на постоянния въртящ момент, но покачващите се обороти).
Относно разликата между 100 и 125 к.с.:
През 98% от времето двата мотора се държат практически идентично. До 4000 об./мин. характеристиките им са еднакви. Разлика има само при високи обороти, както и в скоростната кутия.
Дано съм поизравнил малко очакванията с действителността :).
Впечатлениятата са свързани с очакванията. Не забравяйте, че този двигател е създаден да замени масовите атмосферни 1.6, които са едни от най-куците мотори на пазара (не вървят, бучат и харчат). 1.0 EcoBoost е по-добър от тях във ВСЯКО отношение. Далеч пъргав, еластичен и отзивчив и има тяга във всякакви обороти. Това дава възможност за "дълги" скорости и нисък разход и шум при висока скорост и т.н. Разликата е огромна.
Няма как, обаче, да очаквате да тегли като мощен дизел в ниски обороти. Наистина, 1.6 TDCi има осезаемо по-голяма тяга в ниски обороти, но пък 1.0 EcoBoost има осезаемо по-голяма тяга от 1.6 атмосферен. При спокойно/икономично шофиране 1.0 EcoBoost има достатъчно мощност дори при екстремно ниски обороти (1400-2000), което дава възможност за постигане на голяма икономия.
Продължавайки сравнението с 1.6 дизел - той е осезаемо по-шумен и нерафиниран. Впечатляващата му тяга пък идва на 1800-2000 оборота и започва да отмира още след 3000. 1.0 EcoBoost, обаче, тегли чудесно при 3, 4, 5 и дори 6 хил. оборота. Използвамият диапазон е практически двойно по-голям. Ако искате динамика, просто са нужни поне средни обороти, където моторчето тегли наистина чудесно, като освен това ускорението се увеличава прогресивно, вместо да спада като при дизел (благодарение на постоянния въртящ момент, но покачващите се обороти).
Относно разликата между 100 и 125 к.с.:
През 98% от времето двата мотора се държат практически идентично. До 4000 об./мин. характеристиките им са еднакви. Разлика има само при високи обороти, както и в скоростната кутия.
Дано съм поизравнил малко очакванията с действителността :).
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Някой има ли впечетления как се държи двигателя и скоростната кутия при високи обороти над 4000 оборота и скорост над 180 км/ч в продължение на 30 и повече минути?
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
От личен опит - държи се чудесно, двигателя изобщо не се чува, само вятър и шум от пътя. Всъщност при 180 на 6-та е точно на 4000 об/мин. Поддържа ги с лекота, но нагоре вече е по-мъчно, а и кому ли е нужно (освен експериментално). По-нормалните 140-150 км/ч просто не ги усеща, че и разхода е много нисък.
А иначе колата е подобрила всички световни рекорди за двигатели под 1 литър. Скоростта в продължение на 1 ч. е 191 км/ч...:
http://www.ford.bg/view_text.php?id=1540" onclick="window.open(this.href);return false;
А иначе колата е подобрила всички световни рекорди за двигатели под 1 литър. Скоростта в продължение на 1 ч. е 191 км/ч...:
http://www.ford.bg/view_text.php?id=1540" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
И къде в България е разрешено да се движиш с такава скорост?nikolovvd написа:Някой има ли впечетления как се държи двигателя и скоростната кутия при високи обороти над 4000 оборота и скорост над 180 км/ч в продължение на 30 и повече минути?
- hitrata_lisi4ka
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 яну 2008, 16:25
- Модел на автомобила: Малък черен звяр 206 1.4 HDI '05та, бърз като вятъра и зъл като пинчер!
- Местоположение: в буркан пълен с любов
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
До колкото разбирам, Николов не е упоменал, че ще кара с такава скорост в България.
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
А пък аз доколкото разбирам, Николов пита дали някой е тествал Фокуса при тази скорост в България, надали МП ще ги разходи до немски аутобан за тест на максималната скорост...
- hitrata_lisi4ka
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 яну 2008, 16:25
- Модел на автомобила: Малък черен звяр 206 1.4 HDI '05та, бърз като вятъра и зъл като пинчер!
- Местоположение: в буркан пълен с любов
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Марто съгласна съм с теб. Просто забележката няколко коментара по-нагоре беше безмислена.
-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Аз пък мисля, че по скоро въпроса беше безсмислен, понеже едва ли автомобил с двигател 1000куб.е удачен вариант за хора които обичат да шофират с над 180 км/ч.hitrata_lisi4ka написа:Марто съгласна съм с теб. Просто забележката няколко коментара по-нагоре беше безмислена.
- hitrata_lisi4ka
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 яну 2008, 16:25
- Модел на автомобила: Малък черен звяр 206 1.4 HDI '05та, бърз като вятъра и зъл като пинчер!
- Местоположение: в буркан пълен с любов
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Има разлика между това да тестваш даден автомобил в различни ситуации и да шофираш перманентно с такава скорост.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Тест драйв на 1.0 EcoBoost Ford Focus - дела и документи
Като отидете на работа в Германия и пътувате по 150-200 км всеки ден по два пъти ще разберете смисъла на въпроса. На практика един софиянец губи средно между половин и един час, колкото и един германец, за да пътува до работното си място. В този въпрос се съдържа отговора на въпроса - До колко читави ще са автомобилите с този двигател след 6-7 години, като "Нов внос" коли ІІ-ра ръка. Не бива да забравяме, че тенденцията за хибридни автомобили се засилва в световен мащаб и не е далеч времето, когато точно този двигател ще е в основата на следващият модел Форд Фокус и тогава Форд ще са отново с едни гърди напред пред конкуренцията. Според мен силата на ЕкоБуста е в поддържането на скоростта при нисък разход извън града, а на електродвигателите - в постояното потегляне и спиране в населените места.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта