Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Попаднах съвсем случайно на една статия в сайт за гуми, където дават за пример как трябва да се увеличава налягането в гумите, когато се качва цолажа и съответно се ползват по-широки и с нисък профил гуми за да се запази диаметъра непроменен. Логиката е че въздуха в гумата и дава товароподемността, която и е нужна, а с качване на цолажа се ползват все по-ниски гуми и така обема за въздуха вътре намалява, което може да се компенсира единствено, като се вдигне налягането(за да се вкара същия обем въздух). За да е по-нагледно и ясно ето пример: стандартен размер 195/60/15 налягане 2.1 атм., ако качим на 205/50/16 налягането трябва да стане 2.3, а при 215/45/17 отиваме на 2.5! Опитах и от 2.1 вдигнах налягането на 2.4-2.5 и като че ли при преминаване през неравности ги усещам по-малко от преди това.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Вярно е това с налягането. Аз карам с гуми 225/45/17 и налягането го дават 2,5атм.
А, аз ги помпя на 2,7атм, че на 2,5атм. изглеждат не особено напомпени гумите.
След близки срещи с разни дупки и две изхвърлени гуми, отдавна си научих урока.
Разликата от 2,5атм. до 2,7атм. определено не е в полза на комфорта, но е чак толкова зле.
А, аз ги помпя на 2,7атм, че на 2,5атм. изглеждат не особено напомпени гумите.
След близки срещи с разни дупки и две изхвърлени гуми, отдавна си научих урока.
Разликата от 2,5атм. до 2,7атм. определено не е в полза на комфорта, но е чак толкова зле.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Именно поради тази причина, се казва, че при по-нископрофилните гуми комфорта намалява.
При 205/60/16 налягането ми е 2.3 през Лятото и 2.5 през Зимата, а при 215+/45/18 - минимум 2.7.
Ако не внимаваш с нископрофилните става много неприятно при среща със съответния ОБЕКТ!
Гумите от този вид - 18 цола, никога не се намират в единични бройки. Въпрос на късмет е ако си намериш 2 гуми, а в общия случай цял комплект от 4 гуми. И за да е още по-гадно цените им започват от 450 лв. за бройка и то бюджетните. Ако искаш качественна гума си приготви минимум 2400 лв. Ако имаш късмет да минеш само с изправяне на джанта/и, минаването през хубава дупка с добра скорост може да ти излезе минимум 2000 - 2500 лв.
Само информативна на мой близак с късмет, идването до Видин му излезе 1000 лв. (без горивото) за две гуми 17 цола и изправяне на две джанти.
При 205/60/16 налягането ми е 2.3 през Лятото и 2.5 през Зимата, а при 215+/45/18 - минимум 2.7.
Ако не внимаваш с нископрофилните става много неприятно при среща със съответния ОБЕКТ!
Гумите от този вид - 18 цола, никога не се намират в единични бройки. Въпрос на късмет е ако си намериш 2 гуми, а в общия случай цял комплект от 4 гуми. И за да е още по-гадно цените им започват от 450 лв. за бройка и то бюджетните. Ако искаш качественна гума си приготви минимум 2400 лв. Ако имаш късмет да минеш само с изправяне на джанта/и, минаването през хубава дупка с добра скорост може да ти излезе минимум 2000 - 2500 лв.
Само информативна на мой близак с късмет, идването до Видин му излезе 1000 лв. (без горивото) за две гуми 17 цола и изправяне на две джанти.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13108
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
А вчера даваха по NG за производството на гуми Мишелин и там демонстрираха, колко по-голям е спирачния път на пренапомпена гума в сравнение с нормално напомпената. Склонен съм да им вярвам, имаха много готин изпитателен полигон, на който постигаха хлъзгави условия, съгласен съм да тествам там поне месец без пари.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Не става въпрос за пренапомпани гуми. Като се видим след две седмици ще ти покажа какво пише на табелката на колата за налягането на гумите.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Странна логика, очевидно пропускам да схвана нещо.didon80 написа:Попаднах съвсем случайно на една статия в сайт за гуми, където дават за пример как трябва да се увеличава налягането в гумите, когато се качва цолажа и съответно се ползват по-широки и с нисък профил гуми за да се запази диаметъра непроменен. Логиката е че въздуха в гумата и дава товароподемността, която и е нужна, а с качване на цолажа се ползват все по-ниски гуми и така обема за въздуха вътре намалява, което може да се компенсира единствено, като се вдигне налягането(за да се вкара същия обем въздух). За да е по-нагледно и ясно ето пример: стандартен размер 195/60/15 налягане 2.1 атм., ако качим на 205/50/16 налягането трябва да стане 2.3, а при 215/45/17 отиваме на 2.5! Опитах и от 2.1 вдигнах налягането на 2.4-2.5 и като че ли при преминаване през неравности ги усещам по-малко от преди това.
За да се запази диаметъра няма нужда да се разширяват гумите. Товароподемността на гумата зависи от конструкцията и размера и и налягането е само един от параметрите в задачата. А обемът въздух не може да даде някаква информация.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Тая работа нещо не е както я мислите...веднъж оставих на една бензиностанция да ми напомпат гумите.Вероятно заради дефектен манометър ги бяха пренапомпали.По над три атм. бяха като ги проверих после.Резултат-на мокър път няма спиране!АБС сработваше непрекъснато и колата си се пързаля като шейна.Реших,че нещо не ми е наред със спирачките.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Поне тук в Бургас масово по гумаджийниците пренапомпват гумите! И то с близо 1 атм отгоре.Една моя колежка спука гума на магистралата и след като измерихме останалите 3 бяха на по 3 атмосфери(след като изстинаха)
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Разбира се, че не е задължително да е свързано качването на цолажа с по-широка гума, но обикновено колкото е по-голяма гумата толкова е и по-широка. А логиката е че всеки автомобил има определено натоварване на всяка от осите, което трябва да се вземе под внимание при ползване на по-нископрофилни гуми от стандартните. Производителя е препоръчал 2.1 при стандартната висока гума, но това не означава че ако сложим такава с нисък профил можем да я държим на същото налягане! Напротив, това ще е същото, като да държим налягането в заводския размер по-ниско от препоръчаното.........
http://www.avtogumi.com/bg/polezno/naliagane.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avtogumi.com/bg/polezno/naliagane.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
С това налягане/1.9 атм.за 185/65/14/както го дават в примера и с нашите пътища далеко няма да стигнеш.Моите гуми са размер 185/60/14 и са с налягане 2.5 атм. при загряти гуми,вярно неравностите по пътя се усещат по осезаемо,но съм нямал проблеми с гуми и джанти.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Всичко е въпрос на приоритети, а в повечето случаи това се свежда до "нямам пари", а после евентуално и колата я няма, вследствие на "нямането на пари".
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
didon80 написа:А логиката е че всеки автомобил има определено натоварване на всяка от осите, което трябва да се вземе под внимание при ползване на по-нископрофилни гуми от стандартните. Производителя е препоръчал 2.1 при стандартната висока гума, но това не означава че ако сложим такава с нисък профил можем да я държим на същото налягане! Напротив, това ще е същото, като да държим налягането в заводския размер по-ниско от препоръчаното.........
http://www.avtogumi.com/bg/polezno/naliagane.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Нищо не се разбира. По-широката гума иска по-ниско налягане, защото има по-голяма контактна площ върху която то упражнява натиск. По-нископрофилната гума има по-малък обем и се деформира по-малко от теглото на колата. Тези и двете неща не дават основание за горните твърдения.Например: за HONDA CIVIC:
масов размер – 185/65R14; препоръчително налягане 1,9 атм.; размер "+1" е 195/55R15 с препоръчително налягане 2,2 атм. Размер "+2" е 205/45R16 с препоръчително налягане 2,4-2,5 атм. Забележете как налягането се увеличава с увеличаване размера на гумата, за да задоволи товарния капацитет на колата.
Вторият цитат от автогуми.ком си е откровена безмислица - конкретно измисленото понятие "товарен капацитет на колата". Това, ако правилно го разбирам, означава товароносимост на български език, преведено от чалгаджийски, но товароносимостта е еднаква за колата с каквито и да е гуми.
Май работата е да има гъзария и продажби на гуми. Това очевидно доста върви в Бг, сравнено с доста места където няма това отклонение към неправилни размери.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Дизел, работата е там, че нископрофилната гумата трябва да оказва съответно съпротивление при удар в ръба на дупката, затова се помпа на по-високо налягане - 2.7 Аt. и при удара като се свие да не достигне ръба на дупката до джантата.
Естествено това се отнася при нормална скорост 50-60 км/ч, а при 140 ако щеш 175/80/14 да сложиш и на 3 атмосфери да я напомпаш, удариш ли дупка и гумата и ти сте ...
Естествено това се отнася при нормална скорост 50-60 км/ч, а при 140 ако щеш 175/80/14 да сложиш и на 3 атмосфери да я напомпаш, удариш ли дупка и гумата и ти сте ...
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Това вече повече прилича на нещо смислено. Търси се по-малка деформация заради по-малката височина. Че то било много тъпо да караш такива гуми ако не ти трябва 
Aз имам 175/80/14 дупкопрелитащи и няма проблеми, отлични са при преминаване през дупка с висока скорост. По-скоро при под 100 км/ч е зле.

Aз имам 175/80/14 дупкопрелитащи и няма проблеми, отлични са при преминаване през дупка с висока скорост. По-скоро при под 100 км/ч е зле.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Правилно налягане в гумите при увеличаване на цолажа
Прелитал съм 3 пъти със скорост 120-140 км/ч. през огромни дупки по 30 см. дълбоки, и 80 см. по дължината на пътя, без никакъв проблем, въобще. Гумите са ми 215/55/16, 2.3 атм. напомпани.diesel1.6 написа: По-скоро при под 100 км/ч е зле.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта