Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от kito » 30 ное 2012, 16:42

Здравейте колеги,
имам нужда от малко помощ!
Днес ходих да гледам този Фокус http://www.cars.bg/u748538 , някой от Вас да е ходил също да го гледа? Той стои цяло лято там и все още не е купен, а цената си му е добра.
Има някой неща, които ме притесняват и исках да ги споделя да ми дадете съвет.
Без да паля колата първо проверих как е маслото и видях, че е доста черно и бе над минимума. Като погледах как е антифриза обаче, ами то нямаше, беше далеч под минимума, и почти не се виждаше! :(
Подадоха ток на колата и запали без проблем, но при самия начален старт за миг сякаш ми се чу все едно дизел запалих. Оборотите се задържаха на около 1300-1400 и като повървя паднаха на 800. От обороти на празен ход, като се даде газ на място и се усеща едно замисляне за секунда може би и лек шум от двигател сякаш чувам. Та тези неща нещо ме притесняват. Продавача казва, момче колата е перфектна по принцип, от Италия северната част. Давам ти 1 година или 10 000 км гаранция в договора за покупко продажба на скоростна кутия и двигател. Качваме я ей сега на платформа и къде искаш в който и да е сервиз я караме да ти я гледат, като се притесняваш, да ти кажат от какво и е, и тоя шум какъв е!
Иначе тъй като имам Фокус МК 1, голям кеф ми направи тая. Подобрили са качеството сякаш малко, по-безшумно е вътре като затвориш врата и двигателя по друг начин се чува, тая има борд компютър и климатроник. Копчето на климатроника е малко поизтрито но това не е проблем. Интериора като цяло ми изглежда доста запазен, волан, педали, скоростен лост. Всички лампички, прозорците и огледалата всичко работи. На фаровете ми направи впечатление, сякаш имат някакво покритие отгоре като лак или нещо такова, което е изгоряло и като прокараш ръце по фаровете не стоят гладки ами даже и леко жълтее, но фара не ми се видя да е удрян или лепен. Багажника бе много чист също, тапицерията, без забележки. Дисковете имат малък ръб но има още каране в тях. Боята леко загубила тук там сякаш гланца си, но то и сегашния ни форд е така, то май форд с хубава боя няма.
Хареса си ми колата, ама тоя антифриз много ме шашка. Да не би да го меси с маслото или да е спукано казанчето, ама не можах да налея сега вода, да вземе да замръзне тия дни на тоя там, та не смях. Дайте идея какво да правя?
В сервиз да я заведа, ама ще могат ли да кажат къде се губи антифриза? А това глъхнене, може и свещи да е, скоро не е карана! Не знам, какво да правя!

P.S.
Kой е тоя колега дето ме изпревари и е купил един сив Форд Фокус МК2 2008 комби година от Аутоплаза за 10 900 лв !? Да му е честит, ама много ме е яд как го изтървах! Страхотен самолет си бе! ;)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от madboy » 30 ное 2012, 19:04

Щом може карай го на сервиз някъде, където разбират.
Аз бих проучил тоя търговец с тази гаранция. Бяха ги задължили уж да дават гаранция, но колко я спазват, не знам. Какво влиза в гаранцията?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от kito » 01 дек 2012, 17:02

Ако отида на сервиз дали ще могат да разберат тоя антифриз къде отива?
Смисъл, да не се налага отваряне на двигателя или някакви допълнително манипулации, което да ми струва много пари?

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от kito » 02 дек 2012, 17:16

Здравейте, някой може ли да ми каже тази лампичка на таблото на ФОРД ФОКУС МК2 в дясно от бордовия компютър за какво е и нормално ли е да свети червено?
Прикачени файлове
6396810o.jpg

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от synthez 3D » 02 дек 2012, 19:46

Това е индикатор за наличие на някакво съобщение.Ако превъртиш показанията на бордовия компютър(с колелцето на лявото лостче под кормилото) ще видиш и въпросното съобщение.Може да е отворена врата,багажник,проблем с някоя от системите на автомобила и т.н.
Изображение

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от иво г. иванов » 02 дек 2012, 20:23

Относно антифриза: нека продавача да разбере, че си обърнал внимание на този недостатък.
Договорете се, да се долее антифриз, предполагам от червеният, поне до средата на съда.
Може и използван да ползваш, изчакай да загрее. Ако е спукан разширителният съд, ще има
следи от овлажняване в основата на "тубата" и около съединенията. Ако се съмняваш в
прецакана гарнитура и мешания с масло, затисни ауспуха при работещ двигател и някой да гледа
за мехурчета в разш. съд. За загуби на охладителна течност не е нужно да се отваря двигател.
Относно първоначалният шум от двигателя при палене, може да е от маслените повдигачи на клапаните.
Подмяна на маслото с ново, препоръчително от производителя може да реши проблема.
За закъснението на газта, изчакай още мнения от колеги във форума или компетентно мнение на
сервизен служител.
Провери и работата на климатика.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от kito » 02 дек 2012, 20:36

Има ли вероятност да е липсата на бензин, защото светеше и лампичката за бензина, и да всички врати бяха отворени! :)
Става дума за тази количка http://www.cars.bg/u831419!
Има външни забележки, тук там е надрана и има нужда от боя, но като цяло интериора бе доста добре и двигателя както виждате е мръсен, което много ме зарадва!
Интересното бе, че от външна страна има драскотини даже по дръжките на вратите, на 2 от тях, все едно е вдигана с нещо и там са я прежулили и то не много малко /по самите ръкохватки/, даже като се вгледаш и се вижда, че леко са вдлъбнали на вътре.
Имате ли идея колко струва изкарването на ключ за тоя автомобил, тъй като се продава само с 1, който е резервния! Мисля, че за стария ни фокус в Мото Пфое искаха 130 лева, но може и да се бъркам!
Надявам се скоро да добавим във форума още един член! :)
Утре се обаждам в Мото Пфое да си запазя час да я погледнат! :)
Тази като я запалих, пак така се чу като предната в самото начало, но после нямаше шум на свистене, което бе добре!
Ходих днес да гледам и тази http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=1d7abt.
Много ама много намазана. Отвън като я гледаш все едно сега излиза от магазина, интериора обаче, целия надран вътре. Да не говорим, че забелязах една пукнатина над радиатора, където е захваната предната броня. Тоя си призна, че имала лек удар и сменяли бронята. Като отидох, пред къщата на този имаше 3-4 коли, които бяха много ударени и видях как работиха в един сервиз да ги оправят. Нещо се шашнах, че много ще ме лъже, не знам защо, ама макар, че има ESP нещо имах лошо чувство и се отказах от нея.
Ще видим, истината е, че МК2 добре са го направили! :) Дано всичко да е наред и Мото Пфое да кажат за сивото, че всичко е ОК, а драскотините ще го оправим, те не карат колата.

Потребителски аватар
sinnerman
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 07 сеп 2012, 11:08
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от sinnerman » 03 дек 2012, 09:40

kito написа:Има ли вероятност да е липсата на бензин, защото светеше и лампичката за бензина, и да всички врати бяха отворени! :)
Става дума за тази количка http://www.cars.bg/u831419!
Има външни забележки, тук там е надрана и има нужда от боя, но като цяло интериора бе доста добре и двигателя както виждате е мръсен, което много ме зарадва!
Интересното бе, че от външна страна има драскотини даже по дръжките на вратите, на 2 от тях, все едно е вдигана с нещо и там са я прежулили и то не много малко /по самите ръкохватки/, даже като се вгледаш и се вижда, че леко са вдлъбнали на вътре.
Имате ли идея колко струва изкарването на ключ за тоя автомобил, тъй като се продава само с 1, който е резервния! Мисля, че за стария ни фокус в Мото Пфое искаха 130 лева, но може и да се бъркам!
Надявам се скоро да добавим във форума още един член! :)
Утре се обаждам в Мото Пфое да си запазя час да я погледнат! :)
Това е мотор с променливи фази на газоразпределението. Той използва електронно управение на хидравличните клапани. С други думи казано, чрез промяната на ьгъла на завъртане на разпределителните валове се регулира газоразпределението. Това зависи от натоварването и оборотите на двигателя. Ползите от това са: По- оптимална работа на двигателя, намаляване на вредните емисии, повишаване на мощността в сравнение с двигатели с фиксирани разпределителни валове.
Тракането, което си чул при запалването е от хидравличните повдигачи. То се получава най- често, когато маслото в двигателя е старо. На километража на въпросната кола пише, че е на 163 хиляди км. По предписания на производителят първата смяна на ангренажния ремък се сменя на до 160 хиляди км. Смяна на масло до 20 000 км или 1 година. Провери ги тези неща в разговор с продавача или справка със сервизната книжка. Щома е купен от Мото Пфое би трябвало да има история. Така ще разбереш дали ти казва истината.
Успех в покупката.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от kito » 03 дек 2012, 10:16

Колата не е купена от Мото Пфое, италианска е но ей сега си запазих час за Мото Пфое, да я погледнат утре.
Ще ми вземат едни 80 лева за цялостен преглед: двигател, диагностика, окачване и амортисьори. Ще видим какво ще кажат и дано успея да сваля малко от цената за да мога да си оправя част от външните забележки.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от synthez 3D » 03 дек 2012, 10:41

При този двигател,а също и при всички други,за съжаление няма хидравлични повдигачи.Хлабините на клапаните се регулират с пулове с различна дебелина,затова тракането не е възможно да е от тях,а е от регулаторите на фазите.Това е често срещан проблем при първите двигатели TI-VCT ,който се отстранява с подмяната на регулаторите (единият е около 150лв.) Обикновеният 1,6 -100 коня няма подобни грижи,защото няма регулиране на фазите.Имай в предвид,че тракането при запалване е единствения проблем и може да се кара така без притеснения,освен ако не те дразни,но така и така ще сменяш ремъка е по-добре да ги смениш и тях,за да минеш с едно разглобяване.Освен това е хубаво смяната да я направиш в МП,за да стане както трябва,защото повечето майстори нямат условия и знания за да го направят както трябва.
Изображение

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от kito » 03 дек 2012, 12:43

Така е, но тия в Мото Пфое не познават парите!
Обадих им се днес и ми разясниха някой нещица! :)
80 лева е прегледа на колата!
Дръжка за отваряне на вратите от вън-88лв.
Изкарване на нов ключ с дистанционно-295 лв.
Интересно ми е, тия на 300 % печалба ли работят?????
Не съм питал колко е час труд при тях, но мисля , че преди бе 45 лв. Те за смяна на ремък, масла и ако трябва тия повдигачи, ще ми вземат една чанта пари!
Преди за смяна на съединител на Форд Фокус-а МК1 бензин 1,6 ми искаха 960 лв. Да ме извиняват, смених го за 420 лв!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Съвет покупка на ФОРД ФОКУС МК2 1,6 16v!

Мнение от kito » 09 дек 2012, 21:57

Може да закриете темата!
Имам си вече автомобилче! :)
Благодаря на всички за помощта!

Заключена

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта