Въпрос за охладителната система на Мондео 93
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Здравейте колеги! Имам питане за един байпас който се намира на тялото на термостата и с тънко маркуче отива в разширителния съд. Въпросът е знае ли някой за какво служи този байпас (каква е точната му функция) ? Питането е сързано със смяната на друго разширително казанче,на старото от този байпас постоянно има приток на топла вода,а на казанчето което ще слагам,когато го надуя пуска за няколко секунди и после спира,как трябва да работи коректно? Колата е Мондео мк1 93г. 2.0 16V.
Слагам и една снимка на тялото на термостата, става на въпрос за изхода от част 2 нагоре, който не е номериран на схемата

Слагам и една снимка на тялото на термостата, става на въпрос за изхода от част 2 нагоре, който не е номериран на схемата
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Бъркаш ги. Байпасът е металната тръба.
Малкото меко маркуче си е с функция като на всички други коли- като се загрее охладителната течност и се разшири, излишната част да се прелее в казанчето.
Тук го има доста подробно обяснено:
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm
Малкото меко маркуче си е с функция като на всички други коли- като се загрее охладителната течност и се разшири, излишната част да се прелее в казанчето.
Тук го има доста подробно обяснено:
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/Cooling/Part1.htm
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
За обезвъздушаване е, за да не вкарва евентуално някога въздух в радиатора където ще направи тапа,- въздушен мехур. Друг е въпросът че когато се появи въздух, вече си назад с едни 200 лв., на ще те спаси от по голяма беля+ още пари.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Ялта...какво ще му обезвъздушаваш на Зетека бе човек...това да не е Рено?

Тоя мотор изобщо не се влияе от мехури, останали тук-там.Не водят до локално прегряване и измятане на глави. След пълно източване му трябват 3-4 цикъла на загравяне до работна температура и изстиване, за да изхвърли всичкия останал въздух. До тогава нивото в казанчето постоянно спада и само доливаш. Лятото лесно, защото загрява бързо. Зимата може да отнеме дни каране.


Тоя мотор изобщо не се влияе от мехури, останали тук-там.Не водят до локално прегряване и измятане на глави. След пълно източване му трябват 3-4 цикъла на загравяне до работна температура и изстиване, за да изхвърли всичкия останал въздух. До тогава нивото в казанчето постоянно спада и само доливаш. Лятото лесно, защото загрява бързо. Зимата може да отнеме дни каране.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Ако ще помагаш на човека, помагай, ако искаш за спориш по добре пиши на конструкторите и ги попитай. Аз знам, а ти че не вярваш, мен не ме интересува. Да не забравиш да попиташ и малката дупка на термостата за какво служи.S_C написа:Ялта...какво ще му обезвъздушаваш на Зетека .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Благодаря колеги за бързите отговори,от посочения линк всичко става ясно. Проблема е решен, темата може да се заключи.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Защо трябва да се заключва?
Абе и двамата сте прави, ама идеята с която е сложено това маркуче е не за обезвъздушаване, а както е казал СЦ да прелива в казанчето.
Абе и двамата сте прави, ама идеята с която е сложено това маркуче е не за обезвъздушаване, а както е казал СЦ да прелива в казанчето.
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Ето вече и конкретен проблем след смяната на казанчето и няколко водни съединения по системата!!!!!
Запалих колата с отворена капачка,поработи около 15 мин с идеята да се самообезвъздуши,ама ядец, няма го парното изпарителя студен и един от маркучите отпред, този който е байпас(излиза от тялото на темостата и с метална тръбичка минава пред целия мотор и се включва в голямото водно съединение с многото разклонения долу в дясно ако си срещу колата) студен. Остави я майстора да изтине,после на следващото палене дойде парно всичките маркучи топлички изпарителя и той и си викам всичко ок, ама сега след кратко пътуване уреда за температура на таблото започна да отива към червено,отняма го и парното,спрях гледам изкарва водата през капачката.......и също в казанчето от долният мумаркуч балбукат големи мехури въздух. После като изтина долях вода запалих,обезвъдуши се и май всичко ок. Възможно ли е капачката на новото казанче да не работи коректно(втора употреба е)???? Сега я оставих да стои през ноща с отворена капачка,за да може да излезне останал въздух от само себе си. Дайте идеи от какво може да е бил проблема(евентуално капачка) и ако продължава на гарнитура ли отивам? Маслото е ок,не изккарва бял дим. Преди подмяната наказанчето и водните съединения по системата,всичко си беше ок, не е правила никакви такива проблеми!
Запалих колата с отворена капачка,поработи около 15 мин с идеята да се самообезвъздуши,ама ядец, няма го парното изпарителя студен и един от маркучите отпред, този който е байпас(излиза от тялото на темостата и с метална тръбичка минава пред целия мотор и се включва в голямото водно съединение с многото разклонения долу в дясно ако си срещу колата) студен. Остави я майстора да изтине,после на следващото палене дойде парно всичките маркучи топлички изпарителя и той и си викам всичко ок, ама сега след кратко пътуване уреда за температура на таблото започна да отива към червено,отняма го и парното,спрях гледам изкарва водата през капачката.......и също в казанчето от долният мумаркуч балбукат големи мехури въздух. После като изтина долях вода запалих,обезвъдуши се и май всичко ок. Възможно ли е капачката на новото казанче да не работи коректно(втора употреба е)???? Сега я оставих да стои през ноща с отворена капачка,за да може да излезне останал въздух от само себе си. Дайте идеи от какво може да е бил проблема(евентуално капачка) и ако продължава на гарнитура ли отивам? Маслото е ок,не изккарва бял дим. Преди подмяната наказанчето и водните съединения по системата,всичко си беше ок, не е правила никакви такива проблеми!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Недей бре, ще съсипете мотора така. Нищо не се обезвъздушава. Пълниш казанчето бавно, като спре да поема, допълваш два пръста над максимума и палиш да загрее.Отвори ли дори малко термостата, течността ще слезе под минимума.Гасиш, оставяш да изстине, допълваш до максимум чертата на казанчето) и така. На следващото загряване пак ще падне, пак доливаш и така докато спре да поема. Разгледай пак сайта и схемите-няма как да имаш парно ако нямаш налягане в казанчето.
Ако оставиш капачката отворена, няма да се обезвъздуши, а ще изхвърли водата.
Между другото, тази капачка с какъв произход е? Сигурно ли е, че клапанчето и работи? Защото ако е блокирало отворено, ефектът е пак изхвърляне на водата. Парно и в този случай нямаш.
Ако оставиш капачката отворена, няма да се обезвъздуши, а ще изхвърли водата.
Между другото, тази капачка с какъв произход е? Сигурно ли е, че клапанчето и работи? Защото ако е блокирало отворено, ефектът е пак изхвърляне на водата. Парно и в този случай нямаш.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Капачката+казанчето, както написах по горе-втора употреба,сега съм сложил моята си, старата с която не е правила такива ядове,утре ще я видя как се държи и ще кажа.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Вземи си нова капачка и проблема ще ти се реши, аз от няколко години си карам с капачка от опел след като моята се прецака и почна да кипи водата в казанчето, нова е 6-7лв

- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Сложих друга капачка, колата се държи нормално, само ме притесняват мехурчетата въздух който излизат когато я изфорсирам и оборотите започнат да падат. Това нормално ли е? С предишното казанче не се виждаше поради ръжда,сега това е значително по чисто и се забелязват две три мехурчета когато я изфорсирам и оборотите започнат да падат. Възможно ли е да смуче въздух от някъде? Съмнявам се в една тръба която идва от изходящия маркуч на парното и минава долу ниско в дясно покрай картера. От тръбичката няма следа да сълзи или да тече, но възможно ли е от там да засмуква въздух, който да е причината за мехурчетата в разширителния съд,на маркуча който отива надолу към голямото водно съединение с разклоненията?
Колата има парно,маслото е ок, не изкарва бял дим от ауспуха, перката вкючва, термостата отваря и затваря нормално,поне според мен.
Колата има парно,маслото е ок, не изкарва бял дим от ауспуха, перката вкючва, термостата отваря и затваря нормално,поне според мен.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Все още има въздух из мотора. Пълното обезвъздушаване си става само и отнема много време. Виж, ако пак изхвърли водата, вече е проблем.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Никога не се е обезвъздушавала толова време при предишни интервенций като смяна на водна помпа и радяторче на парното например. Колкото пъти е правенено нещо по охладителната система се обезвъздушава на 1-2 отваряния на термостата,а сега вече втори ден!!!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Абе карай и стига си гледал под капака.
- nautica_
- потребител
- Мнения: 306
- Регистриран: 08 фев 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1800 16v Zetec 115 p.s
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93



- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Идеята на Наско е, че ако проблема ескалира, то ти не можеш да го спреш.
Сутрин при по хладно време при първото запалване, ако изкара бял пушек в първия момент,- то това е наличие на охладителна течност в някой цилиндър, тоест е налична прогоряла гарнитура на главата.
Може да се направи анализ на охладителната течност за наличие на изгорели газове, което ще потвърди диагнозата за изгоряла гарнитура на глава, или пък отхвърли тази версия.
Просто следи сериозно двигателя да не прегрява, следи дали водната помпа коректно си изпълнява функцията,- да върти антифриза.
Сутрин при по хладно време при първото запалване, ако изкара бял пушек в първия момент,- то това е наличие на охладителна течност в някой цилиндър, тоест е налична прогоряла гарнитура на главата.
Може да се направи анализ на охладителната течност за наличие на изгорели газове, което ще потвърди диагнозата за изгоряла гарнитура на глава, или пък отхвърли тази версия.
Просто следи сериозно двигателя да не прегрява, следи дали водната помпа коректно си изпълнява функцията,- да върти антифриза.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Абсолютно! Карай, не се занимавай с глупости. Ако изхвърли водата, тогава е проблем.HACKO написа:Абе карай и стига си гледал под капака.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Тогава е проблем, но е и късно,- има по сериозни последствия.S_C написа: Ако изхвърли водата, тогава е проблем.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Въпрос за охладителната система на Мондео 93
Това е Бензин, не се страхува чак толкова от прегряване.ЯЛТА написа: Тогава е проблем, но е и късно,- има по сериозни последствия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта