Реакция при прегряване!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Реакция при прегряване!
След поредния случай на прегрял автомобил (за него по-късно), реших да драсна няколко реда за това какво се прави при прегряване.
Първо и най важно: При установяване на прегряване НИКОГА, АМА НИКОГА НЕ ОТВАРЯЙТЕ КАПАЧКАТА НА РАЗШИРИТЕЛНИЯ СЪД!!! С това не помагате на двигателя да се охлади.
Охладителната система на двигателя е конструирана да работи при налягане от 1 атмосфера нагоре, което осигурява температура на завиране на антифриза от порядъка на 120-130 °C . Свалянето на налягането води до завиране и извиране на част от охладителната течност навън, при което части от прегретия мотор остават насухо. А това само влошава ситуацията и последствията!
Реакция при прегряване!
Не се паникьосвайте. Прегряването е факт, който се е случил на колата ви и 1 сек по-бързо няма да промени нишо.
Най-правилният вариант при това е веднага да пуснете парното на максимално топло, вентилатора на последна степен и да срете климатика. След това спрете колата, загасете двигателя и подайте контакт, за да може да работи парното и вентилатора на радиатора на двигателя. Вдигнете капака и огледайте за течове от скъсани маркучи, водна помпа и други. НЕ ПИПАЙТЕ КАПАЧКАТА!
След като поседи с включени вентилатори, температурата ще се нормализира. Налягането в охладителната уредба ще спадне и ще е възможно да се отвори разширителното казанче, за да се види нивото на антифриза.
Ако има малък теч, може да се долее вода и да се продължи движението.
При голям теч се подразбира, че пътуването приключи и трябва да се вика неволята.
Ако няма теч и липса на антифриз, може да е блокирал термостат, което също е проблем за понататъчната работата на колата.
Конкретния случай: клиента вижда светнала лампа за прегряване ( те доста от малките коли нямат термометър на таблото ), спира и отвива капачката!!! В резултат е с изгорена ръка, превързана в Пирогов, два литра антифриз е излетял, част от него е залял делкото и капачката е пробила. Човека е пострадал, а колата не палеше.
Поздрави
Първо и най важно: При установяване на прегряване НИКОГА, АМА НИКОГА НЕ ОТВАРЯЙТЕ КАПАЧКАТА НА РАЗШИРИТЕЛНИЯ СЪД!!! С това не помагате на двигателя да се охлади.
Охладителната система на двигателя е конструирана да работи при налягане от 1 атмосфера нагоре, което осигурява температура на завиране на антифриза от порядъка на 120-130 °C . Свалянето на налягането води до завиране и извиране на част от охладителната течност навън, при което части от прегретия мотор остават насухо. А това само влошава ситуацията и последствията!
Реакция при прегряване!
Не се паникьосвайте. Прегряването е факт, който се е случил на колата ви и 1 сек по-бързо няма да промени нишо.
Най-правилният вариант при това е веднага да пуснете парното на максимално топло, вентилатора на последна степен и да срете климатика. След това спрете колата, загасете двигателя и подайте контакт, за да може да работи парното и вентилатора на радиатора на двигателя. Вдигнете капака и огледайте за течове от скъсани маркучи, водна помпа и други. НЕ ПИПАЙТЕ КАПАЧКАТА!
След като поседи с включени вентилатори, температурата ще се нормализира. Налягането в охладителната уредба ще спадне и ще е възможно да се отвори разширителното казанче, за да се види нивото на антифриза.
Ако има малък теч, може да се долее вода и да се продължи движението.
При голям теч се подразбира, че пътуването приключи и трябва да се вика неволята.
Ако няма теч и липса на антифриз, може да е блокирал термостат, което също е проблем за понататъчната работата на колата.
Конкретния случай: клиента вижда светнала лампа за прегряване ( те доста от малките коли нямат термометър на таблото ), спира и отвива капачката!!! В резултат е с изгорена ръка, превързана в Пирогов, два литра антифриз е излетял, част от него е залял делкото и капачката е пробила. Човека е пострадал, а колата не палеше.
Поздрави
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
А защо гасиме двигателя? Не би ли следвало да го оставим да прекара вече охладена течност от радиатора и парното по вс водни пътища вместо да го спрем а с него и помпата?
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
При теч може да се продължи пътуването, но ако е на по-къса дистанция или поне до първото населено място. Ето защо по-старите водачи винаги имат поне литър вода в багажника.
Преди доста години имах такъв проблем. Протече водната помпа и след намеса на "майстор", който смени лагера и уплътнението, което спира охладителната течност да не достигне до лагерите. След ремонта тръгнах от Видин за Комущица (на 15 км от Лом). На отиване всичко бе добре, но на връщане 5 км преди Лом от двигателя взе да се вдига пара. За щастие в този момент минавах през едно село и помолих в най-близката къща за няколко шишета вода. И така въоръжен с 5-6 литра вода и пълен разширителен съд потеглих обратно за Видин. Естествено през 15-20 км спирах да доливам, но все пак се прибрах благополучно. На следващия ден си поръчах предната част на водната помпа, на която се намират лагерите, заедно с перката и уплътнението, смених го за десетина минути и всичко приключи без поражения. На практика много отчайващи ситуации са преодолими, ако човек внимава и мисли какво прави. От тогава вече над 15 години не правя ремонти по детайли и възли на автомобилите си, а директно сменям повредената част с нова, защото другият вариант може да доведе до повреди и в околни елементи. В моя случай можеше да рекламирам ремонта, но можеше и да се стигне до блокиране на водната помпа, късане на ремък и наистина оставане на пътя с още 3-ма човека и едно малко дете.
Преди доста години имах такъв проблем. Протече водната помпа и след намеса на "майстор", който смени лагера и уплътнението, което спира охладителната течност да не достигне до лагерите. След ремонта тръгнах от Видин за Комущица (на 15 км от Лом). На отиване всичко бе добре, но на връщане 5 км преди Лом от двигателя взе да се вдига пара. За щастие в този момент минавах през едно село и помолих в най-близката къща за няколко шишета вода. И така въоръжен с 5-6 литра вода и пълен разширителен съд потеглих обратно за Видин. Естествено през 15-20 км спирах да доливам, но все пак се прибрах благополучно. На следващия ден си поръчах предната част на водната помпа, на която се намират лагерите, заедно с перката и уплътнението, смених го за десетина минути и всичко приключи без поражения. На практика много отчайващи ситуации са преодолими, ако човек внимава и мисли какво прави. От тогава вече над 15 години не правя ремонти по детайли и възли на автомобилите си, а директно сменям повредената част с нова, защото другият вариант може да доведе до повреди и в околни елементи. В моя случай можеше да рекламирам ремонта, но можеше и да се стигне до блокиране на водната помпа, късане на ремък и наистина оставане на пътя с още 3-ма човека и едно малко дете.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
С пускането на вентилаторите и топло към купето се осигурява достатъчно охлаждане, а е важно и да можем да отворим капачката, за да видим колко антифриз е излязъл през клапата й. След като колата веднъж е прегряла, значи при работещ двигател е трудно да се поддържа нормална температура.Conan_1 написа:А защо гасиме двигателя? Не би ли следвало да го оставим да прекара вече охладена течност от радиатора и парното по вс водни пътища вместо да го спрем а с него и помпата?
За водата в багажника - и аз миналата година имах случай на спукан радиатор на път, определено е добре човек да има някой и друг литър в шишета.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
Не мина ли това време, където си носим вода, масло и бензин в багажника за да не ни остави колата по път. Смисъл че вече колите се промениха не караме 40 годишни лади. При един гледан автомобил изобщо това не трябва да случва това, самия факт че колата е прегряла то проблема е бил отдавна и се е увеличавал с времето, но от необръщане на внимание се получават такива неща.peterdi_bg написа: За водата в багажника - и аз миналата година имах случай на спукан радиатор на път, определено е добре човек да има някой и друг литър в шишета.
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
ти щото смени колата, затова си на туй мнение =D
Аз лично нося шишета с вода по две прости причини.
Първата - не карам 40-годишна лада, а 30-годишен форд. Някой път се налага.
Втората - случвало ми се е да давам шишета на закъсали колеги, които са си нямали.
Аз лично нося шишета с вода по две прости причини.
Първата - не карам 40-годишна лада, а 30-годишен форд. Някой път се налага.

Втората - случвало ми се е да давам шишета на закъсали колеги, които са си нямали.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
А ще можеш да кажеш, че с един литър вода отиваш до морето.
Валери, винаги има нужда от вода в багажника. Най-малкото ще има с какво да си измиеш ръцете, ако се наложи да сменяш гума.
Има и един частен случай. При тръгване на дълъг път преглеждаш двигателя и виждаш, че ремъка се е напукал. Отиваш в сервиза и ти го подменят, но така го натягат, че след 200-300 км чупиш лагер на водната помра и става интересно.

Валери, винаги има нужда от вода в багажника. Най-малкото ще има с какво да си измиеш ръцете, ако се наложи да сменяш гума.
Има и един частен случай. При тръгване на дълъг път преглеждаш двигателя и виждаш, че ремъка се е напукал. Отиваш в сервиза и ти го подменят, но така го натягат, че след 200-300 км чупиш лагер на водната помра и става интересно.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
Колите се промениха предимно по отношение на електрониката и системите за сигурност, специално при охладителните системи прогрес май няма? Не знаеш кога е къде ще ти се спука водно съединение, ще се спука радиатора или някоя жичка ще даде накъсо...urgan написа:Не мина ли това време, където си носим вода, масло и бензин в багажника за да не ни остави колата по път. Смисъл че вече колите се промениха не караме 40 годишни лади. При един гледан автомобил изобщо това не трябва да случва това, самия факт че колата е прегряла то проблема е бил отдавна и се е увеличавал с времето, но от необръщане на внимание се получават такива неща.
Без вода и масло в багажника не мърдам, за нафтата вече, бензиностанции бол, вината ще си е моя ако и бензиномера не съм погледнал навреме.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
"Когато се обърне колата- пътища 100".
Прегряването на мотора води почти 100 % да изгоряла гарнитура на глава,- каквото и да правим отърване няма.
Но при "вироглави" шофьори има прегрявания над 130- 150 градуса,-което води до усукване на блока на двигателя- особено алуминиевите.
Първата грижа е да се установи видимо,/ако може/ причината за прегряването,- /дали има теч/. Ако има теч, и имаме налично количество вода или антифриз, то може да се отвие малко капачката,- за да изпусне налягането. Антифризът ще избие на долу, но изпаренията се вдигат на горе. За целта трябва да се предпази ръката с нещо импровизирано, като операцията трябва да трае секунди, за да се предпази ръката. Когато спре теча след разхлабването на капачката, я доотвиваме, и доливаме каквато течност имаме. През това време мотора НЕ СЕ ГАСИ. Гаси се след като падне температурата до нормалната.
Но всеки случай е сам по себе си единичен, случвало ми се е на Сиерата единият вентилатор да откаже, но последва бърза реакция на размяна на куплунгите, и включих втория на мястото на първия, и мотора се охлади своевременно.
Най важно е човек да си изгради навика да ПОГЛЕЖДА уреда за антифриза през 30-50 секунди ! Особено лятно време в горещините,- само така може да се опитаме да предотвратим прегарянето на гарнитурата на главата, и то в не повече от 30 % от случаите.
Редовно следете температурата на охлаждащата течност, през 30 - 50 секунди ! Няма по добро решение от това.
Имайте в предвид че прегрял мотор, когато бъде загасен,- автоматически температурата в него се повишава с поне 10-20 градуса.
Прегряването на мотора води почти 100 % да изгоряла гарнитура на глава,- каквото и да правим отърване няма.
Но при "вироглави" шофьори има прегрявания над 130- 150 градуса,-което води до усукване на блока на двигателя- особено алуминиевите.
Първата грижа е да се установи видимо,/ако може/ причината за прегряването,- /дали има теч/. Ако има теч, и имаме налично количество вода или антифриз, то може да се отвие малко капачката,- за да изпусне налягането. Антифризът ще избие на долу, но изпаренията се вдигат на горе. За целта трябва да се предпази ръката с нещо импровизирано, като операцията трябва да трае секунди, за да се предпази ръката. Когато спре теча след разхлабването на капачката, я доотвиваме, и доливаме каквато течност имаме. През това време мотора НЕ СЕ ГАСИ. Гаси се след като падне температурата до нормалната.
Но всеки случай е сам по себе си единичен, случвало ми се е на Сиерата единият вентилатор да откаже, но последва бърза реакция на размяна на куплунгите, и включих втория на мястото на първия, и мотора се охлади своевременно.
Най важно е човек да си изгради навика да ПОГЛЕЖДА уреда за антифриза през 30-50 секунди ! Особено лятно време в горещините,- само така може да се опитаме да предотвратим прегарянето на гарнитурата на главата, и то в не повече от 30 % от случаите.
Редовно следете температурата на охлаждащата течност, през 30 - 50 секунди ! Няма по добро решение от това.
Имайте в предвид че прегрял мотор, когато бъде загасен,- автоматически температурата в него се повишава с поне 10-20 градуса.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
За капачката казах версията, другата с предпазване на ръката е Пирогов. При прегряваща кола работещия двигател само добавя температура и е абсолютно излишно. В цилиндрите се развиват над 800°C и при липса на охлаждане се сещате какво става.fordmaniac написа: Първо и най важно: При установяване на прегряване НИКОГА, АМА НИКОГА НЕ ОТВАРЯЙТЕ КАПАЧКАТА НА РАЗШИРИТЕЛНИЯ СЪД!!! С това не помагате на двигателя да се охлади.
Охладителната система на двигателя е конструирана да работи при налягане от 1 атмосфера нагоре, което осигурява температура на завиране на антифриза от порядъка на 120-130 °C . Свалянето на налягането води до завиране и извиране на част от охладителната течност навън, при което части от прегретия мотор остават насухо. А това само влошава ситуацията и последствията!
Поздрави
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
Гледането на уреди е деформация, присъща на професионални шофьори, предимно камионджии.
Нормални хора нямат и би им отнело години да изградят навика да гледат каквито и да е уреди на таблото.Ти представяш ли си го бай Пешо как е набримчил последния хит на Глория в 320-ката или у гоУфо, лети със 150 в посока от София към родния Пазарджик/Перник/Монтана и...ще ти гледа уред за температура, че и на равни интервали от време.
Ще ги види...кога цъфнат налъмите...
)))
Нормални хора нямат и би им отнело години да изградят навика да гледат каквито и да е уреди на таблото.Ти представяш ли си го бай Пешо как е набримчил последния хит на Глория в 320-ката или у гоУфо, лети със 150 в посока от София към родния Пазарджик/Перник/Монтана и...ще ти гледа уред за температура, че и на равни интервали от време.
Ще ги види...кога цъфнат налъмите...

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
И понеже караме "нови коли", ще опиша следната ситуация, в която попаднах:urgan написа:Не мина ли това време, където си носим вода, масло и бензин в багажника за да не ни остави колата по път. Смисъл че вече колите се промениха не караме 40 годишни лади. При един гледан автомобил изобщо това не трябва да случва това, самия факт че колата е прегряла то проблема е бил отдавна и се е увеличавал с времето, но от необръщане на внимание се получават такива неща.peterdi_bg написа: За водата в багажника - и аз миналата година имах случай на спукан радиатор на път, определено е добре човек да има някой и друг литър в шишета.
Аз съм от Разград. Имаме Мондео МК2 на 150 000км /РЕАЛНИ!/, стои в гараж и за последните 8г. е изминало точно 30 000км. Колата е кукла, отвътре и отвън. Всичко се сменя на километрите по заводската книжка. Та на случката - тръгвам Ноември месец по-миналата година за София. Всичко ОК, стигнах благополучно. На кръстовището на СУ /посока Цариградско шосе/ бях първа кола. Тъкмо да светне зелена светлина и огромни пушеци изригнаха изпод капака. Казах си "това сигурно хвърли водата" и "снесе тотално"

Познайте колко коли имаше след мен и колко клаксони чувах на "бързащите софиянци да напуснат столицата час по-скоро"!?! Викам си "Или ще се счупи повече, или не" ... и газ по Цариградско шосе /беше доста топло за Ноември месец/ с включено парно, вентилатор на максимум и свалени прозорци, защото не се стоеше в колата. Температурата спадна. Стигнах до село Герман - крайната ми дестинация /на около 7км. от университета/. Стрелката на температурата държеше почти в началото на червената зона. Изгасих двигателя и слязох да видя пораженията. Радиатора се беше пръснал от дясната си част /страничната желязна планка държаща пластмасовия капак е била ръждясала от вътрешната си страна и се е разширила от налягането, което пък е отворило процеп в страничната част на радиатора/. Колата беше останала с малко над литър антифриз. Всичко в двигателния отсек беше станало мокро и мазно от изхвърления като гейзер антифриз.
Това става Петък следобед. В 17.30 звъня на приятел от Разград /има автоморга/ да изпраща радиатор по куриерите. Оказа се че в Петък по-това време последните куриери са в 18.00. Започнали да свалят радиатор от тяхно Мондео. В 17.45 звъни и ми казва, ще режем предницата, не можем да свалим радиатора толкова бързо

В Събота имах изпит. Радиатора дойде вечерта /разбира се след обаждане от моя страна и сума ти изхабени нерви, защото се забави, а те куриерите ми отговориха, че смятали да го разнесат чак в Понеделник, защото били натоварени!?!/
В Неделя сутрин /преди вторият ми изпит, който бе следобед/ сменяме радиатор - добре че роднините ми от село Герман са технически грамотни, имат гараж, инструменти, опит и помогнаха. Та лошата съдба някой път носи и добро след себе си - изпитите взех успешно и вече втора година съм адвокат.

Накратко "Adventur-a бе пълен"!
Та на заключението: карайте колите си и не ги дръжте по разни гаражи, защото стоенето не се отразява добре както на тях, така и на вас >:D<:
Е ли правото право?
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
Мисълта ми беше че преди като се тръгваше на път като някакъв закон беше това да си носим масло и вода. Сега малко или много колите са по надеждни, като изпълнение и материали. Принципа е същя, но изпълнението не. Тия 8 години седене не са й се отразили добре на тая кола, кола от кара не се плаши, от седене да.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
Не мога да се съглася с теб, според мен дори е точно обратното - колкото по-нови са колите, толкоз по-големи еднодневки са. Дали с цел поддържане на ниска цена, дали с цел стимулиране на честа смяна на автомобили, но производителите доста са снижили критериите си за качество.urgan написа:Сега малко или много колите са по надеждни, като изпълнение и материали. Принципа е същя, но изпълнението не.
Ще дам два примера - имах Форд Таунус '83 1,6, желязна машина, просто безотказна - направена просто, качествено и определено си личи че колата освен за печалба е направена да носи и удоволствие и комфорт. Продадох я на съсед през 98-ма, човека я търкаля по нивите - още е в движение! Изгнили са калниците, праговете са тръгнали, но все пак е кола на 30 години, а пораженията са повърхностни. Погледни само в сайтовете за части колко от 15-ина годишните Ескорти са с изгнили задници и мостовете им са на нивото на задните седалки? Показателно е за нивото на качеството в рамките на един производител...
Втори пример точно по темата - на Сценика се пукна радиатора, колата загря и добре че баща ми е имал въпросната бутилка в багажника, но е била недостатъчна. Купих нов радиатор, 125 лв. с отстъпката. Само като отворих кутията и видях какво е изпълнението - е то в сравнение със стария 14 годишен изглежда порнография, и се чудя колко ли ще издържи и не е ли по-добре да си взема здрав на старо, че нов на Валео оригинал ми идва на цената на половината кола.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
А като цъфнат у собственика, баш цъфтежа е у джоба на майстора,+ одрана кожа по ръцете му-/на майстора/.S_C написа: Ще ги види...кога цъфнат налъмите...)))
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
Ако според "заводската книжка" маслото се сменя на 10 000 км и си го сменил само три пъти, си допуснал класическата грешка на младия водач. В твоя случай е трябвало да си сменил маслото и филтъра 8 пъти за 8 години.amonev написа: стои в гараж и за последните 8г. е изминало точно 30 000км. Колата е кукла, отвътре и отвън. Всичко се сменя на километрите по заводската книжка.
Що се отнася за новите автомобили искам да попитам. Някой спомня ли си как е направен радиатора на Жигулата или Москвича?
Утре си огледайте колите и ако не откриете пластмаса по радиатора си се смятайте за щастливци! Същата онази, която затваря от двете страни радиатора и която се пука точно когата не трябва.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
От 80-те нататък много рядко ще намериш радиатор без пластмаса по него.Още от старите шкоди и вартбурзи има с такива.Волво май последни се предадоха пред пластмасата.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
Добре де сега искате да ме убедите, че колите са по калпави от преди. Ми купете си жигула защо карате 2000+ година кола. Факт е че преди със жигулата като тръгнехме към морето 100 и няколко километра ни оставяше 3 пъти. Може и да стане някога нещо, но когато и да ми се е случвало нещо не е било толкова тегаво като едно време да прекараш един ден на магистралата щот видиш ли жигльора на карбуратора се бил запушил. Със сегашните коли тръгваш и караш, колко пъти ви е оставяла колата за последните 500 км, да ви питам сега? Хубаво е да имаш бекъп вариант, но пък да тръгваш с 10 литра масло и 5 литра антифриз не ми казвайте че всички го правите за да отидете на село на 20 км 

- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
Аз не се сещам Сиерата за своите 30г. да ни е оставяла някъде. Все още по пътищата има Ескорти, Сиери, Скорпиота от тях години.
По отношение на маслото на Мондеото, да маслото е сменяно 3 пъти за 8г. /на всеки 10 000км/ - марка Shell. Незнам какво издребнявате да се сменя всяка календарна година /независимо че пише в книгите/. Сменях ангренаж преди два месеца, под капака на клапаните е като в "аптека" - все едно току що е сглобена ... за разлика от доста коли и като отвориш капачката за маслото всичко е чернилка
Колата сега се кара редовно /а Сиерата е в заслужена почивка/, така че ще си влезе в ритъм.
По отношение на маслото на Мондеото, да маслото е сменяно 3 пъти за 8г. /на всеки 10 000км/ - марка Shell. Незнам какво издребнявате да се сменя всяка календарна година /независимо че пише в книгите/. Сменях ангренаж преди два месеца, под капака на клапаните е като в "аптека" - все едно току що е сглобена ... за разлика от доста коли и като отвориш капачката за маслото всичко е чернилка

Колата сега се кара редовно /а Сиерата е в заслужена почивка/, така че ще си влезе в ритъм.
Е ли правото право?
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 25 май 2009, 15:55
- Модел на автомобила: ford fiesta 2003
- Status: Извън линия
Re: Реакция при прегряване!
Здравейте,
Наскоро ми протече казанчето на антифриза. Смениха ми го в Том Форд и съм доволен от хората (ново за 40 лв.). Понеже не съм спец - някой може ли да сме светне - къде е клапана за изпускане на излишното налягане и как да разбера дали работи. Все пак си има първопричина за да се спука старото казанче - фиеста 2003, бензинка, 1,25, 75коня.
Според майсторите - това било често срещан проблем и им вярвам. Но все пак - как да разбера дали клапана бачка?
Предварително мерси
Наскоро ми протече казанчето на антифриза. Смениха ми го в Том Форд и съм доволен от хората (ново за 40 лв.). Понеже не съм спец - някой може ли да сме светне - къде е клапана за изпускане на излишното налягане и как да разбера дали работи. Все пак си има първопричина за да се спука старото казанче - фиеста 2003, бензинка, 1,25, 75коня.
Според майсторите - това било често срещан проблем и им вярвам. Но все пак - как да разбера дали клапана бачка?
Предварително мерси
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта