Бях откачил ангр. ремък и баща ми превъртя 3-4 пъти? Сиера2.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Бях откачил ангр. ремък и баща ми превъртя 3-4 пъти? Сиера2.

Мнение от venom4o » 27 сеп 2006, 20:40

Тръгнах да сменям ремъка и не можах да извадя шайбата на к. вал и го оставих за утре а баща ми не разбрал като съм му казал и вкючил на скорост и я мръднал на стартер 1 метър... Въпроса ми е дали е станало мелето? разпределителния вал си се върти добре при положение ,че коляновия вал е на белег .. никъде не закача... а Когато е въртял разпределителния е бил на белег демек 1-ви е бил затворен.. Дали е направил кашата? Буталата са си гладки нямат дупки за да се избегне удар с клапан .. ама не знам дали разтоянието на главата не спасява клапаните?.. Сменях разпределителния вал всичко е ново.. Умирам от яд! КАЖЕТЕ МИ че ми държи пара? Дали е ударило? 2.0 ОНс мотор 115 коня ЕФИ ! 88-ма .. сиерката

забравих да кажа ,че е въртял няколко пъти....

paci:
Редактирай си поста не пускай нов като си забравил нещо.
Съчувствам ти !
Ако ми се беше случило на мен като се знам какъв съм ... :twisted:

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 27 сеп 2006, 21:37

Не знам за Сиерата как е но на друга кола се кривят разстоянието е малко при мене стана така с Фиат удари изп.клапани на 2ри или 3ти цилиндър те са били отворени и са с по-голям диаметър.Като поставих ремъка и завъртях без свещи в тях нямаше налягане усеща се и с пръст. Смених ги и после не е имало некакви проблеми.
Дано си имал късмет и да се размине, но трябва да мериш компресия задължително.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 27 сеп 2006, 22:37

Има няколко варианта:
1. Намираш отнякъде фиброскоп и оглеждаш клапаните през отворите на свещите(фиброскопа е специална апаратура и не мога да ти кажа къде точно да търсиш,така че това предложение е повече хипотетично)
2. Сваляш главата и проверяваш(трудоемко но най-сигурно)
3. Цетроваш газоразпределението превърташ на ръка десеттина пъти ако нищо не затяга проверяваш с пръст на отвора за свещите дали има компресия прекръстваш се три пъти и палиш.
Дано да си изкарал късмет и да нямаш нищо повредено въпреки че мойто мнение е .......

Milenski
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 22 авг 2006, 08:22
Модел на автомобила: Ford Eskort
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Milenski » 28 сеп 2006, 01:30

Най-добре дай 10-15 лв за нова гърнитура и си овори главата тъкмо ще видиш дали и има нещо.Тъкмо ще огледаш клапани и бутала.Теоритично ако въртиш разпределителния вал дори и да има крив клапан ,което ме съмнява на стартер да се изкриви.Няма да можеш да го усетиш или раберш по никъкъв начин.Клапана ще си се движи но няма да ляга добре на фаската си.Чак до счупено не вярвам да се е стигнало,но може да имаш отбелязал се клапън на бутало.Ако има така наречения тезерв,ще си благ от всякъде.Ако ли не ще смениш клапан само!С смъкване на главата тъкмо ще можеш да изчистиш и нагара,ако има такъв.Та колегата от по готния пост е абсолютно прав!Следвай инсрукциите 8)



П.П.Като сложиш главата после болтовете се стягат от средата на вън т.е. започваш от средните един срещо друг и на X.По този начин оплътняваш добре гърнитурата и се застраховаш от това да пасне на криво главата.Ако имаш динометричен ключ,стягаш всеки болт с 15-17кг.Един авер след като нямаше такъв ключ си ги стегна с кръстачка.Успех от мен дано се раминеш леко!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 28 сеп 2006, 09:45

Разпределителния вал се върти равномерно без затягане.Когато баща ми е въртял.. разпределителния вал е бил на белег.Когаго той е на белег първи е затворен .Когато коляновия вал е на белег първи е горе.когато сложих к.вал на белег и въртях на ръка разпределителния вал- не закачи никъде? баща ми и да е въртял не е възможно да е искривил 1-ви! Та така не закачи.. Надявам се да не ми е вкарал таралеж в гащите!Днеска ще се види!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 28 сеп 2006, 10:00

Явно нямаш проблем *00134* щом като се върти разпределителния вал съвсем нормално без усилие т.е. на ръка.
Такива пък и каквито и да е по-сложни манипулации по двигателя се правят само при откачена минусова клема на акумолатора.
Пък и най добре да го няма, ако е в двигателния отсек. След като един път заварих тричотката на гидорито за калника на една кола *00106* вече не рискувам. Айде успех със зацепването и умната *00926*.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 28 сеп 2006, 10:40

Какво го мислиш. Слагай ремъка и пали. Ако е станало нещо ще разглобяваш. Ако ли не си караш и пееш. По лошо няма да стане.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 28 сеп 2006, 11:20

Незнам за карането и пеенето.
:idea: Аз лично бих свалил най-малко капака на клапаните, та дори и главата. Изкривяването може да е малко и да не се усеща на ръка, но когато запали може да стане голямо меле - напр. счупени водачи, подбити бутала и какво ли още не.

:!: :arrow: винаги, когато се пипа нещо по двигателя, а и не само, се откача клемата на акумулатора и колата се оставя на "свободна" скорост. Именно за да не се случат подобни неща, било от незнание или невнимание.

:twisted:

Потребителски аватар
kabeldjiata
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 сеп 2005, 13:40
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i Automatic; Saab 900 NG Automatic
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kabeldjiata » 28 сеп 2006, 12:09

Спокойно двулитровия OHC мотор не може да удари клапани :roll:

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 28 сеп 2006, 18:21

kabeldjiata написа:Спокойно двулитровия OHC мотор не може да удари клапани :roll:
Еми аз това искам да чуя ама ме плашат само... НЕ успях да сваля шайбата за ремъците на коляновия вал днеска за това не го смених... Рабоитх по купето.. Утре един познат ще донесе скоба и ще я извадим!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 29 сеп 2006, 23:26

Има компресия .. почти запали ама .. няма центровка.. Утре ше се види.. Малко мву треаше да запали на гадтта... нямаше и бетзин сипах ама нямах време да го пробвам...

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 29 сеп 2006, 23:41

Не се плаши на старите ОНС мотори, които се вграждат в Сиера имат сравнително големи горивни камери и дори да се скъса ангренажа при високи обороти не се стига до фатален край. Миналата година баща ми скъса ангренаж в движение /то това последото го разбрахме по-натаък, защото ремъка беше на 15 000 км. / и ние понеже не подозирахме каква е повредата доста се постарахме / та дори и я дърпахме да запали?!?!?!/ и в последствие когато вече проверихме всичко останало и сменихме ангренажа /леле как се бехме изкоркали/ тя си запали все едно нищо не се е случило!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 30 сеп 2006, 10:16

Центровката не мога да я нагодя... Пали на 2- цилиндъра и неще да заработи.. се едно е ударило.. Ама центровката е разбутана... ЩЕ видя като я нагодя днеска...

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 30 сеп 2006, 10:30

Ако е праснало нещо и въобще запали - то звуците ще са страшни, а щом не описваш това значи споко!

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 30 сеп 2006, 22:19

Ние на ескорта 1.6 EFI му късахме ангренаж с около 100км./ч и после половн час въртяхме и се чудим какво му е, въртенето беше мнго леко и си мислехме че няма компресия... ма като си я додърпахме до нас и разбрахме, че е ангренажа. Сменихме го, запалихме колата... и нещо не й работеше един цилиндър (все едно е изкубан кабела на свеща) снемихме свещите и пак така :? . Сетихме се да измерин компресия и се оказа, че на 3-ти цилиндър няма никаква. И айде сваляй глава и гледай... имаше един крив клапан и нищо друго :P . Почистихме буталата и там на никое нищо му нямаше....сложишме главата и от тогава колата си е екстра.

П.П. А междо другото как е да е с компресия 9атм. защото и на този ескорт (дето е 1,6 105к.с.). и на другия (дето е 1.4 73к.с.) е по толкова компресията и незнам дали е добре това за тезе двигатели
Изображение Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 30 сеп 2006, 23:14

Не може от центровка два цилиндъра да работят а другите не. За съжаление явно имаш изкривени клапани.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 01 окт 2006, 01:01

Сигурно... може да не съм прав защото преди с стария ремък като нямаше цевторва по същия начин не искаше да запали.. Просто не е правилен момента на възпламеняване на свещите... иии само припукват цилиндрите.. не е казано ,че са точно два.. Утре ще дойде майстора да я види и да я нагласи.. Ако запали ще се похваля!Ако не ще се оплача

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 01 окт 2006, 10:30

Еми ако колата си върви добре, не харчи масло и т.н - значи е ок!

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 01 окт 2006, 16:11

"chains"]Еми ако колата си върви добре, не харчи масло и т.н - значи е ок!
Говорят хората за евентуално"Криви клапани", къде е общото с харчене на масло?

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 01 окт 2006, 17:37

Няма страшно на сиерата има защита и за мое учудване е много добра поне на 1,6 84г. бензин имаше,със 110 късаме ангренаж след това я дърпахме около 500м да запали и чак тогава разбрахме че е ангренаж
и нямаше никакви проблеми :wink:

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта