нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Имам следния проблем,с колата!?!?!?!!?!?
Като е запалена и позагряла при форсиране и лед това отпускане на газта оборотите не се стабилизират нормално а пурво падат ряско , после се дигат и 4ак тогава се стабилизират. Понякога падет до нула и светва лапи4ката за акомулатора и маслото се едно изгася(вси4ко става за секунди), и после пак се нормализира вси4ко, но колата не изгасва.....????????
(то вси4ко е при запалена кола на място)
Прави ги тия морафети когато колата е и в джижение и като я изклю4иш от скорост???
Някои има ли на идея за какво става на въпрос и от какво може да е?
Благодаря предварителноооооооо!!!!
Като е запалена и позагряла при форсиране и лед това отпускане на газта оборотите не се стабилизират нормално а пурво падат ряско , после се дигат и 4ак тогава се стабилизират. Понякога падет до нула и светва лапи4ката за акомулатора и маслото се едно изгася(вси4ко става за секунди), и после пак се нормализира вси4ко, но колата не изгасва.....????????


Прави ги тия морафети когато колата е и в джижение и като я изклю4иш от скорост???
Някои има ли на идея за какво става на въпрос и от какво може да е?
Благодаря предварителноооооооо!!!!

-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Напиши повече подробности, за да ти отговори някой с идеи.
- от кога го прави това колата или така си я взел?
- газова има ли? ако има - на бензин и на газ същото ли е, каква е разликата?
- въздушен филтър и пр. консумативи сменени ли са? (напиши какво и кога си сменял последните 10 хил. км по двигателя като консумативи, сензори и др. части)
- други странности някакви ако забелязваш?
- EGR (AGR на немски) система има ли?
Ако искаш да опиташ сам да се поровиш в колата (четене на грешки, тестове на бензиновия компютър и да следиш живите данни), можеш да си поръчаш от интернет ELM327 (в БГ ми излезе ок. 60 лв, в чужбина май беше 20-тина евро, сега гледам в нета даже по 10-тина) и да си изтеглиш ForScan която е безплатна (в комплекта може да дойде и друг софтуер, но аз ползвам основно този - дава достъп до най-много показатели от живите данни и може да ги записва във файл, който сe отваря с Excel, OpenOffice или др.).
Това упражнение има смисъл, ако имаш желание да попрочетеш малко и се надяваш, че ще можеш сам да си ремонтираш колата за по-дребните случаи (смяна на части, почистване - каквото излезе).
ПП. Според моя скромен опит при подобни симптоми задължително трябва да се провери как се държи ламбда сондата. На първо четене - по живите данни и резултата от KOER теста. Може да не е тя, но аз и още 1-2 колеги вече от нея сме си патили.
ППП. Да ти обърна внимание, както ми ми обърнаха преди и на мене тука: Като си правиш експерименти с изключване на сензори не бързай с изводите - колата минава в авариен режим и превключва на съвсем други, безопасни настройки (обогатява сместа и пр.). Един колега с Ескорт беше набедил МАФ сензора, защото без него изчезваха симптомите, но се оказа като при мене - ламбда сонда.
- от кога го прави това колата или така си я взел?
- газова има ли? ако има - на бензин и на газ същото ли е, каква е разликата?
- въздушен филтър и пр. консумативи сменени ли са? (напиши какво и кога си сменял последните 10 хил. км по двигателя като консумативи, сензори и др. части)
- други странности някакви ако забелязваш?
- EGR (AGR на немски) система има ли?
Ако искаш да опиташ сам да се поровиш в колата (четене на грешки, тестове на бензиновия компютър и да следиш живите данни), можеш да си поръчаш от интернет ELM327 (в БГ ми излезе ок. 60 лв, в чужбина май беше 20-тина евро, сега гледам в нета даже по 10-тина) и да си изтеглиш ForScan която е безплатна (в комплекта може да дойде и друг софтуер, но аз ползвам основно този - дава достъп до най-много показатели от живите данни и може да ги записва във файл, който сe отваря с Excel, OpenOffice или др.).
Това упражнение има смисъл, ако имаш желание да попрочетеш малко и се надяваш, че ще можеш сам да си ремонтираш колата за по-дребните случаи (смяна на части, почистване - каквото излезе).
ПП. Според моя скромен опит при подобни симптоми задължително трябва да се провери как се държи ламбда сондата. На първо четене - по живите данни и резултата от KOER теста. Може да не е тя, но аз и още 1-2 колеги вече от нея сме си патили.
ППП. Да ти обърна внимание, както ми ми обърнаха преди и на мене тука: Като си правиш експерименти с изключване на сензори не бързай с изводите - колата минава в авариен режим и превключва на съвсем други, безопасни настройки (обогатява сместа и пр.). Един колега с Ескорт беше набедил МАФ сензора, защото без него изчезваха симптомите, но се оказа като при мене - ламбда сонда.
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Зна4и колата си беше добре като я вземах! Прибрахме се в БГ(работя Италия) , смених и свешти , кабели пистов ремък и ролки, колата работи по добре от преди но като си тругнахме да се прибираме на обратно запо4на да го праи този проблем ( като е изклю4а от скорост и подат за секунди оборотите и светват лампи4ките за масло и акомулатор, но колата не изгася,прави го и на място на празен ход при форсиранеееееее,но при движение колата ускорява добре върви много по добре от преди,но този проблем не знам от какжо може да се дължи. В4ера я ка4нах на комп при един тук и ми каза 4е има 3 грешки е те ги из4исти без проблеми ноедната каза 4е не се маха и я дава постоянно!
някукав дат4ик за втори4ния въздушен поток,намира се зад двигателя монтиран е на купето ( те са 3 а този е средния)6те се поразтуршувам из моргите да потурся и да пробжам да жидиме дали 6те има промяна ама ме сумнява за6тото 6теше да има проблеми и при вървене на колата, а пук има и друго, в4ера 4етох и з интернет и такижа симптоми се появяват при повредено Моторчето за регулиране на оборотите при празен ход (стъпковият мотор) или Моторчето за контрол на ниските обороти..
ама не знам дали компа ще го засе4е. смятам да ги намеря и трите от морга и да пробвам с тяхххх
някукав дат4ик за втори4ния въздушен поток,намира се зад двигателя монтиран е на купето ( те са 3 а този е средния)6те се поразтуршувам из моргите да потурся и да пробжам да жидиме дали 6те има промяна ама ме сумнява за6тото 6теше да има проблеми и при вървене на колата, а пук има и друго, в4ера 4етох и з интернет и такижа симптоми се появяват при повредено Моторчето за регулиране на оборотите при празен ход (стъпковият мотор) или Моторчето за контрол на ниските обороти..
ама не знам дали компа ще го засе4е. смятам да ги намеря и трите от морга и да пробвам с тяхххх
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Пробвай да извадиш вакуумната тръбичка от ЕГР-клапана и да я запушиш хубаво с болт.
Не забравяйте, че не всички грешки в компютъра означават непременно въпросното "нещо" да е прецакано, те може да са просто упътване за насочване към проблем.
Например датчика, който дава грешка е за система, която сработва след палене на колата, за вкарване на допълнителен свеж въздух (в т.ч. повече кислород) в изпускателния колектор за по-бързо загряване на катализатора. След това не действа и не би трябвало да оказва влияние на работата, но при теб след отпускане на газта колата губи обороти аха да загасне докато се осъзнае, което е присъщо за заминаващ ЕГР клапан, и може да лъже другия сензор, защото тези системи са свързани в колектора от една страна и чрез вакуумите от друга.
Не забравяйте, че не всички грешки в компютъра означават непременно въпросното "нещо" да е прецакано, те може да са просто упътване за насочване към проблем.
Например датчика, който дава грешка е за система, която сработва след палене на колата, за вкарване на допълнителен свеж въздух (в т.ч. повече кислород) в изпускателния колектор за по-бързо загряване на катализатора. След това не действа и не би трябвало да оказва влияние на работата, но при теб след отпускане на газта колата губи обороти аха да загасне докато се осъзнае, което е присъщо за заминаващ ЕГР клапан, и може да лъже другия сензор, защото тези системи са свързани в колектора от една страна и чрез вакуумите от друга.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Извинявам се за въпроса но каде се намита ЕГР-клапана и съкращение от каквое 4е съм малко бос на тази тема?



- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
ЕГР=EGR - exhaust gas recirculation - част от отработените газове в изпускателния колектор се връщат във всмукателния за намаляване на вредните емисии.
Прилича на нещо такъв тип:

отгоре в по-тънката тръбичка влиза вакуума, който трябва да се извади и запуши
Прилича на нещо такъв тип:

отгоре в по-тънката тръбичка влиза вакуума, който трябва да се извади и запуши
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Мерси много 6те пробжам днес



-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
И като го затапя ако се нормализират не6тата зна4е е за смяна ?????
а мойе ли да се из4исти или н6то друго да се позатегне за малко докато намериме някое здраво
а мойе ли да се из4исти или н6то друго да се позатегне за малко докато намериме някое здраво

-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997




-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
изпратих ти линк да си изтеглиш преснимана книга за галакси-то, където да прочетеш и видиш кое как изглежда, къде се намира, както и описание на процедурата по демонтаж и монтаж. линкът е валиден само две седмици и няма да го слагам в темата. ако някой друг го вълнува, да пита.
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
ПОМОщ !!!!!!!!! Не мога да го намеря тозииии Е(A)ГР клапана?!?!?!?
Възможно ли е да го нямам




-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Може и да нямаш/ЕГР/.Пробвай да почистиш стъпковия мотор и виж дали ще има подобрение.При мен бяха същите симптоми и след интервенция върху стъпковия мотор оборотите заспаха.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Така правят зетеците като не са обучени. Примерно като си махал акумулатора и после така се държи докато не се обучи компа. Махал ли си акумулатора?
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Щом не намираш ЕГР клапана, най- вероятно и при тебе да липсва такъв, както липсва и при мене (някои даже направо биха ти казали да не го търсиш, щом Галакси-то ти е от Италия).
Успя ли да почистиш или да смениш клапана за празния ход? (и 2.0 и 2.3 имаме електромагнитен клапан, който се управлява с честотни импулси, а не стъпково моторче, виж в Hynes, 4A-8 - Idle Air Control Valve)
Не знам за зетеците, но на нашите Галакси-та моторите май не са толкова капризни към обучението. Наскоро след смазване на зацепването на стартера не се усетих че ми е изключван акумулатора. Компа се обучи на газ и изобщо не спазих процедурата. Струва ми се, че ми се вдигна малко разхода от това (предстои да го засека), но други странични ефекти не забелязвам засега. При първа възможност смятам да откача акумулатора и да го обуча наново. Мога да опиша процедурата, както я знам, но нямам време в момента, а и може-би друг ще го направи по-добре от мене...
Успя ли да почистиш или да смениш клапана за празния ход? (и 2.0 и 2.3 имаме електромагнитен клапан, който се управлява с честотни импулси, а не стъпково моторче, виж в Hynes, 4A-8 - Idle Air Control Valve)
Не знам за зетеците, но на нашите Галакси-та моторите май не са толкова капризни към обучението. Наскоро след смазване на зацепването на стартера не се усетих че ми е изключван акумулатора. Компа се обучи на газ и изобщо не спазих процедурата. Струва ми се, че ми се вдигна малко разхода от това (предстои да го засека), но други странични ефекти не забелязвам засега. При първа възможност смятам да откача акумулатора и да го обуча наново. Мога да опиша процедурата, както я знам, но нямам време в момента, а и може-би друг ще го направи по-добре от мене...
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Вчера забелязах нещо когато колата е студена и оборотите са малко високи не го прави докато не позагрееее,а ако на вън е много горещо и към обят седна да я карам минавам 1-2 километра и започва да го правииии
даже почна и да загасва вече го направи 3-4 пъти, докато сменя скороста и загасва
Говорих с един човек тук и ми каза че може да е от свещите които съм сложил,защото старите свещи като ги махнаха и ми показаха, добри са само че имат 4 милиметра (не 0,4 от милиметъра) растояние къде е изкривеното желязце ,ама колата вървеше нормално само че кабелите не бяха много читави и затова смених кабелите и свещите а с тия свещи стана по тракащ двигателя( все едно повдигач чука).
МИсля да пробвам със старите свещи да видиме дали ще има промяна!?!?!?!?
незнам има ли логика или не??????
даже почна и да загасва вече го направи 3-4 пъти, докато сменя скороста и загасва

Говорих с един човек тук и ми каза че може да е от свещите които съм сложил,защото старите свещи като ги махнаха и ми показаха, добри са само че имат 4 милиметра (не 0,4 от милиметъра) растояние къде е изкривеното желязце ,ама колата вървеше нормално само че кабелите не бяха много читави и затова смених кабелите и свещите а с тия свещи стана по тракащ двигателя( все едно повдигач чука).
МИсля да пробвам със старите свещи да видиме дали ще има промяна!?!?!?!?

незнам има ли логика или не??????
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
4 мм междуелектродно разстояние?! Как го измерихте това? Ако наистина е толкова, кой знае на какво приличат тия свещи и как са работили изобщо, не ги слагай пак на колата.
За Галаксито съм виждал да го дават между 0.8 и 1.3 мм (препоръчаха ми да слагам 1 мм, дори в каталога да пише повече).
За Галаксито съм виждал да го дават между 0.8 и 1.3 мм (препоръчаха ми да слагам 1 мм, дори в каталога да пише повече).
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
значи измерих растоянието точно 3 мм е не е 4 както казах ама пак си е много,а марката е моторцрафт и за добри още както казах ама не съм ги сменял за проба защото не виждем връзка на проблема ми със свещите а иначе не откривам нищо нито някое маркуче за вакум нацепено или спукано ,клапана за празен ход ми казаха че като запалена колата и извадиш буксата трябва да загасне и значе е добре,искам да попитам дали е вярно(при мен стана така)
Направо не знам къде да търся какво да правя пълна мъгла ми е!?!?!?!?!???
А и вчера забелязах нещо лампичката за алармата която е на шиофьорската врата при заключена врата мига (нормално,алармата е включена) но преди да я оставя за смяната на свещите и кабелите,както и на пищов ремък и ролки(след което почна да ми прави тия проблеми)когато отключех вратата лампичката на вратата светеше постоянно(само да кажа че нямам дистанционно за алармата )
Направо не знам къде да търся какво да правя пълна мъгла ми е!?!?!?!?!???


А и вчера забелязах нещо лампичката за алармата която е на шиофьорската врата при заключена врата мига (нормално,алармата е включена) но преди да я оставя за смяната на свещите и кабелите,както и на пищов ремък и ролки(след което почна да ми прави тия проблеми)когато отключех вратата лампичката на вратата светеше постоянно(само да кажа че нямам дистанционно за алармата )
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Не ги сменяй, но ги регулирай на 1мм.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Ако са оригинални двойна платина свещите:
- трябва да са 1.3мм по заводски настройки.
- на някои места съм чел, че разстоянието било голямо, заради което често заминавали кабелите (което за мен не може да е вярно или кабелите са били менте, но... ) и от Форд намалили препоръчителното разстояние на 1.2 или 1.1
- От личен опит, на тези свещи при разстояние по-малко от 1.15мм се наблюдава влошена работа във високите обороти - предварението идва твърде много, а компютъра няма достатъчно данни да го сметне по-малко. И при ескорта '93 1.6 16v EEC-IV компютър и при мондеото 2.0 16v EEC-IV компютър се наблюдава това. 1.15мм е най-добрата настройка на тези свещи и ако колата е с газов инжекцион.
Все пак не бива да се пропуска и факта, че Галаксито е разработвано в тандем с Фоклсваген Шаран и подобията, което внася своята доза особености.
По-нагоре май заблудих колегата с ЕГР клапана - наистина е много възможно да липсва заводски.
- трябва да са 1.3мм по заводски настройки.
- на някои места съм чел, че разстоянието било голямо, заради което често заминавали кабелите (което за мен не може да е вярно или кабелите са били менте, но... ) и от Форд намалили препоръчителното разстояние на 1.2 или 1.1
- От личен опит, на тези свещи при разстояние по-малко от 1.15мм се наблюдава влошена работа във високите обороти - предварението идва твърде много, а компютъра няма достатъчно данни да го сметне по-малко. И при ескорта '93 1.6 16v EEC-IV компютър и при мондеото 2.0 16v EEC-IV компютър се наблюдава това. 1.15мм е най-добрата настройка на тези свещи и ако колата е с газов инжекцион.
Все пак не бива да се пропуска и факта, че Галаксито е разработвано в тандем с Фоклсваген Шаран и подобията, което внася своята доза особености.
По-нагоре май заблудих колегата с ЕГР клапана - наистина е много възможно да липсва заводски.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 13 окт 2011, 20:37
- Модел на автомобила: ford Galaxy
- Status: Извън линия
Re: нестабилни обороти Galaxy 2.0 benzin 1997
Изглежда аз не сум се изразил правилно старите ми свещи са с голямо растояние м/у полисите а ножите са били с 1,1 мм ми каза този дето ги сменя
А днес имам време и поxжам да разглабям всиxко и да xистя и пръскам и дано да да стане нещо

А днес имам време и поxжам да разглабям всиxко и да xистя и пръскам и дано да да стане нещо


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта