смяна на радиатор парно
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 15 авг 2012, 17:00
- Модел на автомобила: ford escort
- Status: Извън линия
смяна на радиатор парно
Колеги, протече ми радиаторчето за парното, налях една течна добавка която купих от Лукоил и теча спря но от този момент парното изчезна. Въпроса ми е откъде да купя ново радиаторче ,скъпо ли е и лесно ли се сменя? Колата ми е Форд Ескорт 1.4, ' 88. гр. Пловдив
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
За да го смениш трябва да се свали таблото и цялата система за вентилация. Радиаторчето се пада зад разпределителя към шланговете в средата. Доста работа си е, имаш много пипкави неща за нагласяне.
Ето и снимки, за да придобиеш някаква представа какво е под таблото


Ето и снимки, за да придобиеш някаква представа какво е под таблото


ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Не го плаши, на МК 3 и 4 не се сваля таблото, развиват се болтовете отдолу, които държат кутията с радиатора и излиза.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Можеш ли по тези снимки да го ориентираш къде са въпросните болтове, щото и аз не ги знам всичките. А не трябва ли да се откачат и механизмите на врътките?HACKO написа:Не го плаши, на МК 3 и 4 не се сваля таблото, развиват се болтовете отдолу, които държат кутията с радиатора и излиза.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Ляга на пода и гледа кутията отдолу 8мм шпилки, кутията се измества само няколко сантиметра, колкото щуцерите да влезнат в купето. Дори и да свали таблото, докато не развие въпросните гайки, не може да се извади радиатора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно

Колеги. Изтича ми антифриз от това място показано на снимката. Намира се под таблото в краката на пасажера. Незнам точно какво се намира там. Радиатора ли е. Виждат се 2 болта ако ги развия какво ще изкочи?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Това е радиатора, болтовете го държат към кутията. За да се извади обаче, трябва да се освободи и самата кутия и да се измести малко към купето, за да могат тръбите да влезната в купето. След това радиатора се издърпва и на негово място се поставя новия. Кутията е захваната на шпилки, които се виждат като се залегне на пода.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Трябва да си смениш радиатора на парното, но за целта е необходимо да смъкнеш цялото табло.
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Значи до колкото попрочетох из форума. Имало чалъм без да се сваля таблото. До колкото разбрах.1 сваляме средната конзола. 2 отцепваме в двг отсек двата маркуча влизащи в купето и радиатора. 3 навираме се под жабката отвиваме радиатора и издърпваме.
Само не ми стана ясно. 1точим ли антифриза. 2 трябва ли все пак да разкачим крипежите по таблото, за да го издърпаме малко и него към седлките?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Само не ми стана ясно. 1точим ли антифриза. 2 трябва ли все пак да разкачим крипежите по таблото, за да го издърпаме малко и него към седлките?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Не знам, ама аз чалъм не открих като го смъквах мойто. Почти съм сигурен, че няма как да се смъкне без да се махне таблото !
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=16729
Нещо не ми отваря снимките от пост #7 на тази тема иначе е описано
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Нещо не ми отваря снимките от пост #7 на тази тема иначе е описано
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Истината е, че трябва да се хванеш и да смъкнеш таблото, другото е бира и свободно време 

- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Сега да точа ли антифриза преди тази хамалогия? Че като гледам тези маркучи над кормилната рейка на какво терсене място са, ще се полея целия до като ги запуша

Вижда се и някакво болтче! Май и него развивам след това нали?

Вижда се и някакво болтче! Май и него развивам след това нали?
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Ами, ако не махнеш капачката на антифриза няма да се олееш много, даже никак, но си изисква жертви. Споменатото болче се маха, но има и още едно от другата страна. Като ги развиеш се маха тази метална планка заедно с уплатнението към нея. Другия вариант е сервиз.
Последна промяна от lubomirov89 на 26 апр 2016, 16:20, променено общо 1 път.
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Добре. Благодаря за инфото и съветите. Като се наканя да го правя ще кажа какво е станало.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Антифриза го точиш при всички положения, това е почти най-ниската точка на системата, тако че не вземеш ли мерки ще изтече всичкия. На твоя Ескорт не гарантирам, обаче на старите се сменя без да се сваля таблото. Кутията е същата само таблото е малко по-голямо, може да се наложи да махнеш пластмасата около скоростния лост (става лесно). Преди да започнеш да сваляш таблото, първо махни планката при д-ля, развий кутията и опитай да я издърпаш максимално надолу и назад. Ако успееш да вкараш тръбите в купето, няма никакъв проблем понататък. Ако не успееш, може да не се налага цялосно сваляне на таблото а само развиване на болтовете, които го държат към купето.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
5 часа ми отне да се докопам до радиатора 
Ето какво се получава след разглобяването



Всичко се сваля по таблото освен волана
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Ето какво се получава след разглобяването



Всичко се сваля по таблото освен волана
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
- G2233
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
- Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
Re: смяна на радиатор парно
Колеги какъв радиатор да си взема? В магазина ми предлагат китайски за 30лв (вика масово те вървяли и нямало оплаквания). Другия е nissen 50лв. Като се знае как се стига до този радиатор, хубаво е да е по читав.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта