За тунинга и още нещо.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
За тунинга и още нещо.
Понеже темата е за разтягане на локуми, теории и сметки я пускам тук да си чешем езиците, но ако някой модератор реше да въведе ред, може да я премести при по-сериозните теми.
Каква ми е идеята?
Обикновенно се задават въпроси за увеличаване на мощността, било то чрез чип, било то чрез турбо или други трикове.
Има обаче един начин да се "повиши" мощността на автомобила без да се пипа по двигателя. Става дума за олекотяване на купето или по друг начин казано да се подменят до колкото е възможно ламарините с по-лек материал. Идеята за това се набива на очи от един коефицент, който рядко влиза в полезрението на повечето водачи. Става дума за двигателната въоръженост на автомобила. За разлита от свръхзвуковите самолетит, където този коефицент е по-голям от единица, то при автомобилите е в рамките на 0.1 - 0.2, а понякога и по-малко.
Дали няма да се окаже, че изправянето на генерацията, смяната на въздушния филтър със спортен и олекотяването с 200-300 кг. няма да доведе до същият ефект като да се вдигне мощността с 30-40 коня?
Каква ми е идеята?
Обикновенно се задават въпроси за увеличаване на мощността, било то чрез чип, било то чрез турбо или други трикове.
Има обаче един начин да се "повиши" мощността на автомобила без да се пипа по двигателя. Става дума за олекотяване на купето или по друг начин казано да се подменят до колкото е възможно ламарините с по-лек материал. Идеята за това се набива на очи от един коефицент, който рядко влиза в полезрението на повечето водачи. Става дума за двигателната въоръженост на автомобила. За разлита от свръхзвуковите самолетит, където този коефицент е по-голям от единица, то при автомобилите е в рамките на 0.1 - 0.2, а понякога и по-малко.
Дали няма да се окаже, че изправянето на генерацията, смяната на въздушния филтър със спортен и олекотяването с 200-300 кг. няма да доведе до същият ефект като да се вдигне мощността с 30-40 коня?
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
Определено е така. Бях гледал един клип как едни хамериканци вземат под наем Крайслер Неон, мерят от 0-100 около 10сек. После махат всичко от него - седалки, врати, капаци, мокети, фарове, общо взето всичко което няма пряка връзка със задвижването и резултата е около 8сек.
Тънкия момент е, че не можеш да свалиш 200-300кг. от всекидневната си кола, да е някаква бегачка за писта може.
Още по голяма е разликата ако намалиш масата на всичко под амортисьора и пружината - носачи, джанти, гуми. Някъде бях чел, че 5кг. по-малко тегло на джантите се равнява на 40 кг по малко в багажника.
Тънкия момент е, че не можеш да свалиш 200-300кг. от всекидневната си кола, да е някаква бегачка за писта може.
Още по голяма е разликата ако намалиш масата на всичко под амортисьора и пружината - носачи, джанти, гуми. Някъде бях чел, че 5кг. по-малко тегло на джантите се равнява на 40 кг по малко в багажника.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
Преди години най добрата "бегачка" на Божурище беше една Сиера, та тя нямаше нищо по нея, даже имаше зъбни колела в скоростната кутия само за 3 скорости.
Но за семейна кола не става, и за ергенска не става,- защото и тапицерия е нужна там.
Но за семейна кола не става, и за ергенска не става,- защото и тапицерия е нужна там.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
Аами, зависи.. и без това обичат "на твърдо" и "на кожа"ЯЛТА написа: и за ергенска не става,- защото и тапицерия е нужна там.


Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
Номерът става на малолитражки като Неон-а.
При големите двигатели няма много смисъл.Няма какво толкова да махнеш от колата,за да подобриш съотношението тегло/мощност кой знае колко сериозно.
При големите двигатели няма много смисъл.Няма какво толкова да махнеш от колата,за да подобриш съотношението тегло/мощност кой знае колко сериозно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
Както винаги всичко се свежда до пари.
Ако човек разполага с малко повечко пари и не му се цапа с масло, стругове, валове и т.н. просто може да смени всички възможни ламарини с карбон.
Все пак два капака, 4 калника и 2/4 врати са не по-малко от 200-300 кг.

Ако човек разполага с малко повечко пари и не му се цапа с масло, стругове, валове и т.н. просто може да смени всички възможни ламарини с карбон.
Все пак два капака, 4 калника и 2/4 врати са не по-малко от 200-300 кг.


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
Тези ламарини са към 120 - 130 кила, и то ако си с мондео с неговите тежки врати. Ескортовите са наполовина по-леки. Може да се сложат надуваеми седалки, скроени като плажни играчки, и ще се намалят още 30 кила.
- hitrata_lisi4ka
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 яну 2008, 16:25
- Модел на автомобила: Малък черен звяр 206 1.4 HDI '05та, бърз като вятъра и зъл като пинчер!
- Местоположение: в буркан пълен с любов
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
Само на Ескорта с 4 врати, вратите са по-леки, но тези с по две врати изобщо не са.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
diesel1.6 написа: Може да се сложат надуваеми седалки, скроени като плажни играчки, и ще се намалят още 30 кила.


Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
Не знам колко са леки, но задна (странична) врата за Ескорт е два пъти по-тежка от същата за Вектра.hitrata_lisi4ka написа:Само на Ескорта с 4 врати, вратите са по-леки, но тези с по две врати изобщо не са.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
Това е за сигурност. А Вектрата уьеква с ускорение правопропорционално на дъждовните дни.HACKO написа:Не знам колко са леки, но задна (странична) врата за Ескорт е два пъти по-тежка от същата за Вектра.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- hitrata_lisi4ka
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 яну 2008, 16:25
- Модел на автомобила: Малък черен звяр 206 1.4 HDI '05та, бърз като вятъра и зъл като пинчер!
- Местоположение: в буркан пълен с любов
- Status: Извън линия
Re: За тунинга и още нещо.
По-горе се сравняваха с Мондео. Нямам наблюдения върху Опели.HACKO написа:Не знам колко са леки, но задна (странична) врата за Ескорт е два пъти по-тежка от същата за Вектра.hitrata_lisi4ka написа:Само на Ескорта с 4 врати, вратите са по-леки, но тези с по две врати изобщо не са.
They're Pinky and The Brain
Yes, Pinky and The Brain
One is a genius
The other's insane.
Yes, Pinky and The Brain
One is a genius
The other's insane.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта