Духа от дюзите, при всяко положение на ключа...

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
xor
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 28 юни 2006, 11:08
Модел на автомобила: Escort, 1.8tdi '95
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Духа от дюзите, при всяко положение на ключа...

Мнение от xor » 09 окт 2006, 11:00

Здравейте колеги!
Значи на скоро забелязах нещо странно при мен. При всяко положение на ключа за въздушния поток си духа през 4-те предни дюзи - дори и в положение (черна точка) в което според книжката на колата не би трябвало да духа от никъде. Това като цяло не ми е кой знае какъв проблем, обаче става голяма мъка ако ми е запотено предното стъкло. Дори да затворя по отделно предните дюзи отиват повече от 5-6 мин докато се поотпоти (не напълно).
Има ли някой от вас подобен проблем и имате ли идея откъде и как мога да го оправя това?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 09 окт 2006, 11:40

Напълно нормално предните дюзи се управляват само от клапите които се намират до тях и не се влияят от положението на разпределителя.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 09 окт 2006, 11:54

Ако имаш климатик - пускаш го да духа на предното стъкло и за 10-15 секунди мъглата я няма.
Изображение

xor
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 28 юни 2006, 11:08
Модел на автомобила: Escort, 1.8tdi '95
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от xor » 09 окт 2006, 13:56

Имам климатик но и с него е същата работа. Стъклото се обдухва много слабо и ако не съм затворил 4те дюзи ефект почти няма.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 09 окт 2006, 15:46

Аз затварям средните две, пускам вентилатора и климата на 2 и за секунди предното стъкло се изчиства. Както и двете странични. Да не би да имаш някакво задръстване или прегъване по въздухопроводите? Или ако си монтирал допълнително филтър на входящия въздух и той да се е задръстил?
Изображение

xor
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 28 юни 2006, 11:08
Модел на автомобила: Escort, 1.8tdi '95
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от xor » 09 окт 2006, 17:43

Аз лично нищо допълнително не съм слагал, ама наистина се съмнявам нещо да не запушено или прегънато. Ще се пробвам да проверя сам, ако не ... да са живи и здрави майсторите. Но въпреки това ще изчакам следващото запотяване и ще направя по-обстойни тестове.

P.S. Не знам дали е от значение, ама първата ми степен на вентилатора май хич не бачка или поне аз не усещам никакъв полъх.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 09 окт 2006, 20:41

При Мондео клапите за насочване на въздуха се управляват от вакум,САМО при запален двигател.Доста се претесних че не действуват само на контакт докато се усетя,бях се хванал даже за отверките да ремонтирам....

vasilev
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 07 фев 2006, 17:58
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 tdi-94
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Мнение от vasilev » 01 ное 2006, 17:30

При мен е обратното. От клапите нищо не духа, а към прозореца - духа. Мога ли да предприема нещо, за да ми стане по комфортно :cry:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 01 ное 2006, 22:04

Както написа evg2 клапите се управляват от вакум.
На снимката позиция 8 е щуцер който захранва с вакум /от вакум-усилвателя на спирачките/ цялата система за управление на вътрешните клапите, като първо минава през един "резервоар" за вакум 9, който на снимката не се вижда защото е смъкнат.
Позиция 3 е вакум превключвател който с рамо 6 затваря/отваря клапа 7 която е за обдухване през предните четири отвора /двата странични и двоиния централен/.
Номер 5 пък превключва дали да върти вътре въздуха или да го взема от вън, при положение 1 на ключа на вентилатора взема въздух отвън, а при вътрешна циркулация въздуха влиза/минава през решетка 10.
Ел. клапан 2 /не е вакумен а е стъпков мотор - ако не бъркам нещо/ който управлява колко сте завъртели врътката за парно т.е. колко да топли.
Извинете, но времето ми напредва, ако нещо съм объркал или не съм бил ясен питайте ако все още си спомням *00147* !
Прикачени файлове
IMG_0010.JPG
Небойте се роби Спартак е с вас!

vasilev
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 07 фев 2006, 17:58
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 tdi-94
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Мнение от vasilev » 02 ное 2006, 13:16

Колега да си жив и здрав за богатата и подробна информация *00134* . Започвам да се замислям, че когато се ремонтира нещо то е добре да се документира, на снимчици де. Току виж след време може и книга да издам, пък и парички ще паднат :lol:

sailor_boy
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 01 яну 2008, 19:53
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v DOHC Chia 1994g Combi
Местоположение: гр. Карнобат
Status: Извън линия

до aaleks

Мнение от sailor_boy » 25 яну 2008, 18:30

aaleks ти си моето спасение! Снимката, която имах в предвид в писмото си, което ти пратих е тази, която съм прикачил към темата...ще се радвам да ми помогнеш да реша проблема...Всичко хубаво!
skype: stering_ - Паскалев

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта