Собственик за първи път на ФОРД Фокус
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 27 юли 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,8 ТДИ 90 к.с. 2000 година
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Собственик за първи път на ФОРД Фокус
Здравейте, приятели и фенове на форд.
От 27.07.2012г. съм собственик на Форд Фокус 1,8 дизел с 90 к.с. от 2000г. Доста време проучвах възможностите ми за закупуването на употребяван автомобил и след всички мнения и коментари, които прочетох, разбира се, съпоставени с цената и всички други характеристики се спрях на ФОРД ФОКУС.
За момента съм доста доволен от покупката, но има доста неща, които трябва да пооправя, за да съм наистина удовлетворен от автомобила.
Искам да поясня, че за първи път имам собствен автомобил и за първи път ми се налага да ремонтирам автомобил. Не разбирам нищо от автомобили, но малко по малко започвам да се уча, така че съм благодарен на всички вас, които пишете по форумите и давате много, ама много полезни съвети.
Има няколко неща по Фокуса, за които ще ви помоля за съвет:
1) Накладки - казаха ми, че накладките са за смяна и след бърза обиколка на няколко магазини за авточасти най-евтините накладки, които намерих са около 40лв комплект (предни). Според вас да си купя ли евтините или да дам 80лв за по-хубавите. За съжаление не мога да ви говоря с точни марки, защото забравих да си ги записвам...
2) Рокли+ремък - след дълго четене из този форум разбрах, че трябва да се смени ангренажния ремък + роклата към него (тук обаче не съм сигурен дали е 1 ролка или има още 1, която трябва да се смени). Цената за комплекта рокла + ангренажен ремък е 67лв най-евтината. Моля за съвет по този въпрос.
3) Биалетки - предложика ми цени от около 14-15лв за 1 бр. биалетка. Струва ми се прекалено евтино, защото прочетох, че други членове на този форум са сменяли биалетки за над 100лв. Моля за съвети.
4) Ремък на алтернатора - и него ли трябва да сменя? Има ли друго, коеот трябва да сменя с този ремък. Цената, която са ми дали за него е около 30лв.
5) Маслен тампон двигател - цената, която ми дадох е 109лв. Доколкото видях новия тампон е малко по-различен от този, който в момента е под капака на колата ми
Има нещо като конзола отгоре. Увериха ме обаче, че става на автомобила ми.
6) Castrol TDA - за почистване на разните дюзи и други (не разбирам). Препоръчаха ми го, защото било много полезно, чувствала се разликата в шофирането. Цената му е около 25 лв. Моля за съвет за него. Хубаво ли е да си закупя и да го използвам.
7) Волан - много ми се бели волана и много ме изнервя. Проучих вариантите и те са 2 - претапициране или химично оправяне. Моля да ми препоръчате вариант и да ме насочите към някой майстор.
Предварително благодаря на всички, които имат желание да ми помогнат. Не знам какво щях да правя без приятели, които разбират от автомобили.
От 27.07.2012г. съм собственик на Форд Фокус 1,8 дизел с 90 к.с. от 2000г. Доста време проучвах възможностите ми за закупуването на употребяван автомобил и след всички мнения и коментари, които прочетох, разбира се, съпоставени с цената и всички други характеристики се спрях на ФОРД ФОКУС.
За момента съм доста доволен от покупката, но има доста неща, които трябва да пооправя, за да съм наистина удовлетворен от автомобила.
Искам да поясня, че за първи път имам собствен автомобил и за първи път ми се налага да ремонтирам автомобил. Не разбирам нищо от автомобили, но малко по малко започвам да се уча, така че съм благодарен на всички вас, които пишете по форумите и давате много, ама много полезни съвети.
Има няколко неща по Фокуса, за които ще ви помоля за съвет:
1) Накладки - казаха ми, че накладките са за смяна и след бърза обиколка на няколко магазини за авточасти най-евтините накладки, които намерих са около 40лв комплект (предни). Според вас да си купя ли евтините или да дам 80лв за по-хубавите. За съжаление не мога да ви говоря с точни марки, защото забравих да си ги записвам...
2) Рокли+ремък - след дълго четене из този форум разбрах, че трябва да се смени ангренажния ремък + роклата към него (тук обаче не съм сигурен дали е 1 ролка или има още 1, която трябва да се смени). Цената за комплекта рокла + ангренажен ремък е 67лв най-евтината. Моля за съвет по този въпрос.
3) Биалетки - предложика ми цени от около 14-15лв за 1 бр. биалетка. Струва ми се прекалено евтино, защото прочетох, че други членове на този форум са сменяли биалетки за над 100лв. Моля за съвети.
4) Ремък на алтернатора - и него ли трябва да сменя? Има ли друго, коеот трябва да сменя с този ремък. Цената, която са ми дали за него е около 30лв.
5) Маслен тампон двигател - цената, която ми дадох е 109лв. Доколкото видях новия тампон е малко по-различен от този, който в момента е под капака на колата ми

6) Castrol TDA - за почистване на разните дюзи и други (не разбирам). Препоръчаха ми го, защото било много полезно, чувствала се разликата в шофирането. Цената му е около 25 лв. Моля за съвет за него. Хубаво ли е да си закупя и да го използвам.
7) Волан - много ми се бели волана и много ме изнервя. Проучих вариантите и те са 2 - претапициране или химично оправяне. Моля да ми препоръчате вариант и да ме насочите към някой майстор.
Предварително благодаря на всички, които имат желание да ми помогнат. Не знам какво щях да правя без приятели, които разбират от автомобили.
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Собственик за първи път на ФОРД Фокус
1-Не слагай най-евтините накладки , със спирачките компромис не прави.Най важното в една кола е да спира добре.bobbynachev написа:
1) Накладки -
2) Рокли+ремък .
3) Биалетки
4) Ремък на алтернатора - и него ли трябва да сменя?
5) Маслен тампон двигател - цената, която ми дадох е 109лв.
6) Castrol TDA - за почистване на разните дюзи и други (не разбирам).
7) Волан - много ми се бели волана и много ме изнервя. .
2-Ангренажния ремък и смяната му е много отговорна работа , специфина е , задължително е частите да са качествени иначе , ако превъртиш или скъсаш този ремък пораженията върху двигателя са огромни.Ако си от София се свържи със fordmaniac , като гледам от него оплаквания няма.
3.Биалетките -как разбра , че са за смяна? Ако се чува тропане може да не е биалетка , а нещо друго .Пак си иска опитен майстор за да прецени.
4и 5 точка-виж 3-та

6-не знам , ползвал съм само за бензин добавки.
7-има и трети вариант -можеш да си сложиш калъф за волан ,това е най-евтиното решение
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 27 юли 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,8 ТДИ 90 к.с. 2000 година
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Собственик за първи път на ФОРД Фокус
Много благодаря за отговора.
Автомобилът мина диагностика преди да го взема и за това знам, че тези неща трябва да се сменят, иначе както казах, нищичко не разбирам
Майсторът ми каза, че биалетките и малсения тампон, а за ремъците и ролките нищо не ми е казвал, но аз си мислех, че е хубаво да се сменят при закупуването на употребяван автобил, за който не са полагани особени грижи.
За калъфа - не е лоша идея. Ще потърся хубав калъф
Май е най-добре да заведа автомобила още веднъж на доктор и да ми каже какво трябва да се сменя?
Автомобилът мина диагностика преди да го взема и за това знам, че тези неща трябва да се сменят, иначе както казах, нищичко не разбирам

За калъфа - не е лоша идея. Ще потърся хубав калъф

Май е най-добре да заведа автомобила още веднъж на доктор и да ми каже какво трябва да се сменя?
- boristraikov
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 19 апр 2012, 21:01
- Модел на автомобила: Транзит + Субару
- Местоположение: Ивайловград
- Status: Извън линия
Re: Собственик за първи път на ФОРД Фокус
Отиваш в сервиза до моста Чавдар (ако си от София, не ти пише в профила) и си решаваш всички проблеми. Аз моя фокусник там го обслужих след рлегистрацията в Бг и съм адски доволен от сервиза. Има си и тема за това - http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=6433" onclick="window.open(this.href);return false;
Там, където виждам моя баща,
там, където виждам моята майка,
моите сестри и братя.
От самото начало на времето
те ме зоват да заема
своето място сред тях!
там, където виждам моята майка,
моите сестри и братя.
От самото начало на времето
те ме зоват да заема
своето място сред тях!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 27 юли 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,8 ТДИ 90 к.с. 2000 година
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Собственик за първи път на ФОРД Фокус
Да, в София живея. Благодаря за съвета.
- baidido
- потребител
- Мнения: 1254
- Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
- Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Собственик за първи път на ФОРД Фокус
Аз Кастрол ТДА си го слагам ей така, наистина по-добре върви, ползвам го основно през зимата, но не мисля, че е за прочистване. Цената му трябва да е доста под 25 лв., аз за последно го вземах за 12-13 с отстъпка.
Който кара Форд е горд!
-
- потребител
- Мнения: 170
- Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
- Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Re: Собственик за първи път на ФОРД Фокус
За ремъка да ти кажа, че оригиналният се сменя на 120 000 км, не на 50 000. Така че като си решил да сменяш си купи най-добре оригинален и забравяш. Най-добре провери в сервизната книжка или в мото пфое точните километри за твоята кола и цената и си решаваш сам.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Собственик за първи път на ФОРД Фокус
По горе ти писаха, ако имаш нужда от някакви ремонтни дейности или съвети отиди при фордманиак.
Гледам че още се ориентираш къде какво и други такива, горещо ти препоръчвам да НЕходииш в този сервиз
Гледам че още се ориентираш къде какво и други такива, горещо ти препоръчвам да НЕходииш в този сервиз
Много некомпетентни хора блуждаят там, просто е някакав ужас, всеки път като минавам от там нещо в мен подскача.Отиваш в сервиза до моста Чавдар (ако си от София, не ти пише в профила) и си решаваш всички проблеми. Аз моя фокусник там го обслужих след рлегистрацията в Бг и съм адски доволен от сервиза. Има си и тема за това - viewtopic.php?f=14&t=6433
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 27 юли 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,8 ТДИ 90 к.с. 2000 година
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Собственик за първи път на ФОРД Фокус
Ето и малко ъпдейт за това, което ми се случи последните дни:
Намерих майстор, който е приятел на мой приятел и на който реших да заложа при ремонта на автомобила ми. Сервизът се намира между Тодор Александров и Стамболийски близо до МОЛ София. Майсторът се казва Ицо и беше доста свестен. Огледа отново автомобила и в крайна сметка смених следните части: биалетки за 36лв, маслен тампон на двигател за 110лв, ангренажен ремък + ремък на алтернатора 70лв, лагерче някакво 10лв и за работа ми взе 110лв. Хареса ми, че беше честен и въпреки че му казах, че накладките са за смяна, той ме убеди, че има още 1/3 от тях и може да издържат още поне 10000км, така че да не ги сменям. Също така частите той ми ги купи. Аз само му оставих колата и на другия ден си я взех готова. Също така ми каза, че роклата не е за смяна, защото си е ок.
Имам обаче още няколко неща да дооправям:
1) гуми - зимни и летни. Какви да търся? Нови или втора ръка? Можете ли да ме насочите към някой?
2) при ускоряване над 2500 оборота се чува леко странен звук (като подсвиркване от човек, който се учи да подсвирква). Казаха ми, че това е може би от турбината. Какво мислите вие? И можете ли да ме насочите към човек, който може да прегледа турбината и да каже какво мисли?
3) Когато колата е в застой и натискам педала на спирачката се чува съвсем леко скърцане в задна лява гума. Дали трябва нещо да смажа?
Благодаря на всички, които се включват в дискусията!
Намерих майстор, който е приятел на мой приятел и на който реших да заложа при ремонта на автомобила ми. Сервизът се намира между Тодор Александров и Стамболийски близо до МОЛ София. Майсторът се казва Ицо и беше доста свестен. Огледа отново автомобила и в крайна сметка смених следните части: биалетки за 36лв, маслен тампон на двигател за 110лв, ангренажен ремък + ремък на алтернатора 70лв, лагерче някакво 10лв и за работа ми взе 110лв. Хареса ми, че беше честен и въпреки че му казах, че накладките са за смяна, той ме убеди, че има още 1/3 от тях и може да издържат още поне 10000км, така че да не ги сменям. Също така частите той ми ги купи. Аз само му оставих колата и на другия ден си я взех готова. Също така ми каза, че роклата не е за смяна, защото си е ок.
Имам обаче още няколко неща да дооправям:
1) гуми - зимни и летни. Какви да търся? Нови или втора ръка? Можете ли да ме насочите към някой?
2) при ускоряване над 2500 оборота се чува леко странен звук (като подсвиркване от човек, който се учи да подсвирква). Казаха ми, че това е може би от турбината. Какво мислите вие? И можете ли да ме насочите към човек, който може да прегледа турбината и да каже какво мисли?
3) Когато колата е в застой и натискам педала на спирачката се чува съвсем леко скърцане в задна лява гума. Дали трябва нещо да смажа?
Благодаря на всички, които се включват в дискусията!
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 21 май 2012, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 tddi 2002
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Собственик за първи път на ФОРД Фокус
"Намерих майстор, който е приятел на мой приятел и на който реших да заложа при ремонта на автомобила ми.Майсторът се казва Ицо и беше доста свестен. Огледа отново автомобила и в крайна сметка смених следните части: биалетки за 36лв, маслен тампон на двигател за 110лв, ангренажен ремък + ремък на алтернатора 70лв, лагерче някакво 10лв и за работа ми взе 110лв. Хареса ми, че беше честен и въпреки че му казах, че накладките са за смяна, той ме убеди, че има още 1/3 от тях и може да издържат още поне 10000км, така че да не ги сменям. Също така частите той ми ги купи."
Дано си случил на майстор, иначе сервизите ползват 35% отстъпка при закупуване на частите /поне такава е обикновената практика/, що да не се бори за нов клиент?
Нищо лично, но съм се напатил от "майстори"
Иначе за съскането, и при мен го имаше, какво ли не чух от "майсторите"-не ми се казва сега, излезе спукан маркуч-та това е най-вероятното.
Много приятни емоции с Фокуса ти желая
Дано си случил на майстор, иначе сервизите ползват 35% отстъпка при закупуване на частите /поне такава е обикновената практика/, що да не се бори за нов клиент?
Нищо лично, но съм се напатил от "майстори"

Иначе за съскането, и при мен го имаше, какво ли не чух от "майсторите"-не ми се казва сега, излезе спукан маркуч-та това е най-вероятното.
Много приятни емоции с Фокуса ти желая

- bodurov
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
- Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Собственик за първи път на ФОРД Фокус
И аз да се "похваля".Вчера влязох в бокса за ремък и ролка при уговорена цена 140 лв.След известно време,ми звъни тела и ми стана ясно,викам си"почна се".Та майстора вика и водна помпа е за смяна.Можело и да не я сменя сега ,ама после пак трябвало да сваля ангренажа и нови 60 лв а сега само 25+115 помпа.Викам айде сменяй,ще тръгвам на почивка да не се счупи по пътя.Тотал сметка за ангр.ремък+ролка+водна помпа и труд 285лв.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост