Катализатор-дали е станал за смяна?
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Катализатор-дали е станал за смяна?
Колеги,попрочетох темите за катализатора,но пак ми се въртят разни въпроси.....
Значи първо да кажа,че колата почна да не върви както можеше-дори и на газ.Баирите се минават много кахърно-подавам газ-колата не върви,почва да бръмчи странно като хванат певец за гърлото,докато не премине нагорнището.Свещите с сменяни,кабелите преди 2 месеца,газта е хубава-добре настроена-в града дава разход 10-11,извън градско до 120-9.Средното гърненце по бръмчава че съм решил другата събота да го свалям за заварка.Ама се чудя сега тъй и тъй свалям,дали да махна катализатора и да сложа резонаторно гърне.Не знам как се слага това гърненце,реже ли се катализатора...... и се притеснявам дали после(ако някой ден не искат да ни пускат на преглед без кат)ще може да се върне обратно на мястото си?Километрите са 135к.но си мисля че не са реални,така че е подминал границата за издръжливост от 150к.км.
Обръщам се към хората които са си ги сменяли(Brock&Demiro видях че са го махнали)и всички които знаят нещо по темата:Дали да си отстраня катализатора или да го оставя?
Значи първо да кажа,че колата почна да не върви както можеше-дори и на газ.Баирите се минават много кахърно-подавам газ-колата не върви,почва да бръмчи странно като хванат певец за гърлото,докато не премине нагорнището.Свещите с сменяни,кабелите преди 2 месеца,газта е хубава-добре настроена-в града дава разход 10-11,извън градско до 120-9.Средното гърненце по бръмчава че съм решил другата събота да го свалям за заварка.Ама се чудя сега тъй и тъй свалям,дали да махна катализатора и да сложа резонаторно гърне.Не знам как се слага това гърненце,реже ли се катализатора...... и се притеснявам дали после(ако някой ден не искат да ни пускат на преглед без кат)ще може да се върне обратно на мястото си?Километрите са 135к.но си мисля че не са реални,така че е подминал границата за издръжливост от 150к.км.
Обръщам се към хората които са си ги сменяли(Brock&Demiro видях че са го махнали)и всички които знаят нещо по темата:Дали да си отстраня катализатора или да го оставя?
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
От това което аз научих - никой не може да ти каже със сигурност дали катализатора ти е за смяна, освен ако питите не са ти се отлепили и тропат в самия корпус на катализатора. При мене се получи точно това - каране от Сф до морето по магистралата със 150-160 и се отлепи.
Иначе КАТ-а се маха с отрязване и на негово място е хубаво /не е задължително/ да се сложи резонаторно гърне.
Ако се наложи да си слагаме пак катализаторите, твоя и без друго е заминал и няма да върши работата за която е предвиден. В момента в КРАФТ има универсални катализатори - мисля, че този до 1600см3 струваше 160лв, а за по-мощните ДВГ е към 200лв.

Иначе КАТ-а се маха с отрязване и на негово място е хубаво /не е задължително/ да се сложи резонаторно гърне.
Ако се наложи да си слагаме пак катализаторите, твоя и без друго е заминал и няма да върши работата за която е предвиден. В момента в КРАФТ има универсални катализатори - мисля, че този до 1600см3 струваше 160лв, а за по-мощните ДВГ е към 200лв.

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
ако караш със стандартна АГУ никак,понеже ламбдата не играе роля в горенето на газ.nikolovvd написа:Само да допълня въпроса:
Как ще се отрази липсата на катализатора на разхода на гориво, тъй като се променя налягането на газовете около ланда сондата?
А до колкото знам на датчика не му оказва влияние налягането че да има изкривена стойност без катализатор.Може и да бъркам
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
- Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
- Местоположение: Видин/ София
- Status: Извън линия
mrrds, аз карам без катализатор от 5-г. и единствения проблем които се получава е по- големия шум.
Първо ми бяха срязали гърнето на катализатора и махнаха питите, но трябва да сложиш перфорирана тръба (вътре в гърнето) иначе е много дразнещо /шумно, сега съм с цяла тръба и разликата от преди никаква, само че знам че ако ти е запушен катализатора трябва да ти е по-висок разхода, а както пишеш в момента е нормален (то и моя е такъв).
Първо ми бяха срязали гърнето на катализатора и махнаха питите, но трябва да сложиш перфорирана тръба (вътре в гърнето) иначе е много дразнещо /шумно, сега съм с цяла тръба и разликата от преди никаква, само че знам че ако ти е запушен катализатора трябва да ти е по-висок разхода, а както пишеш в момента е нормален (то и моя е такъв).
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Кво да допълня и аз,махнах моя щото се чуваше дрънчене
Оказаха се питите здрави,но едната се беше отлепила.Колата в момента е осезаемо по-шумна,така че първо разучи какво да туриш на негово място.Значи моя го сцепихме и махнахме"пълнежа" и сега върви малко по-вече,но ще търся начин да сложа нещо на негово масто,дали гърне или тръба,още не съм решил,но ще трябва да се сложи някаква измама.А за прегледите не се притеснявай въобще,ще им се намери цаката и на тях.Ти да си виждал откакто въведоха забраната за непушене в заведенията да се спазва,а?
Тъй като те "слушам" ще се наложи ампутация май скоро време.... 





Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта