Форд Фокус 1.8 ТДДИ не пали

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
slinkara
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 29 мар 2008, 20:50
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tdi
Status: Извън линия

Форд Фокус 1.8 ТДДИ не пали

Мнение от slinkara » 26 авг 2012, 15:02

Здравейте колеги,

Вчера на прибиране от морето на моя Ford Focus 1.8 TDDI 2000г. се случи следното:
Първо в движение забелязах, че лампата за акумулатора светна. Спрях като си мислех, че съм скъсъл алтернаторен ремък. Беше си на мястото и стегнат.
Климатика, фаровете и радиото бяха пуснати. Изключих ги всичките и потеглих. След известно време - пуснах фаровете, че имаше кабинка на КАТ и не ми се разделяше с 50 лв. Лампата пак светна. Изгасих фаровете и пробвах да изгася и двигателя в движение и да запаля, но уви чу се само цъкане и колата не искаше да запали. Нямаше как 4-та и така успях да запаля и да се прибера. Днес пробвах да запаля, но положението е същото - само цъкане. Премерих аккумулатора 11.80V, така че го изключвам него - освен това всичко по електрониката работи (централно, часовник т.н.). Доколкото прочетох май имам проблем със стартера (втулки+четки), но не съм много запознат затова моля насочете ме за възможна причина и евентуално за майстор(сервиз), където да го оправя.

Благодаря Ви предварително!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ не пали

Мнение от OgiDogi » 26 авг 2012, 18:13

slinkara написа:Здравейте колеги,

Вчера на прибиране от морето на моя Ford Focus 1.8 TDDI 2000г. се случи следното:
Първо в движение забелязах, че лампата за акумулатора светна. Спрях като си мислех, че съм скъсъл алтернаторен ремък. Беше си на мястото и стегнат.
Климатика, фаровете и радиото бяха пуснати. Изключих ги всичките и потеглих. След известно време - пуснах фаровете, че имаше кабинка на КАТ и не ми се разделяше с 50 лв. Лампата пак светна. Изгасих фаровете и пробвах да изгася и двигателя в движение и да запаля, но уви чу се само цъкане и колата не искаше да запали. Нямаше как 4-та и така успях да запаля и да се прибера. Днес пробвах да запаля, но положението е същото - само цъкане. Премерих аккумулатора 11.80V, така че го изключвам него - освен това всичко по електрониката работи (централно, часовник т.н.). Доколкото прочетох май имам проблем със стартера (втулки+четки), но не съм много запознат затова моля насочете ме за възможна причина и евентуално за майстор(сервиз), където да го оправя.

Благодаря Ви предварително!
Премери пак акумулатора, докато някой цъка с ключа отвътре, дали случайно няма да клекне под 9 V. После го свали и сложи да се зарежда и ако не успее по време на заряд да стигне 14.4 V или ако отиде много нагоре - търси си нов акумулатор. Ако всичко е наред и се зареди нормално (след изключване, напрежението бавно да спада до към 12.8 V), провери дебелите кабели към купето и двигателя, дали случайно не са окислени по кабелните обувки и болтовете и за всеки случай ги разхлаби и затегни. С мултимер, на обхват 200 Ω, при свален акумулатор, премери между минусовата клема на акумулатора и блока на двигателя и ако показанието е различно от това на допрени пипала, търси по веригата за слаби връзки.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

slinkara
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 29 мар 2008, 20:50
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ не пали

Мнение от slinkara » 26 авг 2012, 20:06

Здрасти и благодаря за отговора.
Ето какво направих - пробвах с друг акумулатор (от форда на баща ми) резултата е същият. То и моя е нов има няма на 6 месеца е. Така че акумулатора отпада като вариант. Клемите са чисти без окисляване по тях. Съпротивлението между минуса и корпуса на двигателя е 0. Утре ще звъня на майстори да уговарям нещо час и ще трябва да ударя едно рамо (дано запали лесно, че в тая жега...), за да се придвижа до сервиз.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ не пали

Мнение от HACKO » 26 авг 2012, 20:26

Това че акумулатора ти е на 6м не значи, че не може да се разреди, 11.8 на покой си е направо разреден акумулатор. За да се изтощи по време на движение, значи генератора ти не работи, за което говори и светналата лампа. Защо не е запалила с друг акумулатор, това вече е друг въпрос, но на първо време хубаво си зареди акумулатора и пробвай да запалиш. След това ходи на майстор да установите защо генератора не работи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ не пали

Мнение от OgiDogi » 26 авг 2012, 22:03

slinkara написа:Здрасти и благодаря за отговора.
Ето какво направих - пробвах с друг акумулатор (от форда на баща ми) резултата е същият. То и моя е нов има няма на 6 месеца е. Така че акумулатора отпада като вариант. Клемите са чисти без окисляване по тях. Съпротивлението между минуса и корпуса на двигателя е 0. Утре ще звъня на майстори да уговарям нещо час и ще трябва да ударя едно рамо (дано запали лесно, че в тая жега...), за да се придвижа до сервиз.
Надявам се, че все пак си разхлабил и притегнал болтовете на дебелите кабели към купето и към двигателя.
Ако приемем, че алтернаторът работи нормално а в същото време не зарежда и стартерът не тръгва, не виждам друга причина, освен слаби връзки по минусовият кабел от акумулатора до двигателя.
Сложи акумулатора и премери напрежението между "+" на акумулатора и блока на двигателя, докато някой отвътре завърти ключа за палене. Падне ли напрежението, потърси едно парче проводник поне 10 кв. мм. (ако е тънък, може да те изгори), дай на ръка директна връзка от минуса към блока и пак пробвай палене.

Едно Renault 19 стоя 20 дни в сервиза, докато му намерим дефекта и отстраним всички поражения (включително и изгорял компютър), защото му свалили акумулатора при работещ двигател, за да запалят друга кола. Проблемът се оказа слаба връзка в кербовката на кабелната обувка, а бях му притягал болтовете (защото преди това беше идвало за проблем със завъртането на стартера) и бях сигурен, че не може да е от масата на двигателя. Ама кабелът меден, обувката алуминиева и поради различният брой електронни слоеве на атомите, между двата метала се получават някакви електрохимични реакции, ускоряващи окисляването, въпреки че с просто око не се виждаше нещо нередно. Заради слабата връзка, алтернаторът вдигаше към 18-20 V (измерено между корпуса му и извода към акумулатора) и започваше да прегрява. От там е изгорял компютъра при свалянето на акумулатора - няма кой да натовари алтернатора и да свали напрежението до 14 V, създавайки пад на напрежение върху слабата връзка.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Sim3
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран: 16 юни 2007, 22:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
Местоположение: Burgas
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ не пали

Мнение от Sim3 » 27 авг 2012, 17:49

Прочети тук: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=21748" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; и тук http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... &start=100" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; и при мен имаше подобен проблем.
Изображение

slinkara
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 29 мар 2008, 20:50
Модел на автомобила: ford focus 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ не пали

Мнение от slinkara » 28 авг 2012, 17:41

Здрасти,

Благодаря на всички. До тук проблемните части са акумулатор и алтернатор. Акумулатора го заредих и сега вече колата пали. Не знам защо не се получи с другия акумулатор. Покарах колата няколко км днес и лампата за зареждане светна - така че явно алтернатора също е отишъл. Имам час за майстор за следващата сряда до тогава в бокса. Ще пиша като я откарам да кажа и той какво е открил.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1.8 ТДДИ не пали

Мнение от HACKO » 28 авг 2012, 18:28

Акумулатора не ти е проблемен, просто няма кой да го зарежда и затова се изтощава, все пак се кара на фарове.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта