Kak се разваля сервоусилвател?!
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Kak се разваля сервоусилвател?!
Значи, оставям колата вчера в сервиза за смяна на амортесьори, спирачни цилиндърчета с маркучите, тампони, мапони и днеска отивам да си я взема. Да, ама от сервиза ми казват, че сервоусилвателя е прецакан, но работи и да направя пробно кръгче. Правя го, ама педала адски хлътнал, голям празен ход и спира съвсем в края. Връщам се и казвам, че колата не е била така и педала си хващаше още от високо. Обяснението беше, че преди спирачните цил. били блокирали и колелата се движели трудно и от това педала бил по-твърд. Спомена ми се също, че задните ми накладки са почти нови заради това и са отлични. Както и да е, това е последствие поне ми хареса... ама другите неща?! Кат гръмнат съм. Толкова лесно ли се разваля сервото или просто не са свършили нещо като хората. Подчертавам, че преди съм сменял накладки там и не е имало проблем с педала Бе направо съм в шок....

- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
При повредено серво педала е много твърд спираш с голямо осилие в/у педала,когато с малко усилие педала стига до долу това не е серво а:
-въздух в системата
-теч
-износени уплътнения на сп.помпа
Ако по-рано са ти блокирвали дори и леко пр.сп.апарати, то по инерция ако натиснеш спирачка и пуснеш веднага, колата продължава да забавя ход,сравнително лесно се забелязва такъв дефект на спирачките.
-въздух в системата
-теч
-износени уплътнения на сп.помпа
Ако по-рано са ти блокирвали дори и леко пр.сп.апарати, то по инерция ако натиснеш спирачка и пуснеш веднага, колата продължава да забавя ход,сравнително лесно се забелязва такъв дефект на спирачките.
- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
И на мен ми се случвало това.Само че не на моя Форд а на един 1.4 моно пак комби с ABS.Сменях му задните цилиндърчета на спирачките след смяната като почнах да обезвъздушавам усетих че нещо педала не се втвърдява, спря да излиза въздух а той не става твърд. клатушках я нали комбитата имат един регулатор на налягане на задния мост и дори натоварих всевъзможни неща в багажника след като я подпрях на носача от двете страни че да може този регулатор да отвори.Мислех че той не е отворил и е от това, но не стана. И се наложи да сменям гумички на помпата.Не бяха скъпи, ама разглабянето и зглабянето е повече, а и аз купих само гумички и разглабях на съставни части.Незнам дали се предлага буталце да смениш.Системата мисля е беше "Аte".И аз незнам защо стана така след смяната нищо повече не съм пипал.След като ги смених вече повече от година няма проблеми.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Точно тя е, махаш тръбичките и корпуса на помпата се маха като се развият двете болчета.Тялото на серво усилвателя не се маха.И като развиеш болчетата тя си излиза.остава да стърчи една метална пръчка от към педала която бута помпичката.посля май имаше зегарка за да извадиш булталцето.Вече не помня подробности.Успех
-
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
- Модел на автомобила: escort rs turbo 88
- Местоположение: varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Cossy не бутай никви помпи още покараи малко да ти олегнат накладките 50-тина к.м и тогава се заемай с ремонти ако е нужно, когато са нови накладките става така винаги но после се оправя ако нямаш поблем с помпата де . По принцип така става мисля ,че комплекта с нови гумички беше около 15 лв. но пак повтарям не бързай да буташ нищо още
-
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
- Модел на автомобила: escort rs turbo 88
- Местоположение: varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами защото не хващат, натискаш педала по силно да спре , те пак не хващат и сервото прехвърля течноста за да изравни налягането при което педала пада надолу като напомпиш пак се стяга педала

п.с. Зимата ако караш бързо и натиснеш рязко за да спреш как започва да рита педала от абс-а и пропада надолу като го отпуснеш и пак натиснеш се стяга отново. Мисля , че така по разбрано го обясних
п.с. Зимата ако караш бързо и натиснеш рязко за да спреш как започва да рита педала от абс-а и пропада надолу като го отпуснеш и пак натиснеш се стяга отново. Мисля , че така по разбрано го обясних
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
cotecna каза:
"Ами защото не хващат, натискаш педала по силно да спре , те пак не хващат и сервото прехвърля течноста за да изравни налягането при което педала пада надолу като напомпиш пак се стяга педала "
Това е грешно в сервото няма и грам сп.масло то там не отива от никъде и не се изравняват никакви налягания.
Когато се сменят накладки,и трябва да се избутат буталата на сп.апарати навътре за да влезят новите /по-големи/накладки се развива съответния обезвъздушител от там да излиза налягянета като връщате буталцето,а не течноста да се връща под голямо налягане в сп.помпа.
"Ами защото не хващат, натискаш педала по силно да спре , те пак не хващат и сервото прехвърля течноста за да изравни налягането при което педала пада надолу като напомпиш пак се стяга педала "
Това е грешно в сервото няма и грам сп.масло то там не отива от никъде и не се изравняват никакви налягания.
Когато се сменят накладки,и трябва да се избутат буталата на сп.апарати навътре за да влезят новите /по-големи/накладки се развива съответния обезвъздушител от там да излиза налягянета като връщате буталцето,а не течноста да се връща под голямо налягане в сп.помпа.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Е за това отвиване в какъв филм се вкарахevg2 написа:се развива съответния обезвъздушител от там да излиза налягянета като връщате буталцето

Но не това, че отвих беше проблема. Така разбрах, че имам проблем.
Както и да е ....
cossy, според това през което съм минал на дъртия макар и без ABS, не ти е сервото проблема и според мен.
Сменявал съм серово, сменявал съм задни накладки, до тук САМ. Ремонт на спирачната помпа с помощ.
Съжалявам не искам да изказвам мнение какво да ръчкаш.
Гадно ми е само, че след майстори идваме тук

Вземи иди на друго място.
Оня ден сменявах на моята задно ляво цилиндърче, на майстор. Нали вече съм баровец и не барам сам. ... оф да се знам в баровеца.
Та човека ме кара и на запален двигател 100 пъти да натискам педала и ме пита 1000 пъти дали усещам да ми пада педала. След като му отговорих, че дори и да пропада е толкоз незабележимо, че не се усеща


Нямам ABS на тази новата !!!
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Опитвам се да помогна с мнения обосновани на опита който имам,и наблюденията ми в сервизи в някои Европейски държави и то за неща който съм правил и съм сигорен в резултата.
За АБС:със или без обезвъздушаването е по един и същи начин
-започва се от най отдалеченото колело от сп.помпа
-последно е най близкото до нея
-ако трябва да доливате сп.течност то само от същата
-ако не знаете каква е, нова смяна на цялата
За АБС:със или без обезвъздушаването е по един и същи начин
-започва се от най отдалеченото колело от сп.помпа
-последно е най близкото до нея
-ако трябва да доливате сп.течност то само от същата
-ако не знаете каква е, нова смяна на цялата
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Toчно от такова обезвъздушаване ми казаха, че може да стане ако педала се натиска до дупка. Цитирам:paci написа: ...Та човека ме кара и на запален двигател 100 пъти да натискам педала и ме пита 1000 пъти дали усещам да ми пада педала...
защото при пълното потъване на педала, буталото отива в зона, където обикновено не достига, а там в следствие на попаднала вода и утаики цилиндъра корозира. Наранява се гумения сегмент и помпата се поврежда. Ефекта е, като при въздух в спирачната система. Затова при по стари коли, когато се обезвъздушава не е добре да се помпа педала до "дупка".

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ми хубаво.
Стария си го обевъздушавах на самотек като в същото време един вид и смених спирачната течност. Каквото излезе не го върнах, беше много мръсна.
Сега тази като имам претенции за същото ще трябва да си го правя сам. Но ще е догодина сигурно.
Ако и при мен се случи това което си цитрал ще свирна:)
Стария си го обевъздушавах на самотек като в същото време един вид и смених спирачната течност. Каквото излезе не го върнах, беше много мръсна.
Сега тази като имам претенции за същото ще трябва да си го правя сам. Но ще е догодина сигурно.
Ако и при мен се случи това което си цитрал ще свирна:)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта