ABS сработва при дърпане на ръчната
- Lusy
- потребител 
- Мнения: 100
- Регистриран: 24 яну 2013, 22:33
- Модел на автомобила: Ford Escort /джия/ 1.6 EFI 16V Зетек-1997
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
ABS сработва при дърпане на ръчната
Добре,това ако е нормален звук на АБС защо сега зимата след като дръпна ръчната се чува същия звук от пред?Сякаш съм заковал педала на спирачката.Мислех че е от леда,натрупал се под калниците и прагожете.Измих я с топла водична на мивката и набих ръчната в един завой.Ови...пак почна да цвили от пред нещо?Ще съм благодарен ако ми дадеш насока от какво може да е.Само ще кажа че преди го нямаше,ма малко ли я чекна и азS_C написа:Нормалния звук на АБС-а.Това не е система, предвидена да сработва на всяко спиране.Нормално, може и с години да не разбереш,че я имаш.

- OgiDogi
- потребител 
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирането след смяна на дискове и накладки!
Естествено, че системата ще сработи, щом компютърчето получи от сензорите информация за блокирало колело, пък било то и от ръчна спирачка - ще прави опити да го разблокира без да знае какви са идеите на магарето зад волана.Lusy написа:Добре,това ако е нормален звук на АБС защо сега зимата след като дръпна ръчната се чува същия звук от пред?Сякаш съм заковал педала на спирачката.Мислех че е от леда,натрупал се под калниците и прагожете.Измих я с топла водична на мивката и набих ръчната в един завой.Ови...пак почна да цвили от пред нещо?Ще съм благодарен ако ми дадеш насока от какво може да е.Само ще кажа че преди го нямаше,ма малко ли я чекна и азS_C написа:Нормалния звук на АБС-а.Това не е система, предвидена да сработва на всяко спиране.Нормално, може и с години да не разбереш,че я имаш.
- Lusy
- потребител 
- Мнения: 100
- Регистриран: 24 яну 2013, 22:33
- Модел на автомобила: Ford Escort /джия/ 1.6 EFI 16V Зетек-1997
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирането след смяна на дискове и накладки!
Дай акъл как да постъпя и какво да направя?Това да си купя Е30'ка вече съм го чувалOgiDogi написа:Естествено, че системата ще сработи, щом компютърчето получи от сензорите информация за блокирало колело, пък било то и от ръчна спирачка - ще прави опити да го разблокира без да знае какви са идеите на магарето зад волана.

- Lusy
- потребител 
- Мнения: 100
- Регистриран: 24 яну 2013, 22:33
- Модел на автомобила: Ford Escort /джия/ 1.6 EFI 16V Зетек-1997
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирането след смяна на дискове и накладки!
П.П. Няма много логика в това което казваш защото какви са тия датчици на задните колела дето ще пращат сигнал до компютърчето?И защо мой приятел с фокус 2007 няма подобен проблем а аз имам?Форд са наблегнали на моя модел с датчици а на 2007 са пропуснали да сложат?Мисля че проблема не е в това ами се крие някаде в предницата?Защото от там идва стърженето!Но защо се проявява само при рязко спиране(заковава АБС'а) и когато дърпам ръчната.Моля Ви колеги ако някой от вас също е магаре зад волана(като мен) и се е зблъскал с това стържене,нека пише.Благодаря ви много!Lusy написа:Дай акъл как да постъпя и какво да направя?Това да си купя Е30'ка вече съм го чувалOgiDogi написа:Естествено, че системата ще сработи, щом компютърчето получи от сензорите информация за блокирало колело, пък било то и от ръчна спирачка - ще прави опити да го разблокира без да знае какви са идеите на магарето зад волана.
Научи правилата...за да знаеш как да ги нарушаваш правилно
http://prikachi.com/images.php?images/110/6289110e.jpg
						http://prikachi.com/images.php?images/110/6289110e.jpg
- KOss
- потребител 
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем със спирането след смяна на дискове и накладки!
ТОЧНО АБС-а е и е напълно нормално. АБС-а на ескорта е 4-канален. Тоест - има датчик на всяко колело. Като ползваш колата за такива тъпотии (за които ОПРЕДЕЛЕНО това не е колата), нормално е да се държи така. Компа получава сигнал за рязко спиране на задните колела, спира да отчита скорост от тях, а в същото време получава сигнал от предните датчици че колата е в движение и хоп - опитва да отблокира задните колела. Няма кола с АБС която съм карал и да не се държи по същия начин след блокирало задно колело, било то от ръчна или от други причини (едит: тук говоря САМО за коли с 4-канален АБС). Махни си бушона от АБС-а и на воля си върши нещата които си наумил. Няма да чуваш повече звуци.Lusy написа:П.П. Няма много логика в това което казваш защото какви са тия датчици на задните колела дето ще пращат сигнал до компютърчето?И защо мой приятел с фокус 2007 няма подобен проблем а аз имам?Форд са наблегнали на моя модел с датчици а на 2007 са пропуснали да сложат?Мисля че проблема не е в това ами се крие някаде в предницата?Защото от там идва стърженето!Но защо се проявява само при рязко спиране(заковава АБС'а) и когато дърпам ръчната.Моля Ви колеги ако някой от вас също е магаре зад волана(като мен) и се е зблъскал с това стържене,нека пише.Благодаря ви много!Lusy написа:Дай акъл как да постъпя и какво да направя?Това да си купя Е30'ка вече съм го чувалOgiDogi написа:Естествено, че системата ще сработи, щом компютърчето получи от сензорите информация за блокирало колело, пък било то и от ръчна спирачка - ще прави опити да го разблокира без да знае какви са идеите на магарето зад волана.
					Последна промяна от KOss на 29 яну 2013, 13:00, променено общо 1 път.
									
			
									
						- Lusy
- потребител 
- Мнения: 100
- Регистриран: 24 яну 2013, 22:33
- Модел на автомобила: Ford Escort /джия/ 1.6 EFI 16V Зетек-1997
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Ами ще пробвам но не се занимавам от вчера с коли!Това защо чак сега го чувам нямам си идея.Не 1 или 2 коли сам згъвал по завойте но само на ескорта ми направи впечатление това.Това че системата се мъчи да го разблокира трябва ли да ме притеснява?Все пак звука който се чува е на стържене?
			
									
									Научи правилата...за да знаеш как да ги нарушаваш правилно
http://prikachi.com/images.php?images/110/6289110e.jpg
						http://prikachi.com/images.php?images/110/6289110e.jpg
- KOss
- потребител 
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Принципно не е хубаво за помпата на АБС-а. Най-лесното което можеш да направиш е като отиваш да се лашкаш с ръчна, преди това махни бушона на АБС-а и си лашкай на спокойствие. Като приключиш го връщаш на мястото му.
			
									
									
						- Didibao
- потребител 
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Косс е напълно прав, но абс няма връзка с vss за скоростта, той си я чете от неговите датчици.
Sent from my 3310I.
			
									
									Sent from my 3310I.

- KOss
- потребител 
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Да, прав си. Отчита разликата в скоростта на предните и задните колела спрямо собствените си датчици.Didibao написа:Косс е напълно прав, но абс няма връзка с vss за скоростта, той си я чете от неговите датчици.
Sent from my 3310I.

- nikolovvd
- потребител 
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Явно на по-старите модели няма връзка между ръчната и ABS-a. На по-новите това се следи от компютрите и съответно колата "разбира", че водача се опитва да направи някой трик. В някой автомобили е задължително изключването на ESP системата, защото тя ще се опитва да компенсира поднасянето и резултата може да стане плачевен.KOss написа:... преди това махни бушона на АБС-а ...
- KOss
- потребител 
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Ако има ESP, е лоша идея да се вадят рандом бушони. Конкретно за ескорта говоря. Бил съм свидетел на много "хубаво" преживяване - ситроен хм, на дисплея изписва че има проблем с АБС-а, следва леко натискане на педала на спирачката и изненада - всяко колело блокира както намери за добре, следователно ефекта е едно хубаво въртене по пътя с 80км/ч. Добре че това се случва в ранен час и няма движение по Орлов мост...nikolovvd написа:Явно на по-старите модели няма връзка между ръчната и ABS-a. На по-новите това се следи от компютрите и съответно колата "разбира", че водача се опитва да направи някой трик. В някой автомобили е задължително изключването на ESP системата, защото тя ще се опитва да компенсира поднасянето и резултата може да стане плачевен.KOss написа:... преди това махни бушона на АБС-а ...
 Проблема беше лед по гривните на каретата...... А съответно по-новите системи са направени по-безопасни като цяло. Има ли някакъв проблем, системата се изключва, като оставя колата с нормално пътно поведение.
 Проблема беше лед по гривните на каретата...... А съответно по-новите системи са направени по-безопасни като цяло. Има ли някакъв проблем, системата се изключва, като оставя колата с нормално пътно поведение.- S_C
- потребител 
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
 Marea`01 1.6
 Caravelle JX
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Е30-ката не е лош вариант.В технически решения е доста напред от Мондео и щеше да си е много хубава кола, ако по нашите пътища не ги караха предимно цветнокожи и...беше с предно предаване.Като видя Е30-ка на завоя очаквам две неща.Първото е да задрифти харабийската, а второто е-като цуне бордюра,отвътре да излезе някой джагал по анцуг и кожено яке, да застане на средата на пътя и да започне да върти по ДжиСиЕм-а на братчедите да дойдат да го приберат.Обикновено на връщане си е още там, но вече има наспирали други пет коли, плюс две патрулки, наобиколени от поне дузина чистокръвни цигани, ръкомахащи,сочещи и обясняващи нещо.
Та...АБС-а ти е 4 канален.Само от ръчната не може да се задейства-трябва му сигнал за задействана спирачка.Където вече решенията са или механично ключе на педала,или дачтик за налягането в системата.
VSS има роля до толкова, че под 20км/ч ABS не се задейства.
Дали е ключе или датчик за налягане обаче не знам...чак там по колата не съм ровил.
			
									
									Та...АБС-а ти е 4 канален.Само от ръчната не може да се задейства-трябва му сигнал за задействана спирачка.Където вече решенията са или механично ключе на педала,или дачтик за налягането в системата.
VSS има роля до толкова, че под 20км/ч ABS не се задейства.
Дали е ключе или датчик за налягане обаче не знам...чак там по колата не съм ровил.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
						- KOss
- потребител 
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Това за хорицата с Е30-ките е толкова вярноS_C написа:Е30-ката не е лош вариант.В технически решения е доста напред от Мондео и щеше да си е много хубава кола, ако по нашите пътища не ги караха предимно цветнокожи и...беше с предно предаване.Като видя Е30-ка на завоя очаквам две неща.Първото е да задрифти харабийската, а второто е-като цуне бордюра,отвътре да излезе някой джагал по анцуг и кожено яке, да застане на средата на пътя и да започне да върти по ДжиСиЕм-а на братчедите да дойдат да го приберат.Обикновено на връщане си е още там, но вече има наспирали други пет коли, плюс две патрулки, наобиколени от поне дузина чистокръвни цигани, ръкомахащи,сочещи и обясняващи нещо.
Та...АБС-а ти е 4 канален.Само от ръчната не може да се задейства-трябва му сигнал за задействана спирачка.Където вече решенията са или механично ключе на педала,или дачтик за налягането в системата.
VSS има роля до толкова, че под 20км/ч ABS не се задейства.
Дали е ключе или датчик за налягане обаче не знам...чак там по колата не съм ровил.
 Иначе при ескорта АБС се задейства от ръчната, на първия ескорт на който се случи това мислех че нещо не е наред, но от тогава минах през още доста ескорти, на които системата се държи по абсолютно идентичен начин, включително и на моя вмомента.
 Иначе при ескорта АБС се задейства от ръчната, на първия ескорт на който се случи това мислех че нещо не е наред, но от тогава минах през още доста ескорти, на които системата се държи по абсолютно идентичен начин, включително и на моя вмомента.- fordmaniac
- Потребител 
- Мнения: 1639
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Няма кола, която да е нормално задействане на абс при ръчна. И не Форд, а изобщо. 
АБС - а е така конструиран, че такъв режим няма. Блокировката е с ключ на педала на спирачката, случва се да аварира.
Провери си бушон F34 , също възможна причина.
Изключване на АБС през бушона е рисково, защото е с 5 бушона, едните са силови, другите за електрониката, така че експериментите са опасни.
Поздрави
			
									
									
						АБС - а е така конструиран, че такъв режим няма. Блокировката е с ключ на педала на спирачката, случва се да аварира.
Провери си бушон F34 , също възможна причина.
Изключване на АБС през бушона е рисково, защото е с 5 бушона, едните са силови, другите за електрониката, така че експериментите са опасни.
Поздрави
- KOss
- потребител 
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Странно, пределно ми е ясно как действа АБС-а, било то 1,2,4 канален, но ескортите които съм видял да се държат по този начина са 5-6 от 5-6. 100% съвпадение от толкова автомобили? За това предположих че от АТЕ са направили нещо странно при ескортите...  
			
									
									
						
- S_C
- потребител 
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
 Marea`01 1.6
 Caravelle JX
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Като се сетя колко са тук темите само за бушон таблата на Ескорт, с едни и същи симптоми...съвсем възможно ми се струва не 5-6,а половината ескорти в София да си карат с такъв проблем.
			
									
									Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
						- Lusy
- потребител 
- Мнения: 100
- Регистриран: 24 яну 2013, 22:33
- Модел на автомобила: Ford Escort /джия/ 1.6 EFI 16V Зетек-1997
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Колеги,мисля че открих проблема!Този звук който се чува когато съм заковал педала на сняг(лед) е от АБС системата.Найстина се оказа че се мъчи да отблокира колелото което е на снега.Това го открих при един експеримент.Карам си и гледам под лявата ми гума сняг,под дясната асвалт.Веднага скочих с двата крака на спирачките и едното колело(което беше на снега)закова.Този звук на стържешт метал веднага започна и колата не спираше грам.Това ме наведе на мисалта за отблокирането на колелото.Пуснах педала и го заковах пак,веднага след като и лявата гума стъпи не асвалта.Поведението на спирачната система беше коренно различна!С този експеримент стигнах до извода че много се прецаках с тоя форд  Той на сняг(лед) не може да спира.Остави че двигателя е разположен супер тъпо на магарето и тежеста е изместена на майка си в
 Той на сняг(лед) не може да спира.Остави че двигателя е разположен супер тъпо на магарето и тежеста е изместена на майка си в  *.Остаи че на малък ъгъл на завиване с малко по-висока скорост предницата преплъзва и става грозно,ми и спирачки зимата няма
*.Остаи че на малък ъгъл на завиване с малко по-висока скорост предницата преплъзва и става грозно,ми и спирачки зимата няма  Същото е и за задните барабани.ЧЕСТНО много не вярвах за това за АБС на задните колела(та нали са барабани),но уви...бяхте прави
 Същото е и за задните барабани.ЧЕСТНО много не вярвах за това за АБС на задните колела(та нали са барабани),но уви...бяхте прави  Понеже не съм си натегнал ръчната и ми заковава само едното колело,за това явно чувам звука само от една страна(от пред).А защо отпред...може би защото там е серво усилватела.Не съм запознат но мисля лятото да го разгадая.
 Понеже не съм си натегнал ръчната и ми заковава само едното колело,за това явно чувам звука само от една страна(от пред).А защо отпред...може би защото там е серво усилватела.Не съм запознат но мисля лятото да го разгадая.
Имам едно питане:
Щом АБС'а ми е и на задните колела,това значи ли че лятото като спирам рязко ще преплазват и задните колела?
И как АБС системата опъва жилата на задните колела щом съм с барабани?
			
									
									 Той на сняг(лед) не може да спира.Остави че двигателя е разположен супер тъпо на магарето и тежеста е изместена на майка си в
 Той на сняг(лед) не може да спира.Остави че двигателя е разположен супер тъпо на магарето и тежеста е изместена на майка си в  Същото е и за задните барабани.ЧЕСТНО много не вярвах за това за АБС на задните колела(та нали са барабани),но уви...бяхте прави
 Същото е и за задните барабани.ЧЕСТНО много не вярвах за това за АБС на задните колела(та нали са барабани),но уви...бяхте прави  Понеже не съм си натегнал ръчната и ми заковава само едното колело,за това явно чувам звука само от една страна(от пред).А защо отпред...може би защото там е серво усилватела.Не съм запознат но мисля лятото да го разгадая.
 Понеже не съм си натегнал ръчната и ми заковава само едното колело,за това явно чувам звука само от една страна(от пред).А защо отпред...може би защото там е серво усилватела.Не съм запознат но мисля лятото да го разгадая.Имам едно питане:
Щом АБС'а ми е и на задните колела,това значи ли че лятото като спирам рязко ще преплазват и задните колела?
И как АБС системата опъва жилата на задните колела щом съм с барабани?
Научи правилата...за да знаеш как да ги нарушаваш правилно
http://prikachi.com/images.php?images/110/6289110e.jpg
						http://prikachi.com/images.php?images/110/6289110e.jpg
- paci
- Модератор 
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
 Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
и какво като са барабани. Пак си е със спирачна течност и маркучи, като налагането се контролира от помпата на ABS.Lusy написа:И как АБС системата опъва жилата на задните колела щом съм с барабани?
Ръчната ти е с жило.
Те затова ти казаха за "магарето"
 
 ABS отчита блокирало колело и се мъчи да го разблокира, но не може да направи нищо, защото няма контрол над жилото.
Щото ръчната е за паркинг, а не за по-добро вземане на завоите
 
   
 Магарешка ни ралта
 
   
   
 Нямам ABS и не ме слуша главата

- S_C
- потребител 
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
 Marea`01 1.6
 Caravelle JX
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Да,,АБС има тези недостатъци.На сух път или леко мокро спирачният път се намалява с поне 20% спрямо стандартната система без АБС.На хлъзгаво си е страшна мизерия, което си личи най-много ако и 4-те кола са на сняг.Идеята на АБС е при натисната до дупка спирачка да остане колата управляема.И го постига! Но на сняг това е за сметка на спирачния път.По-лошото е,че за кола с тегло над тон и половина АБС няма алтернатива.
			
									
									Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
						- Lusy
- потребител 
- Мнения: 100
- Регистриран: 24 яну 2013, 22:33
- Модел на автомобила: Ford Escort /джия/ 1.6 EFI 16V Зетек-1997
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: ABS сработва при дърпане на ръчната
Ето това изречение ми хареса най-много.За по-добро взимане на завойте.Някой хора като почнат да пищят за дрифта.Дрифта,дрифта ама дрифта ти помага.Остави газарията да влизаш с вратите и да сядаш на кората на вратата но и става по-лесно!Това че нямаш АБС пречи ли ти за дрифта?И кажи колата ти как се държи на пътя при рязко спиране зимата?Мойто уж е АБС но ако не натисна бързо 2-3-4 пъти педала няма да спре така!Колкото повече го припомпвам (педала на спирачката),толкова по-твърд става и лови по-отгоре.Вече съм му схванал цаката за спирането,само ръчната да оправимpaci написа:, а не за по-добро вземане на завоите.Нямам ABS и не ме слуша главата
 Мислих и да резна кабелите за датчиците от зад.Кво толкова може да стане
 Мислих и да резна кабелите за датчиците от зад.Кво толкова може да стане  
   
  
Научи правилата...за да знаеш как да ги нарушаваш правилно
http://prikachi.com/images.php?images/110/6289110e.jpg
						http://prikachi.com/images.php?images/110/6289110e.jpg
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта










