Бях откачил ангр. ремък и баща ми превъртя 3-4 пъти? Сиера2.
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Бях откачил ангр. ремък и баща ми превъртя 3-4 пъти? Сиера2.
Тръгнах да сменям ремъка и не можах да извадя шайбата на к. вал и го оставих за утре а баща ми не разбрал като съм му казал и вкючил на скорост и я мръднал на стартер 1 метър... Въпроса ми е дали е станало мелето? разпределителния вал си се върти добре при положение ,че коляновия вал е на белег .. никъде не закача... а Когато е въртял разпределителния е бил на белег демек 1-ви е бил затворен.. Дали е направил кашата? Буталата са си гладки нямат дупки за да се избегне удар с клапан .. ама не знам дали разтоянието на главата не спасява клапаните?.. Сменях разпределителния вал всичко е ново.. Умирам от яд! КАЖЕТЕ МИ че ми държи пара? Дали е ударило? 2.0 ОНс мотор 115 коня ЕФИ ! 88-ма .. сиерката
забравих да кажа ,че е въртял няколко пъти....
paci:
Редактирай си поста не пускай нов като си забравил нещо.
Съчувствам ти !
Ако ми се беше случило на мен като се знам какъв съм ...
забравих да кажа ,че е въртял няколко пъти....
paci:
Редактирай си поста не пускай нов като си забравил нещо.
Съчувствам ти !
Ако ми се беше случило на мен като се знам какъв съм ...

- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не знам за Сиерата как е но на друга кола се кривят разстоянието е малко при мене стана така с Фиат удари изп.клапани на 2ри или 3ти цилиндър те са били отворени и са с по-голям диаметър.Като поставих ремъка и завъртях без свещи в тях нямаше налягане усеща се и с пръст. Смених ги и после не е имало некакви проблеми.
Дано си имал късмет и да се размине, но трябва да мериш компресия задължително.
Дано си имал късмет и да се размине, но трябва да мериш компресия задължително.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Има няколко варианта:
1. Намираш отнякъде фиброскоп и оглеждаш клапаните през отворите на свещите(фиброскопа е специална апаратура и не мога да ти кажа къде точно да търсиш,така че това предложение е повече хипотетично)
2. Сваляш главата и проверяваш(трудоемко но най-сигурно)
3. Цетроваш газоразпределението превърташ на ръка десеттина пъти ако нищо не затяга проверяваш с пръст на отвора за свещите дали има компресия прекръстваш се три пъти и палиш.
Дано да си изкарал късмет и да нямаш нищо повредено въпреки че мойто мнение е .......
1. Намираш отнякъде фиброскоп и оглеждаш клапаните през отворите на свещите(фиброскопа е специална апаратура и не мога да ти кажа къде точно да търсиш,така че това предложение е повече хипотетично)
2. Сваляш главата и проверяваш(трудоемко но най-сигурно)
3. Цетроваш газоразпределението превърташ на ръка десеттина пъти ако нищо не затяга проверяваш с пръст на отвора за свещите дали има компресия прекръстваш се три пъти и палиш.
Дано да си изкарал късмет и да нямаш нищо повредено въпреки че мойто мнение е .......
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 22 авг 2006, 08:22
- Модел на автомобила: Ford Eskort
- Местоположение: Русе
- Контакти:
- Status: Извън линия
Най-добре дай 10-15 лв за нова гърнитура и си овори главата тъкмо ще видиш дали и има нещо.Тъкмо ще огледаш клапани и бутала.Теоритично ако въртиш разпределителния вал дори и да има крив клапан ,което ме съмнява на стартер да се изкриви.Няма да можеш да го усетиш или раберш по никъкъв начин.Клапана ще си се движи но няма да ляга добре на фаската си.Чак до счупено не вярвам да се е стигнало,но може да имаш отбелязал се клапън на бутало.Ако има така наречения тезерв,ще си благ от всякъде.Ако ли не ще смениш клапан само!С смъкване на главата тъкмо ще можеш да изчистиш и нагара,ако има такъв.Та колегата от по готния пост е абсолютно прав!Следвай инсрукциите
П.П.Като сложиш главата после болтовете се стягат от средата на вън т.е. започваш от средните един срещо друг и на X.По този начин оплътняваш добре гърнитурата и се застраховаш от това да пасне на криво главата.Ако имаш динометричен ключ,стягаш всеки болт с 15-17кг.Един авер след като нямаше такъв ключ си ги стегна с кръстачка.Успех от мен дано се раминеш леко!

П.П.Като сложиш главата после болтовете се стягат от средата на вън т.е. започваш от средните един срещо друг и на X.По този начин оплътняваш добре гърнитурата и се застраховаш от това да пасне на криво главата.Ако имаш динометричен ключ,стягаш всеки болт с 15-17кг.Един авер след като нямаше такъв ключ си ги стегна с кръстачка.Успех от мен дано се раминеш леко!
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Разпределителния вал се върти равномерно без затягане.Когато баща ми е въртял.. разпределителния вал е бил на белег.Когаго той е на белег първи е затворен .Когато коляновия вал е на белег първи е горе.когато сложих к.вал на белег и въртях на ръка разпределителния вал- не закачи никъде? баща ми и да е въртял не е възможно да е искривил 1-ви! Та така не закачи.. Надявам се да не ми е вкарал таралеж в гащите!Днеска ще се види!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Явно нямаш проблем
щом като се върти разпределителния вал съвсем нормално без усилие т.е. на ръка.
Такива пък и каквито и да е по-сложни манипулации по двигателя се правят само при откачена минусова клема на акумолатора.
Пък и най добре да го няма, ако е в двигателния отсек. След като един път заварих тричотката на гидорито за калника на една кола
вече не рискувам. Айде успех със зацепването и умната
.

Такива пък и каквито и да е по-сложни манипулации по двигателя се правят само при откачена минусова клема на акумолатора.
Пък и най добре да го няма, ако е в двигателния отсек. След като един път заварих тричотката на гидорито за калника на една кола


- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Незнам за карането и пеенето.
Аз лично бих свалил най-малко капака на клапаните, та дори и главата. Изкривяването може да е малко и да не се усеща на ръка, но когато запали може да стане голямо меле - напр. счупени водачи, подбити бутала и какво ли още не.
винаги, когато се пипа нещо по двигателя, а и не само, се откача клемата на акумулатора и колата се оставя на "свободна" скорост. Именно за да не се случат подобни неща, било от незнание или невнимание.





- kabeldjiata
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 02 сеп 2005, 13:40
- Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0i Automatic; Saab 900 NG Automatic
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Не се плаши на старите ОНС мотори, които се вграждат в Сиера имат сравнително големи горивни камери и дори да се скъса ангренажа при високи обороти не се стига до фатален край. Миналата година баща ми скъса ангренаж в движение /то това последото го разбрахме по-натаък, защото ремъка беше на 15 000 км. / и ние понеже не подозирахме каква е повредата доста се постарахме / та дори и я дърпахме да запали?!?!?!/ и в последствие когато вече проверихме всичко останало и сменихме ангренажа /леле как се бехме изкоркали/ тя си запали все едно нищо не се е случило!
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ние на ескорта 1.6 EFI му късахме ангренаж с около 100км./ч и после половн час въртяхме и се чудим какво му е, въртенето беше мнго леко и си мислехме че няма компресия... ма като си я додърпахме до нас и разбрахме, че е ангренажа. Сменихме го, запалихме колата... и нещо не й работеше един цилиндър (все едно е изкубан кабела на свеща) снемихме свещите и пак така
. Сетихме се да измерин компресия и се оказа, че на 3-ти цилиндър няма никаква. И айде сваляй глава и гледай... имаше един крив клапан и нищо друго
. Почистихме буталата и там на никое нищо му нямаше....сложишме главата и от тогава колата си е екстра.
П.П. А междо другото как е да е с компресия 9атм. защото и на този ескорт (дето е 1,6 105к.с.). и на другия (дето е 1.4 73к.с.) е по толкова компресията и незнам дали е добре това за тезе двигатели


П.П. А междо другото как е да е с компресия 9атм. защото и на този ескорт (дето е 1,6 105к.с.). и на другия (дето е 1.4 73к.с.) е по толкова компресията и незнам дали е добре това за тезе двигатели
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Сигурно... може да не съм прав защото преди с стария ремък като нямаше цевторва по същия начин не искаше да запали.. Просто не е правилен момента на възпламеняване на свещите... иии само припукват цилиндрите.. не е казано ,че са точно два.. Утре ще дойде майстора да я види и да я нагласи.. Ако запали ще се похваля!Ако не ще се оплача
-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта