Смяна на лампичките по таблото на Фиеста Мк4
- Rusin Atanasov
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 20 яну 2013, 21:19
- Модел на автомобила: Ford Fiesta fokus Mk4 1996
1.3I 37kW Endura-e - Местоположение: Stara Zagora
- Status: Извън линия
Смяна на лампичките по таблото на Фиеста Мк4
Добър, вечер!
реших да сменя изгорелите лампички по таблото и да ги заменя със светодиоди. Защото те не негряват фасунгите и ако се сметнат правилно имат доста дълъг живот, пък и светят приятно. Като за начало демонтирах пластмасата около приборите заедно с копчетата и централните духалки. Развиват се 3 рапидки: две над скоростомера

и едно в най-десният ъгъл. То е скрито с капаче, което се открива внимателно с отверка:

Отделят се кабелите за бутоните и часовника. Може и да не се пипат, а да се завърти цялата пластмаса и да се закачи на огледалото за обратно виждане. Използвах възможноста да залепя нов дунапрен на духалките.


Самото табло с уредите се закрепва с 4 рапидки обозначени със стрелки:

За да се извади се разглобяват пласмасовите капаци на колонката на волана. Долната част, там където е лоста за отваряне на предният капак има 3 рапидки:

Двете части се събират чрез 2 рапидки от ляво и от дясно пад лостовете за фарове и чистачки, това е само лявата рапидка:

След като се демонтират се изважда целият модул с лостчетата и се маха червената капачка на копчето за аварийните светлини. Поне при мен ми беше лесно първо да разделя куплунзите, защото ако се размърда механизма се включва клаксона
Целият механизъм се крепи с едно болтче от горе:

Там по-удобно е с къса отверка да се работи.
При монтажа има две зъбчета - те трябва да са на правилната позиция, виждат се лесно. Лявото е под релето за светлините:

А дясното е до патронника на контактният ключ:

Едва сега се демонтира жилото като се натиска една пластмасова пластника. На снимката изглежда така и с напиване не е проблем да се освободи:

Най после стигнах и до фасунгите, макар че могат да се свалят с пинсета и без да се отделя самото табло и жилото, но изтървах едната и се наложи повече да си играя. Светодиода закрепих на мястото на старата лампичка заедно със съпротивлението му - има достатъчно място. Използвам разпръскващи светлината светодиоди, пък и са с по-ниски размери. Самото съпротивление подбирам като при запален мотор меря тока през светодиода с тример 2К и за моето напрежение стойноста 618ома ми осигурява ток около 18мА. което мисля за оптимално. Така само при запален мотор имам най-ярко светене. Не гледам кое е "плюс" и кое "минус" защото мога да завъртам както си искам фасунгата до като уцеля вярната позиция и светне светодиода.

В готов вид до оригинална лампичка:

Не съм махал зелената лента и светлината от белите светодиоди си е като оригиналната, те не светят чак толкова по-силно от оригиналното изпълнение.
Имах и изгоряла лампичка на осветлението в копчетата за парното. До там стигнах като извадих първо радиото с две телени скоби с дърпане напред и в страни:

Виждат се две рапидки, който след развиване отделят панела с копчетата. Той може и да не се отделя, а да се развият фасунгите директно.



По същият начин правя и с тази фасунга, само че тя е по-малка и занимавката е малко в повече:

Тук лошото е че осветлението не е добре, защото свети много неравномерно. Явно вътре има световоди и свелината трябва да е на определено място, което светодиода не може да достигне. Някой има ли снимка на демонтирана част зад врътките, за да не си играя да разглобявам и да завъртя светодиода към правилното място или пък ако се наложи да сложа няколко светодиода от 3мм ?
Лека, вечер!
реших да сменя изгорелите лампички по таблото и да ги заменя със светодиоди. Защото те не негряват фасунгите и ако се сметнат правилно имат доста дълъг живот, пък и светят приятно. Като за начало демонтирах пластмасата около приборите заедно с копчетата и централните духалки. Развиват се 3 рапидки: две над скоростомера

и едно в най-десният ъгъл. То е скрито с капаче, което се открива внимателно с отверка:

Отделят се кабелите за бутоните и часовника. Може и да не се пипат, а да се завърти цялата пластмаса и да се закачи на огледалото за обратно виждане. Използвах възможноста да залепя нов дунапрен на духалките.


Самото табло с уредите се закрепва с 4 рапидки обозначени със стрелки:

За да се извади се разглобяват пласмасовите капаци на колонката на волана. Долната част, там където е лоста за отваряне на предният капак има 3 рапидки:

Двете части се събират чрез 2 рапидки от ляво и от дясно пад лостовете за фарове и чистачки, това е само лявата рапидка:

След като се демонтират се изважда целият модул с лостчетата и се маха червената капачка на копчето за аварийните светлини. Поне при мен ми беше лесно първо да разделя куплунзите, защото ако се размърда механизма се включва клаксона


Там по-удобно е с къса отверка да се работи.
При монтажа има две зъбчета - те трябва да са на правилната позиция, виждат се лесно. Лявото е под релето за светлините:

А дясното е до патронника на контактният ключ:

Едва сега се демонтира жилото като се натиска една пластмасова пластника. На снимката изглежда така и с напиване не е проблем да се освободи:

Най после стигнах и до фасунгите, макар че могат да се свалят с пинсета и без да се отделя самото табло и жилото, но изтървах едната и се наложи повече да си играя. Светодиода закрепих на мястото на старата лампичка заедно със съпротивлението му - има достатъчно място. Използвам разпръскващи светлината светодиоди, пък и са с по-ниски размери. Самото съпротивление подбирам като при запален мотор меря тока през светодиода с тример 2К и за моето напрежение стойноста 618ома ми осигурява ток около 18мА. което мисля за оптимално. Така само при запален мотор имам най-ярко светене. Не гледам кое е "плюс" и кое "минус" защото мога да завъртам както си искам фасунгата до като уцеля вярната позиция и светне светодиода.

В готов вид до оригинална лампичка:

Не съм махал зелената лента и светлината от белите светодиоди си е като оригиналната, те не светят чак толкова по-силно от оригиналното изпълнение.
Имах и изгоряла лампичка на осветлението в копчетата за парното. До там стигнах като извадих първо радиото с две телени скоби с дърпане напред и в страни:

Виждат се две рапидки, който след развиване отделят панела с копчетата. Той може и да не се отделя, а да се развият фасунгите директно.



По същият начин правя и с тази фасунга, само че тя е по-малка и занимавката е малко в повече:

Тук лошото е че осветлението не е добре, защото свети много неравномерно. Явно вътре има световоди и свелината трябва да е на определено място, което светодиода не може да достигне. Някой има ли снимка на демонтирана част зад врътките, за да не си играя да разглобявам и да завъртя светодиода към правилното място или пък ако се наложи да сложа няколко светодиода от 3мм ?
Лека, вечер!
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Смяна на лампичките по таблото на Фиеста Мк4
Браво колега много полезна тема! А оригиналите крушки пише ли по колко вата са?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- Rusin Atanasov
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 20 яну 2013, 21:19
- Модел на автомобила: Ford Fiesta fokus Mk4 1996
1.3I 37kW Endura-e - Местоположение: Stara Zagora
- Status: Извън линия
Re: Смяна на лампичките по таблото на Фиеста Мк4
Оригиналните крушки не ги видях колко са. Те бяха без цокъл просто дъното им е така направено че влиза в фасунгата и изводите им контактуват в нея. Но ноа самите фасунги по може да пише нещо защото мернах там някакъв надпис.
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 19 ное 2010, 20:15
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16v 75hp
- Status: Извън линия
Re: Смяна на лампичките по таблото на Фиеста Мк4
Много хубава тема.Благодаря.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта