Защо така трака CVH двигателя ми?
- ivocsim
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
- Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
много ми харесва ....
Колеги не бях запознат с двг-то на Форд, но темата каято сте развили ми хареса. Зетек мотора различава ли се много от CVH?
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Това е CVH
Това е Zetec
Тук може да се види как изглежда главата на Zetec и къде стоят валовете и клапаните
различия както виждаш има.
Зетек-2 разпределителни вала задвижвани от ангренажен ремък,съответно 16 клапана-2бр смукателни и 2 бр изпускателни на всеки цилиндър.
CVH-стандартен агрегат с 1 разпределителен вал задвижван от ангренажен ремък -8 клапана,1бр смукателен и 1 изпускателен на цилиндър.
Слага 3 анимаций как работят различните двигатели.
кликни върху картинката за да се стартира анимацията
Това е Zetec
Тук може да се види как изглежда главата на Zetec и къде стоят валовете и клапаните
различия както виждаш има.
Зетек-2 разпределителни вала задвижвани от ангренажен ремък,съответно 16 клапана-2бр смукателни и 2 бр изпускателни на всеки цилиндър.
CVH-стандартен агрегат с 1 разпределителен вал задвижван от ангренажен ремък -8 клапана,1бр смукателен и 1 изпускателен на цилиндър.
Слага 3 анимаций как работят различните двигатели.
кликни върху картинката за да се стартира анимацията
-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Колеги днес разхвърлих колата за да си погледна повдигачите и установих няколко неща ,които са ми неясни.При въртене на двигателя(изгасен на 4 скорост от гумата) повдигачите излизайки нагоре от главата се въртят около оста си.Нормално ли е?
При освободени кобилици(затворен клапан) кобилицата хлопа нагоре надолу и настрани.Това блокирал повдигач ли е.
При отварянето (разглобяването) на един от повдигачите успях да извадя само най-горното бутало.Вътрешното остана Когато го поставих и затегнах кобилицата ,тя натиска и отваря клапана клапана.Това в следствие на разглобяване на повдигача ли се дължи или пружините на клапана нямат усилие да го приберат.
За сега толкова се сещам и ще се радвам на съвети
При освободени кобилици(затворен клапан) кобилицата хлопа нагоре надолу и настрани.Това блокирал повдигач ли е.
При отварянето (разглобяването) на един от повдигачите успях да извадя само най-горното бутало.Вътрешното остана Когато го поставих и затегнах кобилицата ,тя натиска и отваря клапана клапана.Това в следствие на разглобяване на повдигача ли се дължи или пружините на клапана нямат усилие да го приберат.
За сега толкова се сещам и ще се радвам на съвети
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
НЕ Е НОРМАЛНО ДАЖЕ Е НАДОПУСТИМО клапана да се отваря когато не е на гърбица. Нормално е когато клапана е затворен кобилицата да мърда когато се разклати, това гарантира че клапана е напълно затворен. Ако клапана остане недозатворен през него ще преминават горещи газове които ще доведат до прегаряне на клапана. Този повдигач който се е разглобил трябва НЕЗАБАВНО да го извадиш и да го слобиш или да го подмениш с друг. Това че повдигачите се въртят е технологично заложено с цел равномерно износване на контактните повърхности. Между другото клапаните също извършват въртеливо движение по същата причина, даже при някои двигатели има специални механизми за завъртането им.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
http://faq.ford77.ru/info/eng_ford/eng_ford.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Илия Живков Гечев написа:...
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
видях че от 4-5 години не е писано по тая тема, но е време някой да я съживи
и се надявам да ми кажете какво да правя че сам човек и за кенефа не е !
Значи аз имам проблем с повдигачите на cvh мотор, преди да отворя двигателя и да почистя повдигачите почукваха и се разрових във форума и намерих тая темичка, прочетох само началото където колегата disk e показал и обеснил и реших аз да направя този вид ремонт но след това ефекта беше отрицателен
много повече зачукаха ...
на следващия ден пак отворих и с една помпа продухах всичко но въобще не ги пълних с надеждата да се напълнят и да спрат да тропат ама не, забелязах че като започна да загрева колата на 20-30 градуса и шума стана по малък но пак си е много ! това значи ли че като загрява двигателя и шума намалява че глава е наред и не е износена от много километри или каране със неработещи повдигачи. Само да кажа че колата е стояла около година неподвижно пред блока на собственика и сега я закупих. ще сменя маслото с 5w-40 и мисля да изчистя повдигачите с кореселин и да видя какъв ще е резулатата ?
или да не правя това че може да прецакам нещо ?
моля за съвети от по мъдрите колеги

Значи аз имам проблем с повдигачите на cvh мотор, преди да отворя двигателя и да почистя повдигачите почукваха и се разрових във форума и намерих тая темичка, прочетох само началото където колегата disk e показал и обеснил и реших аз да направя този вид ремонт но след това ефекта беше отрицателен

на следващия ден пак отворих и с една помпа продухах всичко но въобще не ги пълних с надеждата да се напълнят и да спрат да тропат ама не, забелязах че като започна да загрева колата на 20-30 градуса и шума стана по малък но пак си е много ! това значи ли че като загрява двигателя и шума намалява че глава е наред и не е износена от много километри или каране със неработещи повдигачи. Само да кажа че колата е стояла около година неподвижно пред блока на собственика и сега я закупих. ще сменя маслото с 5w-40 и мисля да изчистя повдигачите с кореселин и да видя какъв ще е резулатата ?
или да не правя това че може да прецакам нещо ?
моля за съвети от по мъдрите колеги
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Колеги и на моя Zetec се разтракаха хидравличните повдигачи. При стартиране при температури под 0 се появява едно почукване за около 60 секунди (четох, че не трябва да тракат повече от 20-30 сек.). Колата е на 212 000 км. и двигателя не е пипан още, маслото е сменено преди 3000 км. с оригинално Моторкрафт 10W40 Formula+ полусинтетика. Изчетох темата и не видях да има трайно решение на проблема освен замяна на повдигачите, та даже и разпределителните валове. Има ли смисъл да отварям двигателя за ревизия, при тази ситуация? Колко време ще издържат повдигачите така и какви са симптомите, при които е вече наложителна ревизия? Благодаря!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
И на моята Fiesta 1,6 Zetec така потракваха около 10-15 сек. при температури под нулата, но си вървеше добре. Маслото с което я карах беше фордовското 5W30. Според мен ако си върви добре колата и не харчи повече от обичайното не се занимавай с ремонти.
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Колеги здравейте и аз искам да се включа в темата,аз съм дългогодишен собственик на Ескорт с 1.6CVH двигатела.Искам да обясня и допълня за колегите,които им предстои да се занимават с този вид двигател,че при разглобяване на цилиндровата глава и при остановяване,че са износени хидрвличните повдигачите както и вала(често срещано явление) задължително е замяната на повдигачи с разпределителен вал нови защото нов вал със стари повдигачи валът ще се износи много бързо по старите повдигачи или обратното.При монтажа на новите части(разпределителен вал и повдигачи)задължително,обезателно трябва новите повдигачи да се разтоварят,те съдържат масло,за да корозионно защитени(някои повдигачи се срещат по магазините фабрично разтоварени)в противен случай неразтоварен повдигач ще износи гърбицата на валът,той е веднъж изпълнен с масло и после допълнително бива пресован и допълван,при което липсва вече нужната хлабина!!!!Лично аз съм си патил от това и резултата беше за 20 000км. износена гърбица на 3 ти всмукателен клапан!Като цяло този двигател разпределителният му вал след 130-40хил.км. не издържа много появяват се по гърбиците му язви от износване(поне при мен така беше,колата я имаме от чисто нова)а на повдигачите нищо им нямаше- странно!Такива излишни шлайфания на повдигачи не трябва да се правят,няма да има ефект единствено подмяна с нови части - СЪВЕТ ОТ МЕН!Забравих да пиша,че преди сглобяването на главата трябва да се измие с препарат добре,защото всеки двигател от този тип образува утайка на маслото,която задръства маслените магистрали(наподобяващо ''смула'').
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Как става това разтоварване?andon anestiev написа:.....задължително,обезателно трябва новите повдигачи да се разтоварят,те съдържат масло,за да корозионно защитени(някои повдигачи се срещат по магазините фабрично разтоварени)......
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Разглобяват се един по един,махат им се капачките наподобяващи капачки от бира,след което се махат двете буталца на повдигача (трябва да се внимава с едно клапанче наподобяващо шайба,трябва да се сложи по същия начин-с изспъкналата част нагоре!)и се изплакват бензин или кореселин!И след това по обратния ред се зглобяват,като накрая се стяга капачката с центърче и чукче или клещи,и вече мож е да се усети натискането му палвно!Така при поставянето им по местата на главата двигатела сам си ги пълни колкото е необходимо(в началото се чуват как чаткат за около 1-2 мин.след което спират и двигатела мhttp://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1322743877w.jpgърка http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1322743937n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Вече двигателят е на 238 000 км. и все още си е ок. Вече малко по- дълго потраква на студено, около 90 сек., но после всичко утихва. Може би след 40-50 хил. км. като сменям гумички на клапаните ще ревизирам и състоянието на повдигачите. Поздрави!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Още сега ги "ревизирай" ако има проблем, след това ще ти падне разхода.Nebhotep написа:ще ревизирам и състоянието на повдигачите. Поздрави!
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Здравейте колеги ще ви представя моята история.
В началото на месеца смених четките на алтернатора и за да видя как се държи и дали зарежда вкарах колата в 3-4000 оборота и с ужас чух доста гадно тракане, а и самото тракане си е доста силно, при форсиране на празен ход в колата пак се чуваше, или не съм обърнал внимание или не съм карал с повече от 2500 оборота последните 2-3 месеца.По малко от година насам имам наблюдение, че повдигачите почукват и почукват.
Маслото е на 9 500 км Yacco Vx 300 10w-40(ако модераторите мислят че правя реклама ще махна както е маслото), само с него съм карал и ми харесва.На другия ден отидох и взех друго масло смених го, направи ми впечатление че маслото дето източих е много рядко, след 20 км каране с новото масло колата затихна само малко, а шума при 4000 оборота намаля малко.
От няколко месеца знам че трябва да сменя гарнитурата на капака на клапаните, реших вчера като тъй и така отварям да демонтирам повдигачите и да ги раздвижа, като изпразня масло и ги разглобя, след това сглобяване и монтиране на колата като всеки повдигач в маркиран на кое място стой в двигателя.
След 10 мин работа на място и форсиране, 3-4 км каране повдигачите се напълниха и колата стихна, да по тиха е и намирам леко промяна при движение някаква мекота, но не се премахна напълно.
Направи ми впечатление че почти всички повдигачи имаха доста масло около тях при изваждането и всички се извадиха без проблем, вижда се как леко са подбити и леко са се раздули настрани, на 2 или 3 повдигача видях точно това износване което колегата synthez 3D е посочил, по спомен ще кажа че не е голямо и може би е поправимо. Сега се замислям като имам време да пробвам ремонта на повдигачите. Само че ще ми трябва инфо как точно да го направя.
Явно повдигачите, главата и вала на са толкова износени, въпреки че видях че има износване на гърбиците на вала.
В началото на месеца смених четките на алтернатора и за да видя как се държи и дали зарежда вкарах колата в 3-4000 оборота и с ужас чух доста гадно тракане, а и самото тракане си е доста силно, при форсиране на празен ход в колата пак се чуваше, или не съм обърнал внимание или не съм карал с повече от 2500 оборота последните 2-3 месеца.По малко от година насам имам наблюдение, че повдигачите почукват и почукват.
Маслото е на 9 500 км Yacco Vx 300 10w-40(ако модераторите мислят че правя реклама ще махна както е маслото), само с него съм карал и ми харесва.На другия ден отидох и взех друго масло смених го, направи ми впечатление че маслото дето източих е много рядко, след 20 км каране с новото масло колата затихна само малко, а шума при 4000 оборота намаля малко.
От няколко месеца знам че трябва да сменя гарнитурата на капака на клапаните, реших вчера като тъй и така отварям да демонтирам повдигачите и да ги раздвижа, като изпразня масло и ги разглобя, след това сглобяване и монтиране на колата като всеки повдигач в маркиран на кое място стой в двигателя.
След 10 мин работа на място и форсиране, 3-4 км каране повдигачите се напълниха и колата стихна, да по тиха е и намирам леко промяна при движение някаква мекота, но не се премахна напълно.
Направи ми впечатление че почти всички повдигачи имаха доста масло около тях при изваждането и всички се извадиха без проблем, вижда се как леко са подбити и леко са се раздули настрани, на 2 или 3 повдигача видях точно това износване което колегата synthez 3D е посочил, по спомен ще кажа че не е голямо и може би е поправимо. Сега се замислям като имам време да пробвам ремонта на повдигачите. Само че ще ми трябва инфо как точно да го направя.
Явно повдигачите, главата и вала на са толкова износени, въпреки че видях че има износване на гърбиците на вала.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Здравейте колеги. Тоя проблем и при нафтовите печки (1.8 ТД Ендура ДЕ) ли го има ? Опитах с търсачката,но не успях да намеря отговор.
Поздрави
Поздрави
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Не само при CVH.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Благодарско Наско
. А иначе и те са с хидравлични повдигачи или бъркам ? Като свалях главата на Ескорт-а,трябваше да махна и капака на клапаните за да развия болтовете,които са вътре при разпределителния вал. Не видях пружините на клапаните,а може би пулове или хидравлични повдигачи,или и аз не знам какво съм видял май-изглеждаха като буталца,които ги натискат гърбиците на разпределителния вал. Утре ще слезна до мазето да огледам по-добре,че сега пиша по спомени.
Поздрави

Поздрави
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Защо така трака CVH двигателя ми?
Дизелите са механични, с пулове са.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 21 госта