Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 28 май 2011, 14:54
- Модел на автомобила: ford orion
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
хора аз имам орион 1.8 ДИЗЕЛ 93 ГОДИНА КАК ДА МУ СЛОЖА ТУРБО ПОМОГНЕТЕ!!!!!
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
може и едно на дясната седалка
тогава заедно с това в багажника ще стане БИ турбо 


-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Колеги имам едно питане относно бензиновата помпа.
При турбинирането на двигателя е ясно, че постъпва повече въздух, следователно има нужда от повече бензин. Дотук добре.
Ако сменим само бензиновата помпа с такава отдаваща по-голяма мощ, то ефекта ще е нулев заради редуктора на налягането, който при Зетек 1.8 поддържа налягане от 2.7+–0.2 атм. Т.е. ако сменяме помпата, трябва да сменим и редуктора или да го модифицираме.
Според мен това не е нужно, защото бензиновата помпа при всички двигатели Зетек "прави" налягане от >3 атм., което е абсолютно достатъчно за повечето широко разпространени инжектори на пазара. Конкретно тези, който могат да бъдат използвани при тунинговането на Зетек до към 250кс.: 370cc Nissan SR20DET Side Feed Injectors имат нужда от 3 атм. налягане:
Flow Rate in CC per minute: 370CC/min @ 43.5 PSI or 3 BAR
Resistance: 12.6 ohms
Voltage: 8-15 Volts, nominal 13.5 Volts
Amperage: 1.0 Amps
Pressure: Min 30PSIG/ Max 100PSIG
Следователно е абсолютно излишно да се сменя оригиналната бензинова помпа. Единствено регулатора трябва да се нагласи да кажем на 2.9 атм.
Отплеснах се... Въпроса ми беше нужно ли е да се сменя или нещата, който казах по горе са правилни:?:
Поздрави,
Николай Котев
При турбинирането на двигателя е ясно, че постъпва повече въздух, следователно има нужда от повече бензин. Дотук добре.

Ако сменим само бензиновата помпа с такава отдаваща по-голяма мощ, то ефекта ще е нулев заради редуктора на налягането, който при Зетек 1.8 поддържа налягане от 2.7+–0.2 атм. Т.е. ако сменяме помпата, трябва да сменим и редуктора или да го модифицираме.
Според мен това не е нужно, защото бензиновата помпа при всички двигатели Зетек "прави" налягане от >3 атм., което е абсолютно достатъчно за повечето широко разпространени инжектори на пазара. Конкретно тези, който могат да бъдат използвани при тунинговането на Зетек до към 250кс.: 370cc Nissan SR20DET Side Feed Injectors имат нужда от 3 атм. налягане:
Flow Rate in CC per minute: 370CC/min @ 43.5 PSI or 3 BAR
Resistance: 12.6 ohms
Voltage: 8-15 Volts, nominal 13.5 Volts
Amperage: 1.0 Amps
Pressure: Min 30PSIG/ Max 100PSIG
Следователно е абсолютно излишно да се сменя оригиналната бензинова помпа. Единствено регулатора трябва да се нагласи да кажем на 2.9 атм.
Отплеснах се... Въпроса ми беше нужно ли е да се сменя или нещата, който казах по горе са правилни:?:


Поздрави,
Николай Котев
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Въпроса с бензиновата помпа в случая не е дали прави нужното налягане, а дали има нужният дебит!
Да вземем един 4-ри цилиндров двигател, който прави 800 кс. например. При него инжекторите ще трябва да с по-голям дебит (да кажем 1000 cc/min.), но те пак работят на 3 Bar налягане. Значи ли това, че можем да минем със стандартната Zetec помпа? Отговора е - Не. Помпата ще помпи около 80 л/мин. (примерно), което няма да е достатъчно (големите инжектори ще консумират бензина в горивната рейка) за да се постигне 3 Bar в горивната рейка и дебита на иначе големите инжектори ефективно ще намалее с много процента.
Но при конкретният пример - Zetec turbo, който прави до 270 кс. например, може да работи със стандартната за Zetec бензинова помпа, но е горещо преопръчително да се постави такава с по-голям дебит, когато мощността започне да превишава 200-220 кс.
Надявам се да съм отговорил на въпроса
Да вземем един 4-ри цилиндров двигател, който прави 800 кс. например. При него инжекторите ще трябва да с по-голям дебит (да кажем 1000 cc/min.), но те пак работят на 3 Bar налягане. Значи ли това, че можем да минем със стандартната Zetec помпа? Отговора е - Не. Помпата ще помпи около 80 л/мин. (примерно), което няма да е достатъчно (големите инжектори ще консумират бензина в горивната рейка) за да се постигне 3 Bar в горивната рейка и дебита на иначе големите инжектори ефективно ще намалее с много процента.
Но при конкретният пример - Zetec turbo, който прави до 270 кс. например, може да работи със стандартната за Zetec бензинова помпа, но е горещо преопръчително да се постави такава с по-голям дебит, когато мощността започне да превишава 200-220 кс.
Надявам се да съм отговорил на въпроса

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Успях да възстановя всички снимки в темата! 

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 19 дек 2011, 22:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8T 16v 1993, Ford Mondeo 2.0 16v 4x4 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
"Ем, че къ мислиш ти", железен както винаги
И аз се замислих за това, което казваш, но не можах да намеря информация за дебит-а на помпата. И направих няколко сметки приблизителни: да кажем имаме 4 инжектора по 400сс.- 1600сс. в минута. Но като се има предвид това, че тези инжектори "работят" само в един от четирите работни такта и то не от край до край... Имаме да кажем нужда от 500сс. дебит в минута от помпата, което ми изглежда невероятно малко... Но може би греша
Ще проуча въпроса с дебита на помпите
Поздрави,
Николай Котев

И аз се замислих за това, което казваш, но не можах да намеря информация за дебит-а на помпата. И направих няколко сметки приблизителни: да кажем имаме 4 инжектора по 400сс.- 1600сс. в минута. Но като се има предвид това, че тези инжектори "работят" само в един от четирите работни такта и то не от край до край... Имаме да кажем нужда от 500сс. дебит в минута от помпата, което ми изглежда невероятно малко... Но може би греша

Ще проуча въпроса с дебита на помпите

Поздрави,
Николай Котев
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 20 авг 2011, 09:12
- Модел на автомобила: фокус
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Аз ПЪК очаквам оферта за поставяне на турбо(фокус мк1 2000 ,130к.с.)
ИНТЕРЕСУВАМЕ време за поставяне цената ..........после!
ИНТЕРЕСУВАМЕ време за поставяне цената ..........после!
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Съществуват няколко начина да се свали степентта:
- правилният и скъп начин - със "ковани" бутала, които са произведени с цел да се свали степентта на сгъстяване;
- неправилният начин 1 (и евтин) - със употребата на 2 гарнитури между главата и блока и 1 брой декомпресираща метална пластина (~1,5mm.) - степентта би следвало да падне до 8,2:1 ;
- неправилният начин 2 (и малко по-евтин) - със струговане на челата на буталата, 0,5-0,7 mm. би следвало да свалят степента до 8,5:1 . По този начин най-важната част от буталото - челото му - губи голяма част от здравината си и вероятноста буталата да се пробият при работата на двигателя е ОГРОМНА!;
Колега, изброявайки кои са вариантите за намаляне на степента на сгъстяване на двигателя, пишеш и за струговане на челата на буталата , което е мега тъп начин да си отслабиш сам буталата. A си пропуснал може би най-логичния вариант - с помощта на дебела гарнитуpа, да кажем 3мм...при което имаш само две уплътняващи повърхности за разлика от варианта с декомпресионна пластина+две гарнитури...които отгоре на всичко малко фирми им се занимава да изработят такава пластина, да не говорим че разликата в цената на пластина+2 гарнитури и една дебела гарнитура е доста голяма, в полза на една дебела гарнитура.
Та се чудех защо си пропуснал най-достъпния начин за сваляне на степента на сгъстяване?
- правилният и скъп начин - със "ковани" бутала, които са произведени с цел да се свали степентта на сгъстяване;
- неправилният начин 1 (и евтин) - със употребата на 2 гарнитури между главата и блока и 1 брой декомпресираща метална пластина (~1,5mm.) - степентта би следвало да падне до 8,2:1 ;
- неправилният начин 2 (и малко по-евтин) - със струговане на челата на буталата, 0,5-0,7 mm. би следвало да свалят степента до 8,5:1 . По този начин най-важната част от буталото - челото му - губи голяма част от здравината си и вероятноста буталата да се пробият при работата на двигателя е ОГРОМНА!;
Колега, изброявайки кои са вариантите за намаляне на степента на сгъстяване на двигателя, пишеш и за струговане на челата на буталата , което е мега тъп начин да си отслабиш сам буталата. A си пропуснал може би най-логичния вариант - с помощта на дебела гарнитуpа, да кажем 3мм...при което имаш само две уплътняващи повърхности за разлика от варианта с декомпресионна пластина+две гарнитури...които отгоре на всичко малко фирми им се занимава да изработят такава пластина, да не говорим че разликата в цената на пластина+2 гарнитури и една дебела гарнитура е доста голяма, в полза на една дебела гарнитура.
Та се чудех защо си пропуснал най-достъпния начин за сваляне на степента на сгъстяване?
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Не съм го пропуснал 
Просто го смятам за неуместен. То това е Форд, не е VW. VW имат стандартна (евтина) многослойна гарнитура и като разглобиш 2 бройки може да си направиш една дебела (степента ще е някаква приемлива до към 1 Bar), при Форд работата е малко по-скъпа, защото такава гарнитура има само за ST170, а там цената дори на едната гарнитура ще ти превиши разходите на пластината и пр. Това е първото.
Второто е степента на сгъстяване - за да получа желаната от мен степен съм ползвал 2 стандартни гарнитури по 1,2 мм (по спомен) + 1,5 мм пластина неръждаема стомана = 8,2:1. Което обърнато в ST170 гарнитури ще струва ... и още малко.
А това с направата на гарнитура от бай Драган от Зимзелен, Долно нанагорнище тотално не е опция (поне за моя проект), а и не е достъпно масово.
Пластината съм я сканирал аз, аз си чертах файла, изрязаха ми 3 бройки 1,5 мм неръждаема стомана, 2 от черна ламарина всички за 70 лв. заедно със материала. Това беше преди 5-6 години, все още имам една бройка, която после я дорастъргах за да стане за 2L проекта ми. Двете черни ги продадох на колега от форума, едната е на двигателя ми и една бяха прецакали от фирмата с лазерното рязане, зачиствали осенъците с ъглофлайф! Даже не си спомням цената на която продадох пластините, но общо взето моите ми излязоха евтино

Просто го смятам за неуместен. То това е Форд, не е VW. VW имат стандартна (евтина) многослойна гарнитура и като разглобиш 2 бройки може да си направиш една дебела (степента ще е някаква приемлива до към 1 Bar), при Форд работата е малко по-скъпа, защото такава гарнитура има само за ST170, а там цената дори на едната гарнитура ще ти превиши разходите на пластината и пр. Това е първото.
Второто е степента на сгъстяване - за да получа желаната от мен степен съм ползвал 2 стандартни гарнитури по 1,2 мм (по спомен) + 1,5 мм пластина неръждаема стомана = 8,2:1. Което обърнато в ST170 гарнитури ще струва ... и още малко.
А това с направата на гарнитура от бай Драган от Зимзелен, Долно нанагорнище тотално не е опция (поне за моя проект), а и не е достъпно масово.
Пластината съм я сканирал аз, аз си чертах файла, изрязаха ми 3 бройки 1,5 мм неръждаема стомана, 2 от черна ламарина всички за 70 лв. заедно със материала. Това беше преди 5-6 години, все още имам една бройка, която после я дорастъргах за да стане за 2L проекта ми. Двете черни ги продадох на колега от форума, едната е на двигателя ми и една бяха прецакали от фирмата с лазерното рязане, зачиствали осенъците с ъглофлайф! Даже не си спомням цената на която продадох пластините, но общо взето моите ми излязоха евтино

Последна промяна от disc на 12 сеп 2012, 23:17, променено общо 1 път.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Аз обаче избирам варианта с дебела гарнитура...имаме двама майстори на гарнитури в бургас...единия е доста известен в монт.среди ТА ходих при него и човека може да ми направи гарнитура с дебелина до 4,6 мм като гарнитурата може да е облечена с мед 0,3мм от двете страни или да не е облечена. МАтериала от който е изработена гарнитурата може да се свие до 10 процента при стягането. което ще се прави на 2 или 3 пъти. Макса на турбината е 195 коня според производителя borg warner...фокуса няма да се прави повече от 180коня и то на по-късен етап когато ще има и стендалоун комп. След като казваш че имаш голям опит, колко мм трябва да е според теб гарнитурата, и да бъде ли облечена с мед или не? Стандартно мотора на фокуса е със 11/1 степен на сгъстяване.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
А диаметъра на буталото, хода на буталото и обема на горивната камера са мм. /мм. / куб. мм? Както и дебелината на стандартната гарнитура?
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Дебелината на ст. гарн е 0,5мм диаметъра е 79мм хода мисля че беше 81,4мм обема на камерата не я знам, аз ако я знаех щях сам да си направя сметката с онлайн калкулатор. откъде мога да намеря обема на камерата?
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Най-вероятно ще трябва да я измериш сам 
Понеже този двигател не се конверсира масово (бих казал никой не го конверсира) информацията е оскъдна
. Най- лесният начин е с масло - махаш едната свещ, в ГМТ сипваш масло със спринцовка и отчиташ обема. Но това не е достаъчно точно защото ти липсва обема на свеща! Най-добре е на свалена глава... Може да се отбиеш при познати с морга и ако имат свалена глава да си замериш...

Понеже този двигател не се конверсира масово (бих казал никой не го конверсира) информацията е оскъдна

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Така и предполагах, че аз ще си я измеря...и без това не могат да ми изработят гарнитурата без да им занеса оригиналната, така че като сваля главата ще измеря колко кубика вода побира камерата на 1.6
Каква степен на сгъстяване ми трябва според теб?
Tова че никoй не ги конвертира тези мотори на принудително пълнене изобщо не е така. Най-често ги турбинират с low boost турбо където бyста е 0,3 бара, без да ги разреждат... например турбо кита на Van Aaken които ползва Garett T15, другото което правят на тези мотори е че ги чарджват с Eaton забравих кой модел беше. чарковете на zetec-s 1.6 чета че държали до 200 коня, за по-високи мощности трябват яки бутала и биели, например Wössner имат такъв кит, ама струва 900 паунда...има в тубата клип с турбиниран фокус с мотор като моя на 321 коня, има и на 260 също.
Ако може някои модератор да прехвърли последните постове откъдето съм цитирал disc, от тази тема в моята...мисля там ще е по-подходящото място за последните постове.
Каква степен на сгъстяване ми трябва според теб?
Tова че никoй не ги конвертира тези мотори на принудително пълнене изобщо не е така. Най-често ги турбинират с low boost турбо където бyста е 0,3 бара, без да ги разреждат... например турбо кита на Van Aaken които ползва Garett T15, другото което правят на тези мотори е че ги чарджват с Eaton забравих кой модел беше. чарковете на zetec-s 1.6 чета че държали до 200 коня, за по-високи мощности трябват яки бутала и биели, например Wössner имат такъв кит, ама струва 900 паунда...има в тубата клип с турбиниран фокус с мотор като моя на 321 коня, има и на 260 също.
Ако може някои модератор да прехвърли последните постове откъдето съм цитирал disc, от тази тема в моята...мисля там ще е по-подходящото място за последните постове.
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Днес отворихме мотора, оригиналната ми гарнитура е метална, с дебелина 0,5 мм. Cпоред този калкулатор, които намерих в нета, ако сложа гарнитура с дебелина 1,8 мм(2 мм дебелина като не е стегната, гарнитурата отдава до 10%) степента на сгъстяване ще падне от 11:1 до 8,8:1 този които ще ми прави гарнитурата има матерял с дебелина 1,5 и 2 мм. Ако е верен този калкулатор, мисля да му я поръчам на 2 мм, обема на камерата е 30 кубика...този калкулатор не ми я иска.
хода на буталото е 81,4 мм, оригинално фокуса е с 11:1 степен на сгъстяване...
може ли да се вярва на този калкулатор?
http://www.boosttown.com/engine/head_ga ... ulator.php
хода на буталото е 81,4 мм, оригинално фокуса е с 11:1 степен на сгъстяване...
може ли да се вярва на този калкулатор?
http://www.boosttown.com/engine/head_ga ... ulator.php
Последна промяна от JoroM на 16 окт 2012, 01:45, променено общо 1 път.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Мммда, пропуснал съм Deck Height - недохода на буталото в ГМТ. При ZetecE тази величина е 0,5 мм. При теб колко е (важно е)?
Също така убеден ли си за 30сс. обем на горивната камера? Със свещ или без свещ? Как мериш обема. Най-лесният и сравнително точен начин е със компакт диск - вземи масло и добре омасли едната повърхност на CD-то, залепи го на главата и със спринцовка почни да наливаш масло през отвора (за предпочитане е ATF) и отбележи обема.
Също така убеден ли си за 30сс. обем на горивната камера? Със свещ или без свещ? Как мериш обема. Най-лесният и сравнително точен начин е със компакт диск - вземи масло и добре омасли едната повърхност на CD-то, залепи го на главата и със спринцовка почни да наливаш масло през отвора (за предпочитане е ATF) и отбележи обема.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Мерих обема със спринцовка с вода, при завита свещ. при мен челото на буталото достига до 1 мм от ръба на цилиндровия блок. Буталата са с плоско чело
- krakata
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 03 ное 2014, 11:34
- Модел на автомобила: Разглобен
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
На това се казва полезна тема 

-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 06 фев 2016, 18:00
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Re: Zetec Turbo или как да си направим сами турбо двигател.
Наистина доста изчерпателна информация. Само аз ли не видях обаче, къде пишеше как да изберем турбото и от къде 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта