Защо така трака CVH двигателя ми?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

много ми харесва ....

Мнение от ivocsim » 11 яну 2007, 14:24

Колеги не бях запознат с двг-то на Форд, но темата каято сте развили ми хареса. Зетек мотора различава ли се много от CVH?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 11 яну 2007, 15:02

Това е CVH
Това е Zetec

Тук може да се види как изглежда главата на Zetec и къде стоят валовете и клапаните
различия както виждаш има.
Зетек-2 разпределителни вала задвижвани от ангренажен ремък,съответно 16 клапана-2бр смукателни и 2 бр изпускателни на всеки цилиндър.
CVH-стандартен агрегат с 1 разпределителен вал задвижван от ангренажен ремък -8 клапана,1бр смукателен и 1 изпускателен на цилиндър.
Слага 3 анимаций как работят различните двигатели.
кликни върху картинката за да се стартира анимацията

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

за mrdds

Мнение от ivocsim » 12 яну 2007, 14:19

Много ти благодаря! Мислех, че има и друг модел на 16в двг. Още веднъж благодаря

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 16 апр 2007, 12:26

Колеги днес разхвърлих колата за да си погледна повдигачите и установих няколко неща ,които са ми неясни.При въртене на двигателя(изгасен на 4 скорост от гумата) повдигачите излизайки нагоре от главата се въртят около оста си.Нормално ли е?
При освободени кобилици(затворен клапан) кобилицата хлопа нагоре надолу и настрани.Това блокирал повдигач ли е.
При отварянето (разглобяването) на един от повдигачите успях да извадя само най-горното бутало.Вътрешното остана Когато го поставих и затегнах кобилицата ,тя натиска и отваря клапана клапана.Това в следствие на разглобяване на повдигача ли се дължи или пружините на клапана нямат усилие да го приберат.
За сега толкова се сещам и ще се радвам на съвети

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 16 апр 2007, 20:58

НЕ Е НОРМАЛНО ДАЖЕ Е НАДОПУСТИМО клапана да се отваря когато не е на гърбица. Нормално е когато клапана е затворен кобилицата да мърда когато се разклати, това гарантира че клапана е напълно затворен. Ако клапана остане недозатворен през него ще преминават горещи газове които ще доведат до прегаряне на клапана. Този повдигач който се е разглобил трябва НЕЗАБАВНО да го извадиш и да го слобиш или да го подмениш с друг. Това че повдигачите се въртят е технологично заложено с цел равномерно износване на контактните повърхности. Между другото клапаните също извършват въртеливо движение по същата причина, даже при някои двигатели има специални механизми за завъртането им.

Потребителски аватар
ge4ev
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 12 яну 2007, 08:44
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v RKC combi "96 ГИ-Фобос.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от ge4ev » 23 апр 2007, 07:37

а да кажете нещо за двигател PT-E /F4B/,защото при мен трака някой клапан когато е студен
Във FORD-а e комфорда

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 23 апр 2007, 13:25

Илия Живков Гечев написа:...
http://faq.ford77.ru/info/eng_ford/eng_ford.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от essex » 29 апр 2011, 01:08

видях че от 4-5 години не е писано по тая тема, но е време някой да я съживи :lol: и се надявам да ми кажете какво да правя че сам човек и за кенефа не е !
Значи аз имам проблем с повдигачите на cvh мотор, преди да отворя двигателя и да почистя повдигачите почукваха и се разрових във форума и намерих тая темичка, прочетох само началото където колегата disk e показал и обеснил и реших аз да направя този вид ремонт но след това ефекта беше отрицателен :shock: много повече зачукаха ...
на следващия ден пак отворих и с една помпа продухах всичко но въобще не ги пълних с надеждата да се напълнят и да спрат да тропат ама не, забелязах че като започна да загрева колата на 20-30 градуса и шума стана по малък но пак си е много ! това значи ли че като загрява двигателя и шума намалява че глава е наред и не е износена от много километри или каране със неработещи повдигачи. Само да кажа че колата е стояла около година неподвижно пред блока на собственика и сега я закупих. ще сменя маслото с 5w-40 и мисля да изчистя повдигачите с кореселин и да видя какъв ще е резулатата ?
или да не правя това че може да прецакам нещо ?
моля за съвети от по мъдрите колеги
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от Nebhotep » 26 ное 2011, 18:33

Колеги и на моя Zetec се разтракаха хидравличните повдигачи. При стартиране при температури под 0 се появява едно почукване за около 60 секунди (четох, че не трябва да тракат повече от 20-30 сек.). Колата е на 212 000 км. и двигателя не е пипан още, маслото е сменено преди 3000 км. с оригинално Моторкрафт 10W40 Formula+ полусинтетика. Изчетох темата и не видях да има трайно решение на проблема освен замяна на повдигачите, та даже и разпределителните валове. Има ли смисъл да отварям двигателя за ревизия, при тази ситуация? Колко време ще издържат повдигачите така и какви са симптомите, при които е вече наложителна ревизия? Благодаря!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от DigiPro » 27 ное 2011, 10:27

И на моята Fiesta 1,6 Zetec така потракваха около 10-15 сек. при температури под нулата, но си вървеше добре. Маслото с което я карах беше фордовското 5W30. Според мен ако си върви добре колата и не харчи повече от обичайното не се занимавай с ремонти.

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от andon anestiev » 30 ное 2011, 12:06

Колеги здравейте и аз искам да се включа в темата,аз съм дългогодишен собственик на Ескорт с 1.6CVH двигатела.Искам да обясня и допълня за колегите,които им предстои да се занимават с този вид двигател,че при разглобяване на цилиндровата глава и при остановяване,че са износени хидрвличните повдигачите както и вала(често срещано явление) задължително е замяната на повдигачи с разпределителен вал нови защото нов вал със стари повдигачи валът ще се износи много бързо по старите повдигачи или обратното.При монтажа на новите части(разпределителен вал и повдигачи)задължително,обезателно трябва новите повдигачи да се разтоварят,те съдържат масло,за да корозионно защитени(някои повдигачи се срещат по магазините фабрично разтоварени)в противен случай неразтоварен повдигач ще износи гърбицата на валът,той е веднъж изпълнен с масло и после допълнително бива пресован и допълван,при което липсва вече нужната хлабина!!!!Лично аз съм си патил от това и резултата беше за 20 000км. износена гърбица на 3 ти всмукателен клапан!Като цяло този двигател разпределителният му вал след 130-40хил.км. не издържа много появяват се по гърбиците му язви от износване(поне при мен така беше,колата я имаме от чисто нова)а на повдигачите нищо им нямаше- странно!Такива излишни шлайфания на повдигачи не трябва да се правят,няма да има ефект единствено подмяна с нови части - СЪВЕТ ОТ МЕН!Забравих да пиша,че преди сглобяването на главата трябва да се измие с препарат добре,защото всеки двигател от този тип образува утайка на маслото,която задръства маслените магистрали(наподобяващо ''смула'').

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от bateto_toshko » 01 дек 2011, 00:06

andon anestiev написа:.....задължително,обезателно трябва новите повдигачи да се разтоварят,те съдържат масло,за да корозионно защитени(някои повдигачи се срещат по магазините фабрично разтоварени)......
Как става това разтоварване?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

andon anestiev
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 05 окт 2010, 23:02
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6CVH carburetor
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от andon anestiev » 01 дек 2011, 14:39

Разглобяват се един по един,махат им се капачките наподобяващи капачки от бира,след което се махат двете буталца на повдигача (трябва да се внимава с едно клапанче наподобяващо шайба,трябва да се сложи по същия начин-с изспъкналата част нагоре!)и се изплакват бензин или кореселин!И след това по обратния ред се зглобяват,като накрая се стяга капачката с центърче и чукче или клещи,и вече мож е да се усети натискането му палвно!Така при поставянето им по местата на главата двигатела сам си ги пълни колкото е необходимо(в началото се чуват как чаткат за около 1-2 мин.след което спират и двигатела мhttp://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1322743877w.jpgърка http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1322743937n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от Nebhotep » 06 мар 2013, 11:20

Вече двигателят е на 238 000 км. и все още си е ок. Вече малко по- дълго потраква на студено, около 90 сек., но после всичко утихва. Може би след 40-50 хил. км. като сменям гумички на клапаните ще ревизирам и състоянието на повдигачите. Поздрави!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от ЯЛТА » 06 мар 2013, 12:00

Nebhotep написа:ще ревизирам и състоянието на повдигачите. Поздрави!
Още сега ги "ревизирай" ако има проблем, след това ще ти падне разхода.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от essex » 09 юни 2013, 19:11

Здравейте колеги ще ви представя моята история.
В началото на месеца смених четките на алтернатора и за да видя как се държи и дали зарежда вкарах колата в 3-4000 оборота и с ужас чух доста гадно тракане, а и самото тракане си е доста силно, при форсиране на празен ход в колата пак се чуваше, или не съм обърнал внимание или не съм карал с повече от 2500 оборота последните 2-3 месеца.По малко от година насам имам наблюдение, че повдигачите почукват и почукват.
Маслото е на 9 500 км Yacco Vx 300 10w-40(ако модераторите мислят че правя реклама ще махна както е маслото), само с него съм карал и ми харесва.На другия ден отидох и взех друго масло смених го, направи ми впечатление че маслото дето източих е много рядко, след 20 км каране с новото масло колата затихна само малко, а шума при 4000 оборота намаля малко.
От няколко месеца знам че трябва да сменя гарнитурата на капака на клапаните, реших вчера като тъй и така отварям да демонтирам повдигачите и да ги раздвижа, като изпразня масло и ги разглобя, след това сглобяване и монтиране на колата като всеки повдигач в маркиран на кое място стой в двигателя.
След 10 мин работа на място и форсиране, 3-4 км каране повдигачите се напълниха и колата стихна, да по тиха е и намирам леко промяна при движение някаква мекота, но не се премахна напълно.
Направи ми впечатление че почти всички повдигачи имаха доста масло около тях при изваждането и всички се извадиха без проблем, вижда се как леко са подбити и леко са се раздули настрани, на 2 или 3 повдигача видях точно това износване което колегата synthez 3D е посочил, по спомен ще кажа че не е голямо и може би е поправимо. Сега се замислям като имам време да пробвам ремонта на повдигачите. Само че ще ми трябва инфо как точно да го направя.
Явно повдигачите, главата и вала на са толкова износени, въпреки че видях че има износване на гърбиците на вала.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от mi6o » 10 юни 2013, 14:34

Здравейте колеги. Тоя проблем и при нафтовите печки (1.8 ТД Ендура ДЕ) ли го има ? Опитах с търсачката,но не успях да намеря отговор.
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от HACKO » 10 юни 2013, 16:26

Не само при CVH.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от mi6o » 10 юни 2013, 20:37

Благодарско Наско :) . А иначе и те са с хидравлични повдигачи или бъркам ? Като свалях главата на Ескорт-а,трябваше да махна и капака на клапаните за да развия болтовете,които са вътре при разпределителния вал. Не видях пружините на клапаните,а може би пулове или хидравлични повдигачи,или и аз не знам какво съм видял май-изглеждаха като буталца,които ги натискат гърбиците на разпределителния вал. Утре ще слезна до мазето да огледам по-добре,че сега пиша по спомени.
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Защо така трака CVH двигателя ми?

Мнение от HACKO » 10 юни 2013, 21:38

Дизелите са механични, с пулове са.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 21 госта